ludden Skrevet 19. mai 2021 #201 Del Skrevet 19. mai 2021 O.G. skrev (11 minutter siden): Hvem da?` Dette er vel ikke et sted vi trenger å henge ut folk, men de fleste av oss vet at mange menn er fjernet fra skjermen i løpet av de siste ti år,men fortsatt jobber i nrk. Mulig du ikke har merket det, men de fleste har nok fått med seg det. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 19. mai 2021 #202 Del Skrevet 19. mai 2021 ludden skrev (Akkurat nå): Dette er vel ikke et sted vi trenger å henge ut folk, men de fleste av oss vet at mange menn er fjernet fra skjermen i løpet av de siste ti år,men fortsatt jobber i nrk. Mulig du ikke har merket det, men de fleste har nok fått med seg det. Bah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jodajipp Skrevet 19. mai 2021 #203 Del Skrevet 19. mai 2021 At hun går til rettsak bekrefter bare det saken handler om - Line Andersen evner ikke se noe fra andre enn sitt eget ståsted. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlsenHansen Skrevet 19. mai 2021 #204 Del Skrevet 19. mai 2021 Eksentrisk og ufin opptreden har alltid blitt akseptert i underholdningsbransjen fordi de har som regel unike talenter man ikke bare kan bytte ut. Samme kan man si om kjendiser generelt som generer mye penger for arbeidsgiver. Jeg tror i TV2 så hadde denne dama blitt akseptert fordi der ser de mer nytten av å beholde en populær programleder som generer annonseinntekter, selv om hun er vanskelig å jobbe med. Da er det bedre å omrokkere litt i kulissene og få inn folk som håndterer situasjonen. Slik jeg ser det har ikke Line Andersen gjort noe kriminelt eller ondsinnet, hun er bare en voldsom dame med kort lunte. I mange situasjoner er dette uspiselig og uakseptabelt, men hvis hun jobbet for meg og genererte penger for meg så hadde jeg jo gitt faen i om hun kalte meg stygge ord fra tid til annen. Noen jobber er stressende og sånn er det bare. Men i NRK så er ikke profitt tema. Der er de nok mer opptatt av at det skal være hyggelig og korrekt arbeidsmiljø. Greit nok, men for de som ser på NRK så har det da lite å si hva som skjer bak skjermen. Og i tilfellet Line Andersen synes jeg hun har fortjent den fremtredende stillingen hun har. At en vaktsjef skal begynne å gråte etter en utskjelling gir ikke meg assosiasjoner som er egnet for lederrolle. Høres ut som han passer bedre i en helt annen jobb. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lister Skrevet 19. mai 2021 #205 Del Skrevet 19. mai 2021 Kila skrev (4 timer siden): Jo takk, du! Jeg vet da det. Line har da vel så vidt meg bekjent ikke vært sjef i NRK heller. Det stemmer, var ikke kun sjefer da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jodajipp Skrevet 19. mai 2021 #206 Del Skrevet 19. mai 2021 26 minutter siden, OlsenHansen said: Eksentrisk og ufin opptreden har alltid blitt akseptert i underholdningsbransjen fordi de har som regel unike talenter man ikke bare kan bytte ut. Samme kan man si om kjendiser generelt som generer mye penger for arbeidsgiver. Jeg tror i TV2 så hadde denne dama blitt akseptert fordi der ser de mer nytten av å beholde en populær programleder som generer annonseinntekter, selv om hun er vanskelig å jobbe med. Da er det bedre å omrokkere litt i kulissene og få inn folk som håndterer situasjonen. Slik jeg ser det har ikke Line Andersen gjort noe kriminelt eller ondsinnet, hun er bare en voldsom dame med kort lunte. I mange situasjoner er dette uspiselig og uakseptabelt, men hvis hun jobbet for meg og genererte penger for meg så hadde jeg jo gitt faen i om hun kalte meg stygge ord fra tid til annen. Noen jobber er stressende og sånn er det bare. Men i NRK så er ikke profitt tema. Der er de nok mer opptatt av at det skal være hyggelig og korrekt arbeidsmiljø. Greit nok, men for de som ser på NRK så har det da lite å si hva som skjer bak skjermen. Og i tilfellet Line Andersen synes jeg hun har fortjent den fremtredende stillingen hun har. At en vaktsjef skal begynne å gråte etter en utskjelling gir ikke meg assosiasjoner som er egnet for lederrolle. Høres ut som han passer bedre i en helt annen jobb. Ja, den eneste korrekte løsningen her ville vært å gå stille i dørene før en ny kanal tok sjansen. Men hun evnet ikke se dette en gang. At hun skal komme tilbake som stjerne på NRK etter denne rettsaken er utopi. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 19. mai 2021 #207 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) 34 minutter siden, OlsenHansen said: Men i NRK så er ikke profitt tema. Der er de nok mer opptatt av at det skal være hyggelig og korrekt arbeidsmiljø. Det er sånn det skal være. Kanskje Line kan lage en Youtube-kanal. Da kan hun være på skjermen uten å måtte forholde seg til kolleger og sjefer. Endret 19. mai 2021 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøddel Skrevet 19. mai 2021 #208 Del Skrevet 19. mai 2021 jodajipp skrev (1 minutt siden): Ja, den eneste korrekte løsningen her ville vært å gå stille i dørene før en ny kanal tok sjansen. Men hun evnet ikke se dette en gang. At hun skal komme tilbake som stjerne på NRK etter denne rettsaken er utopi. Hun ser sikkert på seg selv som hovedpersonen i en historie hvor hun er helten som trosser alt og alle. Enkelte fantasier passer best i hodet, lukket og låst. Har alltid tenkt at mange av fantasiene som sirkulerer rundt hadde passet bedre i bokformat, som Ringenes Herre, og lignende, hvor det tross alt gjøres ordentlig og ikke bare halvveis tull og så er det ikke en spennende tvist engang. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 19. mai 2021 #209 Del Skrevet 19. mai 2021 Finlay skrev (2 timer siden): Det var en mann, uten at det spiller noen rolle😊 "Der går det fram at en vaktsjef for sjakksendingene begynte å gråte under møtet. «Vaktsjef [NN] var rystet og i tårer [...] hovedårsaken til uro og frykt var Line Andersens måte å være på. På grunn av utskjelling på SMS helga før møtet valgte redaksjonssjefen å blokkere henne fra telefonen», skriver sportsredaktøren. Den aktuelle vaktsjefen, som var ny i rollen, ga i ettertid klart uttrykk for at HAN ikke ville arbeide med Andersen" https://www.dagbladet.no/sport/fikk-vaktsjef-til-a-grate/73778019 My bad. Ser at de skriver «han» nå, før rettssaken Bøe vedkommende omtalt som «hun», men antar siste versjon nå som saken er i gang er den riktige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 19. mai 2021 #210 Del Skrevet 19. mai 2021 jodajipp skrev (9 minutter siden): Ja, den eneste korrekte løsningen her ville vært å gå stille i dørene før en ny kanal tok sjansen. Men hun evnet ikke se dette en gang. At hun skal komme tilbake som stjerne på NRK etter denne rettsaken er utopi. Spørs om noen andre kanaler vil plukke henne opp etter alt skittentøyet som har kommet frem ifm rettsaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 19. mai 2021 #211 Del Skrevet 19. mai 2021 jodajipp skrev (7 minutter siden): Ja, den eneste korrekte løsningen her ville vært å gå stille i dørene før en ny kanal tok sjansen. Men hun evnet ikke se dette en gang. At hun skal komme tilbake som stjerne på NRK etter denne rettsaken er utopi. Dette synes jeg er veldig merkelig. At hun ikke ser det selv er én ting, men advokaten hennes må jo se at uansett hva som skjer etter dette står Line Andersen igjen som taper? Hun får ikke jobben i NRK tilbake, og det som har kommet fram i rettssaken er en veldig dårlig jobbsøknad til fremtidige arbeidsgivere. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 19. mai 2021 #212 Del Skrevet 19. mai 2021 For min del er det helt ok at hun byttes ut, jeg foretrekker mer faglig sterke programledere når jeg ser sport på TV, og det gjør jeg jo relativt ofte. Så greit at hun er litt ute i kulden synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 19. mai 2021 #213 Del Skrevet 19. mai 2021 OlsenHansen skrev (41 minutter siden): Eksentrisk og ufin opptreden har alltid blitt akseptert i underholdningsbransjen fordi de har som regel unike talenter man ikke bare kan bytte ut. Samme kan man si om kjendiser generelt som generer mye penger for arbeidsgiver. Jeg tror i TV2 så hadde denne dama blitt akseptert fordi der ser de mer nytten av å beholde en populær programleder som generer annonseinntekter, selv om hun er vanskelig å jobbe med. Da er det bedre å omrokkere litt i kulissene og få inn folk som håndterer situasjonen. Slik jeg ser det har ikke Line Andersen gjort noe kriminelt eller ondsinnet, hun er bare en voldsom dame med kort lunte. I mange situasjoner er dette uspiselig og uakseptabelt, men hvis hun jobbet for meg og genererte penger for meg så hadde jeg jo gitt faen i om hun kalte meg stygge ord fra tid til annen. Noen jobber er stressende og sånn er det bare. Men i NRK så er ikke profitt tema. Der er de nok mer opptatt av at det skal være hyggelig og korrekt arbeidsmiljø. Greit nok, men for de som ser på NRK så har det da lite å si hva som skjer bak skjermen. Og i tilfellet Line Andersen synes jeg hun har fortjent den fremtredende stillingen hun har. At en vaktsjef skal begynne å gråte etter en utskjelling gir ikke meg assosiasjoner som er egnet for lederrolle. Høres ut som han passer bedre i en helt annen jobb. Du hadde jo ikke kunnet leve med det om det førte til stor turnover blant andre flinke folk, sykemeldinger og mye feil/dårlig produksjonskvalitet, høyere personalkostnader i fm rekruttering osv. Ikke at det var tilfelle her, men det er ikke slik at inntjening trumfer alt - om det også driver kostnadene i været, svarer det seg ikke. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 19. mai 2021 #214 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) 2 hours ago, TheEmpress said: Hun har vært der i 17 (?) år og ingen klarer å samarbeide med henne? Den kjøper jeg ikke. Ikke foreligger det noe formelt varsel bortsett fra at noen har begynt å gråte? Vi er alle forskjellige, en av mine overordnede i samme bransje var så tøff i vendingene at flere valgte å slutte, men vi er også mange som mener at han var en av de beste lederne som har vært. Det kommer vel an på hvem du spør. På første dag i rettsaken ble det sagt: "....gjentatte uenigheter og opphetede diskusjoner helt siden 2012". https://www.dagbladet.no/sport/var-dramatisk-syk/73781761 Hun har hatt mange år på å legge om oppførselen. Jeg synes det virker som om NRK har tålt mye, men til slutt ble det nok. Endret 19. mai 2021 av ops2 la til link 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lister Skrevet 19. mai 2021 #215 Del Skrevet 19. mai 2021 Finnes det noe skriv/dokument på hva hun saksøker NRK for? Hva er saken egentlig? Juridisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 19. mai 2021 #216 Del Skrevet 19. mai 2021 Gliffy skrev (1 time siden): Kan ikke forstå noe annet enn at det er innenfor arbeidsgivers styringsrett å sette henne til andre typer journalistjobber når hun er ansatt som journalist. Uansett oppførsel fra hennes side virker det som hun har em tynn sak. Veldig enig. De skal jo sikre seerne gode opplevelser og gode programledere. Og da er det fint at de samme programlederne ikke sitter der i 10-15 år. Fornyelse er bra, og viktig å slippe nye, yngre krefter til også. Antar at hun ikke har kontrakt på å bare sitte som programleder i krem sendinger. Det virker som om hun har veldig høye tanker om seg selv, og at hun er livredd for at noen av dem som slipper til skal være bedre enn henne. Dårlig egenskap.. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 19. mai 2021 #217 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) 3 hours ago, AllahBallah said: Tipper det er fordi hun er så «folkelig». Mye tjo og hei, gledesrus og smil, gapskratting og latter. Jeg liker det ikke, finner det ekstremt påtatt og slitsomt. 4 hours ago, mangalover said: Morsomt hvordan folk kan ha så forskjellige oppfatninger av en person. Personlig er jeg ingen stor fan av Andersen. Selv i møte med idrettsstjerner som Bolt og Svindal virker det som om hun ønsker å fremheve seg selv og "lage underholdning" med seg selv i fokus. I sjakksendingene er det kun Bae og Grønn som er verdt å få med seg. Resten av opplegget er lavpannet og håpløst. Mulig at mesteparten av del norske befolkningen synes Andersen er en rivende dyktig programleder som fremkaller latter og god stemning, men der er ikke jeg. 4 hours ago, Sally-Go-Round said: Heller ingen fan av henne. Jeg synes hun er for «mye» - og nei, det handler ikke om at hun er kvinne osv. Jeg har ingen interesse av sjakk og har ikke sett noe som helst. Men jeg spurte en sjakkentusiast i dag, om han fulgte med på rettsaken og hva slags inntrykk han hadde fått av henne som programleder. Han sa straks at han mente hun tok for mye plass og var påtatt morsom. Han så på for sjakkens skyld, ikke for klein underholdning. Det er mulig at Line Andersen er godt likt av de som ikke er så interessert i sjakk, men ser på det fordi sjakk ble populært. De må ha litt mer underholdning. Endret 19. mai 2021 av ops2 endret et ord 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 19. mai 2021 #218 Del Skrevet 19. mai 2021 Lister skrev (12 minutter siden): Finnes det noe skriv/dokument på hva hun saksøker NRK for? Hva er saken egentlig? Juridisk. Endringsoppsigelse. Dvs at oppgavene hennes ble såpass endret at det i praksis innebar en ugyldig oppsigelse fra ansettelseskontrakten. Må si advokaten har gjort en dårlig jobb, både mht de juridiske vurderingene og at det er direkte skadelig for hennes omdømme å ta det for retten i steden for å imøtegå NRKs forsøk på forhandling og løsning. Om det ikke har vært LA som ikke har villet høre på advokaten da.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 19. mai 2021 #219 Del Skrevet 19. mai 2021 ops2 skrev (8 minutter siden): Jeg har ingen interesse av sjakk og har ikke sett noe som helst. Men jeg spurte en sjakkentusiast i dag, om han fulgte med på rettsaken og hva slags inntrykk han hadde fått av henne som programleder. Han sa straks at han mente hun tok for mye plass og var påtatt morsom. Han så på for sjakkens skyld, ikke for klein underholdning. Det er mulig at Line Andersen er godt likt av de som ikke er så interessert i sjakk, men ser på det fordi sjakk ble populært. De må ha litt mer underholdning. Jeg har spilt sjakk fra jeg var barn, lenge før sjakk ble "populært". Likte henne godt på skjermen! Syntes hun var forfriskende i et miljø som lett kan bli litt.....tørt😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lister Skrevet 19. mai 2021 #220 Del Skrevet 19. mai 2021 O Rakel skrev (2 minutter siden): Endringsoppsigelse. Dvs at oppgavene hennes ble såpass endret at det i praksis innebar en ugyldig oppsigelse fra ansettelseskontrakten. Må si advokaten har gjort en dårlig jobb, både mht de juridiske vurderingene og at det er direkte skadelig for hennes omdømme å ta det for retten i steden for å imøtegå NRKs forsøk på forhandling og løsning. Om det ikke har vært LA som ikke har villet høre på advokaten da.. Hun var vel ansatt som journalist. Da kan man vel ikke kreve å være programleder når man ønsker. Men settes til oppgaver som en journalist jobber med. Så her snakker man vel om en ikke-sak. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå