Gå til innhold

Fortell ting om arbeidsplassen din som andre blir sjokkerte av

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Oddy skrev (4 minutter siden):

Ene cafeen jeg jobbet på var opprinnelig en italiensk resturant. Så det som var sjarmerende med lokalet var at vi hadde en stor brukbar pizzaovn bak disken vår. Jeg startet i jobb i cafeen 5 år etter åpning. Og ene kvelden da jeg hadde en av mine første stengevakter, spurte jeg dagvakt om hvordan jeg skulle vaske pizzaovnen. Husker hun kikket på meg forvirret, og hun nevnte at pizzaovnen aldri ble vasket... 

Som betydde at alt av pizza og bakevarer med kjøttdeig kom fra en 5 år gammel skitten pizzaovn. 

Hvorfor skulle man vaske den? Det blir såpass varmt at alle bakterier på metallflater dør. 

Anonymkode: 28d3a...308

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skulle man vaske den? Det blir såpass varmt at alle bakterier på metallflater dør. 

Utsiden ble aldri vasket, en haug med rester lå inni pizzaovnen... er vel ganske uhygienisk å unngå å fjerne/skrape bort pizzarester. En bør prøve å rengjøre den med fuktig klut eller kobber for å få bort alt som har heng seg fast

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/30/2021 at 9:42 PM, AnonymBruker said:

Jobber et sted i det offentlige som leier inn masse konsulenter. Konsulentene har gjennomgående null greie på det de holder på med, uten å være store i kjeften.

Anonymkode: ba62f...8bd

Et vanlig problem som rir Norge nå. Konsulentene har ikke skin in the game, deres egentlig mål om å tjene penger går på tvers av mål om å levere noe som er godt nok til en rimelig pris. Pratmakeri er deres egentlige ekspertise.

Anonymkode: a2fa2...8b8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg jobbet på en liten restaurant, ble jeg en gang grovt seksuelt trakassert og truet. Jeg var på det tidspunkt alene i restauranten. Etterpå måtte jeg "bevise" på et møte at jeg var blitt det og ble mistenkeliggjort. Han ble utestengt, ikke bare pga. en enkeltepisode mot meg, men mot flere, både ansatte og gjester. Han ble forsvart av flere ansatte fordi de kjente ham fra før og mente han bare hadde det i kjeften. Til tross for at han var utestengt, så lot andre ansatte han komme inn. Da jeg tok det opp igjen, mente de at jeg ikke tålte nok og at noen av de hadde opplevd verre fra gjester uten at disse ble utestengt. Da jeg kom på jobb dagen etter at de nok en gang hadde latt han være der, var jeg pottesur på øverste ledelse og de ba meg bare legge fra meg grettenheten før gjestene kom.

Anonymkode: 3d538...219

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timeplan
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Off, det der var sjefen min sitt argument for å ikke vaske stekeplata vi stekte burger på et sted jeg jobbet i ungdommen også. Jeg var vant til at den ble vasket hver kveld. Da jeg begynte der hadde den aldri blitt vasket, og det var et tykt, svart, lag av fett og kjøttrester mellom stekeplata og maten. Helsefarlig? Neppe. Motbydelig? Definitivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor dagligdags det er med trakassering og trusler fra kundene mine, og hvor gærne folk kan være og likevel løpe fritt rundt i samfunnet. Føler meg ikke så tøff til vanlig, men innimellom skjønner jeg at jeg har blitt ganske tykkhudet. 

Hva sier kundene?? 

Anonymkode: 5516f...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Styrer i en barnehage jeg jobbet i, kom på jobb og luktet alkohol etter kvelden før... en sånn litt forfinet dame i 60 årene fra et godt strøk med fin bil osv.... 

Anonymkode: dce98...1b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobbet i en bedrift hvor jeg hadde sagt opp. Etter at jeg hadde sluttet begynte jeg å jobbe for konkurrerende bedrift. Da bestemte daglig leder at jeg ikke skulle få feriepenger fordi jeg hadde jobbet for noen andre i oppsigelsestiden -  noe jeg absolutt ikke hadde, samt at det ville ikke vært lov å ta seg sånne friheter uansett. Var mye styr med jussformidlingen for å få utbetalt feriepengene mine. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobbet i en barnehage og satt på en sånn liten barnestol. Fikk beskjed at jeg ikke kunne sitte der fordi den kunne knekke (betyr at jeg var feit)

I samme barnehage presset pedagogisk leder flere assistenter for helseopplysninger når de hadde vært hos lege. En annen pedagogisk leder kastet et pledd på meg og ba meg om å "dekke meg til" ref. litt rørleggersprekk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jobbet i en barnehage og satt på en sånn liten barnestol. Fikk beskjed at jeg ikke kunne sitte der fordi den kunne knekke (betyr at jeg var feit)

I samme barnehage presset pedagogisk leder flere assistenter for helseopplysninger når de hadde vært hos lege. En annen pedagogisk leder kastet et pledd på meg og ba meg om å "dekke meg til" ref. litt rørleggersprekk.

Tja jeg mener dette ikke er så sjokkerende jeg da. Det er jo litt innlysende at voksne ikke trenger å sitte på møblene til barna eller vise rumpesprekk. Sistnevnte er nok mest av hensyn til de andre voksne. Ulekkert.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 16.07):

Dette tror jeg ikke noe på. Mulig det har skjedd på din arbeidsplass, men at det er vanlig? 
Har jobbet ti år i bransjen, og aldri har det vært gjenbruk av kundenes rester... noe så ekkelt. 

Folk blir forøvrig overrasket når de får vite at de på min arbeidsplass baker kakene selv, altså ikke hel- eller halvfabrikat, eller at kakene kommer frosset og vi tiner dem opp. Nei, de bakes på kjøkkenet, og pyntes av oss, og det er det tydeligvis mange som ikke vet og som de blir overrasket over. 

Anonymkode: 98342...e51

Dette skjedde der jeg jobbet. Når vi servitørene kom med rester, og kastet det i matavfallsdunken, da hendte det at kokken tok opp kjøtt derfra som han brukte om igjen. 

Jeg sa i fra , men ikke noe endret seg. Det som var enda verre, var at når det ble ansatt flere på kjøkkenet så ble de lært til å gjøre det samme. De gjorde det uten å lee på et øyelokk. 
Jeg sa opp og har aldri spist der etterpå. 

Anonymkode: bd9a2...f29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette skjedde der jeg jobbet. Når vi servitørene kom med rester, og kastet det i matavfallsdunken, da hendte det at kokken tok opp kjøtt derfra som han brukte om igjen. 

Jeg sa i fra , men ikke noe endret seg. Det som var enda verre, var at når det ble ansatt flere på kjøkkenet så ble de lært til å gjøre det samme. De gjorde det uten å lee på et øyelokk. 
Jeg sa opp og har aldri spist der etterpå. 

Anonymkode: bd9a2...f29

Hvilken restaurant var det? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 14.44):

Stoler er dimensjonert for et visst antall kg. Vil tro at barnestoler er dimensjonert for Max 50kg og sikkert mye mindre. Så det er ikke fordi du er feit, men fordi du er voksen. 
vi hadde en ansatt som veide ca 130kg og det var ganske vanskelig å finne en kontorstol til han som tålte den vekten. De fleste stoppet på 90-100kg

Anonymkode: f39f1...863

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helgeline skrev (På 26.5.2021 den 19.44):

Enig med deg. Ekstremt viktig med små forhold, og trygge mennesker og omgivelser rundt de gamle med demens. 
Det er avdelinger som får det til, kjennetegnet deres er ekstremt godt arbeidsmiljø, som fører til lavt sykefravær. 
Har jobbet et sted der jeg følte både kolleger og beboere var min andre familie 💕

Må man være gammel for å ha en demensdiagnose? 

Anonymkode: 42a21...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 14.44):

Har selv opplevd mye merkelig i barnehager, en styrer som overnattet på kontoret der rødvinsglass og flaske stod framme, har også opplevd at en del er høye på seg selv kritiserer barn&foreldre, varm kaffe der små barn er til stede og negative kommentarer om de. Har også opplevd at de melder inn flere barn i bhg enn faktisk barneantall, de svindler på den måten til seg ekstra økonomisk støtte.

Anonymkode: c2c25...408

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 8.27):

Har selv opplevd mye merkelig i barnehager, en styrer som overnattet på kontoret der rødvinsglass og flaske stod framme, har også opplevd at en del er høye på seg selv kritiserer barn&foreldre, varm kaffe der små barn er til stede og negative kommentarer om de. Har også opplevd at de melder inn flere barn i bhg enn faktisk barneantall, de svindler på den måten til seg ekstra økonomisk støtte.

Anonymkode: c2c25...408

Overnattet på kontoret fordi...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Laraa skrev (På 2.5.2021 den 21.57):

Ser sånn ut,  men post Nord er jo kjent for å gi litt faen i å finne fram og å gi sparken til ansatte som bruker ekstra tid og ressurser på å hjelpe kunder , så på en måte passer den likevel inn i tråden 😆

Stemmer det. En i familien min jobbet i kundeservicen til PostNord og han fikk masse kjeft fordi han faktisk prøvde å hjelpe kunder.

Anonymkode: b1511...fa1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.5.2021 den 1.07):

Der siste der, er det rart? Om det er mat til overs etter at barna har spist, så må det vel være lov for de voksne å forsyner seg litt? Jeg har selv jobbet på AKS og laget mat til 200 barn. Da skulle det bare mangle at jeg ikke fikk smake på maten selv

Anonymkode: 37d72...f64

Enig, dette gjør vi på sykehjem også. Er vel bedre enn å kaste maten?

Anonymkode: cf8ab...aa9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...