AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #381 Skrevet 17. juni 2021 Jeg sliter litt med å like slutten rett og slett fordi den ble for urealistisk for meg. At de fikk byttet Fred er en ting, men å ordne slik at alle de handmaidene drepte han er jo totalt urealistisk. Anonymkode: 2f440...20d 13
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #382 Skrevet 17. juni 2021 Har hun gitt opp å få tilbake Hannah nå da? Det tolker jeg det som, siden hun ikke brukte trumfkortet hun hadde, Fred, til en utvekslingsavtale, men kvittet seg med ham i skogen i stedet. Da er hevn mer viktig enn Hannah. Hannah har kanskje bodd så lenge hos andre at det er best for henne å bli der. (I allefall når mamma har blitt smågal) Anonymkode: d8049...35c 7
Kokoloko Skrevet 17. juni 2021 #383 Skrevet 17. juni 2021 For en nydelig sesongavslutning! Sirkelen er herved sluttet! Jeg savnet bare at Hannah kom hjem, men håper på det neste sesong! 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #384 Skrevet 17. juni 2021 Spoiler Hun sa vel farvel til Nichole fordi hun visste at Luke ikke vil godta at hun har begått mord. Kan det ha vært at de drepte Fred i Canada? Eller må man over bro/vann? Kan det være at Nick tok ham med via skogen til Canadisk side? Anonymkode: 72757...a55
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #385 Skrevet 17. juni 2021 Jeg er da kanskje i mindretall, jeg likte ikke slutten. Jeg var faktisk småkvalm under hele scenen. Dette handler ikke lenger om rettferdighet, men om ren sadistisk hevn. Jeg synes June og de andre damene har falt ned på nivået til de i Gilead, og jeg har mistet deler av respekten for dem etter den scenen. Var helt jævlig å se på. Det betyr ikke at jeg støtter Fred - jeg synes det mest rettferdige ville vært nettopp at han ble utlevert til Gilead og måtte gjennom det rettsystemet og den straffen han selv har vært med og utvikle. Men det som June og damene gjorde kan jeg ikke forsvare eller like i det hele tatt. Anonymkode: 8cb03...779 14
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #386 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg er da kanskje i mindretall, jeg likte ikke slutten. Jeg var faktisk småkvalm under hele scenen. Dette handler ikke lenger om rettferdighet, men om ren sadistisk hevn. Jeg synes June og de andre damene har falt ned på nivået til de i Gilead, og jeg har mistet deler av respekten for dem etter den scenen. Var helt jævlig å se på. Det betyr ikke at jeg støtter Fred - jeg synes det mest rettferdige ville vært nettopp at han ble utlevert til Gilead og måtte gjennom det rettsystemet og den straffen han selv har vært med og utvikle. Men det som June og damene gjorde kan jeg ikke forsvare eller like i det hele tatt. Anonymkode: 8cb03...779 Helt enig. Det ble bare feil. Anonymkode: 2f440...20d 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #387 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skjul innhold Hun sa vel farvel til Nichole fordi hun visste at Luke ikke vil godta at hun har begått mord. Kan det ha vært at de drepte Fred i Canada? Eller må man over bro/vann? Kan det være at Nick tok ham med via skogen til Canadisk side? Anonymkode: 72757...a55 Hvorfor lurer du på om Fred ble drept i Canada? Nick sa at Fred var i ingenmannsland. Om Nick tok feil eller løy, har det noe å si? Anonymkode: 1c665...cea 6
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #388 Skrevet 17. juni 2021 Likte ikke sesongavslutningen, synes Fred er en såpass viktig karakter i serien at det var overraskende at han døde. Hadde håpt litt på at vi skulle få litt mer bakgrunnshistorien hans, hvorfor han har blitt en såpass føkelskald, kynisk og grusom mann. Anonymkode: 15d87...32e 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #389 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette handler ikke lenger om rettferdighet, men om ren sadistisk hevn. Jeg synes June og de andre damene har falt ned på nivået til de i Gilead, og jeg har mistet deler av respekten for dem etter den scenen. Nå er jo serien primært laget av og for amerikanere, og der borte er jo alt enten svart eller hvitt, og blodhevn, dødsstraff og "karma" helt legitimt og logisk. Nå det er sagt, så skal jeg likevel gi masse kred til serieskaperene og skuespillerene for å likevel skape svært nyanserte og dynamiske karakterer som slett ikke bare er enten gode eller onde. Men disse nyansene ser desverre ut til å fly laaaangt over hodene på 90% av seerene der. Anonymkode: 95451...d4c 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #390 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er da kanskje i mindretall, jeg likte ikke slutten. Jeg var faktisk småkvalm under hele scenen. Dette handler ikke lenger om rettferdighet, men om ren sadistisk hevn. Jeg synes June og de andre damene har falt ned på nivået til de i Gilead, og jeg har mistet deler av respekten for dem etter den scenen. Var helt jævlig å se på. Det betyr ikke at jeg støtter Fred - jeg synes det mest rettferdige ville vært nettopp at han ble utlevert til Gilead og måtte gjennom det rettsystemet og den straffen han selv har vært med og utvikle. Men det som June og damene gjorde kan jeg ikke forsvare eller like i det hele tatt. Anonymkode: 8cb03...779 Jeg er enig med deg i at det var ubehagelig å se den scenen. Men jeg skjønte den, Gilead har torturert og voldtatt disse kvinnene i flere år, de har også tvunget dem til å utføre slike henrettelser regelmessig. Det er Fred og Gilead som skapte dette her, det er ikke spesielt synd på han. Dette ER straffen han selv har vært med på å utvikle. Synes mest synd på June og de andre fordi det skal en del til før mennesker klarer å gjennomføre noe slikt. Sammenligningen din med at disse kvinnene nå er like ille som Gilead er for drøy. Å ta blodtørstig hevn er ikke positivt, men det er ikke i nærheten av en brøkdel av det Gilead har holdt på med. Når det er sagt så hadde det ikke gått så langt om ikke rettssystemet i Canada hadde sviktet June, hun ville først gi Fred en rettferdig dom og gå gjennom de riktige kanalene med å vitne osv. Men da de ville la Fred slippe unna med alt så var det noe som røyk i June. Anonymkode: 9115d...1cc 12
Maleficenta Skrevet 18. juni 2021 #391 Skrevet 18. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er enig med deg i at det var ubehagelig å se den scenen. Men jeg skjønte den, Gilead har torturert og voldtatt disse kvinnene i flere år, de har også tvunget dem til å utføre slike henrettelser regelmessig. Det er Fred og Gilead som skapte dette her, det er ikke spesielt synd på han. Dette ER straffen han selv har vært med på å utvikle. Synes mest synd på June og de andre fordi det skal en del til før mennesker klarer å gjennomføre noe slikt. Sammenligningen din med at disse kvinnene nå er like ille som Gilead er for drøy. Å ta blodtørstig hevn er ikke positivt, men det er ikke i nærheten av en brøkdel av det Gilead har holdt på med. Når det er sagt så hadde det ikke gått så langt om ikke rettssystemet i Canada hadde sviktet June, hun ville først gi Fred en rettferdig dom og gå gjennom de riktige kanalene med å vitne osv. Men da de ville la Fred slippe unna med alt så var det noe som røyk i June. Anonymkode: 9115d...1cc helt enig. Scenen er grusom men det er fred selv som har skapt dette. og disse kvinnene sliter alle psykisk etter alt de har vært igjennom så de er på et vis unnskyldt for slik oppførsel Endret 18. juni 2021 av Maleficenta 2
Maleficenta Skrevet 18. juni 2021 #392 Skrevet 18. juni 2021 så akkurat helt ferdig siste episoden. Hva skjer med june nå?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #393 Skrevet 18. juni 2021 - Ja de var i Canada igjen - Ja det var tidligere handmaids og flyktninger som banket opp og drepte Fred. Han var en av bakmennene bak hele Gilead - Nei, canada visste ikke om det. De tror at det er Gilead som har drept Fred - Ja det va Fred som hang på veggen - Nei det er ikke rart at Joseph og Nick hjalp June. Dette er deres måte å kjempe mot Gilead på fra innsiden - Nei Fred ble ikke byttet mot Hannah. Nick sa i forrige episode at hun var for godt beskytta. Gilead har mista mange barn og hun er datteren til dama som smugla ut 80 kids Anonymkode: 12cd3...a3c 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #394 Skrevet 18. juni 2021 Maleficenta skrev (7 minutter siden): så akkurat helt ferdig siste episoden. Hva skjer med june nå? Hun drar vel tilbake tenker jeg. Anonymkode: 12cd3...a3c
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #395 Skrevet 18. juni 2021 Når kommer neste sesong? Blir vel to til? Anonymkode: 40940...519
Maleficenta Skrevet 18. juni 2021 #396 Skrevet 18. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hun drar vel tilbake tenker jeg. Anonymkode: 12cd3...a3c neeeeei. Gidder ikke det der en gang til altså. Syns neste sesong skal være siste og at hun får tilbake Hannah og alt blir bra Endret 18. juni 2021 av Maleficenta
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #397 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvorfor lurer du på om Fred ble drept i Canada? Nick sa at Fred var i ingenmannsland. Om Nick tok feil eller løy, har det noe å si? Anonymkode: 1c665...cea Jeg lurer ikke egentlig, men noen andre lurte om hvordan de kom seg til USA, så da foreslo jeg at kanskje de ikke gjorde det. Anonymkode: 36ae6...324
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #398 Skrevet 18. juni 2021 Jeg likte ikke denne vendingen. Jeg forstår og støtter behovet for hevn, men dette ble litt for skreddersydd for June, og veldig urealistisk. Synes det hadde vært bedre om Fred fikk kjenne på å sitte på tapersiden av det systemet han selv har skapt. Det jeg er mest spent på i neste sesong er hvordan Serena vil stå alene, og hvilken vei hun vil snu kappen nå. Anonymkode: 3f200...dde 6
Maleficenta Skrevet 18. juni 2021 #399 Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg lurer ikke egentlig, men noen andre lurte om hvordan de kom seg til USA, så da foreslo jeg at kanskje de ikke gjorde det. Anonymkode: 36ae6...324 kan være de fortsatt var i canada men at de lurte fred til å tro han var i gilead
Violetta Skrevet 18. juni 2021 #400 Skrevet 18. juni 2021 Spoiler Ble ordentlig skuffet over at vi ikke fikk sett noe til Janine i siste episode .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå