Gå til innhold

Aspergers test; hva er din score?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

To grunner til at enkelte er mindre sosiale: At man ikke forstår folk. Og at man forstår folk så alt for godt. Om man ofte gjetter hva de tenker og kommer til å si. Samkvem føles da kjedelig etter en kort stund. Kanskje vil også den gruppen score autistpoeng i testen? Det er isåfall feil. Er det psykologer på kundejakt som står bak?

Anonymkode: 24ee9...d09

AnonymBruker skrev (1 time siden):

45 av 50.har mild asperger

Anonymkode: ad5b8...5cb

En vanlig misforståelse når man snakker om autismespekteret er at man ser det som lineært, noe som resulterer i at folk ikke skjønner at også normale mennesker kan få høy score ifht til enkelte personlighetstrekk (som å være mer introvert, sensitiv for lyd/lys osv.) I tillegg er det vanlig å snakke om "mild" og "høytfungerende" autisme hos mennesker som maskerer godt.

En slik test er alltid mangelfull, og gir absolutt ingen svar. Den er i beste fall en pekepinn. Diagnostisering er kun aktuelt dersom man klarer seg dårligere i samfunnet og trenger hjelp eller tilrettelegging, evt. bare ønsker å forstå seg selv bedre.

Anonymkode: 9efc1...3a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fikk 9, men har blitt anklaget for å være autist tidligere 

Anonymkode: 8f557...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det jeg lurer på er om det å få stempelet Asperger i panna kanskje gjør mer skade enn godt i lengden. Man blir på en måte diagnosen sin og alle i helsevesenet i fremtiden kommer til å behandle deg som om du er litt tilbakestående.

Jeg kan også se for meg at man får mindre selvtillit og selvrespekt av det. Da er man på en måte bekreftet mentalt handikappet. 

Tenk hvor utrolig kjipt det må være å for eksempel bli politiker og ha stempelet Asperger? Man kommer til å bli hetset, mistolket og mobbet pga diagnosen.

Se hvordan vanlige "snille" folk på venstresiden begynte å spekulere i om sønnen til Trump hadde asperger. Som om det var en stor skavank som de ville bringe frem i lyset for å håne Trump-familien.

Anonymkode: 6b753...48b

Jeg har aspergers syndrom diagnose. Jeg er ikke tilbakestående og blir ikke behandlet som det. Jeg tror ikke jeg mister nevneverdig respekt av det heller. For meg har diagnose vært positivt av to årsaker. I skolen fikk jeg tilrettelegging og mulighet for hjemmeskole. Og både som barn og voksen fikk jeg hjelp til typiske problemer man kommer opp i når man har aspergers. Om de ikke visste jeg hadde aspergers så hadde jeg fått feil behandling og feil hjelp.

Politiker blir mer eller mindre alltid dømt for ditt og datt. Heldigvis skal jeg ikke bli det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk 10. Er kjempesosial. Scorer vel såpass pga min fascinasjon av numre, datoer og tall. 

Anonymkode: d21c3...309

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk 14 jeg, er ikke akkurat supersosial, så var litt spent på resultatet 😅

Anonymkode: 0855c...20d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.5.2021 den 17.11):

Fikk 20. Hatt OCD, sosial angst og generalisert angst. Fornøyd med scoren 😅

Anonymkode: 1db33...101

Samme her 😅 Jeg tror ikke selv at jeg er på spekteret, men får jo ofte høy score grunnet de diagnosene, så jeg har spurt behandler. Fikk da til svar at jeg trolig får høy score grunnet bl.a sosial angst og OCD. Dette med tall er jo også noe som fascinerer meg, men jeg har studert matematikk og var ikke så fascinert og så ikke så lett mønster før jeg begynte å studere. 

Anonymkode: 58128...24b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/4/2021 at 8:44 PM, Blobette said:

Jeg har aspergers syndrom diagnose. Jeg er ikke tilbakestående og blir ikke behandlet som det. Jeg tror ikke jeg mister nevneverdig respekt av det heller. For meg har diagnose vært positivt av to årsaker. I skolen fikk jeg tilrettelegging og mulighet for hjemmeskole. Og både som barn og voksen fikk jeg hjelp til typiske problemer man kommer opp i når man har aspergers. Om de ikke visste jeg hadde aspergers så hadde jeg fått feil behandling og feil hjelp.

Politiker blir mer eller mindre alltid dømt for ditt og datt. Heldigvis skal jeg ikke bli det.

Det at du ikke ser at folk mister respekt for deg betyr ikke at de ikke gjør det...

Anonymkode: 0e64a...84f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

9. Har ingen diagnoser, men regner med det var introverten i meg som fikk noen poeng 😂

Anonymkode: b89cc...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

24. Jeg er akkurat innafor. Mine introverte trekk ga meg såpass høy score. 

Anonymkode: ed8b6...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil nok fort kunne score høyt her om man har adhd/add og ikke er ekstremt impulsiv. Trenger ikke være asperger. Artig test da! Ble 16 på meg. Svarte mye på ytterpunktene. Er flink med mennesker, men elsker alenetid og har god fantasi.

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

14. Ingen asperger, men er relativt introvert

Anonymkode: 22d6b...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

14. Ingen asperger, men er relativt introvert

Anonymkode: 22d6b...72a

Introvert her også 

Anonymkode: 76718...4a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk 8. middels sosial, blir ofte sliten av å være sosial pga av at jeg suger til meg mange inntrykk/følelser. Er god til å lese/tolke andre. 

Anonymkode: d0ae9...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vil en med Asperger ha god fantasi eller dårlig fantasi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (På 4.5.2021 den 16.13):

Fikk 35. Tror jeg er såkalt normal.

Iflg denne testen er man mer normal jo mer sosial og spontan man er, synes det blir helt feil!

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil en med Asperger ha god fantasi eller dårlig fantasi? 

Jeg har veldig god fantasi.

Anonymkode: 5ac25...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...