Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Blågrønn skrev (13 minutter siden):

Så fint Stine koser seg. ☺. Så fortjent dette. Gode Stine. 

🤣

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blågrønn skrev (37 minutter siden):

😂😂. Veldig fortjent for de hjemme å få en pause fra negativitet og syting. 

• Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (8 minutter siden):

😂😂. Veldig fortjent for de hjemme å få en pause fra negativitet og syting. 

Ja, de koser seg nok hjemme alene🤗

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor MÅ hun alltid lage tidenes sureste grimase og si "åh fy faan...😣" hver gang hun åpner opp en pose med et eller annet spiselig? Det er vel ikke noe hemmelighet at mye av chips og Godis vi åpner ikke lukter spesielt innbydende når posen åpnes selv om smaken er upåklagelig? Ostepop, skinke osv.

Jeg bare lar være å lukte jeg. Hun ser altså så surmaga og negativ ut når hun står å brekker seg over at pose nr 134678 med ett eller annet hun har kjøpt lukter surt. Skjønner heller ikke hvordan hun tør ta sjansen på å kjøpe så mye nyheter hun aldri har smakt før når veldig mye av det er "blæh"? Dama er jo kresen som fy, ser jo hun smaker på ting som andre snappere og YouTubere synes er kjempegodt - hvor Stine derimot står å brekker seg og banner. Dette må jo være et hån og en diger langefinger til andre trygdede som knapt har mulighet til å kjøpe seg en liten sjokoladeplate på lørdagen?? 

Endret av non_stop
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

non_stop skrev (9 minutter siden):

Hvorfor MÅ hun alltid lage tidenes sureste grimase og si "åh fy faan...😣" hver gang hun åpner opp en pose med et eller annet spiselig? Det er vel ikke noe hemmelighet at mye av chips og Godis vi åpner ikke lukter spesielt innbydende når posen åpnes selv om smaken er upåklagelig? Ostepop, skinke osv.

Jeg bare lar være å lukte jeg. Hun ser altså så surmaga og negativ ut når hun står å brekker seg over at pose nr 134678 med ett eller annet hun har kjøpt lukter surt. Skjønner heller ikke hvordan hun tør ta sjansen på å kjøpe så mye nyheter hun aldri har smakt før når veldig mye av det er "blæh"? Dama er jo kresen som fy, ser jo hun smaker på ting som andre snappere og YouTubere synes er kjempegodt - hvor Stine derimot står å brekker seg og banner. Dette må jo være et hån og en diger langefinger til andre trygdede som knapt har mulighet til å kjøpe seg en liten sjokoladeplate på lørdagen?? 

Å takk for at du skrev dette. Jeg har vridd meg i frustrasjon, for den store skuespiller hun er, er det bare tåpelig å se på. Tror ikke jeg en gang har sett at hun har prøvesmakt noe uten å gjøre seg så til de grader til. Queen anyway

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper hun har samlet nok krefter til at hun har overskudd til å feire 17 mai sammen med mann og barn, hun har jo bevist i Spania at hun klarer å holde koken en hel dag. Hun har holdt koken ei hel uke  faktisk! Med mye shopping, museumsbesøk, utflukter, restauranter, vært sosial hver dag

Sånn som i går, på fredag, så var de først på shopping, deretter hele dagen foran bassenget, og avsluttet med restaurant/en liten bytur. Hele tiden sammen med venninnen+mann. 

Stine sier selv hun sliter med utmattelse, og for de i samme situasjon så ville en sånn dag tatt veldig på, både fysisk og mentalt. Bere det å tilbringe en hel dag sammen med noen andre er veldig tappende for de som sliter med utmattelse. Til sammenligning så var jeg på besøk til ei venninne en ettermiddag forrige uke (jeg har fatuige som følge av kreft, fatuige går under utmattelse-kategorien), og selv om det var superkoselig så var jeg helt kjørt etterpå og måtte sove i noen timer. Og shopping/kjøpesenter prøver jeg å unngå etter beste evne da det tapper meg for energi. 

Jeg vet ikke helt om jeg kjøper den sosial angst-biten hennes heller. De med sosial angst ville hatt ekstreme utfordringer med kjøpesenter, matvarebutikker, flyplasser, fly… 

Har hele tiden hatt en feeling av at dette ikke er en vanlig ferietur. Og i går så sa hun at nettopp dette ikke bare var ferie, men også forretninger. Og hun viste frem en champagnekork som hun skulle ta vare på pga de hadde feiret noe. Kan det være venninna som har tenkt å starte bed&breakfast-hotell? For det har vært litt av ei oppvartning til å være på venninnebesøk, og veldig promotering av hus og fasiliteter. Men ifg Stine så får vi vite etterhvert. 

Reagere også måten hun svarer folk på at hun ikke gjentar ting når noen tydeligvis har spurt henne om noe. «Vil du vite så får du følge med, snap er ferskvare» ifg fruen selv (men å kjøre pommes frites-trikset 4 ganger i uken går greit)…..det er faktisk ikke alle som sittet med mobilen klistret i hånda 24/7, enkelte har faktisk et liv utenom snap. Og det er følgerene som gjør Stine så «stor» som hun har blitt, det et følgermassen som gir henne reklameinntekter og penger til å shoppe kjoler, garn, godteri og energidrikker. Hun ber følgerene ikke sende meldinger pga hun er på ferie. Kjipt for Stine om alle følger oppfordringen hennes og faktisk slutter å sende henne meldinger. Fortsetter hun i den nebbete tonen så mister hun fort følgere, og dermed kundegrunnlag og inntekt  

Endret av skruf
  • Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blågrønn skrev (12 timer siden):

Trist å se et menneske kose seg mer alene med «venner» enn med sin egen familie. Det er intet annet enn forferdelig trist å se.

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresshoppa skrev (21 minutter siden):

Trist å se et menneske kose seg mer alene med «venner» enn med sin egen familie. Det er intet annet enn forferdelig trist å se.

Håper hun gjør alvor av å reise dit igjen, sammen med mannen og guttene som hun sa hun skulle gjøre. De fortjener like mye et avbrekk fra hverdagen som Stine gjør. Særlig mannen hennes som virkelig står på med morgenrutinen med den minste, levering i barnehage, lang dag på jobb og deretter henting i barnehage samtidig som han sliter med prolaps i ryggen (og da han først ble sykemeldt pga rygg-prolaps så fikk Stine for seg at stua skulle pusses opp) 

I tillegg er det belastende å være pårørende til noen som er kronisk syk. Ser bare her hos oss; det er tøft for meg å være alvorlig kreftsyk, men det er jammen ikke enkelt for mannen min å ha ei kreftsyk kone. Eller for døtrene våre å ha ei kreftsyk mamma. Selv om jeg presser meg selv utrolig mye når det kommer til det praktiske i hus og hjem så er det ikke til å komme unna at det faller ekstra på mannen min. I tillegg så har man det mentale aspektet ved å være pårørende.

Vi har en drøm om å prøve å få til en tur til varmere strøk i år, hele familien. Bare være sammen uten hverdagens plikter og krav. Det samme tror jeg Stine og familien kunne hatt godt av også. Økonomisk sett så trenger de bare kjøpe flybilletter siden de får bo gratis til venninnen, og det burde være overkommelig nå som Stine tjener endel på kanalen sin. Hun har også uttalt at hun har ikke minsteutbetaling i uføretrygd heller siden hun var i jobb før hun ble syk. I tillegg har hun barnetillegg siden hun har barn under 18. Og hun har en mann som er i jobb. Hun sa at minstemann aldri har vært på en flyplass før; tenk for en opplevelse det ville vært for han å reise til Spania! 

Skru ned litt på shopping i tillegg så har man fort penger til flybilletter

(kommer ikke over at hun forsvarte kjøp av 3 kjoler+div andre klær med at hun har nesten ikke kjoler fra før når hun rett før avreise gikk gjennom et langt skap proppet med kjoler! Det var så fullt at hun fikk nesten ikke ut kjolene hun skulle ha med seg) 

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

non_stop skrev (4 timer siden):

Hun må være det klassiske eksempelet på hva en på godt norsk kaller bortskjemt. Vil ha spesialbehandling i ett og alt og unnskylder seg for det med diagnoser. 
Spesialeskorte på flyplassen, privattelefonnummeret til sykepleieren, ambulanse pga forstoppelse, offentlig utskjelling av butikkansatte som ikke smiler nok og med største selvfølgelighet motta morgengaver, gaver, til enhver tid unne seg noe, kaffe på senga, kaffe på døren og uendelig mye mer. Det meste av ytelser hun ikke gjør av ren egeninteresse er utmattende, slitsomt, sykdomsfremkallende og oppofrelse. 

Rynker på nesen når noe ikke smaker godt eller når hun må gjøre noe for andre. Så sliten av å svare på meldinger, lage så mange bamsesmykker, gjenta noe hun allerede har sagt på snap, hente barn i bgh når det er kaldt, besvime av utmattelse når hun har oppgradert et soverom og så videre. 

Forteller at hun spinker og sparer for å betale advokatutgifter. Her har hun fått god starthjelp. Spørs om det er slik hun er. Forventer at andre skal hjelpe, yte, støtte, degge og spesialbehandle for at hun skal ha det bra. 

Endret av ClusterOfGrapes
La til noe
  • Liker 29
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (3 timer siden):

Hun må være det klassiske eksempelet på hva en på godt norsk kaller bortskjemt. Vil ha spesialbehandling i ett og alt og unnskylder seg for det med diagnoser. 
Spesialeskorte på flyplassen, privattelefonnummeret til sykepleieren, ambulanse pga forstoppelse, offentlig utskjelling av butikkansatte som ikke smiler nok og med største selvfølgelighet motta morgengaver, gaver, til enhver tid unne seg noe, kaffe på senga, kaffe på døren og uendelig mye mer. Det meste av ytelser hun ikke gjør av ren egeninteresse er utmattende, slitsomt, sykdomsfremkallende og oppofrelse. 

Rynker på nesen når noe ikke smaker godt eller når hun må gjøre noe for andre. Så sliten av å svare på meldinger, lage så mange bamsesmykker, gjenta noe hun allerede har sagt på snap, hente barn i bgh når det er kaldt, besvime av utmattelse når hun har oppgradert et soverom og så videre. 

Forteller at hun spinker og sparer for å betale advokatutgifter. Her har hun fått god starthjelp. Spørs om det er slik hun er. Forventer at andre skal hjelpe, yte, støtte, degge og spesialbehandle for at hun skal ha det bra. 

Hvordan kan hun være så bortskjemt ? Var hun det i barndommen ? Har foreldrene formet ei jente ved å la henne gjøre som hun vil og gitt henne ting pga dårlig samvittighet ? Eller kan man bli en bortskjemt d. u i voksen alder ?  Jeg vet ikke… 🤷‍♀️ Uansett så er det en oppførsel som ikke henger på grep når alt kommer til alt. Hun manipulerer iallfall mennesker rundt seg ved å sykeliggjøre seg. En fin måte å få sympati på og for å få det som hun vil. Sykeliggjøring av seg selv bruker hun flittig for å oppnå goder og oppmerksomhet. Dette spillet kan hun godt og jeg vil tro at dette er noe som hun har drevet med i mange år. Godt innarbeidet adferd. Det er bare så synd at det er mennesker som biter på spillet hennes.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå nå er hun hjemme igjen, under teppet, sliten selvfølgelig, og de sitter på hver sin plass i sofaen med katten mellom mens hun snapper (og spør mannen om det var godt å få henne hjem igjen). Har de ikke noe nærhet i det hele tatt? Hadde nå lagt med hodet i fanget (i minste fall) hele kvelden hvis jeg hadde vært borte fra mannen en uke.

Har ofte lurt på hvorfor hun ikke strekker seg til ham når hun er så sliten. Ikke strekker seg som i å bruke ham til gjøremål, men til kos rett og slett. Ligge på armen i et kvarter gir både avslapning og krefter.

Fint for henne at hun hadde fått ny venninne på flyet

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nana skrev (6 timer siden):

Åååå nå er hun hjemme igjen, under teppet, sliten selvfølgelig, og de sitter på hver sin plass i sofaen med katten mellom mens hun snapper (og spør mannen om det var godt å få henne hjem igjen). Har de ikke noe nærhet i det hele tatt? Hadde nå lagt med hodet i fanget (i minste fall) hele kvelden hvis jeg hadde vært borte fra mannen en uke.

Har ofte lurt på hvorfor hun ikke strekker seg til ham når hun er så sliten. Ikke strekker seg som i å bruke ham til gjøremål, men til kos rett og slett. Ligge på armen i et kvarter gir både avslapning og krefter.

Fint for henne at hun hadde fått ny venninne på flyet

Tror jeg knapt så hun himla med øynene i Spania, men etter hjemkomst. Yee back in business...

En ting til,hvorfor spør hun og ber om bekreftelse fra de hjemme, for å vise på snap at hun er dypt savnet og at det var godt å få henne hjem?

Alle i normale forhold savner vell hverandre etter en ferieuke alene?

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lailouna skrev (På 5.5.2022 den 16.52):

Hun sier jo at Rikke som har niips er ei god venninne, har ikke gode venninner vært i livet en stund. Rikke har jo ikke vært i livet hennes mer et år eller noe. Å slik holder hun på med flere, Vi er jo ikke venner selv om vi følger hverandre.

Er du Rikke?
Siden du på slutten skriver «vi er jo ikke venner selv om vi følger hverandre» 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye mere sansen for snappingen til Stine den uken hun var i Spania. Til tross for den nebbete «snap er ferskvare»…..men jeg tror at det å være nebbete er endel av personligheten hennes 

For det første så snappet hun mye mindre, kanskje bare 80% av det hun gjør til vanlig. Hun var mere positiv og ikke fokus på vondter her og der. Hun var mere glad, mere seg selv. Og jeg ble positivt overrasket over hvor mere ekte hun virket

Nå er hun hjemme i gamle tralter og omgivelser igjen, og hun har fått tilbake det stakkarslige draget i ansiktet, himler med øynene, og alt er et ork. Skjønner at hun er sliten da flyet var 4 timer forsinket, men gleden over å se mann og barn igjen etter ei uke burde ha veiet tungt. De koffertene hadde fint stått seg til i dag, hun hadde ikke behøvd å begynne å pakke ut en lørdagskveld etter ei uke borte, men brukt kvelden sammen med de hjemme 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nordlending85 skrev (27 minutter siden):

Er du Rikke?
Siden du på slutten skriver «vi er jo ikke venner selv om vi følger hverandre» 

Nei nei langt i fra det kom kanskje litt feil ut, beklager det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal jo ikke sammenligne…..men; for noen år siden så gjennomførte jeg en 2 uker tur til Uganda med venner der vi reiste på kryss og tvers i landet og drev veldedig arbeid. Var langt i fra en hvile og kose-tur, tror vi hadde 3 basseng-dager på de ukene. Og boforholdene var ikke luksus akkurat (det hadde vi ikke økonomi til). Men herlighet for en glede vi opplevde, og vi skapte minner for livet! Mann og barn var igjen hjemme. Da jeg kom hjem var jeg egentlig supersliten etter reisen, bare ene flydistansen tok 15 timer. 

Men det var definitivt ikke noe syt og klag og himling med øynene, jeg var så euforisk av glede over å se mine kjære igjen at all trøtthet og slitenhet var som forduftet. Og utpakkingen fikk vente til dagen etter, der var ikke det som var første prioritet

Stine sa hun gledet seg til å tilbringe kvelden i armkroken til mannen, men på snap så ligger de i hver sin kant i sofaen, mens katten er Stines hovedfokus. 

Må si jeg er litt spent på om det etterhvert kommer et samarbeid/reklame for de hun bodde med. Alt ved oppholdet virket veldig oppstilt og tilrettelagt, bare den lille detaljen med ei kurv full av solkremer, ansiktsmaske, kart/brosjyre over området, viste frem en limousin, overdådige oppdekket måltider, omvisning av huset med store gjesterom med egne store bad osv 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke mange minuttene hun var hjemme før de sløve øynene var på plass. Tipper det går ikke mange timene før det evige maset om smerter og sykdom er tilbake. 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke tid med familien etter ei uke borte? Å nei, det går ikke. Her må strikkepinner sorteres…

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...