Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Maayaaa
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke truet, men lurt. Grundig lurt....

Anonymkode: 49229...dbe

Har du egenerfaring med å bli grundig lurt av en transperson?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For holde seg til innledningsspørsmålet: Nei det tror jeg ikke at jeg kunne. Uansett hvor vellykket kjønnsskifteoperasjonen var så tror jeg en del av hjernen min ville tenkt på deg som "kvinne", og siden jeg liker menn så ville det blitt en sperre som jeg neppe kom forbi. Og hvorfor skulle jeg nå det hvis sperren først var der? 

Anonymkode: a318c...b28

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei 

Anonymkode: 9819f...82c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Maayaaa said:

Har du egenerfaring med å bli grundig lurt av en transperson?

Ja

• Liker 2
Gjest Maayaaa
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja

Utvilsomt kjipt, men at den personen førte deg bak lyset betyr ikke at alle transpersoner er sånn.

Jeg har blitt voldtatt, men jeg mener fortsatt at de fleste menn er bra mennesker. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du spurt meg for 10 år siden hadde jeg sagt aldri i verden.
Men, har selv noen bekjente som jeg tidligere har jobbet med som har skiftet kjønn og kan virkelig ikke se at de noen gang så ut som jenter!

Ikke skal jeg ha barn, ikke er jeg redd for at folk skal snakke.
Familien min er ganske åpen mot mye rart og tror nok de hadde blitt glad for at jeg hadde funnet noen som gjorde meg lykkelig. Hadde de hatt problemer med mine valg hadde de skadet mitt forhold til dem, ikke til en kjæreste.
Så i dag hadde jeg vært mest opptatt av kjemien med en fremtidig kjæreste, mannlig kjæreste. Og en som har skiftet kjønn er for meg en mann.

Anonymkode: c5d39...e51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (2 timer siden):

Tror transpersoner er så oppegående at de skjønner at datingmarkedet blir begrenset.     De lever bedre med det enn å være noe de ikke er livet ut. 

Ts her. Helt riktig. Jeg er fult klarover at jeg har noen utfordringer på datingmarkedet, og jeg respekterer de som ikke vil inngå et forhold med meg. Sånn er livet uansett, man får avslag, ikke alle synes man er attraktiv om man er trans eller ikke ;)

Anonymkode: 1174e...f29

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 time siden):

Jeg håper du og andre transpersoner har sluttet å lese her, og at dere ikke tar dere nær om det har lest gjennom dette. Jeg får vondt i magen når jeg tenker på hvor mye dere må stå i. At dere ikke bare kan få leve livet i fred uten at andre skal definere dere eller ha meninger om hvem dere er og ikke er. Jeg må si det at jeg mye heller ville vært med en transperson enn med en person som ikke klarte å se utenfor den lille bobla av biologi. Biologi er faktisk ikke alt. Og det forstår til og med mine besteforeldre som er 80 år. De tar meg for den jeg er tross at biologien sier noe annet. Det gjelder ikke transkjønnethet, men noe annet som jeg ikke kommer til å gå inn i. Sånne folk som de i tråden er grunnen til at jeg ikke er åpen om en stor del av min historie. For vi vet at sånne holdninger eksisterer og vi beskytter oss mot det. Jeg har stor respekt for transpersoner og den kampen de kjemper. Jeg er med de i hjertet. Jeg innser mer og mer at jeg kanskje heller ønsker å bli sammen med en transperson enn en person med biologisk kjønn. Faktisk. Det handler om at disse personene ofte er mer tolerante, mer åpne, og de har gått mange runder med seg selv. Og vi hadde kanskje delt den samme sorgen, og således ikke følt oss like alene i verden. Jeg håper du finner kjærligheten, ts. 

:smilyblomst:♥️

Ts her!
Jeg skumleser litt, og tar meg heldigvis ikke nær av det som blir diskutert her. Er overrasket over engasjementet og diskusjon om penis, den så jeg ikke komme😅

En av grunnene til at jeg ikke sier det på første date, eller det står på Tinder-profilen min er nettopp det med fordommer. Bedre at de møter og  blir litt kjent med meg, også er jo dette en utrolig personlig og intim greie.

Det jeg kan si er at jeg aldri har vært jente. De ferreste jeg kjenner har sett meg som jente, jeg har aldri brukt sminke, hatt langt hår, gått i jenteklær. Det hadde sett ut som jeg kledde meg ut om jeg gjorde det.  Det er og vitenskap som støtter personer i min situasjon, noe jeg ser flere her forstår og en del, dessverre, ikke forstår.  Diskusjonen om hvor mange kjønn det finnes blir jo også stadig omtalt, og der stiller jeg meg nøytralt. Så lenge folk har det bra, er jeg fornøyd :) Jeg har lest litt om det, og er det er mer avansert enn XY og XX. Er noe om noe apha resepoterer osv som spiller inn, folk skulle bare visst hvor avansert kjønn er.

Uansett, takk for støttende ord! Jeg setter utrolig pris på at du tok deg bryderiet og skrive her inne og å sende gode og varme tanker :) Jeg må tilføye at jeg aldri har opplevd negative reaksjoner, aldri. Er kun på nettet folk slenger med leppa, det sier vel sitt ? ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Twinkle~ skrev (6 timer siden):

Ja det kunne jeg! Er hetero, så kunne vært sammen med en transmann☺️

🥰👍, hilsen TS ;)

• Liker 1
Skrevet

spør av rein nysgjerrighet. 

Hva med deg TS. Kunne du selv vært sammen med noen som har endret kjønn? Tenker at det må være fint å være med noen som har vært igjennom mye av det samme?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men TS hvordan reaksjoner har du fått av de damene du har fortalt det til på 2 date da? Vi er nyskjerrige!

Anonymkode: d684a...596

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men TS hvordan reaksjoner har du fått av de damene du har fortalt det til på 2 date da? Vi er nyskjerrige!

Ts her! Bare gode :)

AnonymBruker
Skrevet
ltfutt skrev (12 minutter siden):

spør av rein nysgjerrighet. 

Hva med deg TS. Kunne du selv vært sammen med noen som har endret kjønn? Tenker at det må være fint å være med noen som har vært igjennom mye av det samme?

Ja, det kunne jeg. En dame, født gutt, kunne jeg fint vært sammen med, men hun måtte så klart vært feminim og tiltrekkende i mine øyne, samt ha en personlighet jeg hadde falt for :) kjemien er jo superviktig!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ts her! Bare gode :)

Så de ville fortsette date?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så de ville fortsette date?

Ja, det stemmer.

Skrevet

Nei, for jeg tror ikke på idéen om at man er født i feil kropp

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei , er ikke homofil.

Anonymkode: 789bf...00b

• Liker 4
Skrevet

Der vet jeg ikke før jeg eventuelt møter en. Men det vil jeg anta at jeg kunne, om jeg var singel. 

AnonymBruker
Skrevet

Selfølgelig aldri

Anonymkode: 40627...b47

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes dette er vanskelig. I utgangspunktet er jeg veldig åpen for at dette med å skifte skjønn er en reell greie, og jeg har full respekt for de som føler det slik og velger å gå den veien. Likevel så er det biologien i meg som ønsker barn i fremtiden, og med en person som har gått fra kvinne til mann er dette vanskelig, dessverre. Nå er jeg også i et forhold, så jeg har ikke hatt behovet for å ta dette opp til vurdering, men om jeg var singel; kanskje. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...