Gå til innhold

Stine Knutsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om det blir litt morgenleveringer, gaver og blomster fremover jeg. 

Slik har det vært før å, «pause» for ting er kjipt, så renner det på med gaver og livet smiler igjen.

Skjønner jeg tok i vel mye isted da jeg tippa max ei uke pause. 

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Alma87 skrev (1 time siden):

JA Stine ta en pause fra Some, JA Stine da vare på deg selv, barna dine, familien og venner. Bruk TID med de som betyr noe. Snapverden har stått øverst på din prioriteringsliste , sammen med egentid. JA det e tøft å leve med kronisk sjukdom , og kroniske smerter 24/7 . Men det er du vittelig ikke alene i verden om å gjøre. Noen ganger får vi ikke den egentiden vi trenger, noen ganger må vi gjøre ting som ikke er så gøy. Noen gang må vi faktisk ta oss av barn og familie selv om vi er slitne og full av smerter. MEN det er selve livet , på godt og vondt!! Sier som før  les boka til I Wilhelmsen . 

Det er ikke mer synd på deg enn andre ble første gang utgitt i 2011, og har siden kommet i seks opplag. Denne utgaven er lett revidert med ny forside. 

Gjennomgangsfiguren i boken er en 30 år gammel kvinne som etter en vanskelig oppvekst fikk store psykiske problemer og gikk inn i en offerrolle i livet sitt. Et offer forklarer sine problemer med ting som har skjedd i fortiden; man føler seg låst, og det er ingenting man kan gjøre med det. Andre må ta ansvaret. Da forfatteren i samtale med pasienten sa til henne: Det er ikke er mer synd på deg enn andre, følte hun seg utrolig krenket. Til tross for dette tok hun etter en tid et gjennomgripende oppgjør med sine egne holdninger og sin atferd, blant annet offerrollen. 

👏👏👏

• Liker 4
Gjest Polarpuma
Skrevet
7 minutter siden, Kaffeskål said:

Lurer på om det blir litt morgenleveringer, gaver og blomster fremover jeg. 

Slik har det vært før å, «pause» for ting er kjipt, så renner det på med gaver og livet smiler igjen.

Skjønner jeg tok i vel mye isted da jeg tippa max ei uke pause. 

Det er er mønster. Motgang, gråt. Trusler. Stoppe med snap for alltid. Så etter noen timer; på’an igjen. Gaver, blomster, morgenleveringer, “trøst”. 

Skrevet
Polarpuma skrev (Akkurat nå):

Det er er mønster. Motgang, gråt. Trusler. Stoppe med snap for alltid. Så etter noen timer; på’an igjen. Gaver, blomster, morgenleveringer, “trøst”. 

Slår aldri feil 😂 Ny rekord i "for alltid" snappause i dag da... fra lunsjtid og til middag 😂🤦‍♀️ Men lenge nok til å få oppmerksomheten hun ønsket og måtte bruke 3-4 t i telefon med venner som lurte på hva som hadde skjedd.... lol

• Liker 22
Skrevet
Lillemor1982 skrev (1 minutt siden):

Med den oppførselen hun har så kan hun ikke forvente annet. Hun sier i mot seg selv konstant, du ser da vel det?? Ved lunsjtid i dag var det tårer, snap-pause, vanskelige ting... og nå ved middagstid er hu tilbake! Gir det mening synes du???

Jaja. Følgt henne lenge. Ja der gir mening, hun sier å selv at hun kommer inn ny og ned. Hvis du dere ikke liker henne,  så slutt å følg. Seg jo at dere å klarer ikke å gi slipp. Hva og hvorfor?????????. Hennes snap og hva har andre med å snakke ned andre bak en skjerm. Følger henne å på insta og Facebook. Liker som hun er og godtar å som hun er. Vi er alle forskjellige,  gud fader for det asss..... 

• Liker 6
Gjest Isadora2
Skrevet
Polarpuma skrev (2 timer siden):

Det er mye som foregår i Brummundal som ikke kommer frem på denne siden. 
Hvem mobber hvem?

Hva skjer?

Gjest Polarpuma
Skrevet

“En liten del av menneskeheten er stygge”.. 
“Ta vare på hverandre og vær greie mot hverandre. da kommer man litt lenger her i livet”. Sitat Stine.

