Gå til innhold

Fått tilbud på en Toyota auris til 150.000


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

bil. 

El-bil forutsetter faktisk at man eier et hus, hvis man skal kunne dra masse fordeler av el-bilen. Eller at man er så heldig og har gratis lading på jobb, men det er det bare noen få som har. 

 

Anonymkode: aee82...d05

Det er ikke helt sant da. Vi har hatt elbil i over et år nå, uten lademulighet hjemme eller på jobb. Vi sparer fortsatt masse på det. Vi hurtiglader vel for rundt 1000kr på en mnd, hadde vi hatt bensinbil ville det blitt 1000kr bare i bompenger(noe som er gratis med elbil) + 2000(minst) i bensin/diesel. 

Anonymkode: 15ed4...596

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne bilen er prutet ned fra 169.000.

 

 

Anonymkode: 7d043...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt på Finn og ser at Auris er såpass dyr brukt. Om du liker bilen...hvorfor ikke?

@AB...596, kun hurtiglading på en elbil? Jeg forstår at dere fortsatt sparer penger, men dette må da slite noe voldsomt på batteriet? Hva slags bil er det? Tesla hadde jo en stund tilbud om "evig gratis lading" på sine hurtigladere for nye eiere, og jeg vet om en del taxisjåfører som lever godt på det.

Anonymkode: c3b90...91a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så mye tull du kommer med i alle tråder, uansett tema, at det er helt sykt irriterende med direkte løgn.

Nei, "eksosbil" blir ikke verdiløst rundt 2025. Du skjønner ikke at dagens situasjon er fullstendig unaturlig (fritak for avgifter på el-biler) og at avgiftene på el-biler kommer til å skyte heller i været de neste årene. Staten kan ikke finne seg i å miste de store avgiftene de alltid har kunnet regne med tidligere over statsbudsjettet. 

Så det kommer avgifter på el-biler etterhvert, på samme måte som du har på bensin- og dieselbiler spesielt. Da kan du ta med bompengene også. 

Se på andre europeiske land, som ikke er helt miljø FREAKS - så er det slik at både bensin og diesel gir el-bilen skamjuling når det gjelder nybil salg. 

Angående Toyota - de greier seg helt fint de, nr 2 i Norge når det gjelder nybil salg - nok en gang. 

Toyota RAV4 på 2.plass.

Toyota Corolla på 9.plass.

Toyota C-HR på 13.plass. 

https://motor.no/aktuelt/vw-tilbake-pa-salgstoppen-med-id4/198594

Forøvrig er Toyota-ene de eneste bensin bilene blant topp 15 (sammen med Ford Kuga, tror jeg) blant batteri-gjengen, noe som viser at Toyota holder stand, selv med biler som bruker i hovedsak bensin, stort sett. 

Litt morsomt med Volkswagen - ID.4 redder dem fullstendig, siden ID.3 gikk egentlig helt i dass, 🤣

Så kommer Toyota med en 100% batteri bil til neste år, så da skal de andre få kjørt seg og Toyota kommer til å pøse på med el-biler de neste årene.

https://www.elbil24.no/nyheter/toyota-lanserer-elbilen-bz4x/73658482

Et annet problem med el-biler idag er at deres teknologi IKKE er moden i det hele tatt, mens bensin biler er blitt perfeksjonert til det ytterste. Det er omtrent ikke mer å hente fra bensin biler når det gjelder teknologi.

Mens det å kjøpe ny el-bil idag, kan fort bety at den er som en 3 år gammel iPhone i 2024.  Du har all den nye batteri teknologien som alle snakker om, såkalte "fast stoff batterier" eller whatever, noe som kommer til å føre til at dagens el-biler som koster 500.000 - 600.000 kr er rene dinosauren rundt 2025, når den neste generasjonen av el-biler er i gang. 

De pumper ut ny el-bil teknologi fanken meg raskere enn mobil teknologi. Og det er faktisk ikke positivt når man skal vurdere å splashe ut 600.000++.  

For ikke å snakke om alt som har med "ladehastighet" og annet tullball. Nei, du, så lenge el-bilen ikke lader like raskt og like effektivt som bensin biler gjør, så kommer "eksosbilen" til å holde stand.

Videre, så har du glemt et annet problem. Det å eie el-bil forutsetter gjerne at man eier fast eiendom, slik at man kan lade bilen hjemme selv. 

Litt nyheter til deg: Det er jævla mange som ikke eier hus her i landet, og selv de som eier leilighet, kan ikke begynne å lade utenfor blokka si. Det er ikke sånn det fungerer. Borettslaget bestemmer ting og flertallet ruler. 

Da er du plutselig henvist til å hurtiglade el-bilen hele tiden, og huff da, da var den visst ikke så billig likevel, gitt! 

Nettopp dette er fordelen med "eksos bilen" - at du kan fylle på den ekstremt raskt, som fortsatt ingen el-bil overhodet er i nærheten av, SAMTIDIG som man ikke trenger å eie et hus hvis man har en bensin bil. 

El-bil forutsetter faktisk at man eier et hus, hvis man skal kunne dra masse fordeler av el-bilen. Eller at man er så heldig og har gratis lading på jobb, men det er det bare noen få som har. 

 

Anonymkode: aee82...d05

Den "analysen" din er bak mål fordi vi oppnår prisparitet mellom elbiler og eksos innen 18 mnd. Tesla er nok allerede der. Prisen på batteripakken har falt fra 1200usd/ kwh i 2012 til nært 100 usd/ kwh i dag...og innen kort tid er elbiler billigere å produsere enn eksos...Sannheten er at ingenting kan redde hverken eksosbilen eller Toyota nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (3 timer siden):

Den "analysen" din er bak mål fordi vi oppnår prisparitet mellom elbiler og eksos innen 18 mnd. Tesla er nok allerede der. Prisen på batteripakken har falt fra 1200usd/ kwh i 2012 til nært 100 usd/ kwh i dag...og innen kort tid er elbiler billigere å produsere enn eksos...Sannheten er at ingenting kan redde hverken eksosbilen eller Toyota nå.

Kan du gi deg? Det er ikke et enten/eller for svært store deler av verden. Toyota har for øvrig blitt verdens største bilprodusent. De var først ute med hybrider og har god batterikompetanse. Mens så godt som alle andre produsenter sliter med "chip shortage" nå, har Toyota ordnet seg og produserer praktisk talt uten opphold. Det som gjør bilene til gode bruktbiler - ekstraordinær faglig kompetanse og evnen til å forbedre seg, lytte til leverandører og kunder - gjør også at hele selskapet er god til å omstille seg. Toyota er langt fra dødsdømt.

Og med det kan vi kanskje slappe av noen hakk og la TS tenke på den lille bruktbilen sin. Alternativt, åpne en ny tråd for å diskutere andre ting.

Anonymkode: c3b90...91a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du gi deg? Det er ikke et enten/eller for svært store deler av verden. Toyota har for øvrig blitt verdens største bilprodusent. De var først ute med hybrider og har god batterikompetanse. Mens så godt som alle andre produsenter sliter med "chip shortage" nå, har Toyota ordnet seg og produserer praktisk talt uten opphold. Det som gjør bilene til gode bruktbiler - ekstraordinær faglig kompetanse og evnen til å forbedre seg, lytte til leverandører og kunder - gjør også at hele selskapet er god til å omstille seg. Toyota er langt fra dødsdømt.

Og med det kan vi kanskje slappe av noen hakk og la TS tenke på den lille bruktbilen sin. Alternativt, åpne en ny tråd for å diskutere andre ting.

Anonymkode: c3b90...91a

Nå er det vel du som skriver halve bøker om temaet, men for all del lar vi det ligge der..ha en fin dag da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Da kan jeg glemme hytta.

Anonymkode: 7d043...212

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny bil nytt tilbud. Synes den 2015 ble litt gammel. Fikk nytt tilbud til 222000 på en auris st bil fra 2018.

Føler jo også at det haster da min tok kvelden.

 

TS

Anonymkode: 7d043...212

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er ikke helt sant da. Vi har hatt elbil i over et år nå, uten lademulighet hjemme eller på jobb. Vi sparer fortsatt masse på det. Vi hurtiglader vel for rundt 1000kr på en mnd, hadde vi hatt bensinbil ville det blitt 1000kr bare i bompenger(noe som er gratis med elbil) + 2000(minst) i bensin/diesel. 

Anonymkode: 15ed4...596

Det var dyrt. Jeg har Toyota auris og fyller tanken for 500 hver 6 uke ca. 

Bilen lader seg jo selv, helt gratis. Hybrid er gull! 

Anonymkode: e1112...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ny bil nytt tilbud. Synes den 2015 ble litt gammel. Fikk nytt tilbud til 222000 på en auris st bil fra 2018.

Føler jo også at det haster da min tok kvelden.

 

TS

Anonymkode: 7d043...212

Hvilken modell? Og km stand? 

Her er en av 2018 modellene sine markedspriser. 

Screenshot_20210505_221504_com.android.chrome.thumb.jpg.3358d72d43d470ea0a2b1e607f0a2f46.jpg

 

Anonymkode: e1112...d68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan umulig stemme med under 100.000. Denne bilen har gått ca 40.000 km.

 

Anonymkode: 7d043...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dette kan umulig stemme med under 100.000. Denne bilen har gått ca 40.000 km.

 

Anonymkode: 7d043...212

Da er det en annen modell. Dette er den billigste av dem. Toyota auris har vel 5 forskjellige fra 2018 tror jeg. Hvilken skal du kjøpe? 

Anonymkode: e1112...d68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da er det en annen modell. Dette er den billigste av dem. Toyota auris har vel 5 forskjellige fra 2018 tror jeg. Hvilken skal du kjøpe? 

Anonymkode: e1112...d68

Du la inn hele 300.000 KM i kalkulatoren. Ikke rart du får under 100.000 kr i pris, LOL.

Anonymkode: ccce2...114

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du la inn hele 300.000 KM i kalkulatoren. Ikke rart du får under 100.000 kr i pris, LOL.

Anonymkode: ccce2...114

Se bilder igjen. Står jo klart å tydelig 30.000. 

Kjøpte selv denne modellen for noen måneder siden til markedspris. 

Anonymkode: e1112...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Se bilder igjen. Står jo klart å tydelig 30.000. 

Kjøpte selv denne modellen for noen måneder siden til markedspris. 

Anonymkode: e1112...d68

Hvor står 30.000 KM? Jeg ser til høyre for "REG NR" og der står tallet 300.000. Så du har valgt feil. Du puttet inn 30.000 MIL og 1 MIL = 10 KM, ergo så ser du tallet 300.000 rett til høyre for "REG NR".

Anonymkode: ccce2...114

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor står 30.000 KM? Jeg ser til høyre for "REG NR" og der står tallet 300.000. Så du har valgt feil. Du puttet inn 30.000 MIL og 1 MIL = 10 KM, ergo så ser du tallet 300.000 rett til høyre for "REG NR".

Anonymkode: ccce2...114

Ja du har rett, ser det nå. 

Og jeg har en årsmodell tidligere, derfor jeg ikke la merke til det. Min modell er selvfølgelig litt billigere enn 2018 modellen. 

Men ser nå etter jeg skrev inn mitt regnr at jeg har betalt godt under markedspris. (15.000) Det var greit å vite. 

Anonymkode: e1112...d68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk nytt tilbud i dag. 2028 st bil gått 40.000. Fikk den inkl reg og service til 210.000. Black audition. Takket ja😊

Anonymkode: 7d043...212

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (På 5.5.2021 den 12.54):

Hvorfor det?

Den er 800km unna, uten ladestasjon underveis

/ts

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeffe skrev (15 minutter siden):

Den er 800km unna, uten ladestasjon underveis

/ts

Glad jeg ikke har så langt til hytta. Finnes det virkelig strekninger i Norge som ikke har ladestasjon på 80 mil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (9 minutter siden):

Glad jeg ikke har så langt til hytta. Finnes det virkelig strekninger i Norge som ikke har ladestasjon på 80 mil?

Når jeg er på hytta en ukes tid så er ikke bilen i bruk. Jeg gidder ikke det stresset med å kjøre for å lade da. Dessuten bruker jeg bil i ferie skal jeg være avhengig av å lade? Som bil nr 2 ok, men ikke som nr1.

Gikk nå fra diesel til hybrid og er veldig fornøyd med det.

Anonymkode: 7d043...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...