Gå til innhold

Ditt beste råd for å unngå å møte veggen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva hjelper deg når det blir litt for mye mentalt stress ? Nå har det vært en lang periode med stress, bekymringer og travle dager, og det går utover formen. De verste symptomene er konsentrasjonsvansker og dårlig hukommelse, lite energi. 

Jeg ønsker ikke sykemelding. Håper å få noen råd så jeg kommer meg til juni, skal ha lang ferie fra da. 😊 Prøver å trene litt , men på grunn av sykdom blir jeg ofte ekstra sliten av (hard) trening. 

Anonymkode: e71f5...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg lange bad, slapp av, sil ut alt som ikke er nødvendig. Legg deg tidlig og få nok søvn 

Anonymkode: e0579...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de 2 siste årene jobbet ekstremt mye med å roe ned kroppen og hode etter jeg gikk på en skikkelig smell. Her er noe av det jeg gjør:

Yoga, meditasjon, sunt kosthold, roe ned og prøve å fokusere på andre ting som ikke stresser meg igjennom pusteøvelser. Fokusere på her og nå. Gå turer og være med folk som gir meg glede. Drive med hobbyer som gir meg pusterom. Høre på behagelig musikk som eks buddha bar. Bruker eteriske oljer som har en beroligende effekt, gjerne i et bad. 

Anonymkode: 22800...234

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva hjelper deg når det blir litt for mye mentalt stress ? Nå har det vært en lang periode med stress, bekymringer og travle dager, og det går utover formen. De verste symptomene er konsentrasjonsvansker og dårlig hukommelse, lite energi. 

Jeg ønsker ikke sykemelding. Håper å få noen råd så jeg kommer meg til juni, skal ha lang ferie fra da. 😊 Prøver å trene litt , men på grunn av sykdom blir jeg ofte ekstra sliten av (hard) trening. 

Anonymkode: e71f5...7db

Denne. 1 gong om dagen. Har redda meg. :)

 

 

Anonymkode: 848e7...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meditasjon og puste med magen 🥰

Anonymkode: 8266f...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å bruke tid på DEG, ta vare på deg selv. F.eks fritid/hobby som gir DEG mye, godt med søvn, kutte ut tankekjør og ta tingene mer som det kommer. Det du ikke får gjort noe med er det liten vits å bruke energi på.  Forsøke å stresse helt ned, noe som er vanskelig i disse tider, men kutte ut litt av alt du tror du må gjøre. Aktiviteter for å ro ned kan være yoga eller lytte til mindfullness, en god bok, tegne, hvile etc. Anbefaler å kutte litt av ev sosiale medier og heller bruke tid på å utvikle deg selv og bli mer kreativ 😇 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger også tips. Klarer å være rolig hele dagen, men på kveldstid stiker pulsen helt ekstremt, og har hjertebank. Har prøvd lesing, podcast, skriving, meditasjon, yoga, ingen mobil, helt mørkt og stille rom, tung dyne, drikke vann. Det eneste som roer meg litt er vin, men vil ikke drikke hver kveld for å få sove. 

Anonymkode: fd468...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensesetting og evnen til å kunne si nei. 

Anonymkode: 7ea08...2da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Trenger også tips. Klarer å være rolig hele dagen, men på kveldstid stiker pulsen helt ekstremt, og har hjertebank. Har prøvd lesing, podcast, skriving, meditasjon, yoga, ingen mobil, helt mørkt og stille rom, tung dyne, drikke vann. Det eneste som roer meg litt er vin, men vil ikke drikke hver kveld for å få sove. 

Anonymkode: fd468...c15

Har du prøvd novanight, fåes kjøpt på apotek. Hjelper for min søvn. 

Anonymkode: a61fa...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...