Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Kjenner bare at jeg føler med Stine i prosessen. Jeg heier på henne og håper hun vinner. ❤️

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjenferdet skrev (4 minutter siden):

Takk. ❤️

Jeg har ikke satt i gang noe i forhold til barnevernssaken enda, annet enn å hente ut relevant dokumentasjon.

Jeg ønsker å stå opp for meg selv, samt hjelpe andre. Det som er vanskelig er å vite hvordan man skal gå frem, og ikke minst så skjønner jeg ikke hvordan min sak skal kunne hjelpe andre selv om det er det jeg vil at den skal.

I hver sak er det nye ansatte som tar nye vurderinger, helt uavhengig av hva andre ansatte har vurdert i tidligere saker. Hver sak blir vurdert individuelt. De fleste ansatte 20 år tilbake i tid har gått av, uansett. Dagens barn har nye saksbehandlere. Hvordan skal de ta bedre vurderinger av å vite at en annen pensjonert saksbehandler gjorde en feilvurdering for over 20 år siden?

Jeg vet ikke. Samtidig er det jo oppmerksomhet mot slike saker. Jeg husker en mobbesak i kommunen vår for mange år siden. Mobbeofferet fikk en heftig erstatning og jeg regner med at skolen skalv i buksene, og kanskje skjerpet seg litt. Eller, jeg håper det.

En skole er liksom en skole. Da henvender man seg til et sted. Barnevernet er så stort… et system som favner langt bredere enn en enkel skole.. hvem skal man kontakte i det hele tatt? Hvem skal man ansvarliggjøre, når saksbehandlere har gått av? Kommunen? Og hvem er kommunen?

Jeg har forresten konfrontert skolen med en mobbesak. Saken har havnet hos oppvekstkontoret og jeg vurderer å kjøre sak der. Så blir det mulig politisak også. Puhh, kjenner jeg knapt har hodet over vann.

Nå ble det veldig lang rant om meg her. Kjenner bare at jeg føler med Stine i prosessen. Jeg har ikke kjørt samme prosess, men mye andre prosesser. Jeg heier på henne og håper hun vinner. ❤️

❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (3 timer siden):

Takk. ❤️

Jeg har ikke satt i gang noe i forhold til barnevernssaken enda, annet enn å hente ut relevant dokumentasjon.

Jeg ønsker å stå opp for meg selv, samt hjelpe andre. Det som er vanskelig er å vite hvordan man skal gå frem, og ikke minst så skjønner jeg ikke hvordan min sak skal kunne hjelpe andre selv om det er det jeg vil at den skal.

I hver sak er det nye ansatte som tar nye vurderinger, helt uavhengig av hva andre ansatte har vurdert i tidligere saker. Hver sak blir vurdert individuelt. De fleste ansatte 20 år tilbake i tid har gått av, uansett. Dagens barn har nye saksbehandlere. Hvordan skal de ta bedre vurderinger av å vite at en annen pensjonert saksbehandler gjorde en feilvurdering for over 20 år siden?

Jeg vet ikke. Samtidig er det jo oppmerksomhet mot slike saker. Jeg husker en mobbesak i kommunen vår for mange år siden. Mobbeofferet fikk en heftig erstatning og jeg regner med at skolen skalv i buksene, og kanskje skjerpet seg litt. Eller, jeg håper det.

En skole er liksom en skole. Da henvender man seg til et sted. Barnevernet er så stort… et system som favner langt bredere enn en enkel skole.. hvem skal man kontakte i det hele tatt? Hvem skal man ansvarliggjøre, når saksbehandlere har gått av? Kommunen? Og hvem er kommunen?

Jeg har forresten konfrontert skolen med en mobbesak. Saken har havnet hos oppvekstkontoret og jeg vurderer å kjøre sak der. Så blir det mulig politisak også. Puhh, kjenner jeg knapt har hodet over vann.

Nå ble det veldig lang rant om meg her. Kjenner bare at jeg føler med Stine i prosessen. Jeg har ikke kjørt samme prosess, men mye andre prosesser. Jeg heier på henne og håper hun vinner. ❤️

Her har du svaret ditt på hvordan du ved å løfte din sak kan hjelpe andre. Det du poengterer, som jeg har uthevet, er virkelig den største svakheten ved barnevernstjenesten. Det jobber så mange mennesker i BV-tjenesten som har sine individuelle tolkninger av lovverket, vedtak og som er farget av egen personlighet, meninger, oppfatninger og erfaringer. Dette blir synliggjort hvis de som har blitt for dårlig ivaretatt av barnevernstjenesten klager og kan vise til at systemet er organisert feil, for sluttresultatet og senvirkningene får store konsekvenser. 

På denne måten vil din opplevelse kunne hjelpe andre; ved å endre systemet! Et system som tillater individuelle vurderinger av tilfeldige barnevernsansatte og som gir stor makt til personer som kanskje ikke burde få det. Barnevernsansatte er også bare mennesker, og det er menneskelig å feile. Et bedre system for med bedre retningslinjer vil gagne og beskytte alle parter fra uheldige utfall. 

Endret av Miss.Wildfox
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haff. Jeg er så lei av at man blir kalt nettroll bare fordi at man er kritisk og stiller spørsmål til ting hun sier og gjør som ikke henger på greip. Greit at noe her inne er usaklig og flisespikkeri på hva hun gjør, som at hun spiser kjeks på badet. Men ingenting av det jeg og mange andre har skrevet her inne er mobbing, trakassering eller drittslenging. Og det er mange av oss her inne som er saklig og overhode ikke er nettroll. Jeg har flere ganger kommet med saklig kommentarer og skrevet hva som «plager» de fleste her inne mtp Stine. Ingen i fanskaren hennes klarer noen gang å svare på dette. Det eneste de skriver tilbake er ting som «slutt å følg henne da», «dere er nettroll», «har dere ikke bedre ting å gjøre». De forsvarer henne for enhver pris. Mange av oss som er kritiske til Stine har også nevnt de positive sidene ved henne, som at hun er et råskinn på å strikke, at hun er veldig god på interiør etc. Men at det stilles kritiske spørsmål til/om henne er virkelig ikke rart. Hadde jeg oppført meg som Stine gjør på enkelte områder så er det ingen i min nære krets som hadde syns at det var ok oppførsel. Og Neida,ingen er perfekte, vi gjør alle feil. Men jeg sitter ikke å baksnakker en god venninne av meg, jeg kaller ikke kjente og ukjente for fitter og psykisk psyke, jeg eksponerer ikke barna mine i alle situasjoner på SoMe, jeg tigger ikke penger fra folk for så å bruke tusenvis av kroner på unødvendige ting. Og jeg gjør ikke dette foran tusenvis av følgere. At folk ikke også ser forskjellen på dette syns jeg er rart. En ting er å si noe ufint om noen til 1 person, men det er noe helt annet å si det til seks-sju tusen stykker. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stine hadde min fulle støtte og tillit hele veien helt frem til jeg rett og slett fikk opp øya mine. Jeg er en av dem som støttet spleis. Når man sitter som en alenemor til flere små, selv dårlig økonomisk men velger og gi sin støtte for det virket veldig troverdig. Men når du da blir vitne til lommeboken hennes brenner i shopping og oppussingen, og ho da får penger av oss rundt, men ikke lagt frem noe dokumentasjon eller noe pr dags dato ennå  som ho har sagt hele veien. Spør man pent om dette, får man heller: det hjelper ikke dere maser på min helse, jeg har ikke ork, bv har ikke gjort noe, det trenger jeg ikke og gi noen svar på for da er det vi som gjør henne syk ++  Altså, jeg er så skuffet og føler meg så lurt. Kan tenke deg hvordan det føles for oss som har gitt henne penger og få slike svar slengt etter oss. Herslig!! Men som du selv skriver alle ville reagert på kommentarer en får, men er det ikke normalt og få føle seg lurt for penger, og da rett til og si sin mening om det for da er man ett "nettroll"?  Skal man være en offentlig person 24/7 må man tåle alt fra a-å, er selv Stine som startet disse spleisene og totalt snudd om fra det som vi alle ble lovet og fortalt, til og kappe folk av fingerene for man stiller spørsmål til hennes EGENE ord:/ 

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest meg litt igjennom her, og hvordan kan en person kalle andre mennesker som også har sine egne meninger akkurat som Stine for nettroll?  🤦‍♀️

Da må jeg desverre si du selv ett nettroll slik du sitter og dømmer andres meninger/uenigheter/spørsmål/usikkerhet. Fei for sin egen dør før andres er vel det rette og kunne si her? 🤷‍♀️ 

Har man valgt og leve livet offentlig, da må man også ta det som følger med, og alle skjønner det  vil forekomme dømmende meninger, uenigheter og mye kan såre, men det er selv valgt med og skal dele alt 😊

Var ei av dem på joviale som selv sa det på sin private kanal når dette med Stine og politiet startet: At man må tåle mye når man velger og ha en offentlig kanal/some, selvom det tok henne litt tid til og forstå det selv. Men ho tok det til seg av det som ble sagt, lærte av det/hører på sine seere, og at man må selv bruke hodet som en offentlig person om hvordan man velger og dele og legge seg selv frem/dele og mye annet klokt 👏 Og det er så sant, det er hva en ekte SoMe er i mine øyne 😊 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majo88 skrev (21 minutter siden):

Lest meg litt igjennom her, og hvordan kan en person kalle andre mennesker som også har sine egne meninger akkurat som Stine for nettroll?  🤦‍♀️

Da må jeg desverre si du selv ett nettroll slik du sitter og dømmer andres meninger/uenigheter/spørsmål/usikkerhet. Fei for sin egen dør før andres er vel det rette og kunne si her? 🤷‍♀️ 

Har man valgt og leve livet offentlig, da må man også ta det som følger med, og alle skjønner det  vil forekomme dømmende meninger, uenigheter og mye kan såre, men det er selv valgt med og skal dele alt 😊

Var ei av dem på joviale som selv sa det på sin private kanal når dette med Stine og politiet startet: At man må tåle mye når man velger og ha en offentlig kanal/some, selvom det tok henne litt tid til og forstå det selv. Men ho tok det til seg av det som ble sagt, lærte av det/hører på sine seere, og at man må selv bruke hodet som en offentlig person om hvordan man velger og dele og legge seg selv frem/dele og mye annet klokt 👏 Og det er så sant, det er hva en ekte SoMe er i mine øyne 😊 

Nå siterer jeg deg -men vil bare komme med en generell betraktning for det er vel flere en deg som har skrevet noe av det samme. Men mine tanker et, vil bare først poengtere at jeg har ikke bitt meg merke i hvem bruker her inne som skriver hva. Uansett -hvorfor skrive på den måten noen gjør her inne, kan man ikke stille spørsmålstegn på den måten man hadde gjort om man snakket med personen direkte? Det er mange innlegg her som gjør at jeg kan oppleve innlegg som useriøst på bakgrunn av hvordan man formulerer innlegget -poengene som kanskje var gode men som forsvinner i usaklig og latterliggjørende innlegg -da forsvinner poengene og den gode diskusjonen. Og selvom man er en offentlig person så trenger man inne finne seg i «alt eller mye» -for meg oppleves det som en unnskyldning man kan gjemme seg bak for å ha en unnskyldning som seer til være akkurat så «frekk» og ufin som man bare vil. Er ikke i mot «kritiske» spørsmål men er sterkt i mot hvordan de blir lagt frem. Så vil jeg også si noe om at selvom, feks jeg, nyanserer en del innlegg her så betyr det ikke at jeg er «fanskare» jeg interesserer meg for en del av temaene hun har på vloggen men bruker ikke tid på å irritere meg over «småting» som skitne sminkekoster eller at hun spiser noe søtt hver dag.

Endret av GulleGull
Omformulert en setning
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (41 minutter siden):

Nå siterer jeg deg -men vil bare komme med en generell betraktning for det er vel flere en deg som har skrevet noe av det samme. Men mine tanker et, vil bare først poengtere at jeg har ikke bitt meg merke i hvem bruker her inne som skriver hva. Uansett -hvorfor skrive på den måten noen gjør her inne, kan man ikke stille spørsmålstegn på den måten man hadde gjort om man snakket med personen direkte? Det er mange innlegg her som gjør at jeg kan oppleve innlegg som useriøst på bakgrunn av hvordan man formulerer innlegget -poengene som kanskje var gode men som forsvinner i usaklig og latterliggjørende innlegg -da forsvinner poengene og den gode diskusjonen. Og selvom man er en offentlig person så trenger man inne finne seg i «alt eller mye» -for meg oppleves det som en unnskyldning man kan gjemme seg bak for å ha en unnskyldning som seer til være akkurat så «frekk» og ufin som man bare vil. Er ikke i mot «kritiske» spørsmål men er sterkt i mot hvordan de blir lagt frem. Så vil jeg også si noe om at selvom, feks jeg, nyanserer en del innlegg her så betyr det ikke at jeg er «fanskare» jeg interesserer meg for en del av temaene hun har på vloggen men bruker ikke tid på å irritere meg over «småting» som skitne sminkekoster eller at hun spiser noe søtt hver dag.

Jeg er enig i at man ikke trenger å diskutere ved å latterliggjøre eller være usmakelig. Så klart trenger man ikke å finne seg i alt. Men noe må man finne seg i og stå i. Man må nesten finne seg i at folk er uenig, stiller kritiske spørsmål og forventer svar på ting hun har lovet. Skitne sminkekoster og hennes sukkerinntak er i seg selv ikke noe å henge seg opp i, men det er som så veldig mye annet med henne. Hun klager over vond kropp og betennelse i kroppen, hodevondt, lite energi, dårlig søvn, dårlig hud osv. Men gjør motsatt av hva som da er anbefalt, dytter i seg store mengder sukker og kunstig sukker for så å klage lenge på snap om at hun har vondt i hodet, lite energi osv. Når folk da kommer med innspill til henne om at det kan ha noe med det høye sukker/kunstig sukkerinntaket hennes, blir man nesten kappa hånda av, fortalt at hun IKKE trenger råd, at kroppen hennes overhode ikke reagerer på sukker/kunstig sukker, hun fremstår nesten forbanna. Som ved alle andre råd, tips, kritiske spørsmål/kommentarer og meninger som ikke er de samme som hennes.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan folk ikke klarer å få med seg essensen og sammenhengen i det som blir skrevet her inne. Jeg bryr meg ikke om at hun bruker penger og hva hun bruker de på, hadde det ikke vært for spleisen. Jeg bryr meg ikke om at hun dytter i seg sukker store deler av dagen, hadde hun ikke sittet å klaget på lite energi og vondt i hodet en time etterpå. Jeg bryr meg ikke om at hun velger å ikke gå i terapi, men jeg reagerer på at hun sier å gå til psykolog er for tapere og at hun prater om sine psykiske lidelser daglig, men fortsatt velger å ikke få hjelp for det. Bryr meg ikke om skitne sminkekoster og sukker, men ikke gidd å klag på uren hud dagen etter. Osv osv. Poenget er at hun klager på veldig mye, men velger å la vær å prøve løsninger som bedrer ting. At hun skriver innlegg på innlegg på Instagram om å være god og snill, ikke slenge dritt, samtidig som hun skjeller ut folk og kaller de stygge ting på sin egen snap. At hun gråter på snap pga dårlig økonomi og at hun derfor ikke klarer å dekke advokatutgifter selv, samtidig som hun viser frem tre poser med nye ting hun nettopp har kjøpt. Hun har fortalt mye om privat økonomi og ting rundt det, men klikker og brøler ut at vi ikke vet NOE om deres økonomi når det blir stilt spørsmålstegn ved pengeforbruket hennes. Hadde det vært snakk om en ting eller to hvor det skurra og ikke hang på greip, så er det en ting. Men det er så vanvittig mye som skurrer, og det begynner å bli tydelig at hun ikke alltid forteller sannheten, da hun dagen etter kommer med en annen versjon av ting hun snakket om dagen før.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvordan folk ikke klarer å få med seg essensen og sammenhengen i det som blir skrevet her inne. Jeg bryr meg ikke om at hun bruker penger og hva hun bruker de på, hadde det ikke vært for spleisen. Jeg bryr meg ikke om at hun dytter i seg sukker store deler av dagen, hadde hun ikke sittet å klaget på lite energi og vondt i hodet en time etterpå. Jeg bryr meg ikke om at hun velger å ikke gå i terapi, men jeg reagerer på at hun sier å gå til psykolog er for tapere og at hun prater om sine psykiske lidelser daglig, men fortsatt velger å ikke få hjelp for det. Bryr meg ikke om skitne sminkekoster og sukker, men ikke gidd å klag på uren hud dagen etter. Osv osv. Poenget er at hun klager på veldig mye, men velger å la vær å prøve løsninger som bedrer ting. At hun skriver innlegg på innlegg på Instagram om å være god og snill, ikke slenge dritt, samtidig som hun skjeller ut folk og kaller de stygge ting på sin egen snap. At hun gråter på snap pga dårlig økonomi og at hun derfor ikke klarer å dekke advokatutgifter selv, samtidig som hun viser frem tre poser med nye ting hun nettopp har kjøpt. Hun har fortalt mye om privat økonomi og ting rundt det, men klikker og brøler ut at vi ikke vet NOE om deres økonomi når det blir stilt spørsmålstegn ved pengeforbruket hennes. Hadde det vært snakk om en ting eller to hvor det skurra og ikke hang på greip, så er det en ting. Men det er så vanvittig mye som skurrer, og det begynner å bli tydelig at hun ikke alltid forteller sannheten, da hun dagen etter kommer med en annen versjon av ting hun snakket om dagen før.

Akkurat! SÅÅ riktig skrevet!!👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (32 minutter siden):

Jeg er enig i at man ikke trenger å diskutere ved å latterliggjøre eller være usmakelig. Så klart trenger man ikke å finne seg i alt. Men noe må man finne seg i og stå i. Man må nesten finne seg i at folk er uenig, stiller kritiske spørsmål og forventer svar på ting hun har lovet. Skitne sminkekoster og hennes sukkerinntak er i seg selv ikke noe å henge seg opp i, men det er som så veldig mye annet med henne. Hun klager over vond kropp og betennelse i kroppen, hodevondt, lite energi, dårlig søvn, dårlig hud osv. Men gjør motsatt av hva som da er anbefalt, dytter i seg store mengder sukker og kunstig sukker for så å klage lenge på snap om at hun har vondt i hodet, lite energi osv. Når folk da kommer med innspill til henne om at det kan ha noe med det høye sukker/kunstig sukkerinntaket hennes, blir man nesten kappa hånda av, fortalt at hun IKKE trenger råd, at kroppen hennes overhode ikke reagerer på sukker/kunstig sukker, hun fremstår nesten forbanna. Som ved alle andre råd, tips, kritiske spørsmål/kommentarer og meninger som ikke er de samme som hennes.

👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinaHg skrev (2 timer siden):

Amen til dette 👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En strikke surprise? Har jo sett denne genseren fra første strikkerunde?!? Som jeg forsto det var det noe hun hadde funnet på selv av oppskrift, men nå er hun plutselig sponsa (reklamerer for ett firma hun har hengt ut negativt tidligere).

Åsså IBS, enda en ny diagnose🤔 Har du IBS, så tro meg, da spiser du ikke loff til lunsj og pasta til middag🙈

Kan det bli værre nå???

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pålur skrev (10 minutter siden):

En strikke surprise? Har jo sett denne genseren fra første strikkerunde?!? Som jeg forsto det var det noe hun hadde funnet på selv av oppskrift, men nå er hun plutselig sponsa (reklamerer for ett firma hun har hengt ut negativt tidligere).

Åsså IBS, enda en ny diagnose🤔 Har du IBS, så tro meg, da spiser du ikke loff til lunsj og pasta til middag🙈

Kan det bli værre nå???

Trodde kanskje surprisen var typ 10 stk ferdig strikket barnetepper😔

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polarpuma
10 minutter siden, Pålur said:

Trodde kanskje surprisen var typ 10 stk ferdig strikket barnetepper😔

Hadde virkelig håpet den store surprise var at hun hadde strikket masse babytepper😞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pålur skrev (26 minutter siden):

Kan det bli værre nå???

Har IBS og det er noe noe man kaller mageproblematikk som er utredet og man ikke har funnet noe direkte årsak til, da får du «diagnosen» IBS - en sekkebetegnelse som omhandler alt fra himmel og jord når det kommer til mageproblemer. Ikke alle med IBS som reagerer på loff og pasta😊

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pålur skrev (28 minutter siden):

Kan det bli værre nå???

Du kan utmerket godt spise loff til lunsj og pasta til middag fordi eller til tross for ibs. Selv har jeg både ibd(sterkt medisinert) og ibs, eneste jeg tåler å spise av «brød» er loff og det som er bakt av fint mel, pasta kan jeg også spise, må passe litt på mengde. Men, det er veldig individuelt hva den ene eller andre tåler selv med samme diagnose. 
I perioder kan vann være nok til å sende meg i senk, det kan også veksle fra dag til dag. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pålur skrev (34 minutter siden):

Kan det bli værre nå???

Jeg har hatt IBS i 30 år og spiser både loff og pasta..... Mange eksperter så kommenterer sykdommer her....... Så nei, jeg tror deg ikke 🤷‍♀️ Alle er forskjellige, at ikke folk har forstått det til nå........ 

Endret av Sharp75!
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (14 minutter siden):

Tenker det er en måte å si at hun har lett for å gå ned i vekt pga manglende matlyst til tider. Litt usikker på hvorfor man må ta en måte å formulere seg på som løgn? I beste fall er det selvimotsigelser som ikke er ment som løgn men som er en del av talespråket hennes. Jeg også har ett levende språk når jeg babler eller forteller, er ikke alt som er ment bokstavelig. Tenker det er greit å ha i bakhodet når man hører noen forteller noe😊

Åh kjære.. hun ble jo fornærma over at en følger hadde kommentert noe irundt vekt, å da kunne hun fortelle at hun har hatt samme vekt hele veien unntatt etter graviditet.. Hjelper ikke å legge alt over på hvordan noen uttaler ting hele tiden…. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polarpuma
28 minutter siden, GulleGull said:

Tenker det er en måte å si at hun har lett for å gå ned i vekt pga manglende matlyst til tider. Litt usikker på hvorfor man må ta en måte å formulere seg på som løgn? I beste fall er det selvimotsigelser som ikke er ment som løgn men som er en del av talespråket hennes. Jeg også har ett levende språk når jeg babler eller forteller, er ikke alt som er ment bokstavelig. Tenker det er greit å ha i bakhodet når man hører noen forteller noe😊

Du minner meg utrolig mye om hvordan jeg selv var for 15 år siden da jeg var i et voldelig forhold med en psykopat, hvor jeg rettferdiggjorde alt han sa og gjorde foran venner, familie, sykehus osv.  Jeg var i en benektelse og følte skam og skyld over hvilke valg han gjorde, ville ikke se eller høre råd fra andre om hvordan ståa i virkeligheten var. Jeg kunne komme med de utroligste undskyldninger for alt han sa/gjorde. Jeg var i “denial”. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...