Gå til innhold

Line Andersen NRK Konflikt?

Mintbird

Anbefalte innlegg

On 5/7/2021 at 12:53 PM, OlsenHansen said:

Skulle ikke være grunn til å skvise noen ut med mindre det er ekstremt. Flinke programledere er ikke så lette å oppdrive.

Kanskje ikke, men det er jo også antydet at hun ikke tar oppgaver hun føler seg for god til, og sykemelder seg i mellom de spennede oppgavene. Ikke bare er en slik misbruk av sykemelding helt uakseptabel i seg selv, men det går også sterkt ut over arbeidsmiljøet når enkeltpersoner holder på sånn. "Hvorfor skal jeg stå igjen her og gjøre drittoppgavene mens h*n sniker seg unna uten konsekvenser?"  Om folk får holde på sånn uten at det får konsekvenser er det den beste måten å ta knekken på arbeidslysten til redten av teamet. 

Dersom det stemmer at hun har skulka unna sånn, så er det svært forsåelig at ledelsen vil bli kvitt henne. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns forresten at når hun er sykemeldt første halvdel av et mesterskap så er det helt logisk at de bruker noen andre gjennom hele mesterskapet. Blir jo mer forutsigbart for seerne og lettere å planlegge. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Ellie77 said:

Slik det framgår synes jeg NRK har vært ganske tålmodige med henne. Sjokkerende oppførsel av et voksent menneske! 

Helt enig. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagsfrue skrev (18 minutter siden):

Jeg kan ikke unngå å lure på om dette hadde vært en sak om hun var mann. Menn som er rasende dyktige i jobben sin, stiller krav og er konfronterende mister ikke jobben🤷🏻‍♀️
Men damer skal ikke være sånn. Vi skal være smilende, imøtekommende og takknemlige.

Så du tenker at om en "rasende dyktig mann" omtalte sine kollegaer som idioter ville det ikke får konsekvenser? Om han skjelte ut sin leder for at en kollega han anså som mindre dyktig og kvalifisert fikk beskjed om vaktplan før han selv, så er det grei oppførsel? Hva om denne "rasende dyktig mannen" hadde vært sykemeldt over lengre tid. Ble brått frisk til en jobb han ønsket, for så sykemelde seg når den var over. Uten konsekvenser det også fordi han var mann?

Denne saken handler ikke om forskjellen på dyktige menn og kvinner i arbeidslivet. Men om en arbeidstaker som tydeligvis har vanskelig for å samarbeide og muligens tenker hun er bedre kvalifisert en sine kollegaer til det meste.

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Hverdagsfrue skrev (22 minutter siden):

Jeg kan ikke unngå å lure på om dette hadde vært en sak om hun var mann. Menn som er rasende dyktige i jobben sin, stiller krav og er konfronterende mister ikke jobben🤷🏻‍♀️
Men damer skal ikke være sånn. Vi skal være smilende, imøtekommende og takknemlige.

Tror det er ganske mange år siden kvinner kun skulle være smilende, imøtekommende og takknemlige😅

I dagens arbeidsliv er det da gudskjelov rom også for kvinner med temperament og sterke meninger! Dette ville vært en sak uansett kjønn, i enhver bedrift med respekt for seg selv.

Ingen skal måtte tåle å bli kalt "jævla idiot" på jobb, i Norge i 2021. 

Ser Line A. prøver seg på samme argumentasjon i intervjuet med Tara:

"Jeg opplever at folk særlig synes det er farlig når kvinner blir sinte. Et høylytt sinne oppfattes mye sterkere når det kommer fra meg enn fra en mannlig kollega, og sånn er det jo i hele arbeidslivet."

Det er IKKE sånn i "hele arbeidslivet", at kvinner oppleves som farlige, eller en trussel om de blir sinte, i motsetning til menn. Det er forventet at folk - uavhengig av kjønn - skal oppføre seg høflig, og naturligvis klare å kontrollere seg selv i møte med andre mennesker.

https://tara.no/livsstil/kvinner/line-andersen-enten-er-jeg-drithappy-eller-sa-er-jeg-fly-forbanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid viktig å husk at de du møter på din veg opp møter du også på din veg ned. 

Og her koker det, etter min mening, ned til personlighetstype.

Og dem finnes det mange av og ikke alle er like enkle å håndtere ettersom selvinnsikt, raushet, ydmykhet, evne til empati og persepsjon kan glimre med sitt fravær hos personer med divergerende personlighet. 

Må si jeg undrer, for ennå har det ikke fremkommet dokumentasjon på at det har vært en konflikt annet enn at Andersen selv har vært konflikt skaper og konflikt driver. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når den skriftlige kommunikasjonen leses opp fremstår dette søksmålet mer og mer som en kjempetabbe av Line Andersen, og jeg vil tro at hun er minst like ille muntlig. 

Vet ikke om hun ser dette selv, at hun angrer på dette, at hun blir filleristet i retten osv. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjakken har vært håpløst dårlig på nrk siden hun ble fjernet. Line var kjempeflink og behagelig, nå minner det mer om bråkete skrålete fotball nach... 

Håper hun kalte de jævla idioter da de planla endringene, for da har hun helt rett.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst med flere tråder. Limer inn her også. 

Når den skriftlige kommunikasjonen leses opp fremstår dette søksmålet mer og mer som en kjempetabbe av Line Andersen, og jeg vil tro at hun er minst like ille muntlig. 

Vet ikke om hun ser dette selv, at hun angrer på dette, at hun blir filleristet i retten osv. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spinner skrev (1 time siden):

Ser hun mener at hun er klart mer kvalifisert enn Ida Nysæter Rasch. Der tapte hun saken med meg som jury!

Hvis dette er tilfellet er jeg med deg i denne juryen. Ida er utrolig flink; naturlig, avslappet og kunnskapsrik. Jeg synes Line virker dyktig, men hun har en holdning jeg har stusset over, så er ikke så overrasket over det som kommer frem nå. Jeg tenker også at Nrk har gjort alt de kan for at dette skulle løses mellom partene, de er nok minst interessert i at dette skal gå for åpen scene. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dagens beskrivelser begynner jeg å kjenne igjen det jeg var innom på side 1 i tråden. 

Interessant sak, da. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AntonymBruker
3 hours ago, heavyheart said:

Flere som har grått, både henne og den nyansatte vaktsjefen

edit: litt for sein

Voldsomt til grining da. Blir skeptisk til voksne, profesjonelle mennesker som reagerer på konflikter med å grine. Det fremstår bare så...manipulativt. Da forholder jeg meg mye heller til ei kjeftesmelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har synes hun har vært dyktig, men noe stiv og kjedelig... Tenkte jeg skulle være åpen og ikke kommentere noe før rettsaken var i gang... Når hun da selv setter seg over Ida Nysæther Rasch, som er noe av det beste som finnes på TV med sin spontanitet og naturlighet, falt jeg fort over på NRK's side. Og resten av det som har kommet frem hittil viser at den eneste som taper på denne rettsaken, uansett utfall, er Line selv. Sykemelder seg imellom de spennende og store sendingene, krever førsteplass på alle, mener hun er flinkere enn de andre, osv osv... 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun fremstår greit selvgod i sine uttalelser. Slik som

"Jeg er fortsatt den beste programlederen. Det mener alle andre guruer bortsett fra deg.":kvalm:

"Dette er hårreisende, det at jeg som kan dette best skal vike for en som skal øve på lufta".

Jeg synes også hun er flink, men å nærmest erklære seg selv som uerstattelig er bare tåpelig. Får litt lyst til stikke opptil flere fingre i halsen egentlig...

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AntonymBruker said:

Voldsomt til grining da. Blir skeptisk til voksne, profesjonelle mennesker som reagerer på konflikter med å grine. Det fremstår bare så...manipulativt. Da forholder jeg meg mye heller til ei kjeftesmelle.

Jeg gråter veldig lett, og i jobbsammenheng er det utrolig slitsomt, nettopp fordi jeg er så klar over at sånne holdninger finnes.

Frustrasjon, sinne, glede, sorg, og stolthet er alle følelser som kan få vannkranene mine til å åpne seg. Det er ikke noe manipulativt over det, det er bare fryktelig slitsomt.

For øvrig synes jeg denne saken er veldig spennende å følge!

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Finlay skrev (På 5.5.2021 den 10.29):

Ja, hva er sannheten her, mon tro🤔

Line Andersen må være nokså trygg på at hun har sitt på det tørre når hun saksøker selveste NRK, hun er også klar over at alt som har skjedd vil nå komme fram. Hun vil altså ta den belastningen det må være, uansett hva som blir utfallet til slutt.

Eller så er hun så overbevist om at hun har krav på spesialbehandling og få gjøre akkurat det hun vil og ikke måtte gjøre vanlige arbeidsoppgaver som alle andre må gjøre?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig skuffet etter å ha hørt at hun har snakket nedlatende om Ida Nysæter Rasch... Dårlig å sette seg opp mot andre (unge) kvinner på den måten.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Billiebi said:

Veldig skuffet etter å ha hørt at hun har snakket nedlatende om Ida Nysæter Rasch... Dårlig å sette seg opp mot andre (unge) kvinner på den måten.

Ida er nesten 40..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...