Snublefot62 Skrevet 23. september 2022 #14161 Del Skrevet 23. september 2022 Sharp75! skrev (2 minutter siden): Dette ble langt 🙄 du har rett i mye og det er mye jeg ikke engasjerer meg i, orker ikke bruke min fritid på det. Jeg er bare ikke fan av rykter. Og jeg sier ikke at hun er bedre enn noen av oss her på KG. Vi er selv ansvarlige for vår egen lykke. Ut i fra det jeg har sett fra Stine, så virker det ikke som hun prøver å gjøre det beste ut av sitt liv, selv om om sier det 🤷♀️ Ifht mobbing så får vi være enige om å være uenige, for når man går på utseende, hvordan hun snakker, danser m.m så blir det mobbing. Ser definjsonen du har delt, finnes andre definisjoner, så legger jeg den ballen død med deg, og kommer ikke gi meg på at det foregår/har foregått mobbing i denne tråden. For å ta dette med dansing. Ja det har vært kommentert flere ganger her måten hun danser på. Men om du følger litt med så forstår du at det er ikke dansestil/teknikk som kommenteres - det er for det første at hun danser rett før eller etter hun beskriver formen som dårlig. Det er ikke den musikksmaken hennes som kommenteres, det er valg av russelåter/festlåter/alkohol-musikk når hun selv sier hun har så mange triggere i forbindelse med morens alkoholmisbruk. Eller budskapet i russesangene hun mimer etter - med tenåringer i hus. Og det er ikke misunnelse på høye knespark heller som får frem kritikere - det er at hun klarer det med hull i lungene. Men selvfølgelig, om du klarer å korte det ned til at det er dansinga hennes som blir kritisert er det jo lett å være enig i at dette ikke er greit. 40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 23. september 2022 #14162 Del Skrevet 23. september 2022 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): For å ta dette med dansing. Ja det har vært kommentert flere ganger her måten hun danser på. Men om du følger litt med så forstår du at det er ikke dansestil/teknikk som kommenteres - det er for det første at hun danser rett før eller etter hun beskriver formen som dårlig. Det er ikke den musikksmaken hennes som kommenteres, det er valg av russelåter/festlåter/alkohol-musikk når hun selv sier hun har så mange triggere i forbindelse med morens alkoholmisbruk. Eller budskapet i russesangene hun mimer etter - med tenåringer i hus. Og det er ikke misunnelse på høye knespark heller som får frem kritikere - det er at hun klarer det med hull i lungene. Men selvfølgelig, om du klarer å korte det ned til at det er dansinga hennes som blir kritisert er det jo lett å være enig i at dette ikke er greit. Skrev også utseende, måten hun snakka på, så nei. Og når den gjelder dansinga så har det ikke bare gått på det du nevner, men det har også vært oppe ja. Jeg korter det ikke ned. Jeg holder med ei som skrev lenger oppe at hun mente det var mobbing/har vært, ikke noe mer enn det. Det er min mening, og ikke bare min. Jeg har delt definisjon på mobbing tidligere, udir sin. Dette er ikke et nytt tema. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. september 2022 #14163 Del Skrevet 23. september 2022 Sharp75! skrev (1 minutt siden): Skrev også utseende, måten hun snakka på, så nei. Og når den gjelder dansinga så har det ikke bare gått på det du nevner, men det har også vært oppe ja. Jeg korter det ikke ned. Jeg holder med ei som skrev lenger oppe at hun mente det var mobbing/har vært, ikke noe mer enn det. Det er min mening, og ikke bare min. Jeg har delt definisjon på mobbing tidligere, udir sin. Dette er ikke et nytt tema. Samme med utseende og snakking. Utseende blir ofte diskutert samtidig med at hun driver med filter, har vært hos frisøren/neglesalong eller tilsvarende, eller kommer med en ny diagnose relatert til hvordan hun ser ut. Samme gjelder måten hun snakker på hvor hun innimellom åpenbart fremstår som ruset. Jeg sier ikke at det aldri har forekommet stygge kommentarer direkte ment for å være slem/stygg, men disse er i mindretall og blir ofte både rapportert og slettet. Men hovedmengden her nå består av det jeg mener er berettiget kritikk og bemerkninger - ikke mobbing. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 23. september 2022 #14164 Del Skrevet 23. september 2022 Snublefot62 skrev (51 minutter siden): Samme med utseende og snakking. Utseende blir ofte diskutert samtidig med at hun driver med filter, har vært hos frisøren/neglesalong eller tilsvarende, eller kommer med en ny diagnose relatert til hvordan hun ser ut. Samme gjelder måten hun snakker på hvor hun innimellom åpenbart fremstår som ruset. Jeg sier ikke at det aldri har forekommet stygge kommentarer direkte ment for å være slem/stygg, men disse er i mindretall og blir ofte både rapportert og slettet. Men hovedmengden her nå består av det jeg mener er berettiget kritikk og bemerkninger - ikke mobbing. La oss være enige om å være uenige 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 23. september 2022 #14165 Del Skrevet 23. september 2022 (endret) SusieK skrev (4 timer siden): Hmm, du burde få hodet ut av sanda! NÅR du har fulgt henne lenge nok! Så forstår du nok,du er kanskje en av de som sender morgenlevering å blomster til hun ?😍 Selvom man ikke kommenterer her betyr ikke at man ikke følger med. Ingen uansett hvor lenge man har «kjent» noen har mer rett en andre, fasiten er det nesten bare den det gjelder som sitter på?! Vi må respektere de som rapporterer kommentarer selvom man selv er uenig i å bli rapporter, vi legger forskjellig i kommentarene som skrives og leses her. Skriftlig kommunikasjon er veldig vanskelig for du mister mye nyanser i skriftspråk kontra å snakke sammen muntlig. Så kan man rapportere det man selv mener er mot gruppereglene, det er opp til moderatorene til å bestemme om noe er innafor eller mot de gjeldene reglene. Selvom man sier i mot noen kommentarer her, betyr ikke at man et blodfan av vedkommende tråden handler om. Man har kanskje en annen innfallsvinkel og tolkning av noe. Endret 23. september 2022 av GulleGull Rettet opp skrivefeil 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 23. september 2022 #14166 Del Skrevet 23. september 2022 En tenkt konsekvens dersom hun har løyet om pleieren som skulle ha servert henne sjokolade, druer osv. er at dette kunne begynt å ryktes mellom de ansatte (det er vel ingen umulighet at noen kjenner til snappen hennes og har fanget opp hva som ble lagt ut, eller har fått hørt om det via andre). Det ville da sikkert ikke vært en stor sak å spore opp hvem som hadde ansvar for Stine akkurat den vakten. Dersom dette er et brudd på intern reglement, kunne altså denne ansatte feilaktig bli identifisert og hengt ut for noe hen aldri hadde gjort. Det er en ganske alvorlig konsekvens spør du meg. Men understreker at jeg ikke er helsepersonell, så jeg vet ikke hva som er lov eller ikke. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoggorm Skrevet 23. september 2022 #14167 Del Skrevet 23. september 2022 Laia skrev (5 minutter siden): En tenkt konsekvens dersom hun har løyet om pleieren som skulle ha servert henne sjokolade, druer osv. er at dette kunne begynt å ryktes mellom de ansatte (det er vel ingen umulighet at noen kjenner til snappen hennes og har fanget opp hva som ble lagt ut, eller har fått hørt om det via andre). Det ville da sikkert ikke vært en stor sak å spore opp hvem som hadde ansvar for Stine akkurat den vakten. Dersom dette er et brudd på intern reglement, kunne altså denne ansatte feilaktig bli identifisert og hengt ut for noe hen aldri hadde gjort. Det er en ganske alvorlig konsekvens spør du meg. Men understreker at jeg ikke er helsepersonell, så jeg vet ikke hva som er lov eller ikke. Du har helt rett. Jeg har jobbet i helsevesenet i 20 år. Det er overhodet IKKE lov å gi frukt/sjokolade eller andre ting å gi til en pasient. Gjør vi det kan det få konsekvenser for oss som helsepersonell. Vi som helsepersonell har lov å ta i mot gaver til MAX 100 kr. Så at hun har fått det av en sykepleier, tror jeg IKKE på. Det begeret med druer er likt på alle sykehus for tiden. De kom når det var korona. 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 23. september 2022 #14168 Del Skrevet 23. september 2022 Hoggorm skrev (1 minutt siden): Du har helt rett. Jeg har jobbet i helsevesenet i 20 år. Det er overhodet IKKE lov å gi frukt/sjokolade eller andre ting å gi til en pasient. Gjør vi det kan det få konsekvenser for oss som helsepersonell. Vi som helsepersonell har lov å ta i mot gaver til MAX 100 kr. Så at hun har fått det av en sykepleier, tror jeg IKKE på. Det begeret med druer er likt på alle sykehus for tiden. De kom når det var korona. Det viser bare hvor drøyt det er å lyve om noe slikt. Det kan jo potensialt ha ført til at det har måttet bli håndtert som internsak/synergi. Alt basert på en løgn.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoggorm Skrevet 23. september 2022 #14169 Del Skrevet 23. september 2022 Laia skrev (8 minutter siden): Det viser bare hvor drøyt det er å lyve om noe slikt. Det kan jo potensialt ha ført til at det har måttet bli håndtert som internsak/synergi. Alt basert på en løgn.. Ja kommer det frem hvem som evnt har gjort det. Kan det får store følger for hen dessverre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 24. september 2022 #14170 Del Skrevet 24. september 2022 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frklille Skrevet 24. september 2022 #14171 Del Skrevet 24. september 2022 Lurer virkelig på hva som skjer i Brumunddal nå om dagen altså…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anomo Skrevet 24. september 2022 #14172 Del Skrevet 24. september 2022 Hoggorm skrev (På 23.9.2022 den 15.16): Poenget her er at Stine sa at en sykepleier kom til henne med druer fra eget drivhus. Som en gave bare til henne. Av hygieniske hensyn er det vel heller ikke lov å gi pasienter mat hjemmefra ^ usikker på hvorfor dette ble (rydda?) bort. Men for å legge litt mer «kjøtt» på påstanden da, så er jeg selv helsepersonell. Dette har (for mitt vedkommende) inngått i opplæringen på sykehus/sengepost, og angår naturligvis pasientsikkerhet. Kosthåndboken, veilederen for ernæring i helse- og omsorgsarbeid, er klar på at særskilte regler gjelder for produsering, håndtering og servering av mat: 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeneAm Skrevet 24. september 2022 #14173 Del Skrevet 24. september 2022 Stine la ut 5 videosnapper. Komplikasjoner som måtte behandles, hånden var hoven opp mot armen (veneflon med væske sklidd ut av åren - ufarlig), dag 16, savner gutta, orker ikke hverken lese eller svare så mange nå, blablabla. Så slettet hun alle snappene å la ut bilde av at snapp tuller. 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 24. september 2022 #14174 Del Skrevet 24. september 2022 Etter spinalpunksjon så kan det oppstå lekkasje der hullet etter kanylen ikke tetter seg, og det siver ut litt væske og gir en vanvittig vond hodepine som kalles spinalhodepine. Ofte går den over av seg selv ved å ligge helt flatt (etter spinalpunksjon så bør man ligge helt flatt de første timene for å unngå at dette skjer), men hvis ikke så kan det enkelt fikses ved å sette det de kaller en blodpatch Blodpatch er en veldig enkel og ufarlig prosedyre der man tapper litt av pasientens blod og med det tetter hullet/riften der spinalpunksjonen ble satt. Veldig effektivt og veldig ufarlig been there, done that https://nordlandssykehuset.no/behandlinger/blodlapp-mot-spinalhodepine Det er heller ikke farlig at intravenøs væske går gjennom blodåren og havner utenfor. Man hovner naturlig opp ei stund side det er væske i området, men kroppen absorberer væsken helt av seg selv og hånden/området vil etterhvert bli normalt Dette er til generell opplysning 5 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 24. september 2022 #14175 Del Skrevet 24. september 2022 (endret) skruf skrev (26 minutter siden): Etter spinalpunksjon så kan det oppstå lekkasje der hullet etter kanylen ikke tetter seg, og det siver ut litt væske og gir en vanvittig vond hodepine som kalles spinalhodepine. Ofte går den over av seg selv ved å ligge helt flatt (etter spinalpunksjon så bør man ligge helt flatt de første timene for å unngå at dette skjer), men hvis ikke så kan det enkelt fikses ved å sette det de kaller en blodpatch Blodpatch er en veldig enkel og ufarlig prosedyre der man tapper litt av pasientens blod og med det tetter hullet/riften der spinalpunksjonen ble satt. Veldig effektivt og veldig ufarlig been there, done that https://nordlandssykehuset.no/behandlinger/blodlapp-mot-spinalhodepine Det er heller ikke farlig at intravenøs væske går gjennom blodåren og havner utenfor. Man hovner naturlig opp ei stund side det er væske i området, men kroppen absorberer væsken helt av seg selv og hånden/området vil etterhvert bli normalt Dette er til generell opplysning De anbefaler ikke lenger at man må ligge etter spinalpunksjon. Min far tok i mai, de sa det hadde ikke påvist virkning. Jeg ble anbefalt etter mine for noen år siden. Endret 24. september 2022 av Sharp75! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurk Skrevet 24. september 2022 #14176 Del Skrevet 24. september 2022 Sharp75! skrev (4 minutter siden): De anbefaler ikke lenger at man må ligge etter spinalpunksjon. Min far tok i mai, de sa det hadde ikke påvist virkning. Jeg ble anbefalt etter mine for noen år siden. Jeg tok spinalpunksjon for noen uker siden. Var innlagt på nevrologisk avd og ble anbefalt å ligge helt flatt uten pute. Så de anbefaler tydeligvis ulikt rundt om på ulike sykehus. Om det hjalp derimot er en annen sak. Fikk spinalhodepine fra helvete som varte i 10 dager 🙄 1 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 24. september 2022 #14177 Del Skrevet 24. september 2022 Agurk skrev (1 minutt siden): Jeg tok spinalpunksjon for noen uker siden. Var innlagt på nevrologisk avd og ble anbefalt å ligge helt flatt uten pute. Så de anbefaler tydeligvis ulikt rundt om på ulike sykehus. Om det hjalp derimot er en annen sak. Fikk spinalhodepine fra helvete som varte i 10 dager 🙄 Usch, er så glad jeg har sluppet det. Ja, er nok ulikt da. Husker jeg tok piller de anbefalte og drakk masse cola. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea1 Skrevet 24. september 2022 #14178 Del Skrevet 24. september 2022 Når kroppen har vært utsatt for traumer i lang tid kan det gi fysiske og psykiske smerter. Hva som er hva er vanskelig å si.Godt man får hjelp til å utelukke alvorlig sykdom,det synes jeg alle har krav på. Det er helt forferdelig når ting er så vondt at man nesten ikke holder ut...og ja kanskje det "bare(som noen sier)er psykisk". Psykisk smerte er helvete å ha,så det å få omsorg på sykehus kan nok føles godt for mange.Velger å tro sykehuset sender henvisning videre hvis det er behov. Håper Stine får den hjelpen hun trenger og at hun ikke leser ting som skrives her. 2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eevie Skrevet 24. september 2022 #14179 Del Skrevet 24. september 2022 Generelt sett er d endel som manipulerer de rundt sg og som også klarer og overbevise helsepersonell for og bli innlagt. Og helsepersonell må ta alt på alvor……..og mye om ikke d meste av hverdagen blir tilrettelagt av vedk slik at medlidenhet og oppmerksomhet fortsetter og strømme på…. I dagens samfunn går info/kontakt mellom folk gjennom fb,snapper osv. Og forsvinner de en stund/ikke legge ut nye statuser/oppdateringer osv.får de enda mere oppmerksomhet,spørsmål om hva som skjer,gjøre enkelte bekymret osv. Og d er akkurat d som er målet til en som manipulerer da d er mye som er planlagt for og oppnå ønsket reaksjon/oppmerksomhet. Og igjen generelt sett kan dt suget etter oppmerksomhet,komme fra en ikke helt bra barndom…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 25. september 2022 #14180 Del Skrevet 25. september 2022 Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå