Anomo Skrevet 15. september 2022 #13921 Del Skrevet 15. september 2022 «Sprøyte i hodet» som noen av dere reagerer på, er sannsynligvis ikke botox men heller nerveblokade. Man kan behandles med f.eks occipitalisblokade for å stoppe et pågående/langvarig migreneanfall. Det er noe fastlege kan sette og noe som kvalifiserer til akuttime. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisiaflisa Skrevet 16. september 2022 #13922 Del Skrevet 16. september 2022 Liten filleting, men når hun viser film av strikkeappen så står det hvem plaggene strikkes for og da er det svigermor og Oskar, og seg selv, men med et hjerte bak til seg selv 🙊🙄 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsFri Skrevet 16. september 2022 #13923 Del Skrevet 16. september 2022 Elisiaflisa skrev (3 minutter siden): Liten filleting, men når hun viser film av strikkeappen så står det hvem plaggene strikkes for og da er det svigermor og Oskar, og seg selv, men med et hjerte bak til seg selv 🙊🙄 Du tuller?!? 🤣 jeg klarte å trykke forbi det og nå er det jo sykt mange snapper for å se tilbake 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne__35 Skrevet 16. september 2022 #13924 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) Fru G skrev (På 13.9.2022 den 23.47): Endret 16. september 2022 av Kvinne__35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne__35 Skrevet 16. september 2022 #13925 Del Skrevet 16. september 2022 Hun har tydelig penger til saken selv nå…. Har vel fått penger fra mor Spania, som hun ikke har kontakt med lengre… veldig så fort over det gode vennskapet var ….!? også lurer jeg på, dere med migrene ? Er det normalt å sitte å strikke da?🧐 mye som skurrer her….. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 16. september 2022 #13926 Del Skrevet 16. september 2022 Kvinne__35 skrev (2 timer siden): også lurer jeg på, dere med migrene ? Er det normalt å sitte å strikke da?🧐 mye som skurrer her….. Jeg har heldigvis ikke kronisk migrene, bare et og annet sjelden tilfelle. Da må jeg ligge helt i ro på et mørkt og stille rom. Måtte en gang sende en sms under et migreneanfall, og det tok nesten en time å klare å skrive og sende den ene lille meldinga. Klarte ikke lyset fra skjermen. Strikking utgår, første tegn på kommende migrene er at strikkelysta forsvinner 😆 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru G Skrevet 16. september 2022 #13927 Del Skrevet 16. september 2022 Kvinne__35 skrev (6 timer siden): ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru G Skrevet 16. september 2022 #13928 Del Skrevet 16. september 2022 Elisiaflisa skrev (7 timer siden): Liten filleting, men når hun viser film av strikkeappen så står det hvem plaggene strikkes for og da er det svigermor og Oskar, og seg selv, men med et hjerte bak til seg selv 🙊🙄 Det er slik hun er, men hun er nok også en god mor og x. Ikke alle reiser på foreldremøter med x. Det synes jeg er bra. Litt skryt får hun av meg i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anomo Skrevet 16. september 2022 #13929 Del Skrevet 16. september 2022 Kvinne__35 skrev (6 timer siden): Hun har tydelig penger til saken selv nå…. Har vel fått penger fra mor Spania, som hun ikke har kontakt med lengre… veldig så fort over det gode vennskapet var ….!? også lurer jeg på, dere med migrene ? Er det normalt å sitte å strikke da?🧐 mye som skurrer her….. For min egen del er det uaktuelt å drive med håndarbeid under et migreneanfall. Ofte kan slike aktiviteter trigge et anfall mtp belastning av skuldre/nakke. Men vi er forskjellige, og opplever anfallene ulikt. Vi dømmer jo gjerne ut fra vår egen opplevelse, og der kan jeg ha forståelse for at et migreneanfall ikke alltid vil gjøre deg helt sengeliggende. Og at lystbetont aktivitet til dels kan dekke over symptomene, hvertfall for en liten stund. Reagerer likevel på at hun fremstår nokså upåvirka. Spesielt siden hun (ifølge seg selv) har hatt selvmordsprega og langvarig smerte. Hadde det ikke vært for at det er flere ting (over tid) som ikke henger heelt på greip, så hadde jeg nok tenkt at disse «små» snuttene ikke fanger opp alt. I tillegg til at hun virker å ville vise den påvirka tilværelsen - det gjør hun i alle fall med beskrivelsene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMusa Skrevet 16. september 2022 #13930 Del Skrevet 16. september 2022 Anomo skrev (2 timer siden): For min egen del er det uaktuelt å drive med håndarbeid under et migreneanfall. Ofte kan slike aktiviteter trigge et anfall mtp belastning av skuldre/nakke. Men vi er forskjellige, og opplever anfallene ulikt. Vi dømmer jo gjerne ut fra vår egen opplevelse, og der kan jeg ha forståelse for at et migreneanfall ikke alltid vil gjøre deg helt sengeliggende. Og at lystbetont aktivitet til dels kan dekke over symptomene, hvertfall for en liten stund. Reagerer likevel på at hun fremstår nokså upåvirka. Spesielt siden hun (ifølge seg selv) har hatt selvmordsprega og langvarig smerte. Hadde det ikke vært for at det er flere ting (over tid) som ikke henger heelt på greip, så hadde jeg nok tenkt at disse «små» snuttene ikke fanger opp alt. I tillegg til at hun virker å ville vise den påvirka tilværelsen - det gjør hun i alle fall med beskrivelsene sine. Enig med deg. Noen småsnutter innimellom så hadde man ikke fått det store bildet. Men hun poster så mye, så jevnt at jeg tror man til tider får et ganske nyansert bilde av formen hennes. Hvordan hun påstår den er, og hvordan den faktisk er. Man har ikke så vondt at man må få sprøyter i hodet om man klarer å sitte å tekste, strikke, snakke, spise osv… 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonyym97 Skrevet 16. september 2022 #13931 Del Skrevet 16. september 2022 Nå er a på «sykehuset» igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skjærgårds_datter Skrevet 16. september 2022 #13932 Del Skrevet 16. september 2022 Anonyym97 skrev (3 minutter siden): Nå er a på «sykehuset» igjen. Det er helt sykt hva den dama får gjennom. Orker ikke mer av dette showet. Bare det å gjøre seg så stakkarslig som voksen 3barns mor. 2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drivhus Skrevet 16. september 2022 #13933 Del Skrevet 16. september 2022 Elisiaflisa skrev (10 timer siden): Liten filleting, men når hun viser film av strikkeappen så står det hvem plaggene strikkes for og da er det svigermor og Oskar, og seg selv, men med et hjerte bak til seg selv 🙊🙄 Hun har vel hjerte bak de genserne hun er mest fornøyd med? Jeg har stjerne bak mine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drivhus Skrevet 16. september 2022 #13934 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) Anomo skrev (På 15.9.2022 den 19.11): «Sprøyte i hodet» som noen av dere reagerer på, er sannsynligvis ikke botox men heller nerveblokade. Man kan behandles med f.eks occipitalisblokade for å stoppe et pågående/langvarig migreneanfall. Det er noe fastlege kan sette og noe som kvalifiserer til akuttime. Enig. Jeg får sprøyte i nakken av min fastlege for å løse opp spenninger. Ikke ofte da, men. Kanskje det er spenninger hun har i nakken som gjør at hun har vondt i hodet, kanskje det er strikkingen som er årsaken? At det ikke er migrene? Det er uansett jekl….vondt. Jeg bare kaster inn en tanke. Endret 16. september 2022 av drivhus La til setning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drivhus Skrevet 16. september 2022 #13935 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) Hun hadde et innlegg om at hun sympatiserte med de som var kraftigere angrepet med migrene, hadde oftere anfall og var plaget med mye sterkere smertere enn hun selv. Det var denne uka, så det husker dere sikkert. Endret 16. september 2022 av drivhus Skriveleif 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 16. september 2022 #13936 Del Skrevet 16. september 2022 drivhus skrev (16 minutter siden): Enig. Jeg får sprøyte i nakken av min fastlege for å løse opp spenninger. Ikke ofte da, men. Kanskje det er spenninger hun har i nakken som gjør at hun har vondt i hodet, kanskje det er strikkingen som er årsaken? At det ikke er migrene? Det er uansett jekl….vondt. Jeg bare kaster inn en tanke. Mtp at hun har strikka nesten 2 gensere på 1 uke, tross alt vært en god del på snap, dansa rundt fredag og lørdag mens det hele angivelig var i gang m.m. er det ekstremt mye mer sannsynlig at det er spenningshodepine enn migrene. Spenningshodepine kan også være helt forjævlig, har selv både spydd, vært veldig lyssky og ligget og hylt pga det. Men har jo aldri vært nevnt eller selv tenkt tanken at jeg skal legges inn(!) Og noen bør kanskje gå over livsstil m.m., hun legger jo omtrent opp til å bli dårlig. Det å strikke på tjukke pinner er også kjent for å øke faren for spenninger i nakke/skuldre/armer. Hvis hun faktisk har migrene, hvorfor har hun ikke forebyggende medisin/anfallsmedisiner liggende, som hun kunne tatt om hun faktisk kjente at det var i oppseiling både fredag og lørdag?! «Alle» med kjent migrene har jo det. 3 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 16. september 2022 #13937 Del Skrevet 16. september 2022 drivhus skrev (16 minutter siden): Hun hadde et innlegg om at hun sympatiserte med de som var kraftigere angrepet med migrene, hadde oftere anfall og var plaget med mye sterkere smertere enn hun selv. Det var denne uka, så det husker dere sikkert. Og poenget var? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drivhus Skrevet 16. september 2022 #13938 Del Skrevet 16. september 2022 Kanin46 skrev (6 minutter siden): Og poenget var? Poenget var at hun ikke ser seg selv i den gruppen, slik enkelte her påstår. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 16. september 2022 #13939 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) Kvinne__35 skrev (10 timer siden): Hun har tydelig penger til saken selv nå…. Har vel fått penger fra mor Spania, som hun ikke har kontakt med lengre… veldig så fort over det gode vennskapet var ….!? også lurer jeg på, dere med migrene ? Er det normalt å sitte å strikke da?🧐 mye som skurrer her….. Migrene for min del er i sengen med blendegardiner så det ikke kommer en stripe lys inn og heller ikke en eneste lyd. Får jeg migrene så lukker jeg automatisk øynene og legger armen foran. Det kjennes ut som om hjernen skal eksplodere. Av og til er jeg for dårlig til å gå bort til skuffen der jeg har medisinene. Da begynner jeg å si «Gud, kom og hent meg, kom og helt meg» Heldigvis har jeg migenemedisin som virker, ganske kjapt til og med. Det er ikke noe sånn «ååå så deilig», men jeg registrerer at den verste smerten er borte. Øynene tåler fremdeles ikke lys og lyd og kroppen er helt utkjørt. Det er å ligge på et bekmørkt soverom uten at noen skal prate til meg. Hvert ord skjærer som en motorsag gjennom hodet. Hvis jeg er heldig og medisinen virker på første omgang så tar det likevel tid. Jeg er vanligvis klistret til mobilen, men ved migrene så ser jeg ikke på den før alt er helt over og tilbake til normalt. Og så får jeg dårlig samvittighet og sier «Gud, cancel, cancel, jeg mente det ikke, jeg er ikke klar, ikke hent meg» (bare for sikkerhets skyld. I tilfelle. Jeg er litt overtroisk) Jeg tuller aldri med medisiner men akkurat migrene? Der har jeg tenkt flere ganger at hvis medisinen ikke hadde virket, så tror jeg faktisk at jeg mulighets kunne vært villig til å ta absolutt hva som helst for å bli kvitt smerter. Syns det minner om spinalhodepine for dere som har hatt det. Så, nei, ingen strikking, ingen skjerm, ikke lyd og ingen som kan snakke med meg eller omvendt. Til slutt er jeg så utkjørt at jeg bare sovner. Til sammenligning har jeg hatt både spinalhodepine (forferdelig), gallesteinsbetennelse og operert bort galleblæren, kreft, stråling med alt det tar med seg av ødelagt, «kokt» eller sammenvokst vev (det er også sykt vondt), cellegift, sepsis og gudene vet hva. Mange operasjoner. Likevel er migrene det jeg ville gjort hva som helst for å slippe. Jeg spiser/drikker ingenting av det som kan trigge migrene (hadet til blant annet rødvin, koffein og sjokolade) Så den type migrene der man kan snappe, strikke, danse og orke å sminke seg, den har jeg bare hørt om fra fru Knutsen. Edit: jeg er absolutt ikke av dem som har det verst, tvert i mot, det er viktig å understreke. Endret 16. september 2022 av Nana 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 16. september 2022 #13940 Del Skrevet 16. september 2022 drivhus skrev (6 minutter siden): Poenget var at hun ikke ser seg selv i den gruppen, slik enkelte her påstår. Når du presterer å bli lagt inn så jo. Hvis man har fulgt fru Knutsen over tid så vet man at hva hun mener og hvor syk hun anser seg selv spriker stort. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå