Gå til innhold

Aspergers test; hva er din score?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 22.15):

Score 23. Har aldri vært borti tema. Lærerik test :)

Anonymkode: b5742...af7

Lærerik? Heller teit test som viser at jo mer sosial du er , jo mer frisk er du. Det er jo tull. 

Anonymkode: d06e8...6ad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Denne testen skal jeg ikke ta. Jeg fikk diagnosen som barn, og den ble fjernet i voksen alder da jeg ikke oppfylte kriteriene. Feildiagnostisert, med andre ord. Jeg har brukt nok tid på denne diagnosen. Den ødela hele ungdomstiden min fordi jeg følte meg så forbanna stemplet.

Anonymkode: b3261...456

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den for morroskyld. Fikk 7 i score. 

Anonymkode: 28131...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15. Har aldri trodd at jeg har Aspergers. Men jeg er en ganske sensitiv person, jeg har sterk intuisjon. 

Anonymkode: 344fe...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 og autist. 
 

Asperger handler ikke så mye om å være sosial eller ikke. Det handler mer om hvordan man fungerer sammen med andre mennesker, ufleksibilitet, og problemer med å tolke sosiale situasjoner. Grunnen til at mange holder seg for seg selv er fordi de er overveldet og utslitt.

Anonymkode: a8c60...bd7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ønsker du en bedre test så er denne mye bedre enn det korte tullet TS måtte ta :

https://rdos.net/eng/Aspie-quiz.php?fbclid=IwAR24PoIsSN4MCTTI1R2bgVeT_T75CKNfXhaTclM1sWotssN2lEj91kjv6Zo


 

 

Anonymkode: d06e8...6ad

Basert på autisme/neandertal-teorien.

http://franklludwig.com/neanderthal.html

 

TS.

Screenshot_20210506_071459.jpg

Anonymkode: 74e5c...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vil en med Asperger ha god fantasi eller dårlig fantasi? 

Anonymkode: 76718...4a3

Jeg har god fantasi.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Basert på autisme/neandertal-teorien.

http://franklludwig.com/neanderthal.html

 

TS.

Screenshot_20210506_071459.jpg

Anonymkode: 74e5c...620

Den teorien var ny for meg, takk for link!

Jeg fikk 151 av 200 Aspiepoeng og 54 av 200 nevrotypiske poeng. Min score er nok igjen preget av at jeg fikk diagnosen sent, og har måttet en del sosiale koder. Eksempelvis har jeg lært meg å stoppe all stimming ved å holde meg selv fast eller sitte på hendene mine. Jeg prøver også å la være å snakke når jeg er blant folk, fordi jeg så mange ganger har fått høre at jeg sier feil ting på feil tidspunkt, og gjerne snakker for mye. Heldigvis får jeg utløp for en del frustrasjon ved å gå eller løpe på tur, det ser jo også mer normalt ut.

Anonymkode: 9efc1...3a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 her.  Har nok de sosiale sperrene og noen andre trekk som assosieres med diagnosen, men klarer fint å regulere følelsene mine ellers, så jeg opplever ikke dette som noe problem.

Min datter i tenårene er under utredning nå, hun sliter mye mer med ikke bare det sosiale, men også endringer, følelser, sinnemestring osv osv. Jeg er redd hun kan ha arvet dette av meg, i allefall mener de det på familievernkontoret 😞

Anonymkode: c407d...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det at du ikke ser at folk mister respekt for deg betyr ikke at de ikke gjør det...

Anonymkode: 0e64a...84f

Er det så veldig viktig å få sådd et frø av tvil i noen som har det bra med seg selv?

Anonymkode: 8e07e...973

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der Aspie-quizen skjønte jeg ikke bæret av. Dvs. jeg skjønte jo spørsmålene men ikke svaret :klo: . Tolker det som at jeg er sånn passe midt på treet, altså i det samme grenselandet som den første testen indikerte. (Måtte forøvrig le av spørsmålet om hvorvidt jeg hadde "rart hår". Frisørene mine opp gjennom årene har vært mildt fortvilet over en ansamling virvler som visstnok gjør det vanskelig å klippe meg pent.) 

Sitat

Your broader autism cluster (Aspie) score: 89 of 200
Your neurotypical (non-autistic) score: 96 of 200
You have both broader autism cluster and neurotypical traits

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 0.14):

Vil en med Asperger ha god fantasi eller dårlig fantasi? 

Anonymkode: 76718...4a3

Siden personer med Asperger er ulike de også, så har noen god fantasi, andre har ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/6/2021 at 5:08 AM, AnonymBruker said:

Ønsker du en bedre test så er denne mye bedre enn det korte tullet TS måtte ta :

https://rdos.net/eng/Aspie-quiz.php?fbclid=IwAR24PoIsSN4MCTTI1R2bgVeT_T75CKNfXhaTclM1sWotssN2lEj91kjv6Zo


 

 

Anonymkode: d06e8...6ad

Ifølge testen er jeg på spekteret. Ikke så værst å være i samme balje som Bill Gates og Elon Musk. Da er det vel bare å vente på at pengene snart kommer. 🤠

Anonymkode: 0e64a...84f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 19. Jeg passer ikke inn i autismespekteret. Jeg tror jeg skårer relativt høyt fordi jeg ikke er impulsiv, liker orden og legger utrolig fort merke til detaljer(ganske sikker på at jeg er høysensitiv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hanna! skrev (1 time siden):

Aspergers er ikke noe en online test som dette kan diagnostisere. 

Nei, men det er akkurat denne testen jeg fikk på DPS, så det er ikke en tulletest.

Anonymkode: 74e5c...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 21.03):

Fikk 27, men jeg har ptsd og i tillegg er jeg ikke 100% stødig i engelsk, så hadde testen vært på norsk hadde det vært enklere å være sikker på resultatet!😅

Anonymkode: 406c2...f3f

Jeg snakket tilfeldigvis med psykologen min om autisme på fredag, hun sa at jeg har et veldig typisk trekk for det, men jeg er for god på samspill og ptsd-en har også litt å si blant annet, men hadde jeg ikke hatt det hadde hun nok ville ha utredet meg for det.

Anonymkode: 406c2...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men det er akkurat denne testen jeg fikk på DPS, så det er ikke en tulletest.

Anonymkode: 74e5c...620

Seriøst? Den er jo reint piss. Gir noe indikasjon kanskje, men ikke mer enn det. Trodde DPS hadde høyere standard enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg snakket tilfeldigvis med psykologen min om autisme på fredag, hun sa at jeg har et veldig typisk trekk for det, men jeg er for god på samspill og ptsd-en har også litt å si blant annet, men hadde jeg ikke hatt det hadde hun nok ville ha utredet meg for det.

Anonymkode: 406c2...f3f

Det er mange med autisme som får ptsd diagnosen når de egentlig har autisme. Så ville utredet meg om du sliter mye. 

Anonymkode: cea10...de3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...