Toiny Skrevet 26. april 2022 #10641 Del Skrevet 26. april 2022 Og den dårlige nyheten hun fikk i går.. når man sier A og ikke B.. legges det opp til spekulasjoner… jeg tipper hun er nedprioritert på smerteklinikken ! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkZ Skrevet 26. april 2022 #10642 Del Skrevet 26. april 2022 Kan snart starte garnbutikk hun. Holy moly! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vintermåne Skrevet 26. april 2022 #10643 Del Skrevet 26. april 2022 ……. og nå har hun fått så mange nye følgere så da kan hun lære dem hvordan de lager pommes frites og ostekake 👍🏼👍🏼 🤦🏻♀️ Jeg heller skjønner ikke helt hva hun ønsker med snap-kanalen sin ….. oppskrifter på pommes frites (for ørtiende gang), ostekake og muffins samt vise fram uendelig mange t-skjorter og joggebukser handla på salg på Lager 157 - det er liksom ikke så banebrytende akkurat 🙄 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 26. april 2022 #10644 Del Skrevet 26. april 2022 Polarpuma skrev (1 time siden): Hvorfor skal man ikke følge folk “man ikke liker”? Jeg synes Hadia Tajik er en lurendreier, men jeg følger med i debatten, og hva som skrives om henne og kommer også. Alexis i Dynastiet synes jeg var en ordentlig heks, men jeg likte å følge med på episodene med alt det crazy drama og hun ble også heftig diskutert på skoler og arbeidsplasser neste dag. Belle Gibson, kreftsvindlersken, her følger jeg alt som vises på YouTube, her ligger feks seriøse programmer som “60 Minutes Australia”. Meghan Markle, følger jeg også med på, tror ikke hun har rent mel i posen, leser det jeg kommer over og skriver som tusenvis av andre i debattforum på Facebook og YouTube. At man skal prøve å nekte folk å følge med på hva som skjer i verden eller, diskutere disse er da helt uhørt, spør du meg. Skal man slutte å lese og skrive om alle mennesker man ikke synes godt om, men som likevel engasjerer? Tenker «blågrønn» mener at om noen misliker og kritisere absolutt alt ved en person ned til minste ansiktsmimikk -da er det litt spesielt å bruke tiden sin på vedkommende, Forkjell på å diskutere etiske dilemmaer vs hvordan noen «jukker» når de danser eller snufser med nesa, det er jo ikke akkurat å følge med på hva som skjer i verden. Gode diskusjoner forsvinner fort i spydige og lite velmenende kommentarer her dessverre 🙈 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pretty Amazing Skrevet 26. april 2022 #10645 Del Skrevet 26. april 2022 Hun er faktisk heldig på mange måter. Hun ser bra ut. Jeg orker ikke å sminke meg, jeg har ikke helse til å å gjøre det. Nå som hun viser garn så tenker jeg på mye hun kunne gjort. Hva med å strikke til barn/mennesker som ikke har det bra. Gi bort. Hun får mye selv og kan tenke på at det hun deler får hun tilbake. Hvorfor strikker kun til seg selv? Hvorfor ikke til familie/venner. Hva med å strikke til de som har gitt deg gaver og støtte. Det er jo bare meg da?. Velge ut flere som var med i spleisen hennes? Nå tror jeg ikke at jeg har klart å ta i mot spleis. Jeg klarer ikke å ta i mot, men kanskje jeg kunne om jeg hadde gitt tilbake noe. Hun kan strikke. Det er mange kvinner som ikke har råd til å kjøpe seg truser... så hva med å gi de noen av klærne. Det å gi bort av sin overflod... det er vel naturlig? Jeg lever etter at jeg får det jeg gir ut. Og Stine har mange fine talenter og evne. 12 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minmi93 Skrevet 26. april 2022 #10646 Del Skrevet 26. april 2022 Pretty Amazing skrev (3 minutter siden): Hun er faktisk heldig på mange måter. Hun ser bra ut. Jeg orker ikke å sminke meg, jeg har ikke helse til å å gjøre det. Nå som hun viser garn så tenker jeg på mye hun kunne gjort. Hva med å strikke til barn/mennesker som ikke har det bra. Gi bort. Hun får mye selv og kan tenke på at det hun deler får hun tilbake. Hvorfor strikker kun til seg selv? Hvorfor ikke til familie/venner. Hva med å strikke til de som har gitt deg gaver og støtte. Det er jo bare meg da?. Velge ut flere som var med i spleisen hennes? Nå tror jeg ikke at jeg har klart å ta i mot spleis. Jeg klarer ikke å ta i mot, men kanskje jeg kunne om jeg hadde gitt tilbake noe. Hun kan strikke. Det er mange kvinner som ikke har råd til å kjøpe seg truser... så hva med å gi de noen av klærne. Det å gi bort av sin overflod... det er vel naturlig? Jeg lever etter at jeg får det jeg gir ut. Og Stine har mange fine talenter og evne. Jeg tror ikke Stine evner å vise empati på denne måten. Hennes fokus er rettet innover og ikke utover. Først meg selv og så meg selv. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SusieK Skrevet 26. april 2022 #10647 Del Skrevet 26. april 2022 (endret) Hmm ,nå har jeg ikke strikket så mye som en sokk! Men er det normalt å ha så sinnsykt mye garn?😱 Ble helt sjokkert ,er ikke garn dyrt ? Først så er jakten på morgenlevering Igang,med syt,klag ,snufs å stakkars meg!Patetisk oppførsel spør du meg ! Renner vel inn med morgenlevering i morgen! Å nå regelrett ruller a rundt i garn å viser stolt frem alt hun har ! First price brus til bursdag men huset fult av garn ! passer vel flott da ,når det sikkert renner inn med morgen levering i morgen,så får a sponset mat så hun kan kjøpe mer garn å ha i skapet! mister mer å mer respekt ! Endret 26. april 2022 av SusieK 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SusieK Skrevet 26. april 2022 #10648 Del Skrevet 26. april 2022 Minmi93 skrev (11 minutter siden): Jeg tror ikke Stine evner å vise empati på denne måten. Hennes fokus er rettet innover og ikke utover. Først meg selv og så meg selv. Kanskje hun kan strikke en flott vårgenser til sønnen? Men nei! Er meg meg meg å mer meg 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 26. april 2022 #10649 Del Skrevet 26. april 2022 SusieK skrev (2 minutter siden): Hmm ,nå har jeg ikke strikket så mye som en sokk! Men er det normalt å ha så sinnsykt mye garn?😱 Ble helt sjokkert ,er ikke garn dyrt ? Først så er jakten på morgenlevering Igang,med syt,klag ,snufs å stakkars meg!Patetisk oppførsel spør du meg ! Renner vel inn med morgenlevering i morgen! Å nå regelrett ruller a rundt i garn å viser stolt frem alt hun har ! First price brus til bursdag men huset fult av garn ! passer vel flott da ,når det sikkert renner inn med morgen levering i morgen,så får a sponset mat så hun kan kjøpe mer harn å ha i skapet! mister mer å mer respekt ! Jeg strikker også mye og har mye garn. Kjøper garn på salg, tror ikke det er uvanlig blant strikkete. Men jeg strikker mye til barn og barnebarn og tigger selvsagt ikke etter penger fra andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. april 2022 #10650 Del Skrevet 26. april 2022 Og atter en gang har hun bestilt garn på nett pga det var så billig, men atter en gang så matcher ikke fargene….den tynne følgetråden var for lys for den tykkere tråden. Akkurat samme historien som med det rosa garnet. Så nå begynner sikkert jakten på den perfekte fargen på mohair-garnet. Hva med å heller ta med seg garnet til den lokale strikkebutikken og kjøpe mohair-garnet der? Da får hun sett fargene sammen og slipper flere bomkjøp på Garnius. I samme slengen så støtter hun strikkebutikken. Den strikkebutikken der de ansatte har gitt henne flere timer med gratis strikkehjelp. Hvis hun absolutt vil kjøpe på nett når hun skal strikke med to tråder så kunne hun valgt litt dyrere garnmerker som Rauma eller Sandnes, de har mohair-garn som matcher fargen på hovedgarnet. Feks så strikket jeg nettopp en genser i to tråder fra Sandnes-garn; 1 tråd Peer Gynt+1 tråd silk mohair, begge i fargen Eikenøtt. Så enkelt og greit. Det blir ikke billigere å kjøpe på garnius når man må re-bestille og re-bestille for å finne den perfekte fargen. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 26. april 2022 #10651 Del Skrevet 26. april 2022 SusieK skrev (11 minutter siden): Hmm ,nå har jeg ikke strikket så mye som en sokk! Men er det normalt å ha så sinnsykt mye garn?😱 Ble helt sjokkert ,er ikke garn dyrt ? Jeg syns det er bare kvalmt å legge alt garnet utover gulvet og filme det for alle når hun har tigget penger på spleis. Det er garn der for mange tusen!! Jeg har og endel garn liggende - men jeg strikker til ungene og i gaver til venner. Og jeg har aldri mer enn til to tre prosjekter liggende for det kommer alltid noe nytt man har lyst på. Men normale folk greier vel å styre seg. Hun må jo lide av shopping galskap. 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 26. april 2022 #10652 Del Skrevet 26. april 2022 SusieK skrev (9 minutter siden): Kanskje hun kan strikke en flott vårgenser til sønnen? Men nei! Er meg meg meg å mer meg Hun har da strikket til sønnen sin og svigermora si før🤔 Om man er tålmodig så kommer det nok ett strikkeprosjekt til noen andre. Skjønner ikke helt hvorfor folk som strikker må strikke til andre om de ikke spesifikt blir spurt om det fra den som ønsker seg en genser el sokker?! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 26. april 2022 #10653 Del Skrevet 26. april 2022 SusieK skrev (24 minutter siden): Kanskje hun kan strikke en flott vårgenser til sønnen? Men nei! Er meg meg meg å mer meg Hun skulle strikke genser til minsten til julegave, A betalte garnet. Den har ikke blitt strikket ennå! Men hei, hun sa jo ikke noe om hvilken jul 🙈😎😜 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. april 2022 #10654 Del Skrevet 26. april 2022 GulleGull skrev (4 minutter siden): Hun har da strikket til sønnen sin og svigermora si før🤔 Om man er tålmodig så kommer det nok ett strikkeprosjekt til noen andre. Skjønner ikke helt hvorfor folk som strikker må strikke til andre om de ikke spesifikt blir spurt om det fra den som ønsker seg en genser el sokker?! Det er veldig vanlig å strikke til andre enn bare seg selv. Står ingen regel at man må, men det er vanlig. Jeg strikker selv, moren min, tantene og noen av kusinene mine strikker, og jeg har noen venninner som strikker. Ingen av de strikker til bare seg selv. Hadde jeg bare skulle ha strikket til meg selv så tror jeg ikke det hadde blitt plass i skapene tilslutt. Man strikker jo pga man liker å strikke, liker å skape noe og ha noe i hendene. Å sitte med et strikketøy blir en vane. Tror ikke jeg hadde fått til å sett tv uten et strikketøy i hendene. Eller på lange bilturer når man ikke kjører selv Felles for alle strikkere jeg kjenner er at man også strikker til andre. Til tantebarn, egne barn, venner, familie, veldedighet osv osv. Enkelte tar også på seg betalte oppdrag. Felles for de jeg kjenner som strikker er at de faktisk bruker det de strikker. Bortsett fra den grønne og den rosa strikkejakken Stine har strikket så tror jeg at jeg nesten ikke har sett henne i egne strikkaklær. Det får i Lager157 og det som er sponset fra uretusjerte. Hva er vitsen å ha skapet fullt hvis du ikke bruker det? 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 26. april 2022 #10655 Del Skrevet 26. april 2022 Hun har strikket ca 8 gensere/jakker til seg selv siste året, en genser til julegave til svigermoren og en genser som minste sønnen skulle ha, men den ble alt for liten... Med tanke på at hun har 3 barn og mann, så er det merkelig å ikke strikke til de andre i familien. Men enorme mengder til seg selv. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ville91 Skrevet 26. april 2022 #10656 Del Skrevet 26. april 2022 Flettfrid skrev (1 minutt siden): Hun har strikket ca 8 gensere/jakker til seg selv siste året, en genser til julegave til svigermoren og en genser som minste sønnen skulle ha, men den ble alt for liten... Med tanke på at hun har 3 barn og mann, så er det merkelig å ikke strikke til de andre i familien. Men enorme mengder til seg selv. Tviler på det er så mange tenåringsgutter som vil gå med hjemmestrikk.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 26. april 2022 #10657 Del Skrevet 26. april 2022 SusieK skrev (42 minutter siden): Hmm ,nå har jeg ikke strikket så mye som en sokk! Men er det normalt å ha så sinnsykt mye garn?😱 Ble helt sjokkert ,er ikke garn dyrt ? Først så er jakten på morgenlevering Igang,med syt,klag ,snufs å stakkars meg!Patetisk oppførsel spør du meg ! Renner vel inn med morgenlevering i morgen! Å nå regelrett ruller a rundt i garn å viser stolt frem alt hun har ! First price brus til bursdag men huset fult av garn ! passer vel flott da ,når det sikkert renner inn med morgen levering i morgen,så får a sponset mat så hun kan kjøpe mer garn å ha i skapet! mister mer å mer respekt ! For oss som er avhengige av å strikke:ja,helt normalt å ha mye garn😉(Kjøper jo ofte på salg, kampanjer etc. Personlig strikker jeg mest til andre, enten som alternativ til å kjøpe gaver eller på oppdrag) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utroligfortilet Skrevet 26. april 2022 #10658 Del Skrevet 26. april 2022 En ting er å strikke til seg selv fordi man liker og bruke det, men hun strikker jo bare for å ta opp plass i skapet. Jeg strikker selv, men ekstremt sjeldent til meg selv, nettopp pga at det bare blir liggende, da liker jeg heller og glede noen med det jeg strikker, jeg skulle ønske jeg kunne strikket mer, men økonomien nå i disse tider tillater meg ikke å kjøpe garn, uføre og alene med en tenåring🙄 Jeg får ofte garn i gaver pga at det er det jeg ønsker meg slik at jeg kan glede noen. Skjønner ikke hva i alledager hun skal med alle disse oversized genserene. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsFri Skrevet 26. april 2022 #10659 Del Skrevet 26. april 2022 Jeg kjøpte inn veldig mye forskjellig garn når jeg begynte å strikke. Så har hatt veldig mye garn som jeg ikke liker å strikke med🤷🏼♀️ Nå kjøper jeg kun garn som er øremerket forskjellig prosjekter. Har ikke økonomi til å bare kjøpe for å kjøpe, slik som Fru Knutsen har. håper hun gir bort garnet til noen som trenger det og ikke har råd til å kjøpe selv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 26. april 2022 #10660 Del Skrevet 26. april 2022 Ville91 skrev (10 minutter siden): Tviler på det er så mange tenåringsgutter som vil gå med hjemmestrikk.. De fleste ungdommer jeg kjenner bruker strikkegensere på vinteren, jenter som gutter. Ungdommen min ville mye heller ha en islender eller mariusgenser enn fleecgenser/jakke. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå