Gå til innhold

​ Skjellsord og andre ord som kanskje ikke var oppfunnet eller som kanskje ikke har vært brukt i disse sammenhengene - før NÅ! 😂 ​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjellsord og andre ord som kanskje ikke var oppfunnet eller som kanskje ikke har vært brukt i disse sammenhengene  - før NÅ! 😂  

Har du ett eller flere slike ord å bidra med? Det kan gjerne være ord som opprinnelig har en annen betydning.

Her er mitt:

Purreløk (brukt som skjellsord/kjælenavn på katt 😽).

Inspirert av denne tråden:

 

 

Anonymkode: ef22b...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

images?q=tbn:ANd9GcRz6K1e2lNvBU4Y3FPx960

Flere? :) 

Anonymkode: ef22b...213

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Påleggstrekk = en populær aktivitet i gamle dager som utføres ved at man trekker pålegget bortover brødskiven mens man spiser.

Anonymkode: ef22b...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinkelsnurr, de rare verktøyene du får med IKEA (og andre møbler) for å skru dem sammen. Ser ut som en L og funker som et skrujern. Aner ikke hva det egentlig heter men navnet "vinkelsnurr" er beskrivende da 😄 Kanskje jeg misforstår deg nå ts? 

Anonymkode: eccd0...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gutt med litt utfordringer på barneskolen jeg gikk på kalte en annen i klassen for paprika junior. Det var helt episk. Han andre slang ting som "morrakn*****" (dette var kanskje 4.-5. Klasse), og fikk "PAPRIKA JUNIOR!" slengt tilbake 😛 og han ble så sint xD mitt yndlingsskjelsord!

Anonymkode: 90cd6...997

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vinkelsnurr, de rare verktøyene du får med IKEA (og andre møbler) for å skru dem sammen. Ser ut som en L og funker som et skrujern. Aner ikke hva det egentlig heter men navnet "vinkelsnurr" er beskrivende da 😄 Kanskje jeg misforstår deg nå ts? 

Anonymkode: eccd0...d3d

Supert! :) Du fant opp et nytt ord, og nye ord er  blant de tingene jeg søkte (i tillegg til å eventuelt finne nye bruksmåter for eksisterende ord). Kanskje du kan selge ordet ditt til Ikea? :jepp:

Anonymkode: ef22b...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Supert! :) Du fant opp et nytt ord, og nye ord er  blant de tingene jeg søkte (i tillegg til å eventuelt finne nye bruksmåter for eksisterende ord). Kanskje du kan selge ordet ditt til Ikea? :jepp:

Anonymkode: ef22b...213

😄 Ja haha jeg tror jeg må prøve på det! 

Anonymkode: eccd0...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Vinkelsnurr, de rare verktøyene du får med IKEA (og andre møbler) for å skru dem sammen. Ser ut som en L og funker som et skrujern. Aner ikke hva det egentlig heter men navnet "vinkelsnurr" er beskrivende da 😄 Kanskje jeg misforstår deg nå ts? 

Anonymkode: eccd0...d3d

Unbrakonøkkel.

Anonymkode: fa7cc...b67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Vinkelsnurr, de rare verktøyene du får med IKEA (og andre møbler) for å skru dem sammen. Ser ut som en L og funker som et skrujern. Aner ikke hva det egentlig heter men navnet "vinkelsnurr" er beskrivende da 😄 Kanskje jeg misforstår deg nå ts? 

Anonymkode: eccd0...d3d

Stemmer det at en bestemt knute heter vinkelsnurr? Uansett er ordet ditt innenfor det som jeg etterspurte :) 
" 17. Knuter - Vinkelsnurr og 8-tallssnurr"
https://www.adlibris.com/no/bok/kul-tur-mine-forste-aktivitetskort-38-kort-9788292776131

Anonymkode: ef22b...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

En gutt med litt utfordringer på barneskolen jeg gikk på kalte en annen i klassen for paprika junior. Det var helt episk. Han andre slang ting som "morrakn*****" (dette var kanskje 4.-5. Klasse), og fikk "PAPRIKA JUNIOR!" slengt tilbake 😛 og han ble så sint xD mitt yndlingsskjelsord!

Anonymkode: 90cd6...997

Takk for bidrag! :) Hvorfor sa han paprika junior? Hadde paprika noe å gjøre med at han eventuelt rødmet?

Anonymkode: ef22b...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Unbrakonøkkel.

Anonymkode: fa7cc...b67

Takk 😄 Det var det! 

Anonymkode: eccd0...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagensrør = Kaos som oppstår på svenske klesbutikker når de har salg (REA) på gensere :jepp: 

anigif_enhanced-buzz-29091-1375450298-5.

 

Anonymkode: ef22b...213

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...