Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Angel75 skrev (9 minutter siden):

De burde ikke hatt den låsen, nei, MEN, hadde du følgt henne og fått med deg alt og ikke bare stolt blindt på det som står i en tråd på KG så hadde du fått med deg resten også. Altså fakta! Og det er at den låsen er ikke i bruk på nattestid. Da lukkes døren helt, og han kan åpne døren normalt som alle andre i huset. Så han kan rømme huset normalt i tilfelle brann. Så her slipper du spinne videre på usannheter. Du som alltid mener du har fasiten.

Den er låst på kvelden , kan like gjerne brenne da

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (3 minutter siden):

Som sagt, støtter ikke den låsen i det hele tatt, hadde aldri gjort det selv! Syns det ser for jævlig ut!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (42 minutter siden):

Ja å de fleste får litt panikk hvis det brenner, hva om han ikke finner sverdet sitt eller ikke husker hva han skal gjøre osv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (45 minutter siden):

Og det jo også skje at noen kan glemme å låse den opp

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke den låsen som har utløst at hun sletter snap? Og jeg finner ikke noe om en lås her inne før hun nevnte det, så det kommer vel en annen plass fra? 

Uansett fører vel ikke den form for diskusjon som har vært her idag noen sted hen…. Støtter den personen som skrev at man må diskutere konkrete saker, ikke konseptet kvinneguiden som et forum. 

Endret av Outandabout
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kringledame skrev (3 timer siden):

Den låsen kan vell legges død? Hun har jo sagt flere ganger at når de går å legger seg så lukkes døra, og da er ikke låsen på… så han er jo ikke låst inne på natt, bare fra han legger seg til de legger seg…☺️

Nei den kan ikke legges død, hva hvis en sovner på sofaen og det skulle oppstå brann ? Jeg ser intensjonen med kroken, men det finnes flere løsninger til dette problemet som ikke kan resultere i ett fatalt utfall.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiørgla skrev (10 minutter siden):

Nei den kan ikke legges død, hva hvis en sovner på sofaen og det skulle oppstå brann ? Jeg ser intensjonen med kroken, men det finnes flere løsninger til dette problemet som ikke kan resultere i ett fatalt utfall.

Men gutten fikk da til og med opp døra selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

Sikkert like lett å finne det sverdet når strømmen har gått, det begynner å brenne, eller han har hatt mareritt og panikken brer seg. Man kan få livsvarige traumer av sånt.

Skulle nesten tro at Stine selv var klar over dette, men neida.

Endret av Gresshoppa
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresshoppa skrev (Akkurat nå):

Sikkert like lett å finne det sverdet når strømmen har gått, det begynner å brenne, eller han har hatt mareritt og panikken brer seg. Man kan få livsvarige traumer av sånt.

Skulle nesten tror at Stine selv var klar over dette, men neida.

Dette syns jeg blir sterkt overdrevet. Gutten VET at døra har en krok, han får den opp, han kan rope, har han mareritt så gråter han vel og så kommer foreldrene inn til han. 
Slik som alle andre foreldre. Å ha mareritt og strømbrudd skaper normalt sett ikke traumer selv om døra har en krok altså døra er jo til og med litt på gløtt liksom! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (6 minutter siden):

Ja han gjorde det med lyset på og mamma og pappa stående på utsiden i gangen. Hva når det mørkt  og rommet er fylt med røyk og det piper i brannalarmer i taket ? Tror nok det hadde gjort en hver voksen stresset og hvor gammelt er barnet? Er ikke sikkert noen hadde kommet til for å hjelpe hvis det hadde vært hinder i veien. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Dette syns jeg blir sterkt overdrevet. Gutten VET at døra har en krok, han får den opp, han kan rope, har han mareritt så gråter han vel og så kommer foreldrene inn til han. 
Slik som alle andre foreldre. Å ha mareritt og strømbrudd skaper normalt sett ikke traumer selv om døra har en krok altså døra er jo til og med litt på gløtt liksom! 

Har du hatt brann hjemme noen gang? Å vet hvordan du reagerer og hvordan hjernen din fungerer i en slik situasjon? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiørgla skrev (1 minutt siden):

Ja han gjorde det med lyset på og mamma og pappa stående på utsiden i gangen. Hva når det mørkt  og rommet er fylt med røyk og det piper i brannalarmer i taket ? Tror nok det hadde gjort en hver voksen stresset og hvor gammelt er barnet? Er ikke sikkert noen hadde kommet til for å hjelpe hvis det hadde vært hinder i veien. 

Kanskje gutten har vindu på soverommet? 
Vi har små barn hjemme med sin dør lukket som ikke har sjans til å få åpnet hverken dør eller vindu selv. Er det galt også? En Brann om natta vil være traumatiserende for de fleste, men den kroken gjør ikke så mye fra eller til tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (5 minutter siden):

Sterkt overdrevet? Tuller du??? Du vet barn er funnet inni skap eller under senger døde i brann fordi de får panikk og gjemmer seg. Så du mener det er helt innafor at det er lås på utsiden som gutten må åpne med et lekesverd!? Det er så graverende at hun burde meldes til barnevernet sporenstreks!!!

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (5 minutter siden):

Har du hatt brann hjemme noen gang? Å vet hvordan du reagerer og hvordan hjernen din fungerer i en slik situasjon? 

Nei heldigvis ikke. Det er såpass sjeldent at aller helst kommer man gjennom livet uten å måtte oppleve det. *bank i bordet*  

Jeg utelot med vilje brann, for det skjønner jeg er traumatiserende uansett situasjon, og den kroken tror jeg ikke utgjør så mye hverken fra eller til i en slik situasjon. 
Som nevnt tidligere har jeg selv små barn jeg må hente om det skulle blitt brann. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (1 minutt siden):

Sterkt overdrevet? Tuller du??? Du vet barn er funnet inni skap eller under senger døde i brann fordi de får panikk og gjemmer seg. Så du mener det er helt innafor at det er lås på utsiden som gutten må åpne med et lekesverd!? Det er så graverende at hun burde meldes til barnevernet sporenstreks!!!

Så den kroken vil ikke ha så mye å si i det store bildet om det skulle blitt brann. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Interiørgla skrev (42 minutter siden):

Jeg er på ingen måte tilhenger av denna kroken, tenker det er mange andre måter de kunne gjort det på… meeen… hva skal man si om brannsikkerhet med f.eks en baby/småbarn i en sprinkelseng på ett annet soverom enn foreldrene, ikke særlig sikkert ifht brannsikkerhet det heller… vet det er helt dratt ut av sammenheng altså men… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dem har et slikt lås/stengsel på soveromsdøra til sønnen. For kattene sin skyld?? Jaha, og da er det nødvendig å ha låsen så høyt oppe på døra at barn ikke rekker opp med hånda?

Jeg både skjønner og skjønner ikke raseriet til folk som truer med å melde inn til barnevernet. 

Men, mange har lagt Stine for hat samme hva hun gjør. Hun har hatt en jævlig barndom, og det er den som har gjort henne til den personen hun er i dag. Så kommer haterne hennes som påstår at hun lyver og kun er ute etter millioner i erstatning. Penger betyr ikke alt her i livet, men jaggu har Stine fortjent hver ei krone. For, hvis Barnevernet gjorde jobben sin den gangen, så har nok ikke Stine gått gjennom den oppveksten hun har gjort!

Og husk det, at det er pga den manglende omsorgen at Stine er den hun er. Hun har ikke en stødig grunnmur til sitt hus/liv. Hennes grunnmur består av løsstein, småstein, store hull og dårlig fundament. Hvordan pokker skal hun da greie å bygge et solid hus på den grunnmuren?!?!?!!!

Det er mange som er i hennes sko. Mange som sliter med omsorgssvikt, men IKKE så tvil om det dem har vært gjennom, for jeg garanterer at dere har ikke peiling på hva dem har gått, og går gjennom!!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (12 minutter siden):

Den kroken er det verste hun har gjort av ALT hun har gjort.

Sikkerhetsmessig smart nei, men verste ... det er som å påstå løsningen er for å skade barnet, og det vet vi at absolutt ikke var hennes intensjon

Den kroken er ikke noe verre enn de som er sløve med å bruke hjelm på barna fordi de bare er rett utenfor, snur barnet for tidlig i bilen, og alle andre ting som går utover sikkerheten for barn om uhellet skulle oppstå

Er ikke så lenge siden jeg møtte på naboen som kjørte med barnet i fanget iom at vi bor veldig nære barnehagen.. hjernedødt ja, siden tungtransport også kjører her 

Så det viktigste er å få henne til å revurdere valget, og for å få henne til å gjøre det så tror jeg ikke det var behov for halshugging

Endret av duskelapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...