Det er noe som heter projisering. Det er å flytte fokus vekk fra seg selv, og over på andre. Ta offerrollen, og alle andre er stygg og slem. Ingen selvinnsikt, ikke se hva en selv har gjort mot andre mennesker. Ingen anger, ansvarsfølelse eller empati. Ord og handling spriker i alle retninger. 
Man må selv erfare det for å forstå det, og/eller kjenne på det. Først da, når man våkner, ser man sannheten.

Skrevet

Vil ikke tro det er bra for sønnen med astma at huset, sofa og gardiner blir sprayet ned med utvannet skyllemiddel…

• Liker 7
Skrevet
Trulteposen skrev (18 timer siden):

Bare meg som ville ha vasket hender mellom kattekos og skrelling og kutting av eple? Det er faktisk filmet i ett…

Jeg hadde ikke tenkt over det tror jeg. Hadde jeg stått med matlaging og deretter kosa litt med katten hadde jeg ikke følt at jeg måtte vaske hendene, med mindre jeg lagde til gjester.

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger og stenges midlertidig. 

Sol, admin.

• Liker 5
Skrevet

Pausen er over. Dramaqueen much?

• Liker 13
Skrevet
Minipilla skrev (24 minutter siden):

Pausen er over. Dramaqueen much?

Tross alt fått inn bamser nå..... så da må jo de selges 🙈🙈

• Liker 13
Skrevet

Nesten så jeg begyner å tro at den pausen er bevisst handling for å få flere følgere på insta. For hun er jo rimelig aktiv i story på insta. Så da er det vanskelig å tro at hun vurderer hele vlogg "karrieren". Hun gjemmer seg jo ikke for nettroll ved å være så aktiv på insta.

• Liker 21
Skrevet
Flettfrid skrev (6 minutter siden):

Nesten så jeg begyner å tro at den pausen er bevisst handling for å få flere følgere på insta. For hun er jo rimelig aktiv i story på insta. Så da er det vanskelig å tro at hun vurderer hele vlogg "karrieren". Hun gjemmer seg jo ikke for nettroll ved å være så aktiv på insta.

Godt å ha to ben å stå på vet du 😉 hun klarer aldri å slutte,  ser jo det, stikker bare innom..jeg blir ikke helt borte.  Nei det vet vi veldig godt. 

• Liker 8
Skrevet

Synes det er et «sunnhetstegn» at hun tar seg en tenkepause pga at eldste sønnen har fått reaksjoner på hennes ytringer på nettet.

For oss som har tenåringssønner som er aldri så glad i oss foreldre, synes at vi er råkule og fantastiske, så vi vet at de absolutt ikke liker publisitet de ikke har kontroll over. Det er greit at Stine liker publisitet, men at sønnene gjør det via henne er vel mer enn tvilsomt. Det er ikke kult at andre får vite at du ikke rydder rommet ditt, hva du ønsker deg til jul eller å måtte ta hensyn til at et kamera kan surre og gå når en tror seg usett. Ja, for vi har sett flere snutter da de eldste snur seg unna og det er kleint å se på, på deres vegne. La de slippe det! 

Stine er nok en sosial person og liker å eksponere seg. Hun er inspirerende ved å være flink med interiør og strikking. Og ikke minst så har hun litt av en historie å fortelle. 

Men hun er naiv hvis hun tror at hun kun har tilhengere. Hun er fri til å uttale seg om hva hun vil på nettet, og hun er ganske frittalende til tider, både om andre personer og hvordan folk bør bruke penger eller oppføre seg, den samme retten til å uttale seg har også alle andre. Hvilken former kritikken kommer i, kan hun ikke kontrollere. Slik er det å være offentlig. Det hun kan kontrollere hva hun selv legger ut, og kanskje kan det da være lurt å moderere seg.  Tenker da spesielt om hva hun sier og viser om barna spesielt og mannen. Hold igjen, Stine! 

Neppe så veldig lurt å legge ut snap sånn klokka fire om natta heller. Lett snøvlende i talen og kvalm, (påvirket av opiat eller er det av trøtthet?) Noen vil alltid tro det verste, slik er det bare. Det samme med å pusse opp stua når mannen er sykmeldt, slik blir det fort snakk av. For det virker så inn i granskauen urimelig at noen med intense prolapssmerter skal kunne klare dette. Tenker med meg selv at jeg ville ha dødd av skam om sjefen eller kollegaer fikk nyss i at jeg malte stua når sykmeldt. Det er ikke innafor eller sosialt akseptert i samfunnet ut i fra den historien hun selv forteller om store ryggsmerter. 

Dette jeg viser til er noe Stine selv har lagt ut på snap, og hvordan det kan tolkes. 

Bli mer kritisk og reflekter over hva du deler Stine, og slik bli flinkere å beskytte deg og dine hvis du skal kunne klare å være en offentlig person.
Håper hun bruker tenkepausen til dette. 

• Liker 42
Skrevet
ClusterOfGrapes skrev (4 minutter siden):

Synes det er et «sunnhetstegn» at hun tar seg en tenkepause pga at eldste sønnen har fått reaksjoner på hennes ytringer på nettet.

For oss som har tenåringssønner som er aldri så glad i oss foreldre, synes at vi er råkule og fantastiske, så vi vet at de absolutt ikke liker publisitet de ikke har kontroll over. Det er greit at Stine liker publisitet, men at sønnene gjør det via henne er vel mer enn tvilsomt. Det er ikke kult at andre får vite at du ikke rydder rommet ditt, hva du ønsker deg til jul eller å måtte ta hensyn til at et kamera kan surre og gå når en tror seg usett. Ja, for vi har sett flere snutter da de eldste snur seg unna og det er kleint å se på, på deres vegne. La de slippe det! 

Stine er nok en sosial person og liker å eksponere seg. Hun er inspirerende ved å være flink med interiør og strikking. Og ikke minst så har hun litt av en historie å fortelle. 

Men hun er naiv hvis hun tror at hun kun har tilhengere. Hun er fri til å uttale seg om hva hun vil på nettet, og hun er ganske frittalende til tider, både om andre personer og hvordan folk bør bruke penger eller oppføre seg, den samme retten til å uttale seg har også alle andre. Hvilken former kritikken kommer i, kan hun ikke kontrollere. Slik er det å være offentlig. Det hun kan kontrollere hva hun selv legger ut, og kanskje kan det da være lurt å moderere seg.  Tenker da spesielt om hva hun sier og viser om barna spesielt og mannen. Hold igjen, Stine! 

Neppe så veldig lurt å legge ut snap sånn klokka fire om natta heller. Lett snøvlende i talen og kvalm, (påvirket av opiat eller er det av trøtthet?) Noen vil alltid tro det verste, slik er det bare. Det samme med å pusse opp stua når mannen er sykmeldt, slik blir det fort snakk av. For det virker så inn i granskauen urimelig at noen med intense prolapssmerter skal kunne klare dette. Tenker med meg selv at jeg ville ha dødd av skam om sjefen eller kollegaer fikk nyss i at jeg malte stua når sykmeldt. Det er ikke innafor eller sosialt akseptert i samfunnet ut i fra den historien hun selv forteller om store ryggsmerter. 

Dette jeg viser til er noe Stine selv har lagt ut på snap, og hvordan det kan tolkes. 

Bli mer kritisk og reflekter over hva du deler Stine, og slik bli flinkere å beskytte deg og dine hvis du skal kunne klare å være en offentlig person.

🙌

Skrevet

Den berømte graveringspennen. Syns hun sa at problemet var at hun fikk "feil type". Og når hun bestilte opp igjen så hadde den enda ikke kommet. Nå sier hun at greia med den var at den ble levert til feil adresse og at en annen sikkert koser seg med den pennen nå. Tok litt det litt lettere denne gangen enn sist gang ei pakke kom på avveie hvor det var politi og hele pakka.

• Liker 23
Skrevet
garfunkel skrev (5 minutter siden):

Den berømte graveringspennen. Syns hun sa at problemet var at hun fikk "feil type". Og når hun bestilte opp igjen så hadde den enda ikke kommet. Nå sier hun at greia med den var at den ble levert til feil adresse og at en annen sikkert koser seg med den pennen nå. Tok litt det litt lettere denne gangen enn sist gang ei pakke kom på avveie hvor det var politi og hele pakka.

Jeg husker hun sa hun hadde fått den,men måtte øve litt mer...

• Liker 14
Skrevet
Mina 2 skrev (19 minutter siden):

Jeg husker hun sa hun hadde fått den,men måtte øve litt mer...

Det hørte jeg også!

• Liker 6
Skrevet
ClusterOfGrapes skrev (1 time siden):

Dette🙏

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...