Gå til innhold

Kan hende jeg sender bil på verksted, trenger noen tips

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trur jeg må skifte girkasse olje.

Giret sliter å gå i gir noen ganger, den gir litt motstand etc, mesteparten av tiden fungerer den når bilen er varm, men halvparten av tiden funker den ikke.

Clutchen funker og tar tak med engang, har ikke hatt noe problemer med den.

Men hvor mye trur du dette kommer til å koste? jeg ser for meg iallefall 3000-4000.

men noen som har skiftet på verksted som kan si hvor mye dere betalte? Min er en volvo v70 2002.

Anonymkode: 1c46a...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres mer ut som slitte synkronringer enn girolje, evnt overføringer til girkassen... Skal de skifte synkronringer må girkassen demonteres helt(all innmat i kassa må plukkes helt fra hverandre) før de skifter de slitte delene. Koster lite for deler, men blir fort en del i arbeidspenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
C-girl skrev (12 minutter siden):

Høres mer ut som slitte synkronringer enn girolje, evnt overføringer til girkassen... Skal de skifte synkronringer må girkassen demonteres helt(all innmat i kassa må plukkes helt fra hverandre) før de skifter de slitte delene. Koster lite for deler, men blir fort en del i arbeidspenger. 

OM det er det som er problemet, hvor mye kan det komme opp i pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minner veldig om bilen min når det er på tide med et oljeskift. Den er trø å få i gear når oljen er velbrukt. Blir bedring etter oljeskift.  ( Har også Volvo, manuell gearing )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bøtteballetten skrev (1 minutt siden):

Det minner veldig om bilen min når det er på tide med et oljeskift. Den er trø å få i gear når oljen er velbrukt. Blir bedring etter oljeskift.  ( Har også Volvo, manuell gearing )

Takk for svar, det er det de fleste vennene mine sier også. 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar, det er det de fleste vennene mine sier også. 

:)

Jeg tror det er en kurant sak. 😉 Hvis det er en stund siden du fikk skiftet olje, så blir kvaliteten på oljen dårlig etterhvert. Kjenner stor forskjell på bilen min ang før / etter skift. Det trenger ikke bli så dyrt for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bøtteballetten skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det er en kurant sak. 😉 Hvis det er en stund siden du fikk skiftet olje, så blir kvaliteten på oljen dårlig etterhvert. Kjenner stor forskjell på bilen min ang før / etter skift. Det trenger ikke bli så dyrt for deg. 

Fikk bilen for over et år siden snart, og har ikke skiftet girolje.

Snakket nettopp med verkstedet over telefonen, og han mener at mest sannsynlig så er det girolja.

Prisen blir på 1650, trudde det sku bli mere men det var billigere en jeg hadde trodd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bilen for over et år siden snart, og har ikke skiftet girolje.

Snakket nettopp med verkstedet over telefonen, og han mener at mest sannsynlig så er det girolja.

Prisen blir på 1650, trudde det sku bli mere men det var billigere en jeg hadde trodd!

Det skal ikke store skvetten til med olje. Det er en jobb som er kjapt utført. Derfor blir det en grei pris.  Det er verdt å ta det oljeskiftet når du kjenner det begynner å kjennes trått.👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bøtteballetten skrev (2 minutter siden):

Det skal ikke store skvetten til med olje. Det er en jobb som er kjapt utført. Derfor blir det en grei pris.  Det er verdt å ta det oljeskiftet når du kjenner det begynner å kjennes trått.👍

skal bli mere nøyere på dette nå framover. Men siden det ble litt billigere en jeg trodde så skal jeg få dem til å sjekke et par andre ting også 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper det ikke er så ille, men på min s60 2001-modell slet med noe av det samme du beskriver, og det var clutch-pumpa som måtte byttes. De på verkstedet finner sikkert fort ut av det!

Anonymkode: 19382...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

skal bli mere nøyere på dette nå framover. Men siden det ble litt billigere en jeg trodde så skal jeg få dem til å sjekke et par andre ting også 😄

Du kan notere når jobben er gjort, sånn at du har en oversikt når det er gjort. Når du kjenner det begynner å litt trått, så er det på tide med et skift igjen. Det er kjekt å få gjort noe mer samtidig når det gjelder småjobber. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

OM det er det som er problemet, hvor mye kan det komme opp i pris?

Blir fort 7t arbeid minst, kommer an på gir/motor kombinasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kan notere når jobben er gjort, sånn at du har en oversikt når det er gjort. Når du kjenner det begynner å litt trått, så er det på tide med et skift igjen. Det er kjekt å få gjort noe mer samtidig når det gjelder småjobber. 😊

har noen tåkelys som skulle vært montert, så skal høre hva dem tar for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen tåkelys som skulle vært montert, så skal høre hva dem tar for det. 

Sjekke pris først hvis du har dårlig råd. Må de strekke kabler så tar det litt tid. Regner med at det er trangt om plassen i motorrommet. Var enklere å montere tusenmetringer på 740,n min. Det er romslig under panseret på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekke pris først hvis du har dårlig råd. Må de strekke kabler så tar det litt tid. Regner med at det er trangt om plassen i motorrommet. Var enklere å montere tusenmetringer på 740,n min. Det er romslig under panseret på den. 

er ikke så utroligt trangt i v70en min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er ikke så utroligt trangt i v70en min. 

Krysse fingre for at det blir en lett jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...