Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Hufsetufs skrev (Akkurat nå):

Det ligger vel i spørsmålet, ja. Kan man være 100 % ufør og samtidig være influenser.

Bakgrunnen for spørsmålet var en rant på Stines snap hvor hun beskrev utførlig hvor slitsomt og voldsomt mye arbeid det var å være influenser. 

Arbeid + uføretrygd gikk ikke opp i min oppfatning. 

Nettopp å mistro mener jeg vi bør være forsiktig med. Bare fordi folk klarer å opprettholde et visst funksjonsnivå så betyr det ikke at de ikke er syke. Sykdom kommer i alle former og med alle mulige kombinasjoner. Folk kan ha alvorlig sykdom, og likevel være svært talentfull innen noe. Eller de kan klare å kjøre bil, men ikke få til skole. Eller de kan få til skole, men ikke kjæreste. Eller de kan ha kjæreste og barn, og ikke få til skole. Eller de kan være for syke til å ta lappen, men gjøre det godt på skolen. Eller de kan klare å studere, men ikke å jobbe. Eller de klarer å jobbe, men ikke studere. Vi bør være veldig forsiktig med å tenke at sykdom bare kommer i en form og at alle som får til noe tross sykdom lyver.

  • Liker 22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anneisabell skrev (19 minutter siden):

Er hun tilbake i snap verden? Det var hyggelig 😊

Jepp... veeeeeldig lang pause det ble, gitt 🤷‍♀️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor1982 skrev (21 minutter siden):

Jepp... veeeeeldig lang pause det ble, gitt 🤷‍♀️

Var vell som forventet det 😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arkin skrev (4 minutter siden):

Hun har tydeligvis tatt til seg en del som har skrevet her inne og det er veldig positivt, men tanke på sønnen 🙏

Det samme tenkte jeg 😊 Veldig godt å se at endring er mulig 😊👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkin skrev (36 minutter siden):

Hun har tydeligvis tatt til seg en del som har skrevet her inne og det er veldig positivt, men tanke på sønnen 🙏

Hæ? Hun hadde jo rene fjernsynskjøkken-sendinga senest i dag på snap sammen med sønnen. Men var kanskje ikke eksponering du mente 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du finner ut at sønnen din er tålmodig, snill og humoristisk først i en alder av 5 år…fordi du har tilbrakt en dag ALENE sammen han🥺

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pålur skrev (37 minutter siden):

Når du finner ut at sønnen din er tålmodig, snill og humoristisk først i en alder av 5 år…fordi du har tilbrakt en dag ALENE sammen han🥺

Alvorlig talt, nå må du slutte. Du får det til å høres ut som at dette kom som en åpenbaring for henne og at hun aldri har lagt merke til det før. Hun satt å ramset opp hvilke egenskaper han har og hvor fint de hadde hatt det sammen i dag! Skal dere virkelig vri og vrenge på absolutt ALT hun sier? Får da virkelig være måte på..

  • Liker 6
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leopard skrev (1 minutt siden):

Alvorlig talt, nå må du slutte. Du får det til å høres ut som at dette kom som en åpenbaring for henne og at hun aldri har lagt merke til det før. Hun satt å ramset opp hvilke egenskaper han har og hvor fint de hadde hatt det sammen i dag! Skal dere virkelig vri og vrenge på absolutt ALT hun sier? Får da virkelig være måte på..

Enig. Det er slik pirk som drar ned kvaliteten på tråden og gjør at rampelyset får et dårlig rykte.

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (7 timer siden):

Jeg synes ikke de bakeseansene er hyggelige. Hun baker og han ser på. 

Hvorfor er ikke det hyggelig? 

baker med sønnen min ofte, han vil se på( og da lærer han, han ser på meg gjøre noe hyggelig for oss❤️ også spiser vi etterpå sammen og koser oss. 
alt i alt, en opplevelse for barnet som gir begge mestringsfølelse, og tid sammen❤️

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryggmargskade skrev (53 minutter siden):

Hvorfor er ikke det hyggelig? 

baker med sønnen min ofte, han vil se på( og da lærer han, han ser på meg gjøre noe hyggelig for oss❤️ også spiser vi etterpå sammen og koser oss. 
alt i alt, en opplevelse for barnet som gir begge mestringsfølelse, og tid sammen❤️

For meg er det essensielt at barna deltar. At de får måle opp, finne frem sukker og mel, knekke egg, fylle former og delta i hele prosessen. Learning by doing. 

Nå er mine barn over grunnskolealder, men da de var små gjorde vi det sånn. Å se på en voksen bake er veldig gammeldags. 

 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryggmargskade skrev (1 time siden):

Hvorfor er ikke det hyggelig? 

baker med sønnen min ofte, han vil se på( og da lærer han, han ser på meg gjøre noe hyggelig for oss❤️ også spiser vi etterpå sammen og koser oss. 
alt i alt, en opplevelse for barnet som gir begge mestringsfølelse, og tid sammen❤️

Slik var det her også ❤️

Her så vi en mor og  en sønn  som hadde kvalitetstid sammen og de koste seg. Akkurat som det skal være og som det har blitt etterlyst. 

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ikke var ungen som fylte opp selve muffinsformene så deltok han jo i høy grad. Han fikk være med å måle opp og tømme i, hun forklarte hva som skjedde i prosessen (f.eks «nå skal det piskes til eggedosis»), og da hun glemte seg og tok i kakaopulver selv så kommenterte ungen det og han fikk ta i neste skje. Og han fikk legge karameller oppå før steking. 

Så jeg synes ungen deltok aktivt i bakinga jeg. Han er bare 5 år, så det er heller ikke alt han kan gjøre selv.

Å bake med barn er heller ikke bare det rent fysiske med selve bakinga, men det er desto viktigere med å gjøre noe sammen og samtidig ha de gode samtalene mens de holder på. Noe Stine og gutten hadde.

Synes det var ei koselig bakestund mellom mor og sønn jeg 

(her får hun kritikk for å ikke bake med sønnen, og når hun gjør det så får hun jaggu meg også kritikk for at hun gjør det feil🙄)

Endret av skruf
  • Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nydelig genser hu har strikka 😍 Skulle ønske jeg kunne strikke. Hun er en racer på pinnene! 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (38 minutter siden):

Nydelig genser hu har strikka 😍 Skulle ønske jeg kunne strikke. Hun er en racer på pinnene! 

Veldig fin kjekt å se alt ho strikker, eg strikker veldig masse sjøl. Så det er en av tinga eg syns er kjekt ho viser 🥰

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (2 minutter siden):

Sett på makan da dere!! Der var det jammen kommet en stor pakke fra morgenlevering 😂

Jaggu ikke dårlig å ha så flotte følgere si🙈 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...