Gå til innhold

Novemberskatten


Snurrepurre

Anbefalte innlegg

Åå så fint å høre fra deg i dagboken din igjen :klemmer: Tenk at du ikke har mange ukene igjen nå! Det vil nok sikkert gå raskt og sakte på samme tid fremover. Men deilig at du kan bruke mye av tiden på jobb fortsatt. Kos deg videre med redebyggingen :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (På 20.9.2021 den 20.11):

Åå så fint å høre fra deg i dagboken din igjen :klemmer: Tenk at du ikke har mange ukene igjen nå! Det vil nok sikkert gå raskt og sakte på samme tid fremover. Men deilig at du kan bruke mye av tiden på jobb fortsatt. Kos deg videre med redebyggingen :hug:

Tusen takk! Nei, det går kjempefort.. 😮 Er så gøy å lese i dagboken din også ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

36+5

Nååå er babyen snart her. Helt sykt å tenke på! 

Permisjonen starter om 1 knapp uke, selv om jeg allerede er sykemeldt da. Men det er rart å tenke på.. Alt har gått på skinner til nå, lille vokser som den skal og magen er gigantisk. Var i svømmehallen her om dagen, og gjenfortalte ganske lattermildt til min mor at jeg følte meg greit beglodd av barna som var der. Da svarte hun at det ikke var så rart når jeg kom med den dér tvillingmagen 😂 hun mener alt godt altså. Men magen er virkelig stor. 

Eneste potensielle fartsdumpen her er at legen ikke klarte å kjenne leiet til babyen. Hun trodde det var et bittelitt skrått hodeleie, men hodet var visst ganske stort - så det kunne godt være setet til babyen 😅. Sååå, da ble det henvisning til sykehuset for en ekstra ultralyd. Venter på brev fra dem om dato, og håper ikke det drøyer for lenge. Alltid litt ubehagelig når ting ikke er helt avklart! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whiii - tenk at babyen snart er her!! Skjønner godt det er rart å tenke på. Endelig skjer det. Vil tro du veldig snart får komme inn på sykehuset slik at de kan få fastsatt leie :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+5

Hei på dere ♥️ Ja, nå er det uvirkelig nære! Blir baby født nå, så er han «til termin». Føler meg klar, men samtidig ikke! 
 

Jeg har time på sykehuset i morgen, i siste liten.. jeg hadde krav på time innen 2.november i følge vedtaket (innen 10 dager) så de har ventet i det lengste! 
 

Gruer meg bittelitt, for er redd han ligger på tvers.. Kjennes sånn ut når jeg prøver å kjenne etter iallfall. Jeg ønsker ikke vendingsforsøk ettersom jeg syntes det virker så risikabelt.. og er redd for å bli «overtalt» på sykehuset. 

Inntil videre må jeg visst legge meg flatt og ringe ambulanse om vannet går. Det syntes jeg også er litt kleint, mest mtp naboer! Haha! Åh. Det er liksom ikke   dramatisk, også vet jeg at samtlige i gata kommer til å lure på «hva som har skjedd» (for de får det garantert med seg), gjerne stående i vinduet og på fortau. Men så er det bare at jeg skal føde liksom 😂 åh, nei. Det scenarioet orker jeg ikke tenke på! Måtte vannet drøye til vi har fått fastsatt hode eller seteleie, eller gå et sted uten folk 🤓  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå tenk at du er innenfor termin nå! Nå er det november altså -tenk at denne måneden endelig kom 😄 
Håper alt går fint på sykehuset, det kan jo hende at han ikke ligger på tvers. Og må også satse på at starten av fødselen din blir helt udramatisk... veldig mange opplever ikke noe vann som går (jeg har født tre ganger og aldri sett noe vann), og skulle det skje med deg så er det også en sannsynlighet for at det skjer på natten (tror det er overvekt av det på statistikken), og da ligger vel naboene og sover søtt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 timer siden):

Åå tenk at du er innenfor termin nå! Nå er det november altså -tenk at denne måneden endelig kom 😄 
Håper alt går fint på sykehuset, det kan jo hende at han ikke ligger på tvers. Og må også satse på at starten av fødselen din blir helt udramatisk... veldig mange opplever ikke noe vann som går (jeg har født tre ganger og aldri sett noe vann), og skulle det skje med deg så er det også en sannsynlighet for at det skjer på natten (tror det er overvekt av det på statistikken), og da ligger vel naboene og sover søtt ;)

♥️ Veldig sant, håper fødselen starter nattestid i såfall 😂 

Blir utrolig spennende å se i morgen 👶🏼 Krysser fingrene for at han ligger riktig vei, og at alt er klappet og klart for «vanlig» fødsel! 
 

Helt sykt å tenke på at han sannsynligvis er her innen et par uker 🤓 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å være såpass langt! Men vi får håpe han venter til du vet litt mer om åssen han ligger ja 😊 Ikke lenge til det heller da!

Hihi, skjønner så godt at drt ikke er så ønskelig å underholde skuelystne naboer 🙈🙈 Skal krysse fingrene for at du får dra til sykehuset med ro rundt avreise jeg 🤞 

Spent på å høre hva sykrhus3t har å si etterpå! Kanskje han ligger ned med hodet nå?🤞🤞😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+1

Hodet lå ned, og over bekkenet - var lite sannsynlig at han fester seg før fødsel. Så da er jeg klarert for vanlig fødsel 👏🏻👏🏻 

Han er 9% over snittet stor, og ellers i storfin form ♥️ 

Utrolig nok tok hun seg bryet med å ta to 3D bilder til oss også! Det hadde jeg aldri forventet på et sykehus, men ultralyd-jordmor var utrolig snill og god ♥️ Tok seg ekstremt god tid (selv om hun var forsinka), og sjekket alt som kunne sjekkes. Det gjorde godt 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at hodet ligger ned og at det er en stor og fin gutt som er klar for å komme til verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 4.11.2021 den 10.07):

Så godt å høre at hodet ligger ned og at det er en stor og fin gutt som er klar for å komme til verden.

Veldig betryggende! Var litt redd det skulle bli krøll med at han lå feil, men alt vel så langt ♥️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+2 

Har mye modningstegn, og venter egentlig bare på at fødselen skal komme i gang 😬 8 dager til termin, så det kan jo faktisk skje når som helst! Samtidig er det jo typisk om han er en liten luring som venter til over termin, når jeg har vært sååå klar på at han sikkert kommer tidlig 😂 Søstra kom dagen før, så mye mulig han drøyer til fredag om ei uke 😆

Skal egentlig ikke klage. det har vært en veldig snill graviditet, selv om jeg på slutten nå kjenner det veldig i bekkenet og at jeg er generelt veldig sliten. Noe annet ville jo vært litt rart når man er en uke unna termin 😬 Prøver å hvile så mye som mulig så jeg er opplagt til fødsel - men samtidig er vi midt i flytting.. så det er liksom ikke helt enkelt det heller.  

 

Endret av Snurrepurre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whoo nå nærmer det seg! Will you ever see 40?? 😁 Blir utrolig spennende nå!

Min første kom fire dager før termin, mens andremann ventet fem dager etter termin.

Masse lykke til når ting først skjer! :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg! 😁 Blir spennende å se når han bestemmer seg. Hvilke modningstegn har du  noe du kjenner igjen fra sist?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Whoo nå nærmer det seg! Will you ever see 40?? 😁 Blir utrolig spennende nå!

Min første kom fire dager før termin, mens andremann ventet fem dager etter termin.

Masse lykke til når ting først skjer! :duskedame:

Neeei! Ikke si det engang 😂😂 har belaget meg på at han kommer før termin siden tuppa gjorde det 😂 men må kanskje innstille meg på muligheten for at han trossalt kan komme etter termin også 😬😆 

tusen takk ♥️ 
 

Atticmess skrev (1 time siden):

Nå nærmer det seg! 😁 Blir spennende å se når han bestemmer seg. Hvilke modningstegn har du  noe du kjenner igjen fra sist?

veldig 😬😬 jeg har en del nedpress mot rumpa og underlivet, det hadde jeg aldri med frøkna. Også har jeg mange ubehagelige kynnere.. det er ganske nytt. Hadde kynnere med jentungen også, men ikke vonde over så mange dager/uker. 
 

Spent på når det skjer noe mer! 😁😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snurrepurre skrev (På 12.11.2021 den 12.50):

 veldig 😬😬 jeg har en del nedpress mot rumpa og underlivet, det hadde jeg aldri med frøkna. Også har jeg mange ubehagelige kynnere.. det er ganske nytt. Hadde kynnere med jentungen også, men ikke vonde over så mange dager/uker. 
 

Spent på når det skjer noe mer! 😁😁

Mye spennende signaler det ja! Ååh, er så spennende. Åssen har helga gått?

Har skjønt at kynnerne ofte kommer tidligere i senere svangerskap 🙈 Syns de kynnerne er ganske kjipe må jeg innrømme, håper du ikke er altfor plaget og at disse siste dagene går kjapt 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (51 minutter siden):

Mye spennende signaler det ja! Ååh, er så spennende. Åssen har helga gått?

Har skjønt at kynnerne ofte kommer tidligere i senere svangerskap 🙈 Syns de kynnerne er ganske kjipe må jeg innrømme, håper du ikke er altfor plaget og at disse siste dagene går kjapt 🤞

Helga har gått uten alt for mye spenning.. dessverre! Hadde håpt han skulle komme på farsdagen, men det ser dårlig ut 😬 😆 

Hjelper litt at det er 6 dager igjen til termin, og at kynnerne begynner å bli litt vondere.. det er jo slitsomt, men samtidig så betyr det jo at enden er nær 😂😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Plutselig så var han her, 40+0! 

Riene kom plutselig i 21tiden, og rett over midnatt var han her ♥️ 

Det ble ikke drømmefødselen akkurat, da det endte med akutt KS, og meg i narkose.. han satt fast/hadde for stort hode til bekkenet, og ble akutt dårlig når jeg var 10cm. Såå de måtte få han ut i en fei. Jaggu rakk de det på under 5 min (fra de bestemte seg for KS til han var ute). ♥️ Alt har gått godt alt i alt, men fødselsopplevelsen unner jeg ingen. 
 

Han er en perfekt liten gutt, som sover 99% av tiden 😂 ammingen må jobbes med, men satser på at vi kommer over kneika snart 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, velkommen til lillebror 🥰

Hørtes ut som en litt skremmende opplevelse, men godt å høre at alt går bra med han. Ganske utrolig hvor kjapt det går når det blir akutt keisersnitt, ganske imponert over helsevesenet sånn sett. Håper tiden nå etterpå blir fin for dere ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...