Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Gossip1 skrev (7 minutter siden):

Skurrer hos deg ja, men tydeligvis ikke hos fastlege og helsepersonell på sykehuset. Da er vi to som håper Stine får den hjelpen hun trenger og blir frisk.

Nå vet jo ikke du hva hun har lagt fram hos fastlege og på sykehuset da. Tviler sterkt på at fastlegen følger henne på snap. Hun har også skrevet at «ingen endring», ergo at det har vært like ille hele veien, med unntak av den dagen hun fikk sprøyta hun selv satte i låret, som hun skrev hadde effekt (tirsdag el onsdag). Som taler mot det du beskriver. Kanskje Stine burde lære av dette også, å ikke strø rundt seg med diagnoser. Jeg håper selvsagt de finner ut av det om det faktisk er noe somatisk, og så håper jeg hun snart innser at hun bør søke psykologisk oppfølging/hjelp for å jobbe med barndommen sin og kanskje få en bedre hverdag som voksen, også for familien sin skyld. For psykolog er faktisk ikke for tapere. Det er for folk som tar ansvar for egen situasjon og ønsker å gjøre noe med det de kan, selv om det er andre sin skyld at de er blitt syke i utgangspunktet. Synes det er nesten det verste,at Stine har omtalt psykologbehandling på den måten. Og synes også det er trist at hun ikke bruker den flaten hun har til å sette et åpent fokus på det psykiske, i stedet for å understreke ørten ganger at det er fysiske årsaker til at hun er ufør (mens i tv2-saken framstilles det annerledes). 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NiceOrNothing skrev (3 minutter siden):

Det hadde vært mer troverdig om hun tok alt med sykdom , diagnoser og utredninger på privaten .Det kan virke som dama lider av dramatisk personlighetsforstyrrelse . Google it . 

Kunne tatt en kjapp snap med tekst: hatt hodepine i x antall dager, ingenting hjalp, så ble lagt inn for avklaring. Snakkes når jeg er hjemme igjen. Så hadde det vært «greit». 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin46 skrev (3 minutter siden):

Nå vet jo ikke du hva hun har lagt fram hos fastlege og på sykehuset da. Tviler sterkt på at fastlegen følger henne på snap. Hun har også skrevet at «ingen endring», ergo at det har vært like ille hele veien, med unntak av den dagen hun fikk sprøyta hun selv satte i låret, som hun skrev hadde effekt (tirsdag el onsdag). Som taler mot det du beskriver. Kanskje Stine burde lære av dette også, å ikke strø rundt seg med diagnoser. Jeg håper selvsagt de finner ut av det om det faktisk er noe somatisk, og så håper jeg hun snart innser at hun bør søke psykologisk oppfølging/hjelp for å jobbe med barndommen sin og kanskje få en bedre hverdag som voksen, også for familien sin skyld. For psykolog er faktisk ikke for tapere. Det er for folk som tar ansvar for egen situasjon og ønsker å gjøre noe med det de kan, selv om det er andre sin skyld at de er blitt syke i utgangspunktet. Synes det er nesten det verste,at Stine har omtalt psykologbehandling på den måten. Og synes også det er trist at hun ikke bruker den flaten hun har til å sette et åpent fokus på det psykiske, i stedet for å understreke ørten ganger at det er fysiske årsaker til at hun er ufør (mens i tv2-saken framstilles det annerledes). 

Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin46 skrev (1 minutt siden):

Kunne tatt en kjapp snap med tekst: hatt hodepine i x antall dager, ingenting hjalp, så ble lagt inn for avklaring. Snakkes når jeg er hjemme igjen. Så hadde det vært «greit». 

Majoriteten av folk som utrededes med diffuse symptomer  ,  ville ikke gjort det engang . Men ja , enig . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin46 skrev (3 minutter siden):

Det hadde kanskje jeg og du gjort men det gjorde ikke Stine og mulig kanskje det går på hva Stine har vært igjennom…tenk litt på den tanken🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gossip1 skrev (37 minutter siden):

Det hadde kanskje jeg og du gjort men det gjorde ikke Stine og mulig kanskje det går på hva Stine har vært igjennom…tenk litt på den tanken🤗

Vittig at du uttaler deg om folk du ikke kjenner etter hva du beskyldte meg for i utgangspunktet. Jeg har alvorlig CPTSD og alvorlig dissosiativ lidelse etter grov psykisk vold, fysisk vold og svært grov omsorgssvikt gjennom hele oppveksten min, som aldri ble oppdaget og jeg fikk ingen hjelp, og rett diagnose først etter passerte 30. Så jeg vet jævlig godt hva det går i. Forskjellen er at jeg har svært god innsikt i eget sykdomsbilde, og har gått i behandling i åresvis for å jobbe med alt dette, ta ansvar for egen helse og fungering, selv om det er andre sin skyld at jeg er blitt alvorlig syk og ufør, og har mista store deler av voksenlivet mitt også. Så ja, den tanken er ikke bare tenkt på, den er høyst med i vurderingen. Har faktisk også vært innlagt flere ganger, med reell somatisk sykdom, og knapt informert venner og familie en gang. Lagt ut en gang på Facebook fordi jungeltelegrafen gikk. 

Endret av Kanin46
  • Liker 1
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanin46 skrev (5 minutter siden):

Vittig at du uttaler deg om folk du ikke kjenner etter hva du beskyldte meg for i utgangspunktet. Jeg har alvorlig CPTSD og alvorlig dissosiativ lidelse etter grov psykisk vold, fysisk vold og svært grov omsorgssvikt gjennom hele oppveksten min, som aldri ble oppdaget og jeg fikk ingen hjelp, og rett diagnose først etter passerte 30. Så jeg vet jævlig godt hva det går i. Forskjellen er at jeg har svært god innsikt i eget sykdomsbilde, og har gått i behandling i åresvis for å jobbe med alt dette, ta ansvar for egen helse og fungering, selv om det er andre sin skyld at jeg er blitt alvorlig syk og ufør, og har mista store deler av voksenlivet mitt også. Så ja, den tanken er ikke bare tenkt på, den er høyst med i vurderingen.

Si man ikke har selvinnsikt og er psykisk syk, ja da går man ikke og ber om hjelp til sin psykiske helse. Er jo ganske enkelt. Det er ikke en unnskylding, kanskje  enkel forklaring på hvorfor ting er som de er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin46 skrev (7 minutter siden):

Vittig at du uttaler deg om folk du ikke kjenner etter hva du beskyldte meg for i utgangspunktet. Jeg har alvorlig CPTSD og alvorlig dissosiativ lidelse etter grov psykisk vold, fysisk vold og svært grov omsorgssvikt gjennom hele oppveksten min, som aldri ble oppdaget og jeg fikk ingen hjelp, og rett diagnose først etter passerte 30. Så jeg vet jævlig godt hva det går i. Forskjellen er at jeg har svært god innsikt i eget sykdomsbilde, og har gått i behandling i åresvis for å jobbe med alt dette, ta ansvar for egen helse og fungering, selv om det er andre sin skyld at jeg er blitt alvorlig syk og ufør, og har mista store deler av voksenlivet mitt også. Så ja, den tanken er ikke bare tenkt på, den er høyst med i vurderingen. Har faktisk også vært innlagt flere ganger, med reell somatisk sykdom, og knapt informert venner og familie en gang. Lagt ut en gang på Facebook fordi jungeltelegrafen gikk. 

Får helt vondt å høre hva du sliter med og jeg er den første til å være med deg, støtte deg og gi deg styrkeklemmer❤️ Tenk deg selv i Stines situasjon og hvor vondt hun har det. Ja hun har gjort dumme ting innimellom men SE HENNE❤️ Stor styrkeklem fra meg og det mener jeg virkelig❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (Akkurat nå):

Si man ikke har selvinnsikt og er psykisk syk, ja da går man ikke og ber om hjelp til sin psykiske helse. Er jo ganske enkelt. Det er ikke en unnskylding, kanskje  enkel forklaring på hvorfor ting er som de er. 

Absolutt! Tenker det absolutt er en forklaring på det vi ser utspille seg, og «psykolog er for tapere». Og da trenger man at noen setter ned foten og sier klart fra. Så er heller ikke det noen garanti for at personen vil innse ting eller søke hjelp. Men det skjer i alle fall ikke uten at noen kaller en spade for en spade, setter i gang noen prosesser og evt setter hardt mot hardt. Og fru Knutsen er ikke alene om dette kan du si. Ei heller blant folk som opererer i offentligheten, og er helt eller delvis åpne om sykdom. Man kan anerkjenne at man har psykiske utfordringer/sykdom, uten å ha god nok innsikt i hva det krever av behandling og hva man selv må ta tak i og jobbe med

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal spekulere så vil jeg tro at psyken spiller kroppen hennes ut.

Hvis man leter så kan man alltids finne noe, og noe fysisk kan være galt side vi alle feiler ett eller annet (stortsett), men psyken kan gjøre at vi føler oss fysisk syke... Og det er det jeg tenker skjer her, og at det er forståelig. 

Uavhengig hva vi mener om henne og hennes situasjon/liv så kan det virkelig ikke være enkelt å være henne og ha hennes opplevelser og hjerne.

Hvis den finner ut noe i det hele tatt så har jeg lite tro på at det har sammenheng med alt det gale hun kjenner i kroppen nå.

Endret av duskelapp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gossip1 skrev (1 time siden):

Får helt vondt å høre hva du sliter med og jeg er den første til å være med deg, støtte deg og gi deg styrkeklemmer❤️ Tenk deg selv i Stines situasjon og hvor vondt hun har det. Ja hun har gjort dumme ting innimellom men SE HENNE❤️ Stor styrkeklem fra meg og det mener jeg virkelig❤️

Absolutt, men skal hun komme noen vei så må noen faktisk være dønn ærlig med henne, og hun må selv innse at hun trenger hjelp, ikke bare til å bli utreda i huet og ræva (bokstavelig talt) for mulig somatisk sykdom. Psyke og soma henger sammen. Jeg har masse smerter pga muskelspenninger og sekundære leddlåsninger, kroniske hodepineplager, alt kommer fra traumene mine. De er høyst fysiske og reelle, men oppstår fordi kroppen min er i konstant forsvar og kronisk stressa. Sånn er det for mange. Og behandlinga er i hovedsak traumebehandling og psykomotorisk behandling, og støttebehandling underveis med trening/aktivitet, fysio og smertelindring i verste periodene. Psykoedukasjon er ekstremt viktig i sånne sammenhenger. 

Endret av Kanin46
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i hva Stine Knutsen fra Brumunddal gjør eller ikke gjør på privaten. Null interesse.

Det er når Stine Knutsen påtar seg en rolle som talsperson i kampen mot barnevernet pga tapt barndom jeg trigges!

Slutt å sy puter under armene hennes og bortforklar eller unnskyld oppførselen hennes med barndommen hennes og traumer.

Hun har tatt et bevisst valg som voksne Stine om å være offentlig rundt saken og alt det private, og starte med SoMe for å dra inn penger. Og da får hun søren meg takle å få pes når hun misbruker følgere eller systemet. Ærlig talt.

• Liker 30
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en gave fra sykepleier !

jeg trodde ikke man kunne få spesial behandling bare fordi man er en pytteliten influsenser(som Stine er )

Druer å sjokolade ! Er det ikke morgenleveringer er det gaver på et sykehus🤬 FOLK som ikke gjennomskuer blir jeg svett av! 
Man har vel strengt talt ikke lov å gi gaver til pasienter ?!

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SusieK skrev (34 minutter siden):

jeg trodde ikke man kunne få spesial behandling bare fordi man er en pytteliten influsenser(som Stine er )

Druer å sjokolade ! Er det ikke morgenleveringer er det gaver på et sykehus🤬 FOLK som ikke gjennomskuer blir jeg svett av! 

Hvis man skulle lagt godvilja til og trodd på dette; nattevakta kommer med selvplukket frukt fra egen hage til snapdronninga. Stine deler rom med andre, dermed måtte også den hun deler rom med fått druer. Så må de også gi til alle andre på avd, da det ikke kan gjøres forskjell og det kan bli nevnt f.eks ute på tv-"stua" hva de har fått, mens andre ikke har. Ingen på et sykehus har tid til noe sånt. Det er strenge regler for dette. Pasientene får mat fra før. Hadde dette stemt så burde disse sykepleierens kalles inn og bli snakket hardt til.

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme hver dag 

«dag #…..» «jeg er så sliten og lei» *bite seg i leppa, se ekstremt oppgitt ut+ himle/rulle med øya* 

«de prøver alt de kan, men klarer ikke knekke migrenen» 

«jeg blir tatt veldig/ekstremt godt vare på/ jeg blir passet på» 

hver dag kommer denne «oppdateringen» 

HVORFOR? Hva er poenget ……. ? 

Endret av Vintermåne
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snublefot62 skrev (3 timer siden):

Jeg driter i hva Stine Knutsen fra Brumunddal gjør eller ikke gjør på privaten. Null interesse.

Det er når Stine Knutsen påtar seg en rolle som talsperson i kampen mot barnevernet pga tapt barndom jeg trigges!

Slutt å sy puter under armene hennes og bortforklar eller unnskyld oppførselen hennes med barndommen hennes og traumer.

Hun har tatt et bevisst valg som voksne Stine om å være offentlig rundt saken og alt det private, og starte med SoMe for å dra inn penger. Og da får hun søren meg takle å få pes når hun misbruker følgere eller systemet. Ærlig talt.

Er stor forskjell på å forklare, bortforklare og sy puter under armene på noen..... Selv om man prøver å se noe i et annet lys så trenger ikke det å være grunnen til at en person oppfører seg slik eller slik. Og aller personer lar seg trigge av ulike saker, jeg har ikke noe til overs for frua, men er ikke dermed sagt at jeg sitter og irriterer meg, lar meg provosere, føler meg pissa på (selv om jeg har diagnoser hun sier hun har, er ufør) men kan se ulikt på ting hun gjør.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SusieK skrev (3 timer siden):

Det er jo bare løyn fra Stine, den boksen med druer er slike pasientene får utdelt med f.eks frukt, oppskåret frukt og druekvaster. Hun har nok blitt tilbudt en boks med druer eller annen frukt på lik linje med de andre pasientene og benytter da muligheten til å føle seg litt ekstra spesiell 🙄

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gossip1 skrev (12 timer siden):

Det spiller da vel ikke noe rolle om hvilken utdannelse, sykdom og Gud vet hva de som kommenterer her har! Ingen her inne kan sette diagnoser, prognoser over Stines helsetilstand! Ja Stine har fortalt noe om sine diagnoser som blir sablet ned her!

Jeg kan bare si at det jeg stusser over er - Tv2 la frem dokumtasjon på Stine sine diagnoser i tv reportasjen, hvorfor ble de 10 - 12 andre diagnsene hun sier hun har ikke nevnt ? Det ville vært veldig naturlig og få med disse også ? Eller kan det være fordi hun faktisk ikke har alle diagnosene vi andre stusser på ? For nå vil jeg si det er bevist at hun ikke har disse, da ville hun gladelig stått frem med de også slik at det kunne styrke saken mot kommunen !

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (35 minutter siden):

Det er jo bare løyn fra Stine, den boksen med druer er slike pasientene får utdelt med f.eks frukt, oppskåret frukt og druekvaster. Hun har nok blitt tilbudt en boks med druer eller annen frukt på lik linje med de andre pasientene og benytter da muligheten til å føle seg litt ekstra spesiell 🙄

Er "korona" boks med frukt som en kan ta i fra matsalen på avdelinga😂😂 Til brødmaten kan du ta en sånn med et salatblad, agurk og paprika👌🏻

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...