Gå til innhold

Stine Knutsen

Tildittbeste

Anbefalte innlegg

Babyblue69 skrev (22 timer siden):

Hei 😊 Det er helt riktig at det er en sammenheng mellom fibromyalgi og traumer. Det gjelder ikke alle, men mange. Det er også flere med fibromyalgi som ikke vet at det det har opplevd kan være en traume. 

Ok. 

Nå fikk jeg diagnosen selv for noen måneder tilbake. Hvis det er en sammenheng som det kan virke ut som så synes jeg at det er dumt at jeg har vært hos fire forskjellige leger på revmatisk/immunologisk og ingen av dem har spurt noe om fortid. 

Jeg ville nå tro at det burde noteres når man utredes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fedres rettigheter på 80- og 90-tallet var helt annerledes enn i dag. Man så ikke på far som like kompatibel forelder som mor. Fedre måtte også betale såpass mye barnebidrag at det var mange fedre som av den grunn ikke hadde råd til å ha samvær med ungene sine. 

Stines far gjorde nok så godt han kunne, og når han i dag ser hele bildet ser han nok også ting som burde vært gjort annerledes. Men det var såpass dårlige kår for en alenefar, uten noen hjelp i lovverk. Moren ville nok ikke miste omsorg for Stine mye pga bidrag hun mottok. De var høye på den tida. 

Vær forsiktig med å dømme faren. Det er lett å sitte i 2021 og si at han burde sluppet alt han hadde i hendene, men det var radikalt andre tider og andre lover enn i dag. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert mistet noe på veien, så jeg spør her.

Hvorfor ble oppholdet hos den skoleansatte stoppet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (39 minutter siden):

Ok. 

Nå fikk jeg diagnosen selv for noen måneder tilbake. Hvis det er en sammenheng som det kan virke ut som så synes jeg at det er dumt at jeg har vært hos fire forskjellige leger på revmatisk/immunologisk og ingen av dem har spurt noe om fortid. 

Jeg fikk heller ikke spørsmål om fortid dessverre. Det skulle vært stilt spørsmål rundt det synes jeg. Det er jo allment kjent at fortid med traumer kan utløse fibromyalgi. Den ene revmatologen jeg var hos hadde et ønske om å forske mere på fibromyalgi. Dette var for 10 år siden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyblue69 skrev (23 minutter siden):

Jeg fikk heller ikke spørsmål om fortid dessverre. Det skulle vært stilt spørsmål rundt det synes jeg. Det er jo allment kjent at fortid med traumer kan utløse fibromyalgi. Den ene revmatologen jeg var hos hadde et ønske om å forske mere på fibromyalgi. Dette var for 10 år siden. 

Fysioen min sa at fibromyalgi kommer ofte, etter å ha gått med spenninger i kroppen over en lang periode. Det kan komme seg av stress, psykiske påkjenninger i fra både barndom og i fra voksen alder, og av å ha gått med smerter i lang tid. Jeg har selv fått diagnosen, etter å ha gått og spent meg pga smerter fra revmatisk sykdom(psoriasis artritt). Så det er nok veldig individuelt. Slitsom og frustrerende sykdom er det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (1 time siden):

Ok. 

Tror dessverre fibromyalgi -på lik linje som andre «kvinnesykdommer» ikke blir tatt så seriøst annet en å diagnostisere. Når det kommer til utløsende årsak så kan det være at man ikke tar så stort hensyn til det -uansett årsak så har det jo utviklet seg til en sykdom.  Man blir jo ikke frisk av å finne ut av utløsende årsak. Er flere sykdommer man mener at negativt stress over lang tid kan bidra med å utløse, men det er medisinsk behandling man får😊 Bare synd man ikke er mer interessert i å finne gode medisinske behandlinger for disse utelukkelsesdiagnosene😏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SKREMMENDE hysterisk glad for gave igjen idag. Hva er det som gjør henne slik? Posen med drumstick for hun kjøpt på nærbutikken liksom. Og sjokoladen billig på nettet. Og hun så hysterisk glad, jeg blir så flau🙊Og i tillegg pakke på døra av noen som ringer på og stikker🙈

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heahea1 skrev (10 minutter siden):

Boikott babyblue69, vist vi slutter å svare slutter hun å kverulere 🙋🏾‍♀️

Ja enig😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linye skrev (6 minutter siden):

🙊Og i tillegg pakke på døra av noen som ringer på og stikker🙈

Er det ikke hun som får angstanfall av at det ringer på? 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linye skrev (14 minutter siden):

SKREMMENDE hysterisk glad for gave igjen idag. Hva er det som gjør henne slik? Posen med drumstick for hun kjøpt på nærbutikken liksom. Og sjokoladen billig på nettet. Og hun så hysterisk glad, jeg blir så flau🙊Og i tillegg pakke på døra av noen som ringer på og stikker🙈

Blir så flau… 🙉

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snappen nå med åpning av gave.

Er hu 3 år hæll??? 
Dette blir rett og slett for dumt, men intet nytt når det gjelder påtatt lykkeligste for at noen sender hu noe i posten.

Godt du får i deg litt sukker, Stine, det hjelper for alt vettø🤪

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulltulla skrev (15 minutter siden):

Så snappen nå med åpning av gave.

Er hu 3 år hæll??? 
Dette blir rett og slett for dumt, men intet nytt når det gjelder påtatt lykkeligste for at noen sender hu noe i posten.

Godt du får i deg litt sukker, Stine, det hjelper for alt vettø🤪

Så glad for noe hun selv har pakket inn 😂😂

Endret av Veranda
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EllaSays skrev (3 timer siden):

Fedres rettigheter på 80- og 90-tallet var helt annerledes enn i dag. Man så ikke på far som like kompatibel forelder som mor. Fedre måtte også betale såpass mye barnebidrag at det var mange fedre som av den grunn ikke hadde råd til å ha samvær med ungene sine. 

Stines far gjorde nok så godt han kunne, og når han i dag ser hele bildet ser han nok også ting som burde vært gjort annerledes. Men det var såpass dårlige kår for en alenefar, uten noen hjelp i lovverk. Moren ville nok ikke miste omsorg for Stine mye pga bidrag hun mottok. De var høye på den tida. 

Vær forsiktig med å dømme faren. Det er lett å sitte i 2021 og si at han burde sluppet alt han hadde i hendene, men det var radikalt andre tider og andre lover enn i dag. 

Ikke helt enig i det du skriver. Vet om ikke mindre enn 2 alenefedre fra 80tallet (og 90tallet)og de fikk hjelp med både det ene og det andre. Han ene måtte slutte i jobben sin som langtransportsjåfør, og gikk arbeidsledig lenge. Med 3 barn var det nok trangt, men han fikk støtte til både husleie og hjelp til å få arbeid. Er lenge siden 80/90 tallet ja, men ikke så lenge siden. Så forklaringen at jobben var viktigere enn noe annet, går ikke opp i opp for meg. 

Kanskje han ikke var den beste faren, helt greit det, men her er det som sagt mange som feilet. Og jeg tror nok at det blir lagt vekt på i en eventuell sak mot barnevernet, at faren bla ikke gjorde nok. De vil nok legge skylden over på den forelderen som satt igjen der og kunne gjøre noe. Han har jo også overlatt barnet sitt til andre, uten å ta ansvaret - som i all hovedgrunnen lå på han. Hans barn, hans ansvar! 

Endret av Jajajane
Skrivefeil
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heahea1 skrev (1 time siden):

Boikott babyblue69, vist vi slutter å svare slutter hun å kverulere 🙋🏾‍♀️

Det går helt fint 😊 Jeg kommer fortsatt til å delta med innlegg. Hersketeknikken din styrer ikke meg.

Endret av Babyblue69
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Babyblue69 skrev (4 timer siden):

Jeg svarer på grunnlag av feilinformasjon og liten kunnskap om symptomer rundt fibromyalgi. Det er viktig at dette belyses, for å få en bedre forståelse for sykdomsbildet.

Jeg har ikke fibro, jeg har Cluster, og det er ikke et ord i det innlegget som ikke samsvarer med sykdommen. Men for all del, klaske i panna emoji gir tyngde til videre argumenter fra deg.. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyblue69 skrev (4 timer siden):

Dette var et generelt svar på hvordan noen dømmer andre ut fra liten eller ingen forståelse for at ingen mennesker er like. Derfor kan symptomene være forskjellige fra menneske til menneske. 

Vel vel, kan du mye om Cluster? Forløpet er akkurat likedan hos alle, den eneste forskjellen er tiden i aktivt anfall. Varierer fra 1-3 timer. Før du går ut å hevder det ene bør du vite det andre, det er absolutt ingen som dømmer diagnoser her inn. Vi dømmer en svært kynisk og manipulativ kvinne som pøser ut løgner i takt med kaffekokingen sin. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyfia skrev (15 minutter siden):

Vel vel, kan du mye om Cluster? Forløpet er akkurat likedan hos alle, den eneste forskjellen er tiden i aktivt anfall. Varierer fra 1-3 timer. Før du går ut å hevder det ene bør du vite det andre, det er absolutt ingen som dømmer diagnoser her inn. Vi dømmer en svært kynisk og manipulativ kvinne som pøser ut løgner i takt med kaffekokingen sin. 

Igjen, alle har det faktisk ikke likt, det er ikke en fasit på en diagnose, det kommer det aldri til og bli. Har selv vært under utredning for Cluster, hadde ikke alle symptomene, men ble utredet for det. Ikke alle som har oksygen for å takle det, noen klarer seg på triptaner. Noen må ha begge deler. 

Å jo, folk dømmer diagnoser her inne. Ingen har gått i hennes sko....... 

Nei, jeg tror ikke jeg er bedre fordi  jeg ikke er enig..... 

Nei, jeg er ikke fan....... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (19 minutter siden):

Igjen, alle har det faktisk ikke likt, det er ikke en fasit på en diagnose, det kommer det aldri til og bli. Har selv vært under utredning for Cluster, hadde ikke alle symptomene, men ble utredet for det. Ikke alle som har oksygen for å takle det, noen klarer seg på triptaner. Noen må ha begge deler. 

Å jo, folk dømmer diagnoser her inne. Ingen har gått i hennes sko....... 

Nei, jeg tror ikke jeg er bedre fordi  jeg ikke er enig..... 

Nei, jeg er ikke fan....... 

Ikke prøv å ta meg på symptomer, jeg har aldri nevnt et ord om symptomer. Jeg har skrevet om hva som skjer under og etter anfall. Ingen med Cluster går hele dagen å har symptomer. Det kommer brått, som lyn fra klar himmel. Og når du ble utredet men åpenbart ikke fått diagnose så synes jeg argumentet ditt faller i grus. Triptaner vs oksygen kan diskuteres - hele poenget er at hun løy å sippet over en sykdom hun IKKE har. Jeg driter i hva hun gjør ellers, men jeg tar det personlig når hun kan kaste ut av seg både det ene og det andre, hun latterliggjør mange alvorlige sykdommer. Hun hadde heller ikke hatt lappen hvis hun hadde Cluster på dagtid, som hun også hevdet. Du kan dra denne diskusjonen så langt du vil, den fører bare til forumets kjerne: At alt hun gjør er kalkulert for sympati og at hun lyver om sykdommer. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...