Tøddel Skrevet 19. mai 2021 #221 Del Skrevet 19. mai 2021 Finlay skrev (5 minutter siden): Jeg har spilt sjakk fra jeg var barn, lenge før sjakk ble "populært". Likte henne godt på skjermen! Syntes hun var forfriskende i et miljø som lett kan bli litt.....tørt😅 Er jo omtrent ingen tørre arenaer lenger noen steder fordi enkelte skal ha impulser hele tiden. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 19. mai 2021 #222 Del Skrevet 19. mai 2021 Tøddel skrev (2 minutter siden): Er jo omtrent ingen tørre arenaer lenger noen steder fordi enkelte skal ha impulser hele tiden. Sant nok!😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlsenHansen Skrevet 19. mai 2021 #223 Del Skrevet 19. mai 2021 O Rakel skrev (36 minutter siden): Du hadde jo ikke kunnet leve med det om det førte til stor turnover blant andre flinke folk, sykemeldinger og mye feil/dårlig produksjonskvalitet, høyere personalkostnader i fm rekruttering osv. Ikke at det var tilfelle her, men det er ikke slik at inntjening trumfer alt - om det også driver kostnadene i været, svarer det seg ikke. I dette tilfellet kan jeg ikke se noen indikasjoner på at NRK's produkt har blitt dårligere. Å fjerne henne fra skjermen gjorde derimot sjakkprogrammene litt kjedeligere. Hun høres selvsagt ikke ut som en koselig dame, men om jeg hadde mislikt det mer enn feige folk som gikk bak ryggen min er usikkert. Tror jeg foretrekker dem som snakker rett fra levra. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 19. mai 2021 #224 Del Skrevet 19. mai 2021 Med alt som kommer frem, håper ikke hun kan vinne dette og skape presedens for at sånn oppførsel kan godtas. Dessverre har arbeidstakere ekstremt store rettigheter, sjelden at en arbeidsgiver vinner dessverre. Jeg har jobbet steder med 'flinke' og ekstremt krevende medarbeidere og det er noe jeg håper å slippe å oppleve igjen. Det er krevende og det skal bare en person til for å ødelegge et stort eller lite miljø. Hun får vel noen kroner (dessverre belønnes de ofte..) og så kan hun jobbe som selvstendig konsulent (hvis ikke karma slår tilbake på det også) 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 19. mai 2021 #225 Del Skrevet 19. mai 2021 OlsenHansen skrev (6 minutter siden): I dette tilfellet kan jeg ikke se noen indikasjoner på at NRK's produkt har blitt dårligere. Å fjerne henne fra skjermen gjorde derimot sjakkprogrammene litt kjedeligere. Hun høres selvsagt ikke ut som en koselig dame, men om jeg hadde mislikt det mer enn feige folk som gikk bak ryggen min er usikkert. Tror jeg foretrekker dem som snakker rett fra levra. Om det er slik at Line Andersen sykemelder seg når hun får arbeidsoppgaver hun misliker så er det naivt å tro at hun ikke også går bak ryggen på folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 19. mai 2021 #226 Del Skrevet 19. mai 2021 OlsenHansen skrev (9 minutter siden): I dette tilfellet kan jeg ikke se noen indikasjoner på at NRK's produkt har blitt dårligere. Å fjerne henne fra skjermen gjorde derimot sjakkprogrammene litt kjedeligere. Hun høres selvsagt ikke ut som en koselig dame, men om jeg hadde mislikt det mer enn feige folk som gikk bak ryggen min er usikkert. Tror jeg foretrekker dem som snakker rett fra levra. Ikke enda, men det er fordi kolleger og ledere tok støyten så lenge - til de ikke kunne det lenger. Hvis ikke de tok henne av, måtte andre erstattes. Og da ville produktet på kort og kanskje mellomlang sikt blitt skadelidende. Og som vi ser av tråden er det delte meninger om hvor eminent hun var, andre har sine favoritter. Vanskelig derfor å se at showet hele sto og falt med henne. Hun var Line Andersen på sporten, ikke Frank Sinatra i Las Vegas. Om de mener de har definisjonsmakten og mener du er udugelig, og aldri vil nå den andre til knærne er det ikke sikker du foretrekker at det blir kringkastet titt og ofte. Det er veldig lett å tåle på vegne av andre, men nettopp slike «tøffe typer» er ofte de som ikke takler å stå på mottakersiden når andre pusher tilbake. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimbus2000 Skrevet 19. mai 2021 #227 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) O Rakel skrev (1 time siden): Endringsoppsigelse. Dvs at oppgavene hennes ble såpass endret at det i praksis innebar en ugyldig oppsigelse fra ansettelseskontrakten. Må si advokaten har gjort en dårlig jobb, både mht de juridiske vurderingene og at det er direkte skadelig for hennes omdømme å ta det for retten i steden for å imøtegå NRKs forsøk på forhandling og løsning. Om det ikke har vært LA som ikke har villet høre på advokaten da.. Line virker som en som ikke lytter til andre enn seg selv. Så tviler på at advokaten kunne overbevist henne om at hun har en dårlig sak både juridisk og omdømmemessig. Endret 19. mai 2021 av Nimbus2000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 19. mai 2021 #228 Del Skrevet 19. mai 2021 ¤flicka¤ skrev (1 time siden): Hun får ikke jobben i NRK tilbake, og det som har kommet fram i rettssaken er en veldig dårlig jobbsøknad til fremtidige arbeidsgivere. Dette oppsummerer vel hele rettsaken. Uansett om hun vinner eller ikke mot NRK. En arbeidskonflikt i en rettssak spredt gjennom alle nasjonale medier er rett og slett karrieredrepende for Line Andersen. Hun vil aldri få tilbake omdømmet etter dette, og vil alltid bli husket som den ansatte som kjørte arbeidsgiver i retten pga uenighet. Så selv om hun vinner rettssaken så taper hun karrieren på dette. Det er vanskelig å forstå at denne rettssaken var verdt det. Hun er i alle fall ferdig på TV. I verste fall for hennes del blir hun dømt, og da kan hun rive CV'en i to. Ingen kommer til å ansette henne da. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jodajipp Skrevet 19. mai 2021 #229 Del Skrevet 19. mai 2021 15 minutter siden, Ctrl said: I verste fall for hennes del blir hun dømt, og da kan hun rive CV'en i to. Ingen kommer til å ansette henne da. Dømt for hva? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 19. mai 2021 #230 Del Skrevet 19. mai 2021 Jeg har fulgt med på noen av de sjakksendingene der hun var programleder. Og da forundret det meg at de valgte en til å lede programmet som kunne så lite om sjakk. Jeg syntes ikke at hun gjorde en god figur der. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 19. mai 2021 #231 Del Skrevet 19. mai 2021 jodajipp skrev (2 minutter siden): Dømt for hva? Dømt til å betale saksomkostninger for frifinnelsen til NRK. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 19. mai 2021 #232 Del Skrevet 19. mai 2021 Hulderen skrev (4 minutter siden): Jeg har fulgt med på noen av de sjakksendingene der hun var programleder. Og da forundret det meg at de valgte en til å lede programmet som kunne så lite om sjakk. Jeg syntes ikke at hun gjorde en god figur der. Om sant skal sies, jeg tror ikke sjakk hadde blitt på langt nær så populært her til lands (som en publikums-«sport»), hadde det ikke vært for NRK sine sjakk-sendinger, og til stor grad med Line som programleder, og med Torstein Bae og Heidi Røneid som «sidekick». Det har vist seg å være en vinneroppskrift, og det kan ingen ta fra Line mye av æren for. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ctrl Skrevet 19. mai 2021 Populært innlegg #233 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) AllahBallah skrev (8 minutter siden): Om sant skal sies, jeg tror ikke sjakk hadde blitt på langt nær så populært her til lands (som en publikums-«sport»), hadde det ikke vært for NRK sine sjakk-sendinger, og til stor grad med Line som programleder, og med Torstein Bae og Heidi Røneid som «sidekick». Det har vist seg å være en vinneroppskrift, og det kan ingen ta fra Line mye av æren for. Tja. TV2s sjakksendinger er jo ikke akkurat dårlige de heller. Med Rødsmoen, Gnatt, Lahlum og Hammer i spissen. Virker mye mer gjennomført enn NRK. Line er sikkert flink, men å gi henne æren for sjakkfeberen her til lands er å dra det litt vel langt. Nytter for øvrig ikke å være en flink programleder på TV hvis du ellers er en dårlig kollega/ansatt. Endret 19. mai 2021 av Ctrl 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pleneier Skrevet 19. mai 2021 #234 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) For oss med inside kjennskap til mediebransjen, så er dette egentlig ganske klassisk oppførsel. Folk som er mye på TV-skjermen får fort et skyhøyt ego, og anser seg selv ufeilbarlige og uerstattlige. De slutter å høre på medarbeidere og ledere, og anser seg selv som sjefen for produksjonen. En TV-produksjon består av dusinvis av medarbeidere, har mange historier om programleder(e) i norsk TV-bransje som anser seg som Hollywood-stjerner og vil behandles deretter. Men fallhøyden er gjerne stor, og denne bransjen er liten. Endret 19. mai 2021 av Pleneier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 19. mai 2021 #235 Del Skrevet 19. mai 2021 AllahBallah skrev (19 minutter siden): Om sant skal sies, jeg tror ikke sjakk hadde blitt på langt nær så populært her til lands (som en publikums-«sport»), hadde det ikke vært for NRK sine sjakk-sendinger, og til stor grad med Line som programleder, og med Torstein Bae og Heidi Røneid som «sidekick». Det har vist seg å være en vinneroppskrift, og det kan ingen ta fra Line mye av æren for. Sjakk-sendingene er populære av en grunn: Magnus Carlsen. Det vil kun være noen ytterst få som ser på sendingene dersom ikke Magnus eller en annen nordmann spiller. Det er jo i realiteten drit kjedelig. Skyting er mye morsommere å se på, og det er også kjedelig (og har ingen seere). 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frottis Skrevet 19. mai 2021 #236 Del Skrevet 19. mai 2021 Jeg forstår ikke hva slags advokat-råd hun har fått i denne saken. Kan ikke forstå hvordan hun kan vinne saken, og forstår ikke annet enn at advokatene hennes også forstår det. Og da er det vel jobben deres å fraråde å gå til sak? (Det kan det jo hende de har gjort også) 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jodajipp Skrevet 19. mai 2021 #237 Del Skrevet 19. mai 2021 Eneste kan være at hun og advokatene håpte NRK ville inngå forlik.. noe de ikke kunne gjøre pga det ville skapt presedens 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 19. mai 2021 #238 Del Skrevet 19. mai 2021 Lurer på hvor ferden går videre for henne etter dette. Noen som vil ansette henne om hun må finne seg en jobb utenfor NRK? Et mulig problem om hun søker på jobber som hun kanskje er best kvalifisert for på papiret, men så vil man ikke ha henne i bedriften. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 19. mai 2021 #239 Del Skrevet 19. mai 2021 Finlay skrev (22 timer siden): Tror det er ganske mange år siden kvinner kun skulle være smilende, imøtekommende og takknemlige😅 I dagens arbeidsliv er det da gudskjelov rom også for kvinner med temperament og sterke meninger! Dette ville vært en sak uansett kjønn, i enhver bedrift med respekt for seg selv. Ingen skal måtte tåle å bli kalt "jævla idiot" på jobb, i Norge i 2021. Ser Line A. prøver seg på samme argumentasjon i intervjuet med Tara: "Jeg opplever at folk særlig synes det er farlig når kvinner blir sinte. Et høylytt sinne oppfattes mye sterkere når det kommer fra meg enn fra en mannlig kollega, og sånn er det jo i hele arbeidslivet." Det er IKKE sånn i "hele arbeidslivet", at kvinner oppleves som farlige, eller en trussel om de blir sinte, i motsetning til menn. Det er forventet at folk - uavhengig av kjønn - skal oppføre seg høflig, og naturligvis klare å kontrollere seg selv i møte med andre mennesker. https://tara.no/livsstil/kvinner/line-andersen-enten-er-jeg-drithappy-eller-sa-er-jeg-fly-forbanna Enig med deg, og HELT uenig med henne. Høylytt sinne oppleves for de fleste faktisk mer skremmende fra en mann, fordi de stort sett er fysisk større, og har dypere og sterkere stemme. Høylytt sinne hører overhodet ikke hjemme i jobbsammenheng. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pianobar Skrevet 19. mai 2021 #240 Del Skrevet 19. mai 2021 norw skrev (12 minutter siden): Lurer på hvor ferden går videre for henne etter dette. Noen som vil ansette henne om hun må finne seg en jobb utenfor NRK? Et mulig problem om hun søker på jobber som hun kanskje er best kvalifisert for på papiret, men så vil man ikke ha henne i bedriften. En "tell all" bok er kanskje planen? Sjakk er ikke min favoritt, men jeg liker det enda dårligere når de skal ha mye show rundt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå