Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke. 

Anonymkode: 73e69...640

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sprinkle skrev (8 timer siden):

Det er viktig! En gang trodde man at homofili var en sykdom. Se hvor vi er i dag. 

Nå har jo homofili bestandig fantes da. Man kan argumentere mot homofil praksis utfra gruppepsykologi og samfunnskonformitet osv, men homofili har alltid fantes og vil alltid gjøre det. Hvilke seksuelle preferanser folk har forblir liksom deres egen greie. 

Dette kjønnsskifte røret er noe historisk nytt. Med unntak av tvangskastrering av evenukker i riktig gamle dager så har ikke dette forekommet tidligere. At noen skal herpe kroppen og innbille alle oss andre at nå har Sigurd blitt Sofie er ikke sammenlignbart med homofili whatsoever! 

Når det er sagt så er jeg personlig negativ til LGBT generelt. Jeg mener at seksualiteten til homofile i likhet med heterofile burde være en privatsak i en sekulær stat. Tog og ideologi oppi hele nasjonens ansikt synes jeg er et brudd på sekulære prinsipper. Hva med min rett til å slippe å bli utsatt for denne fanatismen? 

Uansett, homofili og kjønnslemlestelse er virkelig Apples and Oranges

Anonymkode: 0f7da...d1d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg kunne det. 

Jeg tenner ikke på "bamser", da, slik det tydeligvis er vanlig å gjøre her. Den eventuelt skulle vært sammen med, må også fullstendig ha byttet kjønn. Flytende kjønnsidentitet hadde ikke fungert (altså damer med skjegg).

Hvis personen også forkynner det transseksuelle budskapet på en militant og aggressiv måte kunne det heller ikke fungert.

Hvorfor? Jeg har den senere tid funnet ut at jeg ikke er veldig seksuell av meg, og jeg hadde ikke hatt behov for en penis.

Anonymkode: dfd95...edf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ts her!
Jeg skumleser litt, og tar meg heldigvis ikke nær av det som blir diskutert her. Er overrasket over engasjementet og diskusjon om penis, den så jeg ikke komme😅

En av grunnene til at jeg ikke sier det på første date, eller det står på Tinder-profilen min er nettopp det med fordommer. Bedre at de møter og  blir litt kjent med meg, også er jo dette en utrolig personlig og intim greie.

Det jeg kan si er at jeg aldri har vært jente. De ferreste jeg kjenner har sett meg som jente, jeg har aldri brukt sminke, hatt langt hår, gått i jenteklær. Det hadde sett ut som jeg kledde meg ut om jeg gjorde det.  Det er og vitenskap som støtter personer i min situasjon, noe jeg ser flere her forstår og en del, dessverre, ikke forstår.  Diskusjonen om hvor mange kjønn det finnes blir jo også stadig omtalt, og der stiller jeg meg nøytralt. Så lenge folk har det bra, er jeg fornøyd :) Jeg har lest litt om det, og er det er mer avansert enn XY og XX. Er noe om noe apha resepoterer osv som spiller inn, folk skulle bare visst hvor avansert kjønn er.

Uansett, takk for støttende ord! Jeg setter utrolig pris på at du tok deg bryderiet og skrive her inne og å sende gode og varme tanker :) Jeg må tilføye at jeg aldri har opplevd negative reaksjoner, aldri. Er kun på nettet folk slenger med leppa, det sier vel sitt ? ;)

Anonymkode: 1174e...f29

Men det er jo ikke dette som er å være jente eller kvinne. Hvilket kjønn man har handler ikke om hvilke klær man går med og lengde på håret (i mange kulturer og historiske perioder er det/har det vært vanlig at menn har langt hår og går i plagg som ligner kjoler!). Det som avgjør hvilket kjønn man har, er hvilke kjønnsceller man potensielt kan produsere. Hos de aller, aller fleste gir dette utslag i at man enten har vagina, eggstokker og livmor, eller penis og testikler. Til og med folk som er interkjønn er enten hannkjønn eller hunnkjønn. 

Jeg misliker denne fortellingen transaktivister pusher, at kjønn er en følelse eller et klesplagg. Kjønn er en biologisk realitet, og man er like mye kvinne selv om man ikke går i rosa og sminker seg. 

For all del - om noen føler seg som det motsatte kjønn og vil kle seg/fremstå slik, så vær så god. Det er et fritt land, og så lenge det ikke skader andre, kan man gjøre som man vil. Du finner sikkert noen som liker deg slik som du er.

Anonymkode: a1a78...a37

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Personlig så tror jeg ikke det, men skal aldri si aldri (men jeg er lykkelig gift og ingen planer om noen ny partner).

Jeg ønsker på sikt barn med mannen min, og selv om jeg har noen problemer med fertilitet så har ikke han det. Det gjør det hakket mindre komplisert enn at vi begge trenger hjelp.

Jeg syns det er flott man kan bli kjønnet man faktisk er, og støtter kjønnsskifte, men for meg kommer det an på personlighet og så mye annet. Jeg hadde ikke valgt en mann FORDI han byttet kjønn om jeg kan si det slik, men om jeg forelsket meg i en som hadde endret kjønn hadde det vært helt greit :) Tror ikke det hadde vært en dealbreaker for meg.

Anonymkode: d0086...329

AnonymBruker
Skrevet

Faen så besatte folk er av kjønnsorganer. Blir kvalm av folk! Hva andre har mellom beina er ingen andres business. 

Anonymkode: 8cac9...a2f

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Faen så besatte folk er av kjønnsorganer. Blir kvalm av folk! Hva andre har mellom beina er ingen andres business. 

Det er jo forholdsvis relevant med tanke på sex og reformering...

AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (12 minutter siden):

Det er jo forholdsvis relevant med tanke på sex og reformering...

Transpersoner informerer om at de har gått gjennom en operasjon. Hvis man da ikke er interessert så sier man ifra og går videre. Man begynner ikke å henge seg opp i hva andre folk har mellom beina og hvordan det fungerer. Folk er faen meg enkle. Voksne burde klare å ikke tenke som en hormonell tenåring. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (13 timer siden):

Og mennesker i LGBT-miljøet er generelt tolerante mennesker jeg opplever som veldig åpne og empatiske. Og det er jo aldri feil i et forhold. :) ❤️  

Egentlig ikke. Det er endel rasisme i det miljøet der.

Anonymkode: 70b2b...9b4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå har jo homofili bestandig fantes da. Man kan argumentere mot homofil praksis utfra gruppepsykologi og samfunnskonformitet osv, men homofili har alltid fantes og vil alltid gjøre det. Hvilke seksuelle preferanser folk har forblir liksom deres egen greie. 

Dette kjønnsskifte røret er noe historisk nytt. Med unntak av tvangskastrering av evenukker i riktig gamle dager så har ikke dette forekommet tidligere. At noen skal herpe kroppen og innbille alle oss andre at nå har Sigurd blitt Sofie er ikke sammenlignbart med homofili whatsoever! 

Anonymkode: 0f7da...d1d

Hva om mange i riktig gamle dager trodde de var homofil/lesbisk, men egentlig ønsket å skifte kjønn? Kanskje dette med kjønnsskifte oppleves historisk nytt fordi det nå faktisk er mulig å gjøre det med moderne medisin og kirurgi? Jeg ser ikke problemet. Verden utvikles og verden går videre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dessverre. Har ikke lest alle 15 sidene med svar. Men for meg er det en helt no go.

Ønsker deg all lykke til da❣️

Anonymkode: 607c8...fee

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Transpersoner informerer om at de har gått gjennom en operasjon. Hvis man da ikke er interessert så sier man ifra og går videre. Man begynner ikke å henge seg opp i hva andre folk har mellom beina og hvordan det fungerer. Folk er faen meg enkle. Voksne burde klare å ikke tenke som en hormonell tenåring. 

Hvis det som henger mellom beina ikke betyr noe er det rart at folk går gjennom omfattende operasjoner for å korrigere kjønn.

Anyways...

Jeg er sikker på at TS finner en partner. Alle vil ikke være sammen med ham, men ingen kan være sammen med alle uansett. Det holder med en.

Anonymkode: 92ff0...f12

• Liker 6
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innhold, brukerdebatt, krenkende innhold, latterliggjøring, diskusjon med seg selv, avsporinger og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Sprinkle skrev (På 5.5.2021 den 15.04):

Hva om mange i riktig gamle dager trodde de var homofil/lesbisk, men egentlig ønsket å skifte kjønn? Kanskje dette med kjønnsskifte oppleves historisk nytt fordi det nå faktisk er mulig å gjøre det med moderne medisin og kirurgi? Jeg ser ikke problemet. Verden utvikles og verden går videre. 

Takk!!

Anonymkode: 1174e...f29

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å svare på, men jeg er sammen med en mann jeg etter 11 års forhold og barn fikk vite var biseksuell. Vet at det er noe helt annet selvsagt, men det er noe jeg antagelig ville sett helt annerledes på da jeg var yngre enn nå som jeg nærmer meg 40. Det jeg så som usannsynlig før, virker ikke like usannsynlig nå, og jeg tror den rett personligheten hadde vært mye viktigere enn hvilket kjønn personen var født med. Så ja, det tror jeg at jeg ville.

Anonymkode: 5ab0a...0d6

Skrevet

Ja, null stress det. Personlighet og kjemi er det viktigste :)

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (På 3.5.2021 den 22.53):

Jeg har ingenting mot ftm, men som heterofil mann er det litt vanskelig å finne andre menn tiltrekkende. Du tenker sikkert på kvinner da, men måtte bare😇 

Det enkleste er nok å møte noen panfile og være åpen fra starten av. Personlig kan jeg ikke tenne på mtf, men det har sikkert noe med tenningsmønsteret mitt å gjøre. Hadde jeg vært biseksuell eller "enda skeivere" så hadde det nok gått fint. Fordelen med at du er mft er at de aller fleste jenter er biseksuelle.

Vedder på at du har tent på flere mtf uten å være klar over det selv. Mtf er forresten 100% kvinner

Anonymkode: 502b0...2f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 6c759...e61

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vedder på at du har tent på flere mtf uten å være klar over det selv. Mtf er forresten 100% kvinner

Anonymkode: 502b0...2f4

De identifiserer seg som kvinner og har lov til å identifisere seg som det de vil. Det betyr ikke at jeg tenner på dem. Folk liker ulike ting. Det høres sikkert rart ut, men jeg tror de få av oss som er 100% på den ene eller andre siden merker det uansett utseende, stemme etc.

Endret av Majer
  • Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...