Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt usikker. Kanskje. Heldigvis utvikler vi mennesker oss og blir mer tolerante for hver generasjon, de som er unge nå er mer åpne. Det som gjør meg usikker er at jeg egentlig ikke forstår operasjoner som ikke er medisinsk nødvendige, heller ikke skjønnhetsoperasjoner. Jeg hadde vært redd for at en person som trengte en operasjon for å ha det bra kunne slite psykisk på en måte som ikke jeg (eller noe som helst) kunne gjøre noe for å kurere.

Anonymkode: 501c6...6f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg må si i fra meg tittelen lesbisk. Jeg kunne fint ha vært sammen med en transmann. Eneste som er for meg er at jeg ikke tenner på penis. Så jeg kan for den saks skyld bli sammen med transkvinner med vagina og transmenn uten penis. 

Jeg vet dette høres veldig feil ut. Men poenget er JA! det kunne jeg ha vært. Men sex er en del av et forhold. Så det må føles riktig for begge partner. 

Jeg kunne definitivt vært sammen med transperson, så lenge vi kan ha noe seksuelt i det også som føles riktig for både meg og den andre personen 😄

Anonymkode: 469ee...c66

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror transpersoner er så oppegående at de skjønner at datingmarkedet blir begrenset.     De lever bedre med det enn å være noe de ikke er livet ut. 

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke. 

Anonymkode: ca0df...ac2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (Akkurat nå):

Du sammenligner et menneske som vi bytte kjønn med et menneske som vi være et dyr??  Hvorfor det?   Det har jo overhodet ingen relevans. 🤣

Det er jo egentlig samme tankegang eller mentalitet.

Har du ikke hørt om Nano, som mener hun biologisk er katt, og født i feil rase.

Det er jo samme opplegget som de som hevder at de er født i feil kropp.

Anonymkode: 8dcea...867

• Liker 7
Skrevet
Peonjenta skrev (20 minutter siden):

Tror transpersoner er så oppegående at de skjønner at datingmarkedet blir begrenset.     De lever bedre med det enn å være noe de ikke er livet ut. 

Helt klart. Tror de fleste ville tatt valget du skisserer over. Må være forferdelig å være «fanget» i en kropp og et kjønn som ikke representerer den du er. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne du vært sammen med en som har skiftet kjønn?

nei.

Anonymkode: 79ac7...097

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke. 

Anonymkode: 61b0e...4a8

• Liker 3
Skrevet

Jeg kunne nok ikke vært sammen med en som har skiftet kjønn. Liker menn og jeg liker sex, skal jeg være i et forhold så må det være med en som har en "ekte pikk", for det liker jeg, rett og slett. En av mine preferanser. Det er jo ikke verre, vi har alle lov til å ha noen. Noen liker det ene og noen liker det andre. :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, tror det. 

Anonymkode: 0d5be...035

Skrevet (endret)

Jeg håper du og andre transpersoner har sluttet å lese her, og at dere ikke tar dere nær om det har lest gjennom dette. Jeg får vondt i magen når jeg tenker på hvor mye dere må stå i. At dere ikke bare kan få leve livet i fred uten at andre skal definere dere eller ha meninger om hvem dere er og ikke er. Jeg må si det at jeg mye heller ville vært med en transperson enn med en person som ikke klarte å se utenfor den lille bobla av biologi. Biologi er faktisk ikke alt. Jeg har stor respekt for transpersoner og den kampen de kjemper. Jeg er med de i hjertet. Jeg håper du finner kjærligheten, ts. 

:smilyblomst:♥️

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet (endret)

For mange transpersoner er kjønnsorganet en svært viktig del å korrigere. 

Og nei jeg tror ikke man kan endre kjønn. Man kan korrigere ytre biologiske kjennetegn, men ditt medfødte kjønn vil til syvende og sist dominere. Det psykologiske er noe annet. 

Anonymkode: 7e060...0f0

Ryddet for sitat av slettet innhold, og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 8
Gjest Maayaaa
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 21.38):

For mange transpersoner er kjønnsorganet en svært viktig del å korrigere

Og nei jeg tror ikke man kan endre kjønn. Man kan korrigere ytre biologiske kjennetegn, men ditt medfødte kjønn vil til syvende og sist dominere. Det psykologiske er noe annet. 

Anonymkode: 7e060...0f0

Ryddet for sitat av slettet innhold, og svar til dette. Perelandra, mod. 

At det er viktig for en transmann betyr ikke at det er viktig for meg. Som kvinne vektlegger jeg totalt andre kvaliteter enn enn kjønnsorganet. Jeg kunne fint vært sammen med en impotent cismann.

Forøvrig er biologisk kjønn og oppfatning av kjønn (sex vs gender) to forskjellige ting, og i større grad variabelt enn vi i vårt ekstremt snevre samfunn er vant til. (Ja, det finnes pålitelige kilder, men jeg kjenner at jeg ikke helt orker å bruke de ekstra sekundene på å lete dem opp for noen som som helt klart ikke er åpen for å lære noe nytt om sine medmennesker.)

Endret av Maayaaa
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kunne jeg fint. Jeg er bifil og tiltrekkes alle kjønn, så hva man er født som, identifiserer seg som, har byttet til osv spiller absolutt ingen rolle for meg. :) 

Anonymkode: 98932...dd9

Skrevet
Maayaaa skrev (2 minutter siden):

At det er viktig for en transmann betyr ikke at det er viktig for meg. Som kvinne vektlegger jeg totalt andre kvaliteter enn enn kjønnsorganet. Jeg kunne fint vært sammen med en impotent cismann.

Forøvrig er biologisk kjønn og oppfatning av kjønn (sex vs gender) to forskjellige ting, og i større grad variabelt enn vi i vårt ekstremt snevre samfunn er vant til. (Ja, det finnes pålitelige kilder, men jeg kjenner at jeg ikke helt orker å bruke de ekstra sekundene på å lete dem opp for noen som som helt klart ikke er åpen for å lære noe nytt om sine medmennesker.)

Ja selve kjønnsorganene kan være underordnet, og det spiller for så vidt ingen rolle om det er ekte eller ei hvis transformasjonen kan få personen til å føle seg mer hjemme i sin egen kropp. Det er jo uansett det nærmeste de kommer til en fysisk tranformasjon i 2021.    Blir litt som når transkvinner får operert inn silikon, de fungerer ikke på alle måte som ekte bryst men de kan bli en stor del av selve kjønnsidentiteten til personen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, KvinneMannen said:

Nei, men jeg er ganske "kjedelig" sånn sett, bare en vanlig heterofil mann.

Hurra for kjedelige og heterofile menn. Bra det finnes noen sånne igjen av arten til oss kjedelige og heterofile kvinner. 

Anonymkode: 49229...dbe

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er ikke mobbing, synes det er drøyt at du kan sammenligne dette med mobbing. Synes det er respektløst av deg å kalle det mobbing når folk kun forteller sannheten.

Anonymkode: 8dcea...867

Er drittsekk bedre ? Hvor selvsentrert er man, når man tror man kan si hva som helst bare fordi "det er sannheten" ?

Siden du snakker din sannhet, kan jeg snakke min, sannheten er at du fremviser mangel på respekt for omgivelsene. Og skriker høylytt så snart noen påpeker det.

Gjemme seg bak "sannheten" er bare en dårlig unnskyldning. Er på linja med "lufta er for alle" som ungene gjør i barnehagen for å provosere.

• Liker 2
Gjest Maayaaa
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hurra for kjedelige og heterofile menn. Bra det finnes noen sånne igjen av arten til oss kjedelige og heterofile kvinner. 

Føler dere at dere på noen måte er truet av oss som ikke er "kjedelige og heterofile"? Siden det er bra at dere finnes?

Newsflash; dere er ikke truet, og kommer alltid til å finnes. At noen velger annerledes enn dere er ikke automatisk en trussel for deres eksistens.

Og bare for å ha klargjort dette; Jeg anser meg som en i utgangspunktet hetero cisperson, og har aldri vurdert å endre kjønn. Men det er overhodet ikke vanskelig for meg å skape plass i samfunnet for mennesker som fungerer annerledes enn meg. Jeg er derimot automatisk skeptisk til mennesker som oppfatter andres livsvalg som personlige angrep.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Maayaaa said:

Føler dere at dere på noen måte er truet av oss som ikke er "kjedelige og heterofile"? Siden det er bra at dere finnes?

Newsflash; dere er ikke truet, og kommer alltid til å finnes. At noen velger annerledes enn dere er ikke automatisk en trussel for deres eksistens.

Og bare for å ha klargjort dette; Jeg anser meg som en i utgangspunktet hetero cisperson, og har aldri vurdert å endre kjønn. Men det er overhodet ikke vanskelig for meg å skape plass i samfunnet for mennesker som fungerer annerledes enn meg. Jeg er derimot automatisk skeptisk til mennesker som oppfatter andres livsvalg som personlige angrep.

Ikke truet, men lurt. Grundig lurt....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det seksuelle hadde blitt et problem, jeg liker STORE peniser, og å bli ejakulert på...

Anonymkode: 2d673...2a8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...