Gå til innhold

Aspergers test; hva er din score?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8

Er veldig sosial av meg, men trives også godt i mitt eget selskap, så det var ikke overraskende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33. Akkurat innenfor autismespekteret. Men mange av poengene kommer av  sosialangsten.

Anonymkode: 83b31...b0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (1 time siden):

22.

Tenker at spesielt introverte og innadvendte som meg selv gjerne vil score noe høyere. Mange av disse trekkene er jo ikke uvanlig for en introvert/innadvendt/sjenert som f.eks ikke er veldig glad i sosiale sammenkomster eller sosial småprat. 

Fikk også 22 og tenker akkurat det samme som deg, er innadvendt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13, før i tiden hadde dette blitt mye høyere, men jeg har blitt mer åpen og sosial, og rolig med alderen. Før vr jeg veldig preget av min traumatiske oppvekst, innesluttet og trodde alle hatet meg.

Anonymkode: e368a...0b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 4. Jeg ble litt overrasket, hadde trodd jeg skulle scoret høyere, siden jeg både trives godt i eget selskap, og trives med det sosiale. Jeg la merke til at mange av spørsmålene gikk på å kunne bruke fantasien. Ved å kunne forestille seg personer i en bok, leke med barn, danne seg bilder i hodet. Kan ikke autister dette, eller var det her jeg fikk mine 4 poeng? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk 1, jeg er veldig sosial, men trodde jeg ville få litt høyere enn 1.

Anonymkode: 352f1...561

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk 4. Jeg ble litt overrasket, hadde trodd jeg skulle scoret høyere, siden jeg både trives godt i eget selskap, og trives med det sosiale. Jeg la merke til at mange av spørsmålene gikk på å kunne bruke fantasien. Ved å kunne forestille seg personer i en bok, leke med barn, danne seg bilder i hodet. Kan ikke autister dette, eller var det her jeg fikk mine 4 poeng? 

Jeg som autist lager veldig lett og fort opp fantasiverdener( lever veldig mye i en fantasiverden på dagtid når jeg er våken) , danner bilder i hodet av figurene og områdene rundt når jeg leser bøker og lignende, men jeg får ikke til til å leke rolleleker eller fantasileker med barn.

Anonymkode: 5ac25...a20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.. men har PTSD da

Anonymkode: e3a51...a48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 27.

Jeg tror egentlig at jeg har Aspergers, men såkalt høytfungerende. Jeg er eldst av 3 søsken og begge de andre er diagnosert med Aspergers, men jeg var "mer normal" (i tillegg til eldst) og ble aldri testet. Har aldri hatt venner, aldri fått til gruppeaktiviteter eller lagsport særlig bra, alltid hatt sære interesser (spesielt til å være jente). Men jeg har klart meg gjennom en utdanning og har fått mann og barn og takler hverdagen greit, egentlig. Det er bare det med at jeg er fullstendig ute av stand til å få venner, eller i det hele tatt på bli likt på jobb (jeg blir respektert, men det er jo ikke helt det samme)...

Føler ikke behov for å sjekke om jeg har det eller ikke, egentlig. 

Anonymkode: 1219d...d33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27.
Har ptsd (kompleks) og sterk depresjon med selvmordstanker og var under utredning for aspergers da korona kom og alt ble stengt.
Ikke tatt opp tråden igjen.
Føler ikke selv at jeg har aspergers, men at det er endel sosial angst, ptsd, sterk depresjon med selvmordstanker og kanskje upf.
Alt pga grov omsorgssvikt i barndommen.

Anonymkode: bab2f...57c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30

Men jeg har gad og ocd. Og er utpreget introvert, så er ikke overrasket over resultatet.

Anonymkode: f81c7...65b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34

Har ingen diagnoser. Liker å være sosial, men føler jeg har en slags sosial angst. Syns det er vanskelig å bli kjent med nye mennesker. Redd for nye ting/situasjoner. Syns det er vanskelig å small talke, eller holde en samtale gående i lunsjen. Når jeg hører andre small talke, så "noterer" jeg meg gode fraser jeg hører, så jeg kan bruke de videre selv 😂 SÅ dårlig er jeg på det.. Ellers husker jeg veldig godt bursdager, og kan sitte 16 timer sammenhengende med et puslespill osv. Men ellers føler jeg meg normal. 😁

Anonymkode: f502c...360

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33

Diagnostisert med atypisk barneautisme for "hundre" år sidan. Har med stor sannsynlighet framleis ein eller anna form for autisme. Høyrest kanskje rart ut men eg følte i lengre tid at eg var frå ein anna planet (ikkje sånn på ordentlig liksom). Brukte stor del av ungdomstida på å gjera meg meir spesiell enn det eg faktisk er. Aksepterte at eg genuint har eit slags sosialt handikap og at det faktisk er heilt greitt. Etter det begynte eg å normalisera meg sjølv og bestemte meg at eg faktisk kan klara alt som alle andre kan klara likevel. Har høgare utdanning, bolig, bil, katt (a4 livet).

Einaste eg synest er litt trist er at eg til tider ikkje er i stand til å føla det som andre føler. Eg kan forstå ting på eit intellektuelt nivå men utover det så kopler det ikkje i hjernen min på ein måte. Det er litt utrivelig å væra så kald og lite empatisk, fordi uansett kor mykje man forsøker å læra seg koder og oppskrifter så bommer man også. Det er trist å f.eks såre folk impulsivt, det er virkelig ikkje meininga.



 



 

Anonymkode: 6d53d...72b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel 42 slik jeg husker da jeg tok den testen sist. 

Når det gjelder utredningen så var den selvsagt mye mer grundig med masse andre tester, intervjuer og slikt. Denne nettesten tok jeg bare for gøy en gang i etterkant at jeg fikk diagnosen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...