Tøddel Skrevet 19. mai 2021 #341 Del Skrevet 19. mai 2021 Frøya5 skrev (Akkurat nå): Hva mente du her? Ble litt i stuss om det var relevant for diskusjonen da jeg ikke heter Line. Så frekt av deg! Ble fornærmet nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøya5 Skrevet 19. mai 2021 #342 Del Skrevet 19. mai 2021 Tøddel skrev (1 minutt siden): Så frekt av deg! Ble fornærmet nå. Gtfo 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 19. mai 2021 #343 Del Skrevet 19. mai 2021 3 minutter siden, youcancallmejune said: Jeg har bare sett kvinner drive med det der. Igjen. Ikke relevant. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøddel Skrevet 19. mai 2021 #344 Del Skrevet 19. mai 2021 Frøya5 skrev (3 minutter siden): Gtfo Så frekt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøya5 Skrevet 19. mai 2021 #345 Del Skrevet 19. mai 2021 Tøddel skrev (27 minutter siden): Hei, Line 🙈 Så frekt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 19. mai 2021 #346 Del Skrevet 19. mai 2021 The Kitten skrev (55 minutter siden): Hun måtte ikke fortelle om det. Det kalles å dra offerkortet. Jo, det måtte hun. Det ble jo antydet at hun ikke hadde noen reell grunn til å være sykemeldt. I den situasjonen med prøverør, kan man mobilosere innimellom når trøkket er størst, men vanskelig å levere hele tiden om tankekjør og bekymringene stjeler nattesøvn, krefter og kapasitet. Nei, det er ikke offerkort, ikke slik hun legger det frem (hun sier hun er rasende for å si det, et offer ville sagt knust). Men det rettferdiggjør ikke sinne og nykker på jobb og forklarer ikke at hun tar saken for retten, men det fjerner inntrykket av St hun var hypokonder eller sykemeldt av beleilighet og det et vesentlig også. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 19. mai 2021 #347 Del Skrevet 19. mai 2021 The Kitten skrev (59 minutter siden): Når man har blitt 47 år, så er det er alternativ ja. Dette skjedde i 2019, og episoder beskrives tilbake til 2013. Altså i perioden der hun var mellom 40 og 45. Og kan hende hadde de prøvd noen år allerede. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 19. mai 2021 #348 Del Skrevet 19. mai 2021 En annen ting jeg reagerer på er hvor forferdelig trist hun synes det er å ta opp det med å være ufrivillig barnløs og alle prøverørsbehandlingene hun planla mellom mesterskap som krevde sykemelding. I et intervju som 42 åring i Se og Hør i 2015 så påpekte hun nemlig at hun IKKE var ufrivillig barnløs, men at "prosjektet barn" (min "") ikke er droppet, men at hun var klar over at mulighetene var mindre. https://www.seher.no/kjendis/jeg-tror-vi-driter-i-det-giftermalet/64136267 Hun har jo blitt 6 år eldre etter 2015. Høyt sykefravær startet i 2013. Jeg sier meg derfor enig med andre som mener å dra frem det med ufrivillig barnløshet kun er et offerkort. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg velociraptor Skrevet 19. mai 2021 Populært innlegg #349 Del Skrevet 19. mai 2021 O Rakel skrev (5 minutter siden): Jo, det måtte hun. Det ble jo antydet at hun ikke hadde noen reell grunn til å være sykemeldt. I den situasjonen med prøverør, kan man mobilosere innimellom når trøkket er størst, men vanskelig å levere hele tiden om tankekjør og bekymringene stjeler nattesøvn, krefter og kapasitet. Nei, det er ikke offerkort, ikke slik hun legger det frem (hun sier hun er rasende for å si det, et offer ville sagt knust). Men det rettferdiggjør ikke sinne og nykker på jobb og forklarer ikke at hun tar saken for retten, men det fjerner inntrykket av St hun var hypokonder eller sykemeldt av beleilighet og det et vesentlig også. Jeg vil si at å være sykmeldt 30 % av tiden i 5 år fordi du ønsker å bli gravid, er å være sykmeldt av beleilighet. Spesielt om man timer sykmeldingene som det passer enn selv best mulig. 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Volvespå Skrevet 19. mai 2021 #350 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) Det høres dramatisk ut for Line Andersen sånn umiddelbart, men jeg antar hun har et kort i ermet som hun drar fram på et senere tidspunkt. Det er for øvrig interessant å se at arbeidsgivere som har gått på trakasseringsskolen benytter alltid samme begrep, nemlig «eskalere». Ved bare å bruke begrepet bidrar arbeidsgivere selv til å eskalere konflikter, og dette er vel formålet. Endret 19. mai 2021 av Volvespå 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 19. mai 2021 #351 Del Skrevet 19. mai 2021 En ting jeg ikke tviler på er at hun selv tror hun er dyktig og at hun legger mye tid i forberedelser. Har lest et annet intervju med henne foran tv-aksjonen 2018. Her sa hun at hun var livredd for å bli sykemeldt foran tv-aksjonen, så hun og samboeren sov i ulike etasjer så hun ikke skulle bli syk til sending. Det var ikke hovedpoenget mitt. Hun sier hun tar jobben på alvor, til stede 100 % og knapt en artikkel om utsatte barn som hun ikke har lest... Jeg får litt Donald Trump vibber da. Ingen har lest mer enn meg..... Ingen har forberedt seg mer enn meg.... Videre i artikkelen står det at hun elsker direktesendinger, jo lengre jo bedre og at hun vil ta verdensrekord på lange sendinger. Står også at hun ikke liker å gjøre det dårlig og at det er viktig å få det til, ellers blir hun lei seg så hun nesten sliter seg ut og at hun har veldig varierende selvtillit. - Det er i denne sammenhengen vi da kan finne utbruddene hennes vil jeg da tolke. https://www.vg.no/rampelys/tv/i/1Q5nQ/line-andersen-livredd-for-aa-bli-syk-foer-tv-aksjonen Jeg synes det virker som arbeidsgiver har gitt henne i overkant stor frihet om hun bruker dag og ut og dag inn på å lese alt mulig som kanskje skulle være relevant for en sending fordi HUN synes det er viktig å få sagt noe på tv. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludder Skrevet 20. mai 2021 #352 Del Skrevet 20. mai 2021 _Maddie_ skrev (2 timer siden): Har forsøkt å følge med på det som skrives i avisene. Det som slår meg mest med Line Andersen sine problemer er manglende relasjonskompetanse. Med gjennomsnitt over 100 dager i året i sykefravær så sier det seg selv at det er vanskelig for kollegaer å planlegge både med og uten Line, så det faktum at hun så lenge har fått veldig synlige oppdrag som programleder viser at mange kan ha gjort mye av grovjobben for å tilpasse seg Line Andersen sin livshverdag, men at hun ikke helt har forstått det og bare fortsetter å ha samme forventninger om å få kremjobbene. Jeg ser mye sport og hun har aldri vært en av mine favoritter og det er fordi det har som flere andre har nevnt har blitt så mye henne og så lite de rundt, inkludert de hun skal intervjue. Mange ser nok en som smiler og ler, men jeg har ofte skrudd av lyden når hun går igang for mye. Jeg ser frem til å følge saken videre, det er interessant å se hvordan det skal løses. Jeg for min del synes ikke det er et tap at hun ikke er på tv mer, men jeg måtte også slutte å se på sjakk når dialektfyren tok helt over - det var for mye av en annen grunn. Fokuset skal ikke være på programleder, synes programleder skal være der for å gjøre det bra for gjester og andre i studio/indre bane/felt osv. Så noen skreiv tidligere i tråden at 30% sykefravær er nesten 100 dager, du har nå smørt på enda mer og sier at det er "over 100 dager i året", mens det i realiteten er ca 70 dager. Det er vitterlig mye, men det er lite stilig å overdrive på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest havrekaffe Skrevet 20. mai 2021 #353 Del Skrevet 20. mai 2021 Noen burde fortalt henne at det er en dårlig idè å la dette havne i media og sørget for at det ble ordnet i stillhet slik at det ble mulig å finne en ny jobb. Uansett hva som er riktig i denne saken taper hun når konflikten og detaljene har blitt offentlig kjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 20. mai 2021 #354 Del Skrevet 20. mai 2021 _Maddie_ skrev (5 timer siden): En annen ting jeg reagerer på er hvor forferdelig trist hun synes det er å ta opp det med å være ufrivillig barnløs og alle prøverørsbehandlingene hun planla mellom mesterskap som krevde sykemelding. I et intervju som 42 åring i Se og Hør i 2015 så påpekte hun nemlig at hun IKKE var ufrivillig barnløs, men at "prosjektet barn" (min "") ikke er droppet, men at hun var klar over at mulighetene var mindre. https://www.seher.no/kjendis/jeg-tror-vi-driter-i-det-giftermalet/64136267 Hun har jo blitt 6 år eldre etter 2015. Høyt sykefravær startet i 2013. Jeg sier meg derfor enig med andre som mener å dra frem det med ufrivillig barnløshet kun er et offerkort. Du mener hun jfr intervjuet i 2015 er den første ufrivillig barnløse i historien som later som alt er greit, for feks å slippe medlidenhet? Hadde hun spilt det som et offerkort, så hadde hun sagt det for lengst og ikke minst brukt det i dialogen m nrk. Hennes problem er det motsatte av et offer; hun skal ikke vise nederlag, men være tøff i tryne hele tiden. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 20. mai 2021 #355 Del Skrevet 20. mai 2021 _Maddie_ skrev (6 timer siden): En annen ting jeg reagerer på er hvor forferdelig trist hun synes det er å ta opp det med å være ufrivillig barnløs og alle prøverørsbehandlingene hun planla mellom mesterskap som krevde sykemelding. I et intervju som 42 åring i Se og Hør i 2015 så påpekte hun nemlig at hun IKKE var ufrivillig barnløs, men at "prosjektet barn" (min "") ikke er droppet, men at hun var klar over at mulighetene var mindre. https://www.seher.no/kjendis/jeg-tror-vi-driter-i-det-giftermalet/64136267 Hun har jo blitt 6 år eldre etter 2015. Høyt sykefravær startet i 2013. Jeg sier meg derfor enig med andre som mener å dra frem det med ufrivillig barnløshet kun er et offerkort. Som en tidligere ufrivillig barnløs kan jeg fortelle deg at min ikke forteller hele verden om at man er det, mange av oss later som at vi ikke ønsker barn isteden 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 20. mai 2021 #356 Del Skrevet 20. mai 2021 velociraptor skrev (6 timer siden): Jeg vil si at å være sykmeldt 30 % av tiden i 5 år fordi du ønsker å bli gravid, er å være sykmeldt av beleilighet. Spesielt om man timer sykmeldingene som det passer enn selv best mulig. Ehm det er ganske vanlig å måtte time forsøkene sine når man tar prøverør, man kan ikke bare møte opp liksom. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marriet Skrevet 20. mai 2021 #357 Del Skrevet 20. mai 2021 Orly skrev (26 minutter siden): Som en tidligere ufrivillig barnløs kan jeg fortelle deg at min ikke forteller hele verden om at man er det, mange av oss later som at vi ikke ønsker barn isteden Stiller meg bak dette. Enkelte holdninger her i tråden er jo årsaken til at mange holder kjeft om det. Sitter egentlig bare og venter på "det er ingen menneskerett å få barn". Jeg synes det er vanskelig å skulle spekulere i sykemeldingene, men her bruker nok både nrk og Line det de kan for å male et ønsket bilde. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 20. mai 2021 #358 Del Skrevet 20. mai 2021 Det er jo ingenting tvil om at hun har hatt det tøft i privatlivet, men det unnskylder ikke oppførselen hennes på jobb. Kollegaene hennes har fortsatt krav på å bli behandlet med respekt. Når man leser meldinger og mailer som er sendt så syns jeg NRK fremstår som om de har vært alt for greie med henne. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 20. mai 2021 #359 Del Skrevet 20. mai 2021 1 hour ago, O Rakel said: Du mener hun jfr intervjuet i 2015 er den første ufrivillig barnløse i historien som later som alt er greit, for feks å slippe medlidenhet? Hadde hun spilt det som et offerkort, så hadde hun sagt det for lengst og ikke minst brukt det i dialogen m nrk. Hennes problem er det motsatte av et offer; hun skal ikke vise nederlag, men være tøff i tryne hele tiden. For såvidt enig. Hun nevner det nå fordi at hun nok føler seg tvunget opp i et hjørne, og ser ingen annen utvei. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 20. mai 2021 #360 Del Skrevet 20. mai 2021 Volvespå skrev (7 timer siden): Det høres dramatisk ut for Line Andersen sånn umiddelbart, men jeg antar hun har et kort i ermet som hun drar fram på et senere tidspunkt. Det er for øvrig interessant å se at arbeidsgivere som har gått på trakasseringsskolen benytter alltid samme begrep, nemlig «eskalere». Ved bare å bruke begrepet bidrar arbeidsgivere selv til å eskalere konflikter, og dette er vel formålet. Jeg har de samme tankene, det må være et eller annet hun har som vil tale til hennes fordel, som ikke har kommet frem enda, det bildet som har kommet frem så langt viser jo en lite sjarmerende og meget krevende person. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå