J.E Skrevet 7. mai 2021 #101 Del Skrevet 7. mai 2021 2ro skrev (1 time siden): Enig i det du skriver, men jeg ante ikke at svenskene også har problemer med vaksinering. Det var skuffende. Det setter stopper for en skandinavisk felles front. Ja dessverre. Hørte på den svenske pressekonferansen i går og der ble det informert om dette. Vaksinesentere var halv tomme. Vaksiner på lager men ingen folk... vet ikke om det var i visse byer problemer var størst, det hørte jeg ikke. Svenskene er tydeligvis ikke flinke heller da til og bare gå nedover i alder på listen og isteden bare har vaksiner på vent. Mistenker mest motstand i byer med høy andel med innvandrere og i motsetning til Norge har vel ikke Sverige drevet med nok informasjonsarbeid rettet mot disse ,både når det gjelder smittevern og vaksiner. Der har Oslo og Norge vært flinke selv om det mangler litt her også. Ja det er skuffende med Sverige... Forstår ikke hvordan da samarbeidet kan bli fremover med åpning av grenser osv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bribi Skrevet 7. mai 2021 #102 Del Skrevet 7. mai 2021 Fordi jeg har lege-venner som heller ikke ønsker å ta den. Hvis vaksinen ikke er bra nok for dem, så er den Ihvertfall ikke bra nok for meg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 7. mai 2021 #103 Del Skrevet 7. mai 2021 (endret) Vera skrev (23 minutter siden): Du syns ikke det er bittelitt stakkarslig å harselere og sammenligne deg med en folkegruppe som ble systematisk forfulgt, torturert, ekskludert og utryddet - basert på tiltak som avstand, munnbind, håndvask, og hjemmekontor? Det blir litt historieløst..mildt sagt. Du er altfor naiv! Jødene sa jo akkurat det samme 1938. Det er bare ei stjerne på brystet, det er ingenting å bry seg om! Folk dør ikke av å ha ei stjerne på brystlommen - Nå må du slutte å konspirere! Vel i 1945 fikk vi innblikk i hvordan det som begynte med ei stjerne endte i likvidering og massemord. Varselslampene bør lyse rødt når adgangspass innføres for helt normal aktivitet og livsførsel. Det er første trinn i ei trapp ingen av oss egentlig ønsker å vandre! Du skriver håndvask, munnbind, hjemmekontor og avstandsregler. Det er jo ingen av disse tingene jeg reagerer på! Det jeg snakker om er et system som inndeler befolkningen i "rene" og "urene". Hvor noen blir sett på som bærere av sykdom, mens andre blir sett på som rene og plettfrie! Les gjerne innlegget mitt en gang til dersom du misforsto innholdet. Sammenføyningen mellom befolkningsgrupper og sykdom er forøvrig et velkjent fenomen for oss som har studert folkemord. Dette medfører avhumanisering og bidrar til å legitimere "skadedyrbekjempelse og skadedyrkontroll" av mennesker som deg og meg. Jøden og rotten - begge bringer sykdom hevdet nazistene. Javel, man kan beholde syntaksen og endre innholdet. Det krever ikke altfor stor grad av kreativitet! Endret 7. mai 2021 av Den Sagnsomsuste 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 7. mai 2021 #104 Del Skrevet 7. mai 2021 Lambino skrev (38 minutter siden): Nei fordi, som jeg sa så mener du at slik du ser ting er 100% riktig. Du får bare bli oppgitt, det vil ikke endre at mange har en annen mening enn deg. Det jeg kan si sikkert er at vi ser om et år, rop på meg i denne tråden da så kan vi konkludere på faktiske erfaringer. Svein er ikke i mot noe som helst, han etterspør en bredere forklaring rundt tiltak, vaksiner osv, for det et slik at fagfolk som sier noe annet enn det regjeringen vil ikke får komme til. Nesten all kritikk blir slettet og media er veldig styrt. Dette er kun fakta om det som skjer, ikke en vill fantasi. Han ønsker at ting som skjer blir belyst fra flere sider fordi tiltakene er meget inngripende for folk flest. Er det ikke bra at noe krever det da? Regjeringen skal jo hemmeligholde alt rundt nedstengingen for oss i 100 år, synes du det er helt greit og ikke det minste merkelig? Skal vi ha et bra samfunn må folk stille spørsmål, alle kan ikke bare godta ting vi blir pålagt. Du har lest at agenda 2030 står oppført inne på regjeringens side? Hva forteller det deg? Og til slutt, hva skal du med et koronasertifikat siden det er meldt at landet skal åpnes til høsten? Er det nødvendig å legge alle inn i et digitalt register? Jeg pleier å si at jeg har flere spørsmål enn svar, i en usikker tid er det for meg rart at så mange er så sikker på seg selv og sine valg. Svein har ikke kommet med noe som helst. Ting skurrer, er mantraet, men utover det klarer han faktisk ikke å komme med noe som helst. Han klarer heller ikke å komme opp med navn på alle disse ekspertene med andre meninger som ivrig venter på en invitasjon fra NRK. Hvorfor brenner han munnbind ? Hvorfor er det så farlig å gå med munnbind ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 7. mai 2021 #105 Del Skrevet 7. mai 2021 Lambino skrev (Akkurat nå): Alt er jo tuftet på testresultater? Så, hvordan skal en kritiker te seg tenker du? Jeg niholder på en eller to meteren når jeg er ute av huset og nekter å bruke maske. Det er min måte å vise at jeg ikke finner meg i alt som blir gjort i disse tider. Ja, jeg vet dere hater meg men jeg følger loven slik jeg skal. Hva er frakta? Alt som blir vurdert av faktisk, forskning.no, vg, eller tenker du at Erna Solberg er en troverdig figur? Hun fester jo med venner når hun selv ønsker det, en regler for henne, en annen for alle andre. Internett har mange sider med vitenskaplige artikler som er åpen for alle. Du kan jo lese det om du er interessert. Mange artikler har også link til primærkilder. Erna er et menneske som andre. De satt på forskjellige bord, så store krisen var det ikke og det fikk konsekvenser. Det er ikke pga testresultater. Som jeg skrev, se på testresultater fra perioder med liten smitte så ser du det med egne øyne. Jeg gjorde det selv. Det er derfor jeg påstår dette. Så lenge du følger gjeldene regler så er det innenfor. Man trenger ikke å bruke maske om det ikke er nødvendig. En kritiker må dokumentere sine påstander med troverdig informasjon og gjerne ha nok bakgrunnskunnskap til å forså hva han prøver å diskutere. Det er problemet til Svein blant annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 7. mai 2021 #106 Del Skrevet 7. mai 2021 Lambino skrev (5 minutter siden): Alt er jo tuftet på testresultater? Så, hvordan skal en kritiker te seg tenker du? Jeg niholder på en eller to meteren når jeg er ute av huset og nekter å bruke maske. Det er min måte å vise at jeg ikke finner meg i alt som blir gjort i disse tider. Ja, jeg vet dere hater meg men jeg følger loven slik jeg skal. Hva er frakta? Alt som blir vurdert av faktisk, forskning.no, vg, eller tenker du at Erna Solberg er en troverdig figur? Hun fester jo med venner når hun selv ønsker det, en regler for henne, en annen for alle andre. Ingen er vel uenig i at Erna bæsjet på leggen. Igjen, er det bare skeptikerne som klarer å innhente informasjon ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lambino Skrevet 7. mai 2021 #107 Del Skrevet 7. mai 2021 Infinity skrev (4 minutter siden): Svein har ikke kommet med noe som helst. Ting skurrer, er mantraet, men utover det klarer han faktisk ikke å komme med noe som helst. Han klarer heller ikke å komme opp med navn på alle disse ekspertene med andre meninger som ivrig venter på en invitasjon fra NRK. Hvorfor brenner han munnbind ? Hvorfor er det så farlig å gå med munnbind ? Du gadd ikke høre på Svein, men han sier ikke no? Bestem deg. Brenning av munnbind er brukt som symbol på misnøyen rundt nedstengingen av landet og måten det har blitt gjort på. Det er et virkemiddel i kampen om å få frem de negative sidene ved vaksinen som er «frivillig å ta, det er for å belyse alle selvmordene som skjer pga nedstenging og isolasjon osv osv. Alt i alt redder vi ikke liv. Hvor lenge venter en permiterte på utbetaling fra Nav i disse dager? Hvordan går det med Aap mottakerne? Det er mange liv i dette landet som må ivaretas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lambino Skrevet 7. mai 2021 #108 Del Skrevet 7. mai 2021 2ro skrev (12 minutter siden): Internett har mange sider med vitenskaplige artikler som er åpen for alle. Du kan jo lese det om du er interessert. Mange artikler har også link til primærkilder. Erna er et menneske som andre. De satt på forskjellige bord, så store krisen var det ikke og det fikk konsekvenser. Det er ikke pga testresultater. Som jeg skrev, se på testresultater fra perioder med liten smitte så ser du det med egne øyne. Jeg gjorde det selv. Det er derfor jeg påstår dette. Så lenge du følger gjeldene regler så er det innenfor. Man trenger ikke å bruke maske om det ikke er nødvendig. En kritiker må dokumentere sine påstander med troverdig informasjon og gjerne ha nok bakgrunnskunnskap til å forså hva han prøver å diskutere. Det er problemet til Svein blant annet. Var det liten smitte i nevnt periode eller mindre testing? Nå drives det jo med massetesting, det gjorde de ikke da.. Hva er fakta her? Neida, det er lov å være kritisk og å stille spørsmål uten å måtte dokumentere alt. Da vil jo ingen våge å si noe. Å slik er det jo, mange mener nok mye men tørr ikke si noe i frykt for å gjøre feil eller å bli sett ned på. Vi lynsjer hverandre om dagen så kritikere som står i det bør beundres for at de våger og makter å stå i det. Hvordan loser NRK og Tv2 ut info da? Med frykten først for å selge mest... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 7. mai 2021 #109 Del Skrevet 7. mai 2021 123hei123 skrev (På 1.5.2021 den 0.57): Jeg kommer ikke til å ta den fordi den er dyretestet. Jeg nekter å støtte at dyr skal lide for dette, hvertfall når det er såpass dårlig overføringsgrad og det finnes flere andre likeverdige testmetoder. Koronaviruset er forårsaket av mennesker ved vår forferdelige utnyttelse av dyr, og så skal vi "fikse" det ved å utnytte de enda mer. Det er karma rett og slett at vi opplever dette her. Årets verste argument 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 7. mai 2021 #110 Del Skrevet 7. mai 2021 Lambino skrev (Akkurat nå): Var det liten smitte i nevnt periode eller mindre testing? Nå drives det jo med massetesting, det gjorde de ikke da.. Hva er fakta her? Neida, det er lov å være kritisk og å stille spørsmål uten å måtte dokumentere alt. Da vil jo ingen våge å si noe. Å slik er det jo, mange mener nok mye men tørr ikke si noe i frykt for å gjøre feil eller å bli sett ned på. Vi lynsjer hverandre om dagen så kritikere som står i det bør beundres for at de våger og makter å stå i det. Hvordan loser NRK og Tv2 ut info da? Med frykten først for å selge mest... Det var prosentandel av testede. Altså antall positive per 100. Derfor bspiller det ingen rolle at vi tester flere nå. Det er den fordel å forså hva man er kritisk til, eller la fagfolk stå for det. Si du eier et treningssenter, da er det interessant å høre din kritikk fra det perspektivet. Det er dermed ikke sagt at du forstår alt annet. Det er derfor vi har holdenutvalget (m.fl). Jeg tar nyhetene fra andre kilder også takk. Det er bred enighet om at dette er en pandemi og hva som skjer i mange land er en katastrofe. Folkemord har blitt brukt om situasjonen i Brasil og India. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lambino Skrevet 7. mai 2021 #111 Del Skrevet 7. mai 2021 2ro skrev (2 minutter siden): Det var prosentandel av testede. Altså antall positive per 100. Derfor bspiller det ingen rolle at vi tester flere nå. Det er den fordel å forså hva man er kritisk til, eller la fagfolk stå for det. Si du eier et treningssenter, da er det interessant å høre din kritikk fra det perspektivet. Det er dermed ikke sagt at du forstår alt annet. Det er derfor vi har holdenutvalget (m.fl). Jeg tar nyhetene fra andre kilder også takk. Det er bred enighet om at dette er en pandemi og hva som skjer i mange land er en katastrofe. Folkemord har blitt brukt om situasjonen i Brasil og India. Så håpløs er jeg nok ikke iom at du svarer. Skal lese mer om testing da og nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lambino Skrevet 7. mai 2021 #112 Del Skrevet 7. mai 2021 2ro skrev (Akkurat nå): Jeg sier ikke at du er håpløs. Men jeg håper at du velger å være åpen for at ikke informasjonen du får er feil. Hva er rett og galt nå om dagen? Du mener du klarer å skille det. Jeg ser det som nesten umulig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 7. mai 2021 #113 Del Skrevet 7. mai 2021 Lambino skrev (21 minutter siden): Du gadd ikke høre på Svein, men han sier ikke no? Bestem deg. Brenning av munnbind er brukt som symbol på misnøyen rundt nedstengingen av landet og måten det har blitt gjort på. Det er et virkemiddel i kampen om å få frem de negative sidene ved vaksinen som er «frivillig å ta, det er for å belyse alle selvmordene som skjer pga nedstenging og isolasjon osv osv. Alt i alt redder vi ikke liv. Hvor lenge venter en permiterte på utbetaling fra Nav i disse dager? Hvordan går det med Aap mottakerne? Det er mange liv i dette landet som må ivaretas. Svein har det ikke vært umulig å unngå. Det har han fått for mye oppmerksomhet i media til. Det skurrer og skurrer sier han i alle kanaler. Å brenne munnbind som en protest kan ikke være veldig gjennomtenkt. Faktisk ganske idiotisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 7. mai 2021 #114 Del Skrevet 7. mai 2021 Lambino skrev (1 minutt siden): Hva er rett og galt nå om dagen? Du mener du klarer å skille det. Jeg ser det som nesten umulig.. Vell, tall over døde ser ut til å være kraftig feil i negativ retning så ingen har alle fakta på bordet. Forskning er i det minste kvalitetssikret ut fra nåværende kunnskap. På YouTube kan hvem som helst si sine følelser. Litt kildekritikk hjelper vil jeg si. Men ingen ser hele bildet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lambino Skrevet 7. mai 2021 #115 Del Skrevet 7. mai 2021 Infinity skrev (12 minutter siden): Svein har det ikke vært umulig å unngå. Det har han fått for mye oppmerksomhet i media til. Det skurrer og skurrer sier han i alle kanaler. Å brenne munnbind som en protest kan ikke være veldig gjennomtenkt. Faktisk ganske idiotisk. Ble det oppmerksomhet rundt det eller ikke? Der kan du måle om det var et smart trekk eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hellisinhello Skrevet 7. mai 2021 #116 Del Skrevet 7. mai 2021 Idiotene som (uten medisinsk indikasjon) lar være å vaksinere seg mot covid, er som ansatte som ikke organiserer seg i en fagforening - alle andre betaler kontingent, men de uorganiserte får også samme lønnsøkning. Ekte drittsekker. Nå skjelver de i buksene fordi det antageligvis vil få faktiske konsekvenser for dem å avstå fra disse vaksinene. Ja, dere må bare grine - egoistiske, uintelligente idioter! Antivax-kildene dere bruker for å finne "fakta" og "motargumenter" mot covid-vaksine, er alvorlig og ødeleggende for hele verdens befolkning. Jævla hippier. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 7. mai 2021 #117 Del Skrevet 7. mai 2021 2ro skrev (3 minutter siden): Joda. Selvsagt blir det kritikkverdige forhold når penger er i spill. Intet nytt under solen Men her lever vi i et relativt åpent samfunn. Med det mener jeg at det er alltid noen som ser i kortene til hverandre. Vi har også åpen dialog og alle får taletid. Vi har uansett lave dødstall og smittetall pga tiltakene og "den norske væremåte". Kritikken kommer, utvalg og komiteer blir satt ned og det for statens regning. Vi er heldige som nasjon. De fleste opplever dette negativt og vil bli ferdig med det. Jeg er glad vi gjør det med menneskeverdet i behold. Gjør vi det med menneskeverdet i behold? Synes det ser ut til at det har skapt splid. Mye «hat» på hver side i debatter, folk ønsker hverandre vondt og til og med døde. Skjellsordene hagler og folk har ikke respekt for hverandres synspunkter. Angiveri har blitt en positiv egenskap i manges hode. Osv osv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 7. mai 2021 #118 Del Skrevet 7. mai 2021 Justlooking skrev (2 minutter siden): Gjør vi det med menneskeverdet i behold? Synes det ser ut til at det har skapt splid. Mye «hat» på hver side i debatter, folk ønsker hverandre vondt og til og med døde. Skjellsordene hagler og folk har ikke respekt for hverandres synspunkter. Angiveri har blitt en positiv egenskap i manges hode. Osv osv. Det er da bedre enn at folk dør. Og det hatet er nok mest på nett mellom de mest ytterliggående. Men for egen del, jeg vil helst at de som ikke tar del i dugnaden dør enn noen jeg er glad i, eller andre som tar del av dugnaden. Viruset rammer skjevt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lambino Skrevet 7. mai 2021 #119 Del Skrevet 7. mai 2021 Justlooking skrev (22 minutter siden): Gjør vi det med menneskeverdet i behold? Synes det ser ut til at det har skapt splid. Mye «hat» på hver side i debatter, folk ønsker hverandre vondt og til og med døde. Skjellsordene hagler og folk har ikke respekt for hverandres synspunkter. Angiveri har blitt en positiv egenskap i manges hode. Osv osv. Det hatet går mot meg og mine, ikke andre veien. Vi som bla er skeptiske til vaksinen er fritt vilt og det synes å være helt legitimt å si hva som helst.. Det er jo ikke «vi som taper ansikt når andre agerer på den måten. Frykt setter i gang endel avvik i adferden hos folk. Det har også oppstått en konkurranse der folk sloss om å være flinkest, de som yter mest, er de smarteste ifølge seg selv og de med krav på lettelser siden de alltid gjør alt riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 7. mai 2021 #120 Del Skrevet 7. mai 2021 (endret) Infinity skrev (3 timer siden): Hva mener du om vaksiner som er gitt mot kopper, tuberkulose, meslinger og lignende ? Var der bare unødvendig risiko ? Jeg forstår ikke hvorfor folk drar frem vaksiner som har vært utprøvd og velkjent i mange år i en debatt som omhandler vaksiner vi knapt har fått tid til å bli kjent med. Dessuten er det noen vesentlige forskjeller mellom disse sykdommene og Covid-19: Hele sivilisasjoner har dødd ut pga kopper. Den tok livet av flere 100 millioner mennesker, og er i dag et fryktet biologisk våpen Tuberkulose er, i likhet med Covid-19, en sykdom som rammer lungene. Men, i motsetning til Covid-19, som rammer både rike og fattige land, er tuberkulose mest utbredt i fattige land, hvor det dør flere millioner hvert år. Var vi like ivrige på å en verdensomspennende vaksinering av tuberkulose som det vi er av Covid-19, ville mye lidelse vært spart. Meslinger rammer og dreper mange barn i u-land. Igjen, var vi like opptatt av dette som av Covid-19, ville mange mennesker hatt det bedre. Og jeg har ingenting imot vaksinene mot Covid-19 heller. Men jeg vil påstå at for folk flest, er det et stort spenn mellom det å få kopper, tuberkulose eller meslinger, og det å få Covid-19. Og så blir jeg rent etisk provosert over vårt navlebeskuende fokus på en sykdom som er "ingenting" sammenlignet med mye av den øvrige lidelsen som mennesker mindre priviligert enn oss utsettes for hver eneste dag. Og som vil fortsette å ha det slik, også etter at vi har fått våre doser og kan leve livet vårt som vi vil igjen. Endret 7. mai 2021 av MorTil2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg