Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

M.H85 skrev (14 minutter siden):

Ja herregud hun ja! Stakkars. Hvordan går det med hun?? Flere år siden jeg så oppsiktsvekkende fb videoer av henne,burde vært tvangsinnlagt husker jeg at jeg tenkte. Stakkars sjel.

Har ikke hørt noe på lenge 😓

M.H85 skrev (2 minutter siden):

Tipper 99% de ikke anker. Hun har vunnet. Ja vet de kan anke,men liten sjanse de får medhold...?eller?

Tror faktisk heller ikke de anker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

M.H85 skrev (19 minutter siden):

Tipper 99% de ikke anker. Hun har vunnet. Ja vet de kan anke,men liten sjanse de får medhold...?eller?

Dessverre har jeg ikke hørt om saker der kommuner ikke har anket. 
vet om tilfeller der kommuner har blitt veldig upopulære for de har anket i vonde saker. Men de har anket likevel.. 

for å så evetuelt inngå forlik på lavere sum eller kjøre løpet fullt ut ..

de har fra to uker til en måned på å anke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet om de anker kommer jo ann på dommen. Selv om de er uenige i dommen er det ikke sikkert de har gode nok bevis på de punktene de er felt på.

Så er det dette med lovanvendelse og evnt om saken er foreldet.

Jeg begynner å bli sikker på at de vil anke. Og jeg tror de venter til siste frist med å gjøre det. Og innen den tid har nok Stine «brukt» pengene allerede.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunen sviktet grovt. Hun skulle blitt tatt ut av hjemmet. Det er jo absolutt ikke annet og si på det. Så jeg forstår ikke hvorfor di skal anke denne saken og heller ikke bare innrømme at en stor feil ble gjort og la henne få denne oppreisningen. Di vinner mer på og gjøre det og heller la dette gå . Det er en ubetydelig liten sum for en kommune og betale når man tenker helhet i dette . 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heim123 skrev (5 timer siden):

Kommunen sviktet grovt. Hun skulle blitt tatt ut av hjemmet. Det er jo absolutt ikke annet og si på det. Så jeg forstår ikke hvorfor di skal anke denne saken og heller ikke bare innrømme at en stor feil ble gjort og la henne få denne oppreisningen. Di vinner mer på og gjøre det og heller la dette gå . Det er en ubetydelig liten sum for en kommune og betale når man tenker helhet i dette . 

De kommer aldri til å innrømme det. De gjemmer seg bak foreldelse fristen. 
Og det er nok en av de sterkeste anke punktene. 

Realiteten er også at det er stor sannsynlighet for at Stine ryker på foreldelse fristen i neste rettssak (ja selv om hun vant første runde) da slipper kommunen unna med alt selv om en kan bevise urett. 

Dere som tror at rettssystemet er «rettferdig» i slike saker er naive. 

Endret av **Marshmallow**
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kommunen anker og ev. vinner frem vil gjøre de "sterkere" og "skumlere" også 

De har null interesse for at andre barn som har blitt sviktet får blod på tann og vil ta sin kamp mot dem

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Spørsmålet om de anker kommer jo ann på dommen. Selv om de er uenige i dommen er det ikke sikkert de har gode nok bevis på de punktene de er felt på.

Så er det dette med lovanvendelse og evnt om saken er foreldet.

Jeg begynner å bli sikker på at de vil anke. Og jeg tror de venter til siste frist med å gjøre det. Og innen den tid har nok Stine «brukt» pengene allerede.

Er det kommunen som bestemmer dette eller er det forsikringsselskapet de har?

Det er bare staten som er selvassurandør mot slike saker og de fleste kommuner tegner svindyre forsikringer i tilfelle de skulle bli saksøkt og krevd for erstatning grunnet svikt i kommunale tjenester. 
Da er det i så fall forsikringsselskapet som fører saken, står ansvarlig for erstatning og dermed avgjør anke. Kommunen blir da bare som statister å regne. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carmen67 skrev (6 minutter siden):

Er det kommunen som bestemmer dette eller er det forsikringsselskapet de har?

Det er bare staten som er selvassurandør mot slike saker og de fleste kommuner tegner svindyre forsikringer i tilfelle de skulle bli saksøkt og krevd for erstatning grunnet svikt i kommunale tjenester. 
Da er det i så fall forsikringsselskapet som fører saken, står ansvarlig for erstatning og dermed avgjør anke. Kommunen blir da bare som statister å regne. 

Dette er tull.

Det er kommunen som er saksøkt. Ikke forsikringsselskapet. Retten venter på svar fra kommunen. Ikke forsikringsselskapet. Og det er kommunen som fremkommer i rettspapirene. Ikke forsikringsselskapet.

Dersom kommunen har forsikring for dette, noe jeg antar de har, så er det i utgangspunktet for å dekke utgifter til juridisk hjelp og rådgivning, rettsutgifter og kanskje (men ikke automatisk) summen de blir dømt til å betale motpart.

Advokaten eller advokatene en evnt forsikring dekker jobber fortsatt for kommunen.

Åpenbart må det være en tett dialog mellom forsikringsselskapet og kommunen så lenge de er involvert. Men kommunen kan fint ta avgjørelsen om å anke eller ikke anke helt på egen hånd.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og pofff,på mirakuløs kjapp tid ble alle «vondter og utmattelse» borte gitt. Hun ser på seg selv som heltinnen som egenhendig skal redde alle andre sånn som eventyrene ofte er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Marshmallow** skrev (2 timer siden):

Dessverre har jeg ikke hørt om saker der kommuner ikke har anket. 
vet om tilfeller der kommuner har blitt veldig upopulære for de har anket i vonde saker. Men de har anket likevel.. 

for å så evetuelt inngå forlik på lavere sum eller kjøre løpet fullt ut ..

de har fra to uker til en måned på å anke. 

Angel75 skrev (3 timer siden):

Har ikke hørt noe på lenge 😓

Tror faktisk heller ikke de anker.

Nja,en journalist som skriver om nett-troll i lokalavisa heller mere til at kommunen anker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kommunen på betale hennes advokat utgifter og rettsak utgifter på nesten 500.000 tusen???? Stine har vunnet på ALLE hold. Helt utrolig😱

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (1 minutt siden):

Og kommunen på betale hennes advokat utgifter og rettsak utgifter på nesten 500.000 tusen???? Stine har vunnet på ALLE hold. Helt utrolig😱

Litt usikker nå, men tror ikke hun vant på alle 

Endret av duskelapp
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper faktisk at kommunen ikke anker, håper Stine vinner denne saken. Ja vi alle kan si det vi måtte mene om Stine som menneske og alt hun har løyet om tidligere (diplomet blant annet). Men hun har ikke hatt en grei barndom å hun fortjener erstatning for det. Om kommunen anker så håper jeg Stine vinner igjen og at hun får enda mer penger enn det hun har fått nå. 

kommunen har driti på draget og ødelagt barndommen til ett lite barn. 
selv om Stine et som hun er på snap, så er det kun "skuespill" fra hennes side. Hun har det garantert mye tyngre i virkeligheten og hun sliter nok enormt med hverdagen. Jeg vet selv hva jeg snakker om da jeg har vokst opp med en fucka familie på farssiden min og har opplevd gjentatte overgrep på overgrep fra jeg var 3 år gammel. 
har selv diagnosen kompleks ptsd og varig personlighetsforstyrrelse etter katastrofale livshendelser. 

jeg kan smile å være glad på snap eller blant andre mennesker. Men virkeligheten et den at jeg går med daglige smerter i hele kroppen og sliter enormt med angst og uro. Om noen spør meg hvordan jeg har det så kan jeg lyge å si at alt bare er bra, men virkeligheten er overhode ikke sånn. 

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (4 timer siden):

Dette er tull.

Det er kommunen som er saksøkt. Ikke forsikringsselskapet. Retten venter på svar fra kommunen. Ikke forsikringsselskapet. Og det er kommunen som fremkommer i rettspapirene. Ikke forsikringsselskapet.

Dersom kommunen har forsikring for dette, noe jeg antar de har, så er det i utgangspunktet for å dekke utgifter til juridisk hjelp og rådgivning, rettsutgifter og kanskje (men ikke automatisk) summen de blir dømt til å betale motpart.

Advokaten eller advokatene en evnt forsikring dekker jobber fortsatt for kommunen.

Åpenbart må det være en tett dialog mellom forsikringsselskapet og kommunen så lenge de er involvert. Men kommunen kan fint ta avgjørelsen om å anke eller ikke anke helt på egen hånd.

Svaret ditt er forvirrende. 
Kan kommunen overkjøre et forsikringsselskap dersom de skal bære utgiftene til advokat og evt selve erstatningen?

La oss si at forsikringsselskapet mener at det ikke skal ankes, men kommunen er uenig. Hvem bestemmer da?

Det blir som en boligkjøperforsikring. Det er forsikringsselskapet som kjører regien og avgjørelsene selv om partene er kjøper og selger. Forsikringstaker samarbeider ved å legge frem dokumentasjon og evt være vitne i en rettssak. 
Nå er dette bare undring fra min side, og du har tydelig mer peiling enn meg.

Skal jeg da tolke svaret ditt som at et evt forsikringsselskap kommunen har bare dekker utgifter og ikke har egne advokater på saken? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle inn å se på Frua og da var jeg blokkert gitt 😂 Spurte henne heromdagen om hun ikke kjøpte til alle når hun kjøper muffins og andre ting.  Det var nok.. Det er jenta si det som er nominert til jenteprisen.. "Kjøper du ikke til de andre?" var kun det jeg skrev. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whitesnake69 skrev (3 minutter siden):

Skulle inn å se på Frua og da var jeg blokkert gitt 😂 Spurte henne heromdagen om hun ikke kjøpte til alle når hun kjøper muffins og andre ting.  Det var nok.. Det er jenta si det som er nominert til jenteprisen.. "Kjøper du ikke til de andre?" var kun det jeg skrev. 

Det er frua ja, med sine flotte ord om at man må behandle andre mennesker så fint😉 hun blokkerer alle som ikke sender henne hemningsløs skryt og gode ord. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whitesnake69 skrev (12 timer siden):

Hvorfor spør du på den måten da? Jeg hadde også blokkert mobbere! Det ligger en spydig tone i spørsmålet ditt. Kan godt forstå at det ikke er sånne folk hun vil snakke med nå. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun velger jo selv hva hun ønsker og poste av kommentarene.  Personlig ville jeg også unngått trollene og blokkert di vekk. Hva er poenget med og fokusere på mennesker som ikke ønsker deg vel med gode intensjoner eller har noe som helst fint og skrive til deg. Det er jo bare og bryte ned et menneske .

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...