Gå til innhold

Novemberskatten

Snurrepurre

Anbefalte innlegg

Etter 4 spontanaborter (før uke 8), metformin, letrozol, ovitrelle, 3 ultralyder for å bekrefte liv - og endelig bikket 12 fullgåtte uker så tør jeg begynne å håpe på at vi i november får en liten skatt Fra før har vi et barn på 4 år, som virkelig gleder seg til et søsken. Det blir da 4,5 år mellom og det er helt fint 💜

termin: 20 november 💙

TUL: 31 mars (fikk se hjerteaksjon 💜, men kunne ikke høre) 

TUL: 14 april (fikk høre hjertelyden 💜

TUL: 06 mai (12+6) tilsynelatende frisk og fin liten gutt (?!)  

TUL: 31 mai (16+2) lillemann ser frisk og fin ut 💙

OUL: 24 juni (19+1) Poden ser akkurat like fin ut som han skal 💙

UL: 5 august (25+1) Mini ble estimert til å være 10% større enn snittet. Alt ser bra ut ♥️ 

UL: 2 November (36+6) kontroll mtp. Leie. Ligger fint. Estimert til 9% over snitt. 

Endret av Snurrepurre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig at du har kommet til dette stadiet av svangerskapet :klemmer: Det er så godt å føle seg trygg! Nyt tiden videre, er jammen ikke såå lenge til OUL.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Håper tiden flyr frem mot da 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så trivelig med graviditetsbok og litt mer trygghet i at dette vil gå 😊

Spennende at det nærmer seg TUL 😁 Skal bli hyggelig å se den lille 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+6 

ble flyttet frem 3 dager på TUL, alt så fint og flott ut og lille var en aktiv krabat 💜 gynekologen mente at det er en gutt utfra den lille tuppen som stakk rett opp 🙈 så det blir spennende å se. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra alt var fint med den lille 🥰 Så utrolig herlig å få spionert litt. Blir veldig spennende å høre om mistanken om en liten gutt stemmer, blir jo helt fantastisk uansett kjønn, men litt morsomt å spekulere på ❤

Endret av Atticmess
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk @Atticmess det er veldig fint å få en liten titt! Nå venter OUL og en ny ultralyd hos gynekologen når jeg er i uke 30 💜 det er rart å plutselig bare skulle vente, vente på at lille skal vokse seg stor og sterk 😅 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig 🙈 Rart å stille seg om fra prøvingen til ventingen. Men er veldig deilig å være over i denne fasen 😊

Blir spennende med sniktittingen i ukene som kommer og 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig 💜 superkoselig at du titter innom! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy når alt ser bra ut 🥰

Her venter jeg utolmodig på OUL som nærmer seg med stormskritt! Akkurat 2 uker etter 17 mai, så tror tiden til da vil fly heldigvis. Hos oss stod den tappen ikke rett opp men mer fremover (sett fra siden) så hun gjettet på jente, men la vekt på at det var mest tipping 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (3 timer siden):

Så gøy når alt ser bra ut 🥰

Her venter jeg utolmodig på OUL som nærmer seg med stormskritt! Akkurat 2 uker etter 17 mai, så tror tiden til da vil fly heldigvis. Hos oss stod den tappen ikke rett opp men mer fremover (sett fra siden) så hun gjettet på jente, men la vekt på at det var mest tipping 🙈

Nei så moro! Og gøy at dere også fikk en gjetning på kjønn tidlig. Blir spennende å se om de treffer på oss begge, eller om det blir et bytte 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vellykket TUL :smilyblomst: Så spennende å se en liten tutt da!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Og gratulerer så mye med din lille mageskatt 💜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13+3 

har enormt mye stikkende smerter som kommer og går. Kjennes ut som livmor vokser iallfall 😬. Korsryggen er også fæl om jeg har gått mye eller ligget feil på sofaen. 

kjenner jeg craver noe helt SYKT på lakris. Men vet at gravide ikke skal ha for mye av det 🥲. Leste meg vel frem til at under 125gr i uka regnes som lavt/ingenting i inntak i følge den forskningen som er gjort i Finland.. så jeg koser meg med en boks hockeypulver her og der (12,5gr). Har også prøvd å lese på innholdsdeklarasjonen om hva som inneholder det stoffet man skal unngå.. men det står ikke oppført på noe lakris (selvom det visstnok skal det 😣). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+2

so far so good! 

Har begynt å gråte av ALT, det absolutt veldig utypisk meg. Jeg er veldig..avmålt? Når det kommer til å vise følelser. Kan ikke huske sist jeg gråt (før jeg ble gravid). Og nå tyter det hele tiden 😆

NB. Tror jeg må be en admin om å flytte tråden min. Innså nettopp at jeg har putta meg selv i feil bokstavgruppe 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15+1 

enda en uke overstått! Det er deilig 💜 samtidig er det merkelig hvor redd jeg er for at det skal gå galt. Hadde trodd at det skulle gå over rimelig kvikt.. og iallfall når nyheten var annonsert. Men nej.. Det er enda utrolig uvirkelig at det faktisk skal komme en baby til oss!

Er glad vi har doppler, for den er jeg avhengig av. Bruker den ikke ofte, og kun 15-20 sekunder av gangen (lokalisere hjertelyd).. for vet at det ikke er anbefalt å bruke det for mye. MEN, den hjelper meg med å fatte at det faktisk er en baby inni der som lever. Spesielt om jeg har hatt mye smerter i ligamenter og korsrygg (bekkenløsning 😅).

Har ellers gått ned til 500mg metformin fra 2000mg første trimester (deretter 1000mg). Mye mulig de seponeres helt etter OUL avhengig av hva de sier på sykehuset. 

Ha en god langhelg alle! 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, tenk at 4-åringen deres skal få et søsken. Et søsken som er så etterlengtet 🌟❤️ Så glad på dine vegne! 

Hvordan gikk annonseringen? 😍 

Jeg synes også det var veldig betryggende og godt å ha doppleren. Selv om man ikke vet at alt er helt OK, så vet man hvertfall at det er liv og det kan hjelpe mye på bekymringene 🥰

Håper du koser deg med langhelg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
SUPERMIRI skrev (På 23.5.2021 den 16.42):

Åå, tenk at 4-åringen deres skal få et søsken. Et søsken som er så etterlengtet 🌟❤️ Så glad på dine vegne! 

Hvordan gikk annonseringen? 😍 

Jeg synes også det var veldig betryggende og godt å ha doppleren. Selv om man ikke vet at alt er helt OK, så vet man hvertfall at det er liv og det kan hjelpe mye på bekymringene 🥰

Håper du koser deg med langhelg! 

Det skal bli fantastisk! Hun er helt i ekstase, og dukkene hennes får kjørt seg 😂

Annonseringen gikk veldig fint, gøy å endelig ha sånne nyheter å komme med. Alle vet jo at vi har prøvd i omkring 2 år, så det var en del tårer og klemming av de aller nærmeste 🥰

her nytes sola! Håper dere også har deilige soldager ☀️☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+4

Jeg som ikke skulle til privat TUL 😂 velvel, så er jeg 1250kr fattigere, men nå har vi fått sett den lille luringen ordentlig.. og med en grundig gjennomgang av hele anatomien 💜 10 fingre, 10 tær, har væske i urinblæra og drakk fostervann mens vi så på. Alt så veldig fint ut 🤗. So far, so good. 

Det ble også bekreftet at det blir en gutt! 💙 Som jo er veldig stas da vi har ei jente fra før 🥰 

Kjenner at jeg slapper bittelitt mer av nå, og kanskje spesielt siden han har begynt å sparke litt! Jeg skulle jo helst sett at han sparket hardt jevnlig gjennom hele dagen da 😬😂.  

Nå er det bare å vente på OUL, og den skal jeg jo på alene. Det blir fint å få se den lille enda en gang 🥰☀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...