Gå til innhold

Mindre sukker i hverdagen.. Veien dit ✨


Znowie

Anbefalte innlegg

På tide å starte en dagbok for å pushe meg selv.. Har noen kilo for mange, 178cm og 82 kg.. Har blitt endel ekstra kg i disse tider 🙈 i tilegg har jeg en diagnose som ikke "omformer" all mat til energi.. Så legger dessverre fort på meg passer jeg ikke på 😑🙄 

Har uansett ikke godt av den sukkermengden jeg har slukt innpå det siste halve året.. Så om det bare blir litt livstilsendring er jeg fornøyd med det.. Langvarig god helse er viktigst... Og det å ikke gå på en storkræsj, som man gjør til slutt om man blir helt låst og firkantet😅

Dag 1 uten (ren) sukker er ihvertfall over..  🎉

🍽️ Lompe med ost er høydare, lar den frese litt i airfryern så blir den himmelsk, ellers ble det thaisuppe m/ ris og grønt , frukt og knekkebrød med mager skinkeost (overraskende god assa) 🤤 

Proteiner er alfa omega.. Og det blir mye av det fremover .. Har tidligere gått på  Strongbody-program (fitness) , utrolig mye som skal inn i forhold til hva man er vant til 😅 så jeg blir å bruke de to oppskriftsheftene jeg har liggende som inspirasjon 🤤 

Er bare fornøyd jeg overlevde dagen, små gleder😆 🎉😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til! 😄 Og gratulerer med overstått første dag. 

Kjenner meg veldig igjen i det du sier, har slitt med et sukkerinntak som til tider har vært skyhøyt selv. Utrolig vanskelig å komme ut av, men føles greit nå som jeg er inne i det et par uker. De verste cravingene har gått over, selv om jeg ikke har spist helt "rent", har for eksempel unnet meg litt i helgene, men nå som jeg ikke lengre er vant til å spise mat med mye sukker så frister det ikke like mye å skeie ut i helgene heller, faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (1 time siden):

Lykke til! 😄 Og gratulerer med overstått første dag. 

Kjenner meg veldig igjen i det du sier, har slitt med et sukkerinntak som til tider har vært skyhøyt selv. Utrolig vanskelig å komme ut av, men føles greit nå som jeg er inne i det et par uker. De verste cravingene har gått over, selv om jeg ikke har spist helt "rent", har for eksempel unnet meg litt i helgene, men nå som jeg ikke lengre er vant til å spise mat med mye sukker så frister det ikke like mye å skeie ut i helgene heller, faktisk. 

Takk takk 🤗

Ja ikke sant, det sies at det har lignende avhengighetsskapende som narkotika.. Og det skjønner jeg.. For det er sykt vanskelig å bryte ut av... Så ALL ære for de som kommer seg bort fra narkotiske stoffer, for det må jo være hinsides vanskelig 🙁💙💕 

Så godt å høre at de værste cravingsene har gått over 🎉👍 det er viktig å unne seg litt av og til, slik klarer man å gjøre det til en livsstil... Alt annet er ihvertfall dødsdømt hos meg 😅🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 

Overlevde denne dagen også 🎉

Litt sultfølelse på kvelden, men kjenner lusa på gangen og jeg vet at jeg har fått i meg rett mengde ila dagen.. Så det er bare den lille jævelen som prøver å lure meg til å diske opp noe godt 😅🙈 

Håper dagene går fort slik at man kommer seg over kneika og tenker mindre på mat og spesielt dessert 🤤😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med to flotte dager 👏

Jeg har ikke craving på sukker, men på peanøtter og annen snacks. De første ukene var grusomme, men etter hvert gikk det over. Det eneste jeg unner meg nå er litt popcorn på lørdager, og det holder fint foreløpig.

Sulten er også verst de første ukene. Kroppen vil gjerne ha like mye som tidligere. Men etter en stund har den heldigvis vent seg til nye porsjoner og du blir faktisk mye fortere mett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...