Gå til innhold

Stine Knutsen


Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Blågrønn skrev (52 minutter siden):

Helt enig. Og dette bryr jeg meg ikke. hun må jo faen få lov å kjøpe noe, hallo alle gjør vel det. Som jeg skriver lengre opp, hva om dem har handlekonto, regningskonto, feriekonto og bvkonto( der spleisen er og der hun selv setter inn). Ser er ca 8-9 her inne er så opptatt å snakke ned og trakassere henne hele tiden. Og hun har jobbet og har litt høyere ufør, og Alex å jobbef og tjener inn til husholdningene. Dette heksejakten er bare tull. 

Digger Stine og hun er tøff som har en vlogg.  

Trakasere? Tror du må lese deg opp på hva det er

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har mange gode sider mange følgere ser. Hvorfor greier ikke en av hennes støttespillere fortelle hva som er fantastisk? Her bruker hennes største støttespillere et usaklig og lite gjennomtenkt språk. Merkelig?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blågrønn skrev (7 timer siden):

Alt. Hun er en fantastisk person. Digger hun. Hvorfor være så negativt i alt. Alle er ikke perfekt vettu. 

Ok. Som du selv sier er ikke alle perfekte. Faktisk tør jeg påstå at ingen mennesker er perfekte. Jeg er ikke negativ, jeg er objektiv og stiller spørsmålstegn ved noe jeg mener er en etisk problematisk væremåte. Som jeg tidligere har skrevet; Stine opererer i et landskap som krever en solid porsjon selvinnsikt og etisk bevissthet. Det er ikke uproblematisk å be om penger fra fremmede. Hun når ut til mange personer, men er ikke underlagt de samme kontrollfunksjonene som andre medier. At hun ikke evner å reflektere over den konstruktive kritikken hun får, men avfeier det som onde intensjoner fra «tapere og slemme personer» og henstiller følgerne til å ta til motmæle på hennes vegne, er mildt sagt hoderystende oppførsel. Faktum er at Stine er selektiv med hva hun deler av seg og sitt - hun deler det som appellerer til folks giverglede og omsorg. Det bevisst fra hennes side og på grensen til kynisk. Til å kjempe en sak på «vegne av mange fler» er hun forbausende selvsentrert. Mulig noen finner inspirasjon i å følge Stine, det er bra! Men det er mulig å inspirere uten å forvente noe tilbake, penger eller gaver. Med fare for at jeg fremstår som litt vel direkte nå, men det er bevisst at Stine henvender seg til følgerne sine med å si «vi» og snakke til dere som om dere skulle ha vært venninner. Det er manipulerende og Stine har selvsagt ikke tenkt å ha personlig omgang med dere alle. Men noen sitter nok med opplevelsen av å blitt kjent med den pene og kule jenta i klassen. Det er enkle, men farlige mekanismer som er i sving. 

Endret av Tuttenatributten
Skrivefeil
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tuttenatributten said:

Ok. Som du selv sier er ikke alle perfekte. Faktisk tør jeg påstå at ingen mennesker er perfekte. Jeg er ikke negativ, jeg er objektiv og stiller spørsmålstegn ved noe jeg mener er en etisk problematisk væremåte. Som jeg tidligere har skrevet; Stine opererer i et landskap som krever en solid porsjon selvinnsikt og etisk bevissthet. Det er ikke uproblematisk å be om penger fra fremmede. Hun når ut til mange personer, men er ikke underlagt de samme kontrollfunksjonene som andre medier. At hun ikke evner å reflektere over den konstruktive kritikken hun får, men avfeier det som onde intensjoner fra «tapere og slemme personer» og henstiller følgerne til å ta til motmæle på hennes vegne, er mildt sagt hoderystende oppførsel. Faktum er at Stine er selektiv med hva hun deler av seg og sitt - hun deler det som appellerer til folks giverglede og omsorg. Det bevisst fra hennes side og på grensen til kynisk. Til å kjempe en sak på «vegne av mange fler» er hun forbausende selvsentrert. Mulig noen finner inspirasjon i å følge Stine, det er bra! Men det er mulig å inspirere uten å forvente noe tilbake, penger eller gaver. Med fare for at jeg fremstår som litt vel direkte nå, men det er bevisst at Stine henvender seg til brukerne sine med å si «vi» og snakke til dere som om dere skulle ha vært venninner. Det er manipulerende og Stine har selvsagt ikke tenkt å ha personlig omgang med dere alle. Men noen sitter nok med opplevelsen av å blitt kjent med den pene og kule jenta i klassen. Det er enkle, men farlige mekanismer som er i sving. 

Takk for at du skriver så opplysende og oppklarende på vegne av alle oss som ser det samme som deg. Du skriver så bra og legger litt tid i det for å få det rett. Takk😃🥰

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre. Jeg ser at en del er kritisk til spleis, og det kan jeg forstå. Det hadde aldri falt meg inn å be andre mennesker om å dekke advokatutgifter. Og er det ikke slik at barnevernet, skolen eller kommunen eller hvem enn man saksøker blir dømt til å betale kostnadene om personen vinner saken?

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuttenatributten skrev (9 minutter siden):

Ok. Som du selv sier er ikke alle perfekte. Faktisk tør jeg påstå at ingen mennesker er perfekte. Jeg er ikke negativ, jeg er objektiv og stiller spørsmålstegn ved noe jeg mener er en etisk problematisk væremåte. Som jeg tidligere har skrevet; Stine opererer i et landskap som krever en solid porsjon selvinnsikt og etisk bevissthet. Det er ikke uproblematisk å be om penger fra fremmede. Hun når ut til mange personer, men er ikke underlagt de samme kontrollfunksjonene som andre medier. At hun ikke evner å reflektere over den konstruktive kritikken hun får, men avfeier det som onde intensjoner fra «tapere og slemme personer» og henstiller følgerne til å ta til motmæle på hennes vegne, er mildt sagt hoderystende oppførsel. Faktum er at Stine er selektiv med hva hun deler av seg og sitt - hun deler det som appellerer til folks giverglede og omsorg. Det bevisst fra hennes side og på grensen til kynisk. Til å kjempe en sak på «vegne av mange fler» er hun forbausende selvsentrert. Mulig noen finner inspirasjon i å følge Stine, det er bra! Men det er mulig å inspirere uten å forvente noe tilbake, penger eller gaver. Med fare for at jeg fremstår som litt vel direkte nå, men det er bevisst at Stine henvender seg til brukerne sine med å si «vi» og snakke til dere som om dere skulle ha vært venninner. Det er manipulerende og Stine har selvsagt ikke tenkt å ha personlig omgang med dere alle. Men noen sitter nok med opplevelsen av å blitt kjent med den pene og kule jenta i klassen. Det er enkle, men farlige mekanismer som er i sving. 

Dette👏👏👏👏

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Jeg må bare spørre. Jeg ser at en del er kritisk til spleis, og det kan jeg forstå. Det hadde aldri falt meg inn å be andre mennesker om å dekke advokatutgifter. Og er det ikke slik at barnevernet, skolen eller kommunen eller hvem enn man saksøker blir dømt til å betale kostnadene om personen vinner saken?

Som hovedregel blir den tapende part i slike saker idømt saksomkostninger. Det vil si at Stine får dekket utgiftene hun har hatt til advokat, som som tildels allerede er dekket av de som har bidratt til SPLEISen. Stine kunne med fordel ha snakket om hvordan hun har tenkt å «løse» det scenario at hun får tilbake utgiftene hun har hatt. F.eks. om hun har tenkt å donere pengene til en god sak etc. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnippSnappSnute2 skrev (1 time siden):

Hun har mange gode sider mange følgere ser. Hvorfor greier ikke en av hennes støttespillere fortelle hva som er fantastisk? Her bruker hennes største støttespillere et usaklig og lite gjennomtenkt språk. Merkelig?

Nettop , veldig rart å ikke kunne si hvorfor de mener hun er fantastisk 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linye skrev (44 minutter siden):

Takk for at du skriver så opplysende og oppklarende på vegne av alle oss som ser det samme som deg. Du skriver så bra og legger litt tid i det for å få det rett. Takk😃🥰

Veldig bra skrevet🤩. Takk🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare sjekke spleisen hennes nå, hun har klart å fått over 37000..hun skriver at HVIS det skulle bli noe til overs så skulle hun donere dette til Landsforeningen for barnevernsbarn. 

Men enda rart at hun fikk inn 45k tidligere å brukt opp det på en regning på 20 000.. Om jeg spør hun så blir jeg vell blokkert 🙈🙈. Rundt  80 000 på spleis... 

Sitat

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuttenatributten skrev (12 timer siden):

Ok. Som du selv sier er ikke alle perfekte. Faktisk tør jeg påstå at ingen mennesker er perfekte. Jeg er ikke negativ, jeg er objektiv og stiller spørsmålstegn ved noe jeg mener er en etisk problematisk væremåte. Som jeg tidligere har skrevet; Stine opererer i et landskap som krever en solid porsjon selvinnsikt og etisk bevissthet. Det er ikke uproblematisk å be om penger fra fremmede. Hun når ut til mange personer, men er ikke underlagt de samme kontrollfunksjonene som andre medier. At hun ikke evner å reflektere over den konstruktive kritikken hun får, men avfeier det som onde intensjoner fra «tapere og slemme personer» og henstiller følgerne til å ta til motmæle på hennes vegne, er mildt sagt hoderystende oppførsel. Faktum er at Stine er selektiv med hva hun deler av seg og sitt - hun deler det som appellerer til folks giverglede og omsorg. Det bevisst fra hennes side og på grensen til kynisk. Til å kjempe en sak på «vegne av mange fler» er hun forbausende selvsentrert. Mulig noen finner inspirasjon i å følge Stine, det er bra! Men det er mulig å inspirere uten å forvente noe tilbake, penger eller gaver. Med fare for at jeg fremstår som litt vel direkte nå, men det er bevisst at Stine henvender seg til følgerne sine med å si «vi» og snakke til dere som om dere skulle ha vært venninner. Det er manipulerende og Stine har selvsagt ikke tenkt å ha personlig omgang med dere alle. Men noen sitter nok med opplevelsen av å blitt kjent med den pene og kule jenta i klassen. Det er enkle, men farlige mekanismer som er i sving. 

Så bra du skriver så dyktig. 

Jeg liker henne som hun er, jeg synes hun er fantastisk menneske. Hun gir mye av seg selv, stråler, svarer fint på spørsmålene hun får, omsorgsfull, energirik person. 

Men hvorfor følger dere henne????. Dere har jo vel snakket nok dritt om henne. Dette må dere selv si at ikke er greit, er det dette dere lærer barnsderes å snakke dritt om andre. 

Hvis du ikke liker en person så er det helt lov, hvis du ikke liker det personen gjør er helt lov. Men går ann å la vær å snakke ut på nett. Noe som heter nettvett.  

Hvorfor skal jeg og vi som liker henne få gjøre det, er vårt valg vel.

Ser jo flere vloggere støtter hverandre også, ikke så rart når folk ikke kan la vær å snakke dritt i formuer. 

Dere få le så mye dere vil, det bryr jeg meg ikke, er snart 40 år og dette er bare barnslig oppførsel, eller barna er jo flinkere å respektere hverandre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVA ER TRAKASSERING?

Oppmerksomhet blir trakassering når:

  • den er uønsket
  • den er plagsom
  • den fortsetter etter at mottakeren har sagt fra
  • den har negative konsekvenser av fysisk, psykisk eller studiemessig karakter

Andre forhold som spiller inn:

  • hvor grov handlingen har vært
  • tid og sted for handlingen
  • om handlingen har pågått over tid
  • avhengighetsforhold og maktforskjeller mellom trakasserer og den som blir trakassert

Eksempler på oppførsel som kan være trakassering:

  • nedlatende atferd
  • nærgående kommentarer om mottakerens kropp, klær eller privatliv
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blågrønn skrev (30 minutter siden):

Så bra du skriver så dyktig. 

Jeg liker henne som hun er, jeg synes hun er fantastisk menneske. Hun gir mye av seg selv, stråler, svarer fint på spørsmålene hun får, omsorgsfull, energirik person. 

Men hvorfor følger dere henne????. Dere har jo vel snakket nok dritt om henne. Dette må dere selv si at ikke er greit, er det dette dere lærer barnsderes å snakke dritt om andre. 

Hvis du ikke liker en person så er det helt lov, hvis du ikke liker det personen gjør er helt lov. Men går ann å la vær å snakke ut på nett. Noe som heter nettvett.  

Hvorfor skal jeg og vi som liker henne få gjøre det, er vårt valg vel.

Ser jo flere vloggere støtter hverandre også, ikke så rart når folk ikke kan la vær å snakke dritt i formuer. 

Dere få le så mye dere vil, det bryr jeg meg ikke, er snart 40 år og dette er bare barnslig oppførsel, eller barna er jo flinkere å respektere hverandre. 

Men hvorfor orker du å være her inne, hvis du ikke liker å snakke negativt om folk.  Har sett flere ganger at du ikke har så mye fint å si til de som ser en annen side av Stine,  enn der du gjør. Her er nok ingen verken bedre eller verre enn andre.

Det må være lov å reagere på ting hun deler, og alle er enig at hun ikke har hatt det bra. Men det ser faktisk ut som noen av dere som er bare positive til alt hun foretar seg, ikke klarer å se at "kritikerne" er enig om at hun har en fortid ingen har fortjent. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor orker du å være her inne, hvis du ikke liker å snakke negativt om folk.  Har sett flere ganger at du ikke har så mye fint å si til de som ser en annen side av Stine,  enn der du gjør. Her er nok ingen verken bedre eller verre enn andre.

Det må være lov å reagere på ting hun deler, og alle er enig at hun ikke har hatt det bra. Men det ser faktisk ut som noen av dere som er bare positive til alt hun foretar seg, ikke klarer å se at "kritikerne" er enig om at hun har en fortid ingen har fortjent. 

 

Hvorfor kan ikke vi som liker henne å bære her inne, for å skrive positivt om henne?.

Står jo ikke noen om det på overskriften til tråden 🤗.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anneisabell skrev (10 minutter siden):

Men hvorfor orker du å være her inne, hvis du ikke liker å snakke negativt om folk.  Har sett flere ganger at du ikke har så mye fint å si til de som ser en annen side av Stine,  enn der du gjør. Her er nok ingen verken bedre eller verre enn andre.

Det må være lov å reagere på ting hun deler, og alle er enig at hun ikke har hatt det bra. Men det ser faktisk ut som noen av dere som er bare positive til alt hun foretar seg, ikke klarer å se at "kritikerne" er enig om at hun har en fortid ingen har fortjent. 

 

Og igjen. HVORFOR FØLGER DERE HENNE DA. Siden dere er bare kritikere hver eneste ting hun gjør. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blågrønn skrev (50 minutter siden):

Hvorfor kan ikke vi som liker henne å bære her inne, for å skrive positivt om henne?.

Står jo ikke noen om det på overskriften til tråden 🤗.

 

Bare vær her så mye du vil for meg, men aksepter at andre har andre meninger enn deg selv. For meg spiller det ingen rolle hvem som følger Stine,  eller her inne. 

Det som er saken er at folk tolker personer ulikt og det må være lov.

Dere som ikke ser noe kritikk verdi sier bare,  så slutt å følg henne da. Kan jo faktisk være at noen har en grunn for å følge, kanskje er det en ting de liker,  f ex strikking 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blågrønn skrev (1 time siden):

HVA ER TRAKASSERING?

Oppmerksomhet blir trakassering når:

  • den er uønsket
  • den er plagsom
  • den fortsetter etter at mottakeren har sagt fra
  • den har negative konsekvenser av fysisk, psykisk eller studiemessig karakter

Andre forhold som spiller inn:

  • hvor grov handlingen har vært
  • tid og sted for handlingen
  • om handlingen har pågått over tid
  • avhengighetsforhold og maktforskjeller mellom trakasserer og den som blir trakassert

Eksempler på oppførsel som kan være trakassering:

  • nedlatende atferd
  • nærgående kommentarer om mottakerens kropp, klær eller privatliv

Om med den oppklaringen håper jeg vi alle er  samstemte i at Stine ikke blir utsatt for trakassering.  

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde rett og slett spare alt hun kan, ikke kaste penger rundt seg....

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...