AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Del Skrevet 2. mai 2021 Er så usikker, trenger innspill. Fått tilbud på en ny Hyundai Ioniq (som har 311km kjørelengde) til 319.000kr. Premium utgave med vinterdekk. Kan evt kjøpe en 2019 modell som har kjørt 45.000km, til 239.000kr. Her er rekkeviddenbare 217km. Har råd til ny bil uten å ta opp lån. Men liker å være økonomisk fornuftig. Skal selge bilen om 3-5 år. Noen av har noen råd? Jeg har bestemt meg for at det blir en av disse to bilene, så har ikke behovet for tips om andre biler ☺ Anonymkode: 36c38...839 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Del Skrevet 2. mai 2021 Den nye, mest pga rekkevidden. Anonymkode: da5ed...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Del Skrevet 3. mai 2021 Prisforskjellen er ikke stor nok for å inngå kompromisser om du skal ha bilen lenge. Som du ser, faller verdien på disse og mange andre elbiler veldig kjapt uansett. Det å ha en bil i 3-5 år er derimot et økonomisk worst case scenario. Du tar det verste verditapet, over 50k i året. Så mtp. den korte forventa eiertiden, ville jeg ha valgt den eldre, og pruta godt på den. Sjeldent man kjører langt, og for de 80000 kr spart kan du leie ganske fancy bil ganske mange ganger om du skal på kryss og tvers av landet. Men, altså, jeg også er en konservativ sparer og kunne kjøpt meg en Tesla X nytt, kontant. Likevel har jeg aldri brukt mer enn 100000 kr på bilkjøp. Jeg synes ikke man får igjen for penger brukt over 70-80k. Anonymkode: 229e5...470 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå