Gå til innhold

Aspergers test; hva er din score?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19/50.

"Scores in the 0-25 range indicate few or no Autistic traits".

Er introvert, et vanedyr og har sosial angst, så dette trekker opp skåren. Har dog få problemer med "å lese" sosiale situasjoner.

Anonymkode: 3f269...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk 29 og jeg er diagnostisert med asperger. Jeg er av den sosiale typen, da, så selv om jeg synes det er vanskelig å være med mennesker, så liker jeg det, og jeg har blitt mye flinkere sosialt med alderen. Er nå i 50-årene.

Denne testen er overhodet ikke utfyllende og det er mye den ikke fanger opp. Jeg ble utredet over et halvt år med mange tester og samtaler. Diagnosen hjalp meg til å forstå hvorfor jeg sliter med så mange ting, og den har hjulpet meg til å finne bedre verktøy enn de jeg fikk da jeg hadde diagnosen sosial angst. 

Det er på mange måter helt motsatte ting man skal gjøre hvis man er autistisk enn hvis man "bare" har sosial angst. For eksempel var det fryktelig kontraproduktivt å "stå i angsten" og gi slipp på alle forholdsregler. Jeg ble bare verre av det. Jeg må faktisk ta forholdsregler, planlegge godt før jeg er sosial, unngå altfor utfordrende situasjoner og ha "fluktmuligheter" for å unngå at ting går helt skeis.

Anonymkode: 107e5...738

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 28. Anser meg som ganske normal, men jeg er noe usosial, trives godt i eget selskap, hater overraskelser, finnes ikke impulsiv, og elsker mine faste rutiner, som jeg gjør daglig🤣 

jeg tror ikke jeg har aspergers, jeg er bare sær😆

Anonymkode: 14417...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da har man diagnosen asparges. Så jo. 

Anonymkode: 3f7fa...4bc

jeg glemte åpenbart et *ikke. Man får ikke diagnose hvis man ikke har asp. Gikk litt fort i svingene. 

Anonymkode: 64635...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jo. Men jeg vet ikke hvilke som kan skyldes autisme. 

Anonymkode: 80b15...494

En ide er jo å å lese seg opp mot temaet, og se hva du kjenner deg igjen i. 

Anonymkode: 64635...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

idk_ skrev (35 minutter siden):

12

 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg fikk 2, så er nok ikke autist... 

Anonymkode: 7fb97...285

 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg fikk 5. Så er nok ikke autist

Anonymkode: 46eff...cd8

 

Blondiemamma skrev (11 minutter siden):

7. Har ingen diagnoser.

Hvordan klarer folk å score så lavt? Jeg har tatt testen flere ganger og prøver virkelig så godt jeg kan å svare så normalt som mulig. Det laveste jeg har fått til er 32. Svarer jeg akkurat sånn jeg vil får jeg 42.

Jeg skal riktignok til utredning for autisme, men jeg skjønner bare ikke hvordan folk kan oppfatte verden så annerledes enn meg selv og jeg måtte komme til midten av 30-årene før jeg skjønte det 😅

Anonymkode: da2d8...ad9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.5.2023 den 13.30):

Slike tulletester er litt farlig, folk tror de har en diagnose pga testen sier det. Asperger er jo en meget omstridt diagnose, i mine øyne bare tull.

Så vær obs.

Anonymkode: 46f93...7d7

Åh ja? Er det hobbypsykologen som uttaler seg?

Anonymkode: 2bf5a...f26

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16, sikkert fordi jeg er litt kontrollfreak.

Anonymkode: a53f8...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12, men jeg vet jeg ikke har autisme/Asberger. Men mannen min fikk 31.  Jeg har to barn på autismespekteret. Men det er ikke våre felles barn. 

Anonymkode: 0b388...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...