Justlooking Skrevet 6. mai 2021 #61 Del Skrevet 6. mai 2021 Vi får se hva folk finner seg i. Kan aldri tenke meg at uvaksinerte ikke får kjøpt mat. Men igjen, folk finner seg i det meste og det er ganske skremmende 😊 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lambino Skrevet 6. mai 2021 #62 Del Skrevet 6. mai 2021 Maleficenta skrev (13 minutter siden): de som ikke kan ta vaksinen eller fortdatt står i vsksinekø kan jo ikke straffes for det. nei jeg er helt imot slikt et pass. Da går du inn på høringen å sier din mening, det er viktig og din stemme teller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. mai 2021 #63 Del Skrevet 7. mai 2021 Lambino skrev (6 timer siden): Da går du inn på høringen å sier din mening, det er viktig og din stemme teller. hvordan gjør jeg det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 7. mai 2021 #64 Del Skrevet 7. mai 2021 (endret) Maleficenta skrev (53 minutter siden): hvordan gjør jeg det? https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/lovendringer-om-koronasertifikat-pa-horing/id2847772/ Men som det står, mye er usikkert. Jeg tror folk stresser seg opp uten grunn. Hele "passet" bygger jo på et paradoks: man vil åpne for reising og arrangementer, men flesteparten av de som er vaksinert nå, sitter på sykehjem og er heldige om de får komme ut i frist luft en gang for dagen. De som er friske nok til å reise og delta på arrangementer, er enten i gang med vaksinering men må nå vente i 12 uker (3 mnd) fra dose 1 til dose 2, og de unge blir neppe fullvaksinert før utpå høsten en gang. Jeg tror hovedgrunnen til "passet" er å følge EU. Og dermed kunne kreve slikt bevis fra de som kommer utenfra. For Norge kan ikke kreve noe av andre lands borgere om vi ikke stiller med noe likt selv. Eller i hvert fall viser at vi er i gang med noe likt. Og så har vi jo erfaringen med regjeringens "pustemaskiner" og første utgaven av smitteappen...... Ser for øvrig at det er kommet inn mange private svar, og majoriteten er ganske opprørt over forslaget som åpner for fri forskjellbehandling og undergraver det fri valg i forhold til det å ta vaksinen eller ikke. Endret 7. mai 2021 av MorTil2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lambino Skrevet 7. mai 2021 #65 Del Skrevet 7. mai 2021 Maleficenta skrev (58 minutter siden): hvordan gjør jeg det? https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/horing-om-koronasertifikat-endringer-i-smittevernloven/id2847796/ Du går inn her å skriver din mening. Veldig enkelt og viktig. Du kan se hva andre sier om dette der også. Vi var mange som sa i mot portforbud når de hadde det oppe til høring, jeg håper og tror at det var folks motstand som gjorde at det ikke ble satt i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lambino Skrevet 7. mai 2021 #66 Del Skrevet 7. mai 2021 (endret) MorTil2 skrev (30 minutter siden): https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/lovendringer-om-koronasertifikat-pa-horing/id2847772/ Men som det står, mye er usikkert. Jeg tror folk stresser seg opp uten grunn. Hele "passet" bygger jo på et paradoks: man vil åpne for reising og arrangementer, men flesteparten av de som er vaksinert nå, sitter på sykehjem og er heldige om de får komme ut i frist luft en gang for dagen. De som er friske nok til å reise og delta på arrangementer, er enten i gang med vaksinering men må nå vente i 12 uker (3 mnd) fra dose 1 til dose 2, og de unge blir neppe fullvaksinert før utpå høsten en gang. Jeg tror hovedgrunnen til "passet" er å følge EU. Og dermed kunne kreve slikt bevis fra de som kommer utenfra. For Norge kan ikke kreve noe av andre lands borgere om vi ikke stiller med noe likt selv. Eller i hvert fall viser at vi er i gang med noe likt. Og så har vi jo erfaringen med regjeringens "pustemaskiner" og første utgaven av smitteappen...... Ser for øvrig at det er kommet inn mange private svar, og majoriteten er ganske opprørt over forslaget som åpner for fri forskjellbehandling og undergraver det fri valg i forhold til det å ta vaksinen eller ikke. Alt skal på sikt reguleres via EU. Det ligger i agenda 2030. Derfor er det viktig å stoppe disse trinnene det forsøkes å få inn vis lov her i landet. Norge har et system basert på tillit, et vaksinepass er veldig langt i fra dette. De vil bruke passet i forhold til både jobb og butikk.. Det burde skremme de fleste. https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/utviklingssamarbeid/bkm_agenda2030/id2510974/ Endret 7. mai 2021 av Lambino Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 7. mai 2021 #67 Del Skrevet 7. mai 2021 Lambino skrev (6 minutter siden): Alt skal på sikt reguleres via EU. Det ligger i agenda 2030. Derfor er det viktig å stoppe disse trinnene det forsøkes å få inn vis lov her i landet. Norge har et system basert på tillit, et vaksinepass er veldig langt i fra dette. De vil bruke passet i forhold til både jobb og butikk.. Det burde skremme de fleste. Jeg er imot sertifikatet, men tviler veldig på at slike reguleringer er aktuelle nå. Folk går jo på jobb og i butikk i dag uten noe "bevis" på god helse. Det skulle tatt seg fint ut, om man ble stoppet i døren fordi man ikke kunne fremlegge bevis på å være Covid-19 negativ, men fritt kunne vandre rundt med både hepatitt, tuberkulose, omgangssyke, "vanlig" influensa osv. Det er som en så fornuftig skriver i et av høringssvarene: myndighetene er blitt helt ensporet opptatt av en sykdom, alle ressurser går til dette med stor fare for at andre risikoforhold oversees. Jeg er for øvrig helt enig med deg, det er viktig å gi uttrykk for sin mening i dette som har så stor betydning for den enkeltes frihet både til bevegelse og valg. En ting er å ikke kunne reise til syden i 2021, men vi vil ikke ha det slik som i Danmark, der man ikke kan klippe håret uten bevis på at man har friske lunge (eller ihvertfall ikke Covid-19 i lungene. Kan jo ha mye annet i lungene, men hvem bryr seg om det?). 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lambino Skrevet 7. mai 2021 #68 Del Skrevet 7. mai 2021 MorTil2 skrev (1 minutt siden): Jeg er imot sertifikatet, men tviler veldig på at slike reguleringer er aktuelle nå. Folk går jo på jobb og i butikk i dag uten noe "bevis" på god helse. Det skulle tatt seg fint ut, om man ble stoppet i døren fordi man ikke kunne fremlegge bevis på å være Covid-19 negativ, men fritt kunne vandre rundt med både hepatitt, tuberkulose, omgangssyke, "vanlig" influensa osv. Det er som en så fornuftig skriver i et av høringssvarene: myndighetene er blitt helt ensporet opptatt av en sykdom, alle ressurser går til dette med stor fare for at andre risikoforhold oversees. Jeg er for øvrig helt enig med deg, det er viktig å gi uttrykk for sin mening i dette som har så stor betydning for den enkeltes frihet både til bevegelse og valg. En ting er å ikke kunne reise til syden i 2021, men vi vil ikke ha det slik som i Danmark, der man ikke kan klippe håret uten bevis på at man har friske lunge (eller ihvertfall ikke Covid-19 i lungene. Kan jo ha mye annet i lungene, men hvem bryr seg om det?). Du har rett, men se tilbake på året som har gått. «Bare to uker til, ikke bruk maske, så påbudt med maske, vaksine er frivillig, så» jobber du i helse må du finne en annen jobb hvis du ikke tar vaksinen.. «Du har ikke lov til å dra på hytta, så «vi er bekymret for alle som ikke drar på hytta»... Alt av restriksjoner blir gradvis innført over tid slik at folk aksepterer de. Det handler om å stoppe for grove inngrep i folks liv. Skal folk bidra så må også regjeringens medlemmer feks holde reglene selv og ta vaksinen, slik er det jo ikke... Tiden for utbetaling av sykepenger fra Nav er i dag 12 uker, behandlingstiden for folk flest har blitt meget lang. Folk mister jobbene sine pga nedstenging. Erna sa i forhold til dette at hun lurte på om de som sliter nå egentlig hadde råd til mat før pandemien... Er dette en leder vi bør følge og ha tillit til? Hun selv er mett tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kermit123 Skrevet 7. mai 2021 #69 Del Skrevet 7. mai 2021 9 hours ago, Lambino said: Fordi jeg husker hva som skjedde ved svineinfluensavaksineringen. Den vi blir bedt om å ta nå er jo ikke godkjent før om et år så jeg gjør som Nakstad å vekter å ser hvordan dette går først. 9 dødsfall sist uke relatert til vaksinen, hvorfor blir ikke dette nevnt i media? Hva skjedde med svineinfluensavaksinen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lambino Skrevet 7. mai 2021 #70 Del Skrevet 7. mai 2021 kermit123 skrev (1 time siden): Hva skjedde med svineinfluensavaksinen? Det finner du mange historier om.. https://www.nesslundin.no/pasientskade-etter-svineinfluensavaksine-jente-vant-kamp-mot-staten/ Den gang satt også politikerne, bla Høie, å sa at dette var trygt og at de som var skeptiske mot vaksinen var konspirasjonsteoretikere. Flere ble også skadet etter vaksinen mot hjernehinnebetennelse. Med tanke på dette er det merkelig at folk tar sjangsen på å få ulike stoffer inn i kroppen. Det nytter ikke akkurat å angre hvis det begynner å skje drit med kroppen.. Det er enkelt å sjekke ut hva som faktisk skjedde sammenlignet med hva Høie sier her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kermit123 Skrevet 7. mai 2021 #71 Del Skrevet 7. mai 2021 2 hours ago, Lambino said: Det finner du mange historier om.. https://www.nesslundin.no/pasientskade-etter-svineinfluensavaksine-jente-vant-kamp-mot-staten/ Den gang satt også politikerne, bla Høie, å sa at dette var trygt og at de som var skeptiske mot vaksinen var konspirasjonsteoretikere. Flere ble også skadet etter vaksinen mot hjernehinnebetennelse. Med tanke på dette er det merkelig at folk tar sjangsen på å få ulike stoffer inn i kroppen. Det nytter ikke akkurat å angre hvis det begynner å skje drit med kroppen.. Det er enkelt å sjekke ut hva som faktisk skjedde sammenlignet med hva Høie sier her... Synes tall og statisikk gir mer mening enn å se på enkelthistorier. Tar f.eks. https://forskning.no/vaksiner-sykdommer/ny-studie-svineinfluensavaksine-ga-okt-risiko-for-narkolepsi/357799 Quote Gjennomsnittlig tok det åtte måneder fra personene fikk vaksinen eller hadde influensa og til symptomene på narkolepsi oppsto. Totalt ble det registrert 1,4 tilfeller av narkolepsi pr 100 000 personer pr år i denne perioden. Det vil si at man må følge 100 000 personer i ett år for å se ett til to nye tilfeller av sykdommen. Forskerne regner med at mellom 0,5 og 1 person pr 100 000 personer normalt sett får narkolepsi pr år. Ut i fra dette kan man anslå at 0.5-0.9 personer per 100 000 fikk narkolepsi av svineinfluensa-vaksinen. Og da hensyntar man ikke antagelsen om at svineinfluensaen selv også kan ha bidrattt til narkolepsi. Urovekkende ja, men ikke et skred av tilfeller som jeg ser flere her inne skal ha det til. Det er flere enn 0.5-0.9 personer per 100 000 som dør eller får alvorlige senskader av korona. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 7. mai 2021 Forfatter #72 Del Skrevet 7. mai 2021 kermit123 skrev (8 minutter siden): Synes tall og statisikk gir mer mening enn å se på enkelthistorier. Tar f.eks. https://forskning.no/vaksiner-sykdommer/ny-studie-svineinfluensavaksine-ga-okt-risiko-for-narkolepsi/357799 Ut i fra dette kan man anslå at 0.5-0.9 personer per 100 000 fikk narkolepsi av svineinfluensa-vaksinen. Og da hensyntar man ikke antagelsen om at svineinfluensaen selv også kan ha bidrattt til narkolepsi. Urovekkende ja, men ikke et skred av tilfeller som jeg ser flere her inne skal ha det til. Det er flere enn 0.5-0.9 personer per 100 000 som dør eller får alvorlige senskader av korona. Jeg har ikke satt meg så mye inn i bivirkningene etter svineinfluensavaksinen. Hvordan vet man at det var vaksinen som var utløsende og ikke en sykdom som tilfeldigvis kom rett etter vaksinen var satt? Kan de også ha hatt sykdommen fra før, men at vaksinen trigget den frem? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lambino Skrevet 7. mai 2021 #73 Del Skrevet 7. mai 2021 kermit123 skrev (25 minutter siden): Synes tall og statisikk gir mer mening enn å se på enkelthistorier. Tar f.eks. https://forskning.no/vaksiner-sykdommer/ny-studie-svineinfluensavaksine-ga-okt-risiko-for-narkolepsi/357799 Ut i fra dette kan man anslå at 0.5-0.9 personer per 100 000 fikk narkolepsi av svineinfluensa-vaksinen. Og da hensyntar man ikke antagelsen om at svineinfluensaen selv også kan ha bidrattt til narkolepsi. Urovekkende ja, men ikke et skred av tilfeller som jeg ser flere her inne skal ha det til. Det er flere enn 0.5-0.9 personer per 100 000 som dør eller får alvorlige senskader av korona. Fint du ser positiv på det for da kan du stille kroppen din til disposisjon mens jeg avventer å ser hva som faktisk skjer etter vaksinen alle anbefales å ta i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lambino Skrevet 7. mai 2021 #74 Del Skrevet 7. mai 2021 Pipaluk skrev (18 minutter siden): Jeg har ikke satt meg så mye inn i bivirkningene etter svineinfluensavaksinen. Hvordan vet man at det var vaksinen som var utløsende og ikke en sykdom som tilfeldigvis kom rett etter vaksinen var satt? Kan de også ha hatt sykdommen fra før, men at vaksinen trigget den frem? Her finnes det så mye informasjon at du bare må starte å lese selv. Samtidig så kan du gjerne lese om legemiddelindustrien og hvordan og hvorfor de er en av verdens mektigste. Helse handler også om penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kermit123 Skrevet 7. mai 2021 #75 Del Skrevet 7. mai 2021 Just now, Lambino said: Fint du ser positiv på det for da kan du stille kroppen din til disposisjon mens jeg avventer å ser hva som faktisk skjer etter vaksinen alle anbefales å ta i dag. Dine ord. Jeg tar vaksinen for å få samfunnet tilbake til normalen igjen, og for de som ikke kan ta vaksinen pga medisinske årsaker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lambino Skrevet 7. mai 2021 #76 Del Skrevet 7. mai 2021 kermit123 skrev (Akkurat nå): Dine ord. Jeg tar vaksinen for å få samfunnet tilbake til normalen igjen, og for de som ikke kan ta vaksinen pga medisinske årsaker. Hvorfor overser du det faktum at vi ikke har noen pandemi nå? Du vil ikke få noen normal tilbake ved å ta vaksine. Har du innsett hvor mange vaksiner du må ta pr år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kermit123 Skrevet 7. mai 2021 #77 Del Skrevet 7. mai 2021 Just now, Lambino said: Her finnes det så mye informasjon at du bare må starte å lese selv. Gjør det? Vis oss gjerne. Du har posta til en advokat-blogg som representerer et tilfelle av narkolepsi som kan skyldes pandemrix. Kanskje ikke. Hvor tror du interessene deres ligger? Og hva med legemiddelindustrien? Slik jeg ser det hadde vi ikke kommet langtnær så langt i vaksinasjonsprogrammet dersom de ikke hadde jobbet med utvikling av vaksinen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kermit123 Skrevet 7. mai 2021 #78 Del Skrevet 7. mai 2021 (endret) 3 minutter siden, Lambino said: Hvorfor overser du det faktum at vi ikke har noen pandemi nå? Du vil ikke få noen normal tilbake ved å ta vaksine. Har du innsett hvor mange vaksiner du må ta pr år? Vi har en pandemi nå. I hele verden. Sverige har nettopp passert en million tilfeller, og i India er det kaos. VI klarer oss greit med strenge tiltak og stengte grenser. Nei, jeg har ikke innsett hvor mange vaksiner jeg må ta pr år, hvilke er det? Det jeg har hørt om er at Korona kanskje blir en sesongvaksine. Ellers har vi jo stivkrampe etc. som bør fornyes av og til. Men du er kanskje imot den vaksinen også? Endret 7. mai 2021 av kermit123 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 7. mai 2021 #79 Del Skrevet 7. mai 2021 Lambino skrev (13 timer siden): Det står også at det kan komme til å bli krav om koronapass for å gå på butikken. Folk uten vaksine får ikke inntekt og får ikke handle det de trenger er det hun sier. Blir det sånn så anskaffer jeg meg en negativ koronatest og flyr til Texas. Republikanske stater kan jo være en fin destinasjon for oss som ønsker frihet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 7. mai 2021 #80 Del Skrevet 7. mai 2021 Den Sagnsomsuste skrev (1 minutt siden): Blir det sånn så anskaffer jeg meg en negativ koronatest og flyr til Texas. Republikanske stater kan jo være en fin destinasjon for oss som ønsker frihet. Det kommer jeg og min familie til å gjøre. Enten Florida eller Texas. Nekter å la ungene mine vokse opp i et segregert og diktatorisk samfunn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg