Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

skruf skrev (3 timer siden):

Hun har nesten voksne barn som igjen har venner og foreldre som mulig følger henne; da sitter man for flate meg ikke å sier at hun vurderte å ta livet av seg!

Før hun tillegger seg selv diagnoser så bør hun få riktige begrep på diagnosene; clusterhodepine heter den hodepinen som er så intens at den kalles selvmordshodepine. Migrene er noe annet. For all del, migrene er skrekkelig vondt og man kaster gjerne opp av smerte og det beste er å ligge på et mørkt, kjølig rom uten triggende impulser som lyder, tv, mobil, strikking…..og det finnes medisiner man kan ta når man kjenner tilløp til migrene og dermed unngå selve anfallet. Jeg har selv hatt migrene i ca 30 år, og det er ikke det samme som clusterhodepine!

Så at Stine skal ha hatt tilløp til migrene både fredag og lørdag; hvorfor tok hun ikke medisin? Var tydelig i form til å danse rundt, støvsuge, lage middag, dra på butikk, strikke….for ikke å snakke om å snappe fra morgen til kveld

Og så dramatisk da…….»hei gjengen….jeg lever. Såvidt. Men vurderte å livet mitt» 

Å uttale noe sånt er sterkt bekymringsverdig 

Og det er er hån mot de som virkelig har clusterhodepine

Men må er imponerende at hun nesten har ferdigstilt en genser mens dette har stått på; fredag var hverken bol eller begge ermene ferdig, og vipps så var hun godt i gang med raglanfelling og nesten ferdig genser! Ikke verst 

Og dette slenger hun ut av seg dagen etter den offisielle dagen for selvmordsforebygging 😳 herregud!!!! 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanin46 skrev (12 timer siden):

Var en voldsom dansing på fredag eller i går. I dag sitter hun og sier at hun har hatt forvarsel på migrene siden fredag med hodepine. Piss meg i øret. Jeg har «bare» voldsom spenningshodepine av og på, men du ser ikke meg danse og hoppe da altså… Og igjen kalte hun det selvmordsmigrene, ikke noe som heter det. Og ja, hun sa at hun hadde villet ta livet av seg. Fytti faen for et kvinnfolk. 

Hun der er ikke helt i vater. Dette må stoppe. Kikket på utforsk og ser hun filmer seg selv mens hun spiser rundstykke. Hvem f er interessert i det? Sender mail til hennes samarbeidspartnere. Dette går bare ikke an. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor1982 skrev (14 timer siden):

Lystløgner🆘🤷‍♀️

Hun må stoppes. Dette er jo en helseskadelig profil. Personlig lar jeg meg ikke påvirke av henne bortsett fra at jeg blir både oppgitt og sint. Jeg tenker på andre som kanskje ikke har de ressursene som trengs for å unngå å bli påvirket av slike personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (33 minutter siden):

Hun sier hun har «selvmordsmigrene».  , en diagnose som slett ikke eksisterer. 

Nei,den diagnosen har heller ikke j hørt om. En slenger da bare ikke ut diagnoser som ikke eksisterer…??? Måtte le litt da hun søndag skulle avslutte snappina pga formen,men jaggu klarte hun fortsette en god stund til…..😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Hypokondri er en angstlidelse som innebærer en overdreven frykt for egen helse og alvorlig sykdom " 

For henne er dette her død og liv, og veldig mye dramatikk... 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru G skrev (4 timer siden):

Jeg tenker på andre som kanskje ikke har de ressursene som trengs for å unngå å bli påvirket av slike personer. 

Det er nettopp denne gruppa som bidrar til at hun kan fortsette på samme måte som før dessverre, for det er de som åpner lommeboka hver gang frua mangler noe eller ikke har råd til noe eller prater om at hun savner wienerbrøda fra morgenlevering. Den mest naive sårbare gruppa og mest skadelidende. 

Endret av non_stop
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eevie skrev (11 timer siden):

Nei,den diagnosen har heller ikke j hørt om. En slenger da bare ikke ut diagnoser som ikke eksisterer…??? Måtte le litt da hun søndag skulle avslutte snappina pga formen,men jaggu klarte hun fortsette en god stund til…..😅

Den selvmordsmigrenen kalles cluster migrene, å er en diagnose jo. Den har ett annet navn også, men det kommer jeg ikke på akkurat nå etter ett slikt anfall som har kommet og gått av og på i 4 dager. Uten medisiner og oksygen hadde jeg tatt livet av meg når det står på for smertene er så jævla intense. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frustrert solabu skrev (49 minutter siden):

Den selvmordsmigrenen kalles cluster migrene, å er en diagnose jo. Den har ett annet navn også, men det kommer jeg ikke på akkurat nå etter ett slikt anfall som har kommet og gått av og på i 4 dager. Uten medisiner og oksygen hadde jeg tatt livet av meg når det står på for smertene er så jævla intense. 

Er det ikke motsatt, at cluster kalles selvmordshodepine. Forresten, du skriver slik fruen snakker🙈 Uansett, god bedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frustrert solabu skrev (4 timer siden):

Ingen steder står det cluster(selvmords)migrene, det står derimot cluster(selvmords)hodepine, og har ikke noe med migrene å gjøre.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clusterhodepine, også kalt Klasehodepine, er en helt annen type hodepine enn migrene. Den har ingenting med migrene å gjøre. 
https://tidsskriftet.no/2015/08/klinisk-oversikt/klasehodepine

Fin genser hun har strikket til sønnen. Men mtp at hun gjentatte ganger ber følgerne hennes om å lære av henne sånn ar de kan finne billigere garn enn hva som anbefales i oppskriften så burde hun satt seg bedre inn i hva slags garn man kan erstatte anbefalt garn med, så slipper hun å bli overrasket over at det hun strikker blir altfor stort (sånn som sønnen sin), eller den hun strikket til seg selv som ble for liten. De som er designer bak strikkeoppskrifter har nøye regnet ut type garn, garnforbruk og pinnestørrelse til hver størrelse. Derfor må man sjekke nøye alternativt garnforslag hvis man ønsker å bruke ett annet garn, ikke bare gå ut i fra hva slags garn som er på salg eller er billigst. Da slipper man å sitte med en genser som egentlig var ment å være str 8 år men som nesten passer til en voksen. 

En annen ting er å måle underveis. Har man strikket ett godt stykke på bolen så får man fort ett inntrykk av om genseren ser stor eller liten ut. Da er det faktisk så enkelt at man tar ett målebånd og måler rundt magen til barnet og deretter måler det man har strikket så langt, så ser man fort differansen. Så slipper man å strikke ferdig hele genseren før man oppdaget det.

Skal man være strikkeguru og inspirere og tipse ferske strikkere så er det endel man bør sette seg inn i. Og da særlig garnforslag. Man skal som sagt ikke erstatte ut i fra pris, men ut i fra garn som er tilsvarende det originale garnet. For å ta et eksempel; Puno fra Rauma er et ganske dyrt garn. I stedet for Puno så kan man velge Kos fra Sandnes for et billigere alternativ. Vil man ha noe som er tilsvarende men enda billigere så kan man velge drops air. Men; kvaliteten henger ofte sammen med prisen. Jeg har genser i Air fra drops, og jeg har flere i Puno. Og det er de fra Puno som blir brukt da de er mykest og mest varme. Når man først legger med mye tid i å strikke så foretrekker jeg kvalitet. Men, jeg produserer ikke en genser på noen uker sånn som Stine. Når hun alltid velger tykke pinner og garn uten mønster så blir man fort ferdig 

Håper virkelig ferske strikkere finner en annen konto med strikke-tema enn Stine. 

Og ang tykke pinner; det er en ganske kjent sak blant strikkere at hvis man sliter med smerter og svakhet i fingrene så forverres det av tykke pinner 

edit; her f.eks er ei side med tips til ulike garntyper man kan bruke ut i fra strikkefasthet og pinnestørrelser. https://www.dreamknit.com/post/garnalternativer
Det er som sagt det man må gå ut i fra, ikke bare hamstre inn garn til 20kr «bunten» for å fylle opp garnlageret og deretter velge seg ei oppskrift. Enten så finner man noe man har lyst til å strikke og kjøper garn ut i fra anbefalt garn, eller så sjekker man hva slags garn man har liggende og leter etter oppskrift som passer til det garnet 

Endret av skruf
  • Liker 6
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (24 minutter siden):

Clusterhodepine, også kalt Klasehodepine, er en helt annen type hodepine enn migrene. Den har ingenting med migrene å gjøre. 
https://tidsskriftet.no/2015/08/klinisk-oversikt/klasehodepine

Fin genser hun har strikket til sønnen. Men mtp at hun gjentatte ganger ber følgerne hennes om å lære av henne sånn ar de kan finne billigere garn enn hva som anbefales i oppskriften så burde hun satt seg bedre inn i hva slags garn man kan erstatte anbefalt garn med, så slipper hun å bli overrasket over at det hun strikker blir altfor stort (sånn som sønnen sin), eller den hun strikket til seg selv som ble for liten. De som er designer bak strikkeoppskrifter har nøye regnet ut type garn, garnforbruk og pinnestørrelse til hver størrelse. Derfor må man sjekke nøye alternativt garnforslag hvis man ønsker å bruke ett annet garn, ikke bare gå ut i fra hva slags garn som er på salg eller er billigst. Da slipper man å sitte med en genser som egentlig var ment å være str 8 år men som nesten passer til en voksen. 

En annen ting er å måle underveis. Har man strikket ett godt stykke på bolen så får man fort ett inntrykk av om genseren ser stor eller liten ut. Da er det faktisk så enkelt at man tar ett målebånd og måler rundt magen til barnet og deretter måler det man har strikket så langt, så ser man fort differansen. Så slipper man å strikke ferdig hele genseren før man oppdaget det.

Skal man være strikkeguru og inspirere og tipse ferske strikkere så er det endel man bør sette seg inn i. Og da særlig garnforslag. Man skal som sagt ikke erstatte ut i fra pris, men ut i fra garn som er tilsvarende det originale garnet. For å ta et eksempel; Puno fra Rauma er et ganske dyrt garn. I stedet for Puno så kan man velge Kos fra Sandnes for et billigere alternativ. Vil man ha noe som er tilsvarende men enda billigere så kan man velge drops air. Men; kvaliteten henger ofte sammen med prisen. Jeg har genser i Air fra drops, og jeg har flere i Puno. Og det er de fra Puno som blir brukt da de er mykest og mest varme. Når man først legger med mye tid i å strikke så foretrekker jeg kvalitet. Men, jeg produserer ikke en genser på noen uker sånn som Stine. Når hun alltid velger tykke pinner og garn uten mønster så blir man fort ferdig 

Håper virkelig ferske strikkere finner en annen konto med strikke-tema enn Stine. 

Og ang tykke pinner; det er en ganske kjent sak blant strikkere at hvis man sliter med smerter og svakhet i fingrene så forverres det av tykke pinner 

Det er lettere å kritisere alle andre, vettu. Er jo noen strikkedesignere og garnprodusenter som har fått høre det av hu. Hun strikker jo aldri prøvelapper, og ikke noe galt med det, men da kan hun ikke klage i ettertid. Hun sier ofte at hun følger anbefalt pinnestørrelse eller går opp en halv pinnestørrelse. Det hjelper jo ikke om hennes strikkefasthet er langt unna oppskriftens strikkefasthet. 

Og enig med deg, jeg velger helst original garn eller tilsvarende for da vet jeg kvaliten er bra. Har prøvd meg på garnet som selges på Nille en gang til et par pannebånd, og det ble ikke bra! Det utvidet seg enormt og mistet fort fargen..

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk legetime rett etter at hun ringte hun gitt. Av det jeg har lest fra folk på Discord som er eller har vært en del av hennes liv, så skulle det neimen ikke forundre meg om hun idag etter at hun skrudde av snap for å dra - slengte av seg jakka, satte seg ned og ventet en stund og så bare latet som hun hadde vært avgårde. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er jo direkte helsefarlig, jeg får bare vondt i kroppen, og høre på den galskap hun holder på med. 

Det er denne nervlog anbefaler " Fenazon-Koffein Sterke Tab 1 g/100 mg"  

At ikke familie reagerer på hennes, adferd. Jeg skjønner også at vennene hennes går lei.

Ble hun i fin form etter å ha brukt noe penger eller ha fått en pakke? 

Endret av Kristin50
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin50 skrev (12 minutter siden):

Hun er jo direkte helsefarlig, jeg får bare vondt i kroppen, og høre på den galskap hun holder på med. 

Det er denne nervlog anbefaler " Fenazon-Koffein Sterke Tab 1 g/100 mg"  

At ikke familie reagerer på hennes, adferd. Jeg skjønner også at vennene hennes går lei.

Ble hun i fin form etter å ha brukt noe penger eller ha fått en pakke? 

Hun har vistnok vært hos legen å fått sprøyter i hode🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (31 minutter siden):

Hun har vistnok vært hos legen å fått sprøyter i hode🤯

Da blir det spennende å høre om den " sprøyt" som hun har tatt  idag.

Det finnes en, den koster mye penger

Jeg klarer ikke å ta henne seriøst... Det er så mye rart som kommer ut av munnen hennes. 

Etter det jeg har skjønt idag, så har hun medisiner mot migrene, hvorfor ta hun ikke den? 

Jeg også har hatt litt med migre, og vet hvor vondt det er, da ligger jeg inn på rommet mitt, helt mørkerom, helt stille,Jeg ser heller ikke på tv.  nei jeg stikker ikke en hel genser... Jeg gjør kun det jeg må gjør, pluss at jeg tar medisin som har har fått av min fastlege, jeg har dette her 3 gang i året. Den medisin jeg har fått, er en slags nesespray, som jeg tar i nesen. Den fungerer godt på meg. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Sprøyter i hodet» høres ut som botox, noe som er vanlig i bruk for å lette migrene. Men om legen setter dem er jeg mer usikker på

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter dagen med å si at hun har kjørt barna på skole og jobb… like etterpå ser hun ut vinduet (i inngangspartiet) å sier «oi her har det blåst inatt»… La ikke merke til at det svære sol-seilet hadde fallt ned da hun gikk rett forbi det på morgenen da eller?;)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline1986 skrev (1 time siden):

«Sprøyter i hodet» høres ut som botox, noe som er vanlig i bruk for å lette migrene. Men om legen setter dem er jeg mer usikker på

Her i Brumunddal vet jeg om folk som har blitt sendt til Lillehammer for å få slike sprøyter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kalini skrev (1 time siden):

Starter dagen med å si at hun har kjørt barna på skole og jobb… like etterpå ser hun ut vinduet (i inngangspartiet) å sier «oi her har det blåst inatt»… La ikke merke til at det svære sol-seilet hadde fallt ned da hun gikk rett forbi det på morgenen da eller?;)

Det er 500/600 m til skolen. Helt flatt og med fartsdumper. 30 sone. Hvorfor går hun ikke med han. Har de ikke regntøy🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...