Volvespå Skrevet 20. mai 2021 #481 Del Skrevet 20. mai 2021 jabx skrev (32 minutter siden): Det er ikke pondus å rakke ned på teknikere og andre som bare prøver å gjøre jobben sin. Folk som er i stillinger der de uansett er i en underposisjon i forhold til henne. Hun tråkker og spytter på de under seg. Det er ikke å kalle en spade for en spade. Det er rett og ikke greit å behandle andre slik, og spesielt ikke noen man har makt over. Hun var da ikke leder, kanskje bare teamleder...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlandlove Skrevet 20. mai 2021 #482 Del Skrevet 20. mai 2021 2 minutter siden, OlsenHansen said: Trakasserer fotballtreneren spillerne sine når han kjefter dem huden full i pausen? Nei? Så hva er forskjellen? Så mener du at det er helt greit å kjefte på kollega på hvilken som helst arbeidsplass siden fotballtrener kjefter på spillerne i pausen? Hører du deg selv?? 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøddel Skrevet 20. mai 2021 #483 Del Skrevet 20. mai 2021 OlsenHansen skrev (2 minutter siden): Trakasserer fotballtreneren spillerne sine når han kjefter dem huden full i pausen? Nei? Så hva er forskjellen? Ingen har behov for fysisk utagering på NRK. Det skaper bare stress for ingen kan få det ut uten å bli en drittsekk. I fotball er det meningen at man knuffe og puffe og ikke bare stå der og gi ballen pent og pyntelig til andre spillere som vil rappe ballen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Volvespå Skrevet 20. mai 2021 #484 Del Skrevet 20. mai 2021 OlsenHansen skrev (8 minutter siden): Trakasserer fotballtreneren spillerne sine når han kjefter dem huden full i pausen? Nei? Så hva er forskjellen? Du er inne på essensen her. Jeg tror Line bare ønsket å gjøre fotballaget bedre, og det ville de ikke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storebror Skrevet 20. mai 2021 #485 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) OlsenHansen skrev (19 minutter siden): Trakasserer fotballtreneren spillerne sine når han kjefter dem huden full i pausen? Nei? Så hva er forskjellen? Konteksten. Om du fysisk grisetakler en i arbeidslivet så kommer du til å både miste jobben og bli politianmeldt. Det holder ikke å si: De gjør jo slikt på fotballbanen. Endret 20. mai 2021 av Storebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøddel Skrevet 20. mai 2021 #486 Del Skrevet 20. mai 2021 Volvespå skrev (1 minutt siden): Du er inne på essensen her. Jeg tror Line bare ønsket å gjøre fotballaget bedre, og det ville de ikke Med andre ord ville Line ha en slags krigssituasjon på jobben, da, som matchet hennes humør. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlsenHansen Skrevet 20. mai 2021 #487 Del Skrevet 20. mai 2021 Vestlandlove skrev (6 minutter siden): Så mener du at det er helt greit å kjefte på kollega på hvilken som helst arbeidsplass siden fotballtrener kjefter på spillerne i pausen? Hører du deg selv?? Dette er ikke hvilken som helst arbeidsplass. For å lage et godt produkt så holder det ikke å bare klokke inn. Og programlederen sin karriere er faktisk avhengig at de under henne gjør en god nok jobb, akkurat som en fotballtrener. At hun viser ansvar og vil ha orden på ting ser jeg bare på som positivt. At Stabrun Smith begynte å gråte av dette er jeg ikke overrasket over, han gir inntrykk av å være en tvers gjennom veik mann. Er det slik at de middelmådige spillerene skal bestemme hvordan laget spiller? Ja da ryker jobben til treneren. Derfor kjefter de dem huden full. Enkelte yrker er bare sånn, og riks tv er definitivt et av dem. Elendig av NRK dette her. Bortimot en ikke sak. De er kanskje ikke vant til store personligheter der, men det er ingen unnskyldning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøddel Skrevet 20. mai 2021 #488 Del Skrevet 20. mai 2021 OlsenHansen skrev (2 minutter siden): Dette er ikke hvilken som helst arbeidsplass. For å lage et godt produkt så holder det ikke å bare klokke inn. Og programlederen sin karriere er faktisk avhengig at de under henne gjør en god nok jobb, akkurat som en fotballtrener. At hun viser ansvar og vil ha orden på ting ser jeg bare på som positivt. At Stabrun Smith begynte å gråte av dette er jeg ikke overrasket over, han gir inntrykk av å være en tvers gjennom veik mann. Er det slik at de middelmådige spillerene skal bestemme hvordan laget spiller? Ja da ryker jobben til treneren. Derfor kjefter de dem huden full. Enkelte yrker er bare sånn, og riks tv er definitivt et av dem. Elendig av NRK dette her. Bortimot en ikke sak. De er kanskje ikke vant til store personligheter der, men det er ingen unnskyldning. Store personligheter er spennende. Det er ikke Line. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlsenHansen Skrevet 20. mai 2021 #489 Del Skrevet 20. mai 2021 Tøddel skrev (1 minutt siden): Store personligheter er spennende. Det er ikke Line. Det vet jeg ingenting om, men det er ingen tvil om at Line Andersen har kvaliteter de fleste på skjermen i NRK mangler. Hun hjalp til med å gjøre en marginal sjakksport til folkefest. Da strekker man seg litt. Og hvis ikke så sparker man personen, feig omplassering løser ingenting. Det er egentlig bare en enorm fornærmelse. Sparken uten å kunne komme seg videre betyr det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlandlove Skrevet 20. mai 2021 #490 Del Skrevet 20. mai 2021 2 minutter siden, OlsenHansen said: Dette er ikke hvilken som helst arbeidsplass. For å lage et godt produkt så holder det ikke å bare klokke inn. Og programlederen sin karriere er faktisk avhengig at de under henne gjør en god nok jobb, akkurat som en fotballtrener. At hun viser ansvar og vil ha orden på ting ser jeg bare på som positivt. At Stabrun Smith begynte å gråte av dette er jeg ikke overrasket over, han gir inntrykk av å være en tvers gjennom veik mann. Er det slik at de middelmådige spillerene skal bestemme hvordan laget spiller? Ja da ryker jobben til treneren. Derfor kjefter de dem huden full. Enkelte yrker er bare sånn, og riks tv er definitivt et av dem. Elendig av NRK dette her. Bortimot en ikke sak. De er kanskje ikke vant til store personligheter der, men det er ingen unnskyldning. Nei, jeg er uenig. Det finnes utallige mange arbeidsplasser hvor teamet er helt avhengig hverandre å gjøre en god jobb for å kunne nå et optimal resultat. NRK sport er på ingen måte noe veldig spesielt. På sykehuset, ved operasjonsbord, kirurgen er helt avhengige av sykepleierne å gjøre en god jobb, det står liv og dø. Er det en mindre komplekse jobb enn tv sending av Sjakk VM ? Hva tror vil skje dersom en kirurgen kjefter « jxxx idioter» til sykepleie ?!! 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 20. mai 2021 #491 Del Skrevet 20. mai 2021 OlsenHansen skrev (24 minutter siden): Trakasserer fotballtreneren spillerne sine når han kjefter dem huden full i pausen? Nei? Så hva er forskjellen? Det blir noe helt annet. Du kan ikke sammenligne drittsekkoppførsel i bedriftsmøter med en hårføner i pausen i en fotballkamp. Og hvis treneren går for langt, så er det ugreit og blir fort en sak. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlsenHansen Skrevet 20. mai 2021 #492 Del Skrevet 20. mai 2021 Vestlandlove skrev (2 minutter siden): Nei, jeg er uenig. Det finnes utallige mange arbeidsplasser hvor teamet er helt avhengig hverandre å gjøre en god jobb for å kunne nå et optimal resultat. NRK sport er på ingen måte noe veldig spesielt. På sykehuset, ved operasjonsbord, kirurgen er helt avhengige av sykepleierne å gjøre en god jobb, det står liv og dø. Er det en mindre komplekse jobb enn tv sending av Sjakk VM ? Hva tror vil skje dersom en kirurgen kjefter « jxxx idioter» til sykepleie ?!! Programmene hennes har vært en kjempesuksess. Det er ingen indikasjoner på at jobben gjøres dårligere. Tvert imot. Sannsynligvis har kravene hennes vært velrettede, selv om de sikkert av til blir fremstilt på en krass måte. Og såvidt jeg har hørt så sier hun jo unnskyldning etter en slik episode også, det har faktisk mye å si. Her tror jeg mer og mer det er et posisjoneringspill på gang. Arvtakeren hennes hadde selvsagt ingenting bra å si, han vil jo ikke miste sin nye flotte stilling! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storebror Skrevet 20. mai 2021 #493 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) – Vi samlet en krets som hadde vært mer involvert enn andre, og da fikk jeg vite at jeg ble angrepet der fordi jobben min hadde vært gjort for dårlig. Så tenkte jeg at mot slutten av det skulle jeg få si hvordan jeg føler det. Når jeg begynner så reiser Line seg opp og sier: «Nå holder du kjeft, eller så går jeg.» Tilstede der var ifølge Pedersen også Janne Fredriksen, redaksjonssjef i sporten, som vitnet tidligere torsdag. Hun var da NRKs prosjektleder for skiskytingen. ... Fredriksen fortalte at hun hadde brukt tid på å vurdere Andersen som programleder, fordi hun hadde registrert motstand fra deler av teamet og frykt for samarbeidsutfordringer. – Jeg husker den vurderingen godt fordi det ble en slags diskusjon både i mitt hode og med min leder om det var det vi leverte ut til publikum som var viktigst eller om det var teamet. Jeg landet på at det aller viktigste vi leverer er det ut til publikum. https://www.vg.no/rampelys/tv/i/weaAGd/vaktsjef-i-nrk-hudfletter-ledelsen-for-manglende-haandtering-i-line-andersen-saken Redaksjonssjef Janne Fredriksen virker som en elendig sjef. Ikke bare er Janne for konfliktsky til å stoppe Line når Janne ser Line oppføre seg dårlig. Janne både deler og oppmuntrer Lines tanker om at hun må få gjøre som hun vil for det er slik det blir best fjernsyn. Det er ikke rart Line gjør som hun vil og oppfører seg dårlig når sjefen belønner henne for det. Endret 20. mai 2021 av Storebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Volvespå Skrevet 20. mai 2021 #494 Del Skrevet 20. mai 2021 Tøddel skrev (17 minutter siden): Med andre ord ville Line ha en slags krigssituasjon på jobben, da, som matchet hennes humør. Du bruker krasse ord om krig og så videre. Du begynner jo å bli like krass som det Line er beskyldt for og kan fort bli den neste 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 20. mai 2021 #495 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) mandel92 skrev (På 19.5.2021 den 20.14): Nei, men det kan hende folk er mer redde for å si i fra når det er en mann. Sinte menn er ofte mer skummelt enn en sint dame. Det er uansett uakseptabelt uansett kjønn. Tja...vil tro at en mann som kjefter og smeller, og kaller medarbeidere for idioter vil fremstå som latterlige. Endret 20. mai 2021 av Mollami Stavefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flytendesåpe Skrevet 20. mai 2021 #496 Del Skrevet 20. mai 2021 Huff, tragisk situasjon hun har havnet i. Å gå til rettsak er en stor avgjørelse som har sine konsekvenser, og jeg håper virkelig hun ikke tok den avgjørelsen uten å tenke seg veldig godt gjennom. Hun har nok ødelagt mye for seg selv nå, for ryktet, for skepsisen andre mennesker kommer til å ha, og for arbeidsplassen hun har mistet for alltid (tror neppe hun vil fortsette å jobbe der). Kanskje hun går seg jobb et annet sted, og kanskje det blir bok til høsten. Uansett, jeg har litt vondt av henne. Ufrivillig barnløshet er en stor sorg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøddel Skrevet 20. mai 2021 #497 Del Skrevet 20. mai 2021 Volvespå skrev (10 minutter siden): Du bruker krasse ord om krig og så videre. Du begynner jo å bli like krass som det Line er beskyldt for og kan fort bli den neste 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 20. mai 2021 #498 Del Skrevet 20. mai 2021 Det er ingen, hverken fotballtrenere eller ledere, som oppnår respekt ved å kjefte og smelle. Heldigvis er kjefting og smelling på vei ut, også av fotballen. Mer humane metoder for å skape gode lag erstatter kjeftesmelling. Og de gode lagene varer mest sannsynlig lengre enn de som er fryktbasert. ingen skal måtte finne seg i å bli skreket til på jobb. Og de som tror de er så mye bedre enn alle andre? Vel de møter dem de tråkket på når de var på vei opp, når de er på full fart på vei ned igjen. Bra NRK tar tak i dette. Og et dårlig valg av L å kjøre denne saken videre. Hun er ikke oppsagt. Arbeidsgiver har all rett, innenfor kontrakt, til å gjøre om på oppgaver. Skulle bare mangle. Hadde blitt trått om alle programledere var vernet. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlandlove Skrevet 20. mai 2021 #499 Del Skrevet 20. mai 2021 3 minutter siden, OlsenHansen said: Programmene hennes har vært en kjempesuksess. Det er ingen indikasjoner på at jobben gjøres dårligere. Tvert imot. Sannsynligvis har kravene hennes vært velrettede, selv om de sikkert av til blir fremstilt på en krass måte. Og såvidt jeg har hørt så sier hun jo unnskyldning etter en slik episode også, det har faktisk mye å si. Her tror jeg mer og mer det er et posisjoneringspill på gang. Arvtakeren hennes hadde selvsagt ingenting bra å si, han vil jo ikke miste sin nye flotte stilling! Jeg tviler overhodet ikke at LA er svært dyktig, det var grunn til at hennes væremåte har blitt tolerert i flere år. Ja, hun har beklaget i etterkant , men det gjentar seg igjen og igjen. Jo da, sjakk vm sending var svært vellykket, er det kun pag LA som var flink og alle andre var bare udugelig idioter? Jeg har møtt mange super flinke folk, svært dyktige i deres arbeid, opplevde også svært «heated discussion» , men aldri i livet , ikke en gang i nærhet at mann ropet «jxxxx idioter» til sine kollega selv i kampenhet. En voksen med bit litt «self control» og bit litt dannelse ( good manner) kunne ikke ha gjort det. En som gjør det, mangler fullstendig respekt for sine kollega. Er det en pris vi som et samfunn vil betale for for å få et perfekt tv program at det er verdt å trakkasere kollega på et arbeidsplass? Er vår tv opplevelse så viktig at LA væremåte mot sine kollega bør tolereres ? jeg synes det var bare spekulasjon å påstå at LAs arvtakeren har en skjult agenda. Hadde han vært den eneste som klager på LA. Men det er jo så mange og i ulike roller. Det er noen som støtter LA, men hvor mange er de ift hvor mange er på NRKs side .. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Volvespå Skrevet 20. mai 2021 #500 Del Skrevet 20. mai 2021 Volvespå skrev (1 time siden): Det er jo det hennes motpart ønsker å framstille det som, men er neppe den fulle sannheten Jeg tror ikke hun har ment å behandle andre som driit. De har bare ikke tålt å høre at de ikke var gode nok.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå