Lillemorogco Skrevet 13. juni 2021 #1421 Skrevet 13. juni 2021 someone_here skrev (På 26.4.2021 den 22.05): Jeg vil at jeg blir beskyttet mot uønsket farskap, jeg vil ikke bli utpresset med uønsket barn osv. Hvorfor kvinner vil ha autonomi over sin egen kropp? Heter ikke det "min kropp - mitt valg"? Så bruk kondom da vel, eller steriliser deg! Da er du beskyttet mot uønsket farskap 4
Bummelong Skrevet 13. juni 2021 #1422 Skrevet 13. juni 2021 (endret) Kvinner er jo de som skal føde da. Barry Goldwater hadde beste mening om dette. Abort burde aldri blitt politifisert, det burde vært en privatsak. Altså man kan ha formeninger om det er moralsk eller ikke, men det hører 100% ikke i politikken Endret 13. juni 2021 av Bummelong
Gjest O.G. Skrevet 13. juni 2021 #1423 Skrevet 13. juni 2021 someone_here skrev (22 minutter siden): Abort kan på ingen måte sammenlignes med å måtte betale for et barn man ikke ønsket i minst 18 år framover. Så bra! Så kvinner ber ikke mannen betale barnebidrag, og ikke ber menn indirekte å betale via ulike ordninger? Så hvorfor bruker ikke menn kondom når de puler kvinner de ikke ser for seg som sitt barns mor? someone_here skrev (20 minutter siden): Ja, så tar vi en titt på stastikken, og de ser vi at geniale kvinner dreper ~11000 barn hvert år. Og hadde menn vært gode kondombrukere så hadde vi kanskje halvert aborttallene.
Klink Skrevet 13. juni 2021 #1424 Skrevet 13. juni 2021 (endret) someone_here skrev (1 time siden): Abort kan på ingen måte sammenlignes med å måtte betale for et barn man ikke ønsket i minst 18 år framover. Så bra! Så kvinner ber ikke mannen betale barnebidrag, og ikke ber menn indirekte å betale via ulike ordninger? Nei, en abort fører til at et barn ikke eksisterer, men kvinnen (og en normal mann) kommer til å tenke på det resten av livet. Selv om valget om abort er rett vil en likevel lure på hvordan barnet ville blitt og lignende. Når mannen har blitt far må han betale barnebidrag , ja. Vet ikke hvordan bidraget fungerer jeg. Trenger vel ikke betale bidrag dersom han tar ansvar for barnet sitt 50 prosent. Endret 13. juni 2021 av Klink 2
Gjest O.G. Skrevet 13. juni 2021 #1425 Skrevet 13. juni 2021 Klink skrev (3 timer siden): Når mannen har blitt far må han betale barnebidrag , ja. Vet ikke hvordan bidraget fungerer jeg. Trenger vel ikke betale bidrag dersom han tar ansvar for barnet sitt 50 prosent. 50/50 er i hvertfall kostbart for mannen.
Almando Skrevet 13. juni 2021 #1426 Skrevet 13. juni 2021 Jeg tenker at det er forskjell på abort og juridisk abort. At en kvinne velger å ta abort handler om at hun ikke ønsker å være gravid og å føde et barn, samt ha ansvar for dette barnet til barnet er myndig. Barnet er ikke ønsket, og jeg syns ikke at et uønsket barn skal bli født. At en mann ønsker juridisk abort handler mer om at han kan fraskrive seg ansvar og ligge med hvem han vil, uten å ta hensyn til egen eller partners beskyttelse. Jeg har full forståelse for at ikke alle menn som har sex ønsker å få barn, men det minste man da kan gjøre er å ta ansvar for egen beskyttelse - altså bruke kondom. De fleste menn vil ikke bruke kondom, fordi det gir mindre følsomhet. Dermed er nytelse der og da viktigere enn risikoen for at kvinnen kan bli gravid. Med andre ord blir juridisk abort en slags nødprevensjon som menn kan benytte seg av, og jeg syns ikke det er riktig. Det skal også sies at jeg syns ikke det er riktig at en kvinne velger bort beskyttelse og heller tar abort x antall ganger. Men de færreste kvinner gjør slikt, det er for mange en psykisk påkjenning å ta abort. Jeg har aldri tatt abort selv, men det er nok ikke en behagelig affære heller, fysisk sett. Noen menn vil også argumentere med at de stoler på kvinnen når hun sier at hun bruker p-piller, men så viser det seg at hun ikke gjør det, og lurer mannen til å bli far. Har hørt mange slike historier og erfart dem i det virkelige liv også, og det er svært kynisk og dårlig gjort av kvinnen. Men her tenker jeg at mennene burde få samme råd som vi kvinner får, når vi blir såret av dårlige menn: dere må velge bedre kvinner. En brutal konsekvens av å ligge med "feil" dame. Håpløst råd syns jeg, men det er sant. Ikke ligg med ei dame du ikke kan stole på. Er de fleste damer til å stole på? Sannsynligvis ikke, akkurat som du ikke kan stole på de fleste menn. Har du lyst på ONS? Bruk kondom. Der er så klart en viss fare for at det sprekker, men om det ikke gjør det, så er du åpenbart trygg. Jeg håper at det snart kommer p-piller eller en annen prevensjonsform for menn, slik at de kan slippe å stå i en situasjon hvor de blir ufrivillig fedre. Da har de mer kontroll samtidig som det ikke går utover seksuell nytelse. Jeg håper likevel at juridisk abort aldri blir lov i Norge. 6
Artemisia Skrevet 13. juni 2021 #1427 Skrevet 13. juni 2021 someone_here skrev (16 timer siden): Og hvor tung veier hans stemme? 10%, 30% eller 50%? Og hvorfor fremhever du ordet "også"? Nei, du glemte noe annet også. Siden de var sammen med på å lage et barn, skal de også sammen kunne bestemme om de vil ha barnet eller ikke. Hvorfor beskriver du abort og svangerskap som noe tungt? Det dør i dag veldig få kvinner som følge av skader påført av svangerskap/ og eller abort. Derimot er det overveldende flertall menn som dør på jobb, ala 30-40 døde på jobb i Norge i fjor, mens det bare døde 6-7 kvinner. Jeg har en følelse av at du fortsatt, i 2021, anser menn som levende ATM som skal tilfredsstille/forsørge men samtidig ikke ha noen rett til å si nei. Hvis du dessuten vil diskutere abort og dens følgende skader, kan du se hva @O.G. skriver om "celleklump", og den nedsettende måten hun omtaler fosteret på. Hvorfor er det så vanskelig for deg å forstå at menn må også få rett til å bestemme over sin egen skjebne, også ved ONS? Hvis hun ikke vil ta abort, er det helt okei. Men da tar hun på seg voksen-buksene bære ansvaret, inkludert økonomisk, alene? Menns stemme teller i siste instans NULL angående kvinnens endelige beslutning om abort. Menn står fritt til å holde sine sædceller utenfor kvinnens kropp. Hvorfor fortsetter du å stille det samme spørsmålet over 70 sider når absolutt alle svarer deg det samme? Det virker som om poenget med tråden er å forhåne og fornedre kvinner. Ettersom du vil at kvinner skal ha 100% økonomisk og juridisk ansvar for og kontroll over barn så må det bety at du vil at fedre skal ha null foreldrerett? Er dette din mening? Hvis ikke så er din posisjon at menn skal bestemme over kvinners kropper og gjøre som de vil med dem. At menn skal bestemme når kvinner skal ta abort, når kvinner skal fullføre svangerskap, når kvinner skal ha økonomisk og juridisk rett og ansvar og når de ikke skal ha det. Dette er reproduksjonsslaveri og å frata kvinner grunnleggende menneskerettigheter og borgerrettigheter. Så er det din posisjon at kvinner skal ha 100% økonomisk og juridisk ansvar for og kontroll over alle barn, eller ikke? Det er et ja/nei spørsmål. 6
Meridian Skrevet 13. juni 2021 #1428 Skrevet 13. juni 2021 someone_here skrev (13 timer siden): 😁 https://www.aftenposten.no/norge/i/Ervl/mann-25-doemt-til-seks-aars-fengsel-etter-aa-ha-blandet-abortmiddel-i-d Hun kan ikke styre det, nei, men hun kan velge en periode når fertiliteten hennes er aller høyeste nivå. Det at hun hun gå gjennom er på ingen måte god argumentasjon for hvorfor kvinner skal ha full rett over et barn hun ikke var alene på å lage. Det er rart at de bestemmer fordi kvinner ikke betaler for seg selv, og er største bidragsmottakere. Du sier det fordi det ikke blir sånt i løpet av nærmeste fremtid. Du skriver at menn "har bestemt" på alle områder, noe som gir implikasjon for at det fortsatt er sånt. Hvordan bestemmer menn over kvinner kropp nå? Dere abortmotstandere bryr dere ikke om barnet eller mor så lenge barnet på død liv skal bli født. Om mors liv står i fare så er ikke det så farlig så lenge man redder barnet. Er det noen abortmotsandere som bryr seg om hvordan barnet får det når det blir født? Neppe. Uansett, alle har rett til å bestemme over egen kropp. Du bestemmer over din kropp, jeg bestemmer over min kropp. Og vi må lære barna våre at de bestemmer over sin kropp. Ingen andre har lov til å røre. 3
Gjest someone_here Skrevet 14. juni 2021 #1429 Skrevet 14. juni 2021 Rotemor skrev (20 timer siden): Helt utrolig at en så absurd sammenligning får så mye oppmerksomhet…. Herregud. Sammenligne et barn med et ikke-eksisterende barn. What The fuck. Kvinner har lov til adoptere bort barn de ikke ønsker. Selv uten fars velsignelse.
Maleficenta Skrevet 14. juni 2021 #1430 Skrevet 14. juni 2021 someone_here skrev (10 minutter siden): Kvinner har lov til adoptere bort barn de ikke ønsker. Selv uten fars velsignelse. nei 4
Inocybe Skrevet 14. juni 2021 #1431 Skrevet 14. juni 2021 someone_here skrev (33 minutter siden): Kvinner har lov til adoptere bort barn de ikke ønsker. Selv uten fars velsignelse. Nei. Hvis kvinnen ikke ønsker barnet etter det er født er det faren som tar over ansvaret. Moren må da betale bidrag til faren. Altså helt likt mellom kjønnene. Både mor og far må skrive under om barnet skal adopteres bort. Moren kan ikke gjøre det alene uten farens godkjenning. 2
Inocybe Skrevet 14. juni 2021 #1432 Skrevet 14. juni 2021 someone_here skrev (På 12.6.2021 den 23.51): - forkortet innlegget - Hvorfor beskriver du abort og svangerskap som noe tungt? Det dør i dag veldig få kvinner som følge av skader påført av svangerskap/ og eller abort. Det har ikke slått deg at svangerskap, fødsel og abort beskrives som tungt fordi det faktisk er jævlig tungt for veldig mange? Det er mange bivirkninger og skader helt fra de veldig alvorlige, som har betydelig effekt på helsen og livskvaliteten resten av livet, til de mindre alvorlige men fortsatt plagsomme. Begge kategorier er vanlige. Svangerskap og fødsel er fortsatt noe av det farligste en kvinne kan gå gjennom selv i den vestlige verden. Det er ingen kvinner som går 100 % uberørt gjennom svangerskap og fødsel. Abort er også et alvorlig inngrep både fysisk og psykisk og bare et fåtall er helt uberørte etterpå. Jeg gremmes over å lese slik nedvurdering av alvorlige problemstillinger som du gjør når du omtaler abort, svangerskap og fødsel. At mange menn skades og/eller dør på jobb er selvfølgelig tragisk, men det har intet med denne diskusjonen å gjøre. Det er whataboutism. 4
Gjest someone_here Skrevet 14. juni 2021 #1433 Skrevet 14. juni 2021 Lillemorogco skrev (19 timer siden): Så bruk kondom da vel, eller steriliser deg! Da er du beskyttet mot uønsket farskap Og det samme sier du til kvinner? Steriliser deg, bruk prevensjon eller avstå fra sex? O.G. skrev (19 timer siden): Så hvorfor bruker ikke menn kondom når de puler kvinner de ikke ser for seg som sitt barns mor? Og hadde menn vært gode kondombrukere så hadde vi kanskje halvert aborttallene. Spør dem, du! Og hvorfor har kvinner ubeskyttet sex med en de ikke anser for seg som sitt barns far? Kanskje ja, kanskje ikke. Hvorfor har kvinner sex de ikke ønsker barn da? Klink skrev (18 timer siden): Nei, en abort fører til at et barn ikke eksisterer, men kvinnen (og en normal mann) kommer til å tenke på det resten av livet. Selv om valget om abort er rett vil en likevel lure på hvordan barnet ville blitt og lignende. Når mannen har blitt far må han betale barnebidrag , ja. Vet ikke hvordan bidraget fungerer jeg. Trenger vel ikke betale bidrag dersom han tar ansvar for barnet sitt 50 prosent. Jeg vet ikke hva som er normalt, for mange damer tar 4-5 aborter i løpet av livet. Litt vanskelig å huske alle "ville-blitt-barn" Hvorfor skal han betale bidrag hvis han ikke ønsket barn? Hvorfor skal han tilbringe mye av fritiden sin med en person som var uønsket? Man leser stadig i denne tråden at ingen skal tvinge kvinne til føde barn. Men hvorfor alle vil tvinge mann til å betale? O.G. skrev (14 timer siden): 50/50 er i hvertfall kostbart for mannen. Ikke rart det. Almando skrev (14 timer siden): . Jeg håper likevel at juridisk abort aldri blir lov i Norge. Hvorfor ikke? Støtter du kvinners rett til å ta abort? Artemisia skrev (14 timer siden): Menns stemme teller i siste instans NULL angående kvinnens endelige beslutning om abort. Menn står fritt til å holde sine sædceller utenfor kvinnens kropp. Hvorfor fortsetter du å stille det samme spørsmålet over 70 sider når absolutt alle svarer deg det samme? Det virker som om poenget med tråden er å forhåne og fornedre kvinner. Ettersom du vil at kvinner skal ha 100% økonomisk og juridisk ansvar for og kontroll over barn så må det bety at du vil at fedre skal ha null foreldrerett? Er dette din mening? Hvis ikke så er din posisjon at menn skal bestemme over kvinners kropper og gjøre som de vil med dem. At menn skal bestemme når kvinner skal ta abort, når kvinner skal fullføre svangerskap, når kvinner skal ha økonomisk og juridisk rett og ansvar og når de ikke skal ha det. Dette er reproduksjonsslaveri og å frata kvinner grunnleggende menneskerettigheter og borgerrettigheter. Så er det din posisjon at kvinner skal ha 100% økonomisk og juridisk ansvar for og kontroll over alle barn, eller ikke? Det er et ja/nei spørsmål. Hvis menns stemme veier ingenting, så skal da kvinner ikke be staten eller faren til barnet om å bidra. Kvinner er sterke, selvstendige og kan ta beslutning uten mannens deltakelse. Poenget med tråden er å forstå og vise hvor kyniske noen kvinner er. De vil fortsatt være den eneste som har lisens å slakte "celleklump", mens de vil ikke at at menn skal ha noen lunde like rettigheter. Kvinner kan i dag adoptere bort barnet uten fars tillatelse. Er du misandrist? Jeg vil at kvinner skal ha fullt ansvar for barn de ønsket, men som mannen var mot å ha. De fedrene som ønsker å ha ha barn, skal ha 50% for sitt/sine barn. Nei, menn bestemmer ikke over kvinners kropp. De bestemmer over en felles "celleklump". Det du blir så sjokkert over er noe kvinner allerede her. De bestemmer absolutt alt, og juridisk abort vil gi noen lunde like rettigheter. Detter er reproduksjonsslaveri? Hva annet enn det er når menn må godta absolutt alt en kvinner gjør med et felles produkt av samleie? Jeg har allerede svart på ditt spørsmål. De menn som ønsker å bli fedre skal få 50% av ansvaret for barnet de vil ha sammen. De menn som ikke ønsker å bli fedre (juridisk, finansielt ansvar), bør kunne avstå fra ansvaret. Akkurat som kvinner gjør det nå når de adopterer bort barn. Bølle skrev (7 timer siden): Dere abortmotstandere bryr dere ikke om barnet eller mor så lenge barnet på død liv skal bli født. Om mors liv står i fare så er ikke det så farlig så lenge man redder barnet. Er det noen abortmotsandere som bryr seg om hvordan barnet får det når det blir født? Neppe. Uansett, alle har rett til å bestemme over egen kropp. Du bestemmer over din kropp, jeg bestemmer over min kropp. Og vi må lære barna våre at de bestemmer over sin kropp. Ingen andre har lov til å røre. Hva får deg til å tro at jeg abortmotstander? Nei jeg har aldri sagt det. Hvis et barn blir så sykt at det ikke blir levedyktig, så skal hun få rett til å ta abort. Det samme gjelder når det er snakk om død og liv hos en kvinne. I tråden snakker jeg utelukkende om kvinner som bruker abort som prevensjonsmiddel. "Celleklumpen" er allerede ikke var kvinners kropp.
Gjest someone_here Skrevet 14. juni 2021 #1434 Skrevet 14. juni 2021 Maleficenta skrev (1 time siden): nei Jo Inocybe skrev (36 minutter siden): Nei. Hvis kvinnen ikke ønsker barnet etter det er født er det faren som tar over ansvaret. Moren må da betale bidrag til faren. Altså helt likt mellom kjønnene. Både mor og far må skrive under om barnet skal adopteres bort. Moren kan ikke gjøre det alene uten farens godkjenning. Nå ler jeg faktisk 😁😁 Har du hørt om at kvinner kan velge å ikke nevne hvem faren er? Selv farskapstest er ikke obligatorisk.
Klink Skrevet 14. juni 2021 #1435 Skrevet 14. juni 2021 someone_here skrev (5 minutter siden): Og det samme sier du til kvinner? Steriliser deg, bruk prevensjon eller avstå fra sex? Spør dem, du! Og hvorfor har kvinner ubeskyttet sex med en de ikke anser for seg som sitt barns far? Kanskje ja, kanskje ikke. Hvorfor har kvinner sex de ikke ønsker barn da? Jeg vet ikke hva som er normalt, for mange damer tar 4-5 aborter i løpet av livet. Litt vanskelig å huske alle "ville-blitt-barn" Hvorfor skal han betale bidrag hvis han ikke ønsket barn? Hvorfor skal han tilbringe mye av fritiden sin med en person som var uønsket? Man leser stadig i denne tråden at ingen skal tvinge kvinne til føde barn. Men hvorfor alle vil tvinge mann til å betale? Ikke rart det. Hvorfor ikke? Støtter du kvinners rett til å ta abort? Hvis menns stemme veier ingenting, så skal da kvinner ikke be staten eller faren til barnet om å bidra. Kvinner er sterke, selvstendige og kan ta beslutning uten mannens deltakelse. Poenget med tråden er å forstå og vise hvor kyniske noen kvinner er. De vil fortsatt være den eneste som har lisens å slakte "celleklump", mens de vil ikke at at menn skal ha noen lunde like rettigheter. Kvinner kan i dag adoptere bort barnet uten fars tillatelse. Er du misandrist? Jeg vil at kvinner skal ha fullt ansvar for barn de ønsket, men som mannen var mot å ha. De fedrene som ønsker å ha ha barn, skal ha 50% for sitt/sine barn. Nei, menn bestemmer ikke over kvinners kropp. De bestemmer over en felles "celleklump". Det du blir så sjokkert over er noe kvinner allerede her. De bestemmer absolutt alt, og juridisk abort vil gi noen lunde like rettigheter. Detter er reproduksjonsslaveri? Hva annet enn det er når menn må godta absolutt alt en kvinner gjør med et felles produkt av samleie? Jeg har allerede svart på ditt spørsmål. De menn som ønsker å bli fedre skal få 50% av ansvaret for barnet de vil ha sammen. De menn som ikke ønsker å bli fedre (juridisk, finansielt ansvar), bør kunne avstå fra ansvaret. Akkurat som kvinner gjør det nå når de adopterer bort barn. Hva får deg til å tro at jeg abortmotstander? Nei jeg har aldri sagt det. Hvis et barn blir så sykt at det ikke blir levedyktig, så skal hun få rett til å ta abort. Det samme gjelder når det er snakk om død og liv hos en kvinne. I tråden snakker jeg utelukkende om kvinner som bruker abort som prevensjonsmiddel. "Celleklumpen" er allerede ikke var kvinners kropp. Kvinner tar 4-5 provoserte aborter hver i løpet av livet, hvor har du det fra? 2
Klink Skrevet 14. juni 2021 #1436 Skrevet 14. juni 2021 someone_here skrev (5 minutter siden): Jo Nå ler jeg faktisk 😁😁 Har du hørt om at kvinner kan velge å ikke nevne hvem faren er? Selv farskapstest er ikke obligatorisk. Hvis kvinnen ikke ønsker barnet, hvorfor skulle hun la være å si hvem som er far? 2
Gjest someone_here Skrevet 14. juni 2021 #1437 Skrevet 14. juni 2021 Klink skrev (13 minutter siden): Hvis kvinnen ikke ønsker barnet, hvorfor skulle hun la være å si hvem som er far? Dette har jeg ikke peiling på. Det kan være mange årsaker til, men i denne tråden er det ikke relevant. Det viktigste er at det allerede nå fullt lovlig å ta juridisk abort. Og menn betaler for det.
Klink Skrevet 14. juni 2021 #1438 Skrevet 14. juni 2021 someone_here skrev (1 minutt siden): Dette har jeg ikke peiling på. Det kan være mange årsaker til, men i denne tråden er det ikke relevant. Det viktigste er at det allerede nå fullt lovlig å ta juridisk abort. Og menn betaler for det. Hvor er det lov? 2
Inocybe Skrevet 14. juni 2021 #1439 Skrevet 14. juni 2021 someone_here skrev (45 minutter siden): Jo Nå ler jeg faktisk 😁😁 Har du hørt om at kvinner kan velge å ikke nevne hvem faren er? Selv farskapstest er ikke obligatorisk. Det er heldigvis bare et fåtall av barn hvor moren unnlater å føre opp kjent far. Ikke er det lovlig heller. Langt langt de fleste barn i Norge har kjent far. Hvis en mann mistenker han kan være far til et barn kan ha gå via NAV og få det avklart. Vanskeligere selvfølgelig om det er etter et ONS men der beskytter han vel seg selv med kondom så da er sannsynligheten for uønsket graviditet liten. 2
Gjest someone_here Skrevet 14. juni 2021 #1440 Skrevet 14. juni 2021 Klink skrev (1 time siden): Hvor er det lov? I Norge Inocybe skrev (44 minutter siden): Det er heldigvis bare et fåtall av barn hvor moren unnlater å føre opp kjent far. Ikke er det lovlig heller. Langt langt de fleste barn i Norge har kjent far. Hvis en mann mistenker han kan være far til et barn kan ha gå via NAV og få det avklart. Vanskeligere selvfølgelig om det er etter et ONS men der beskytter han vel seg selv med kondom så da er sannsynligheten for uønsket graviditet liten. Ja, så kan de hva de vil med barnet, til og med adoptere bort. Her konkluderte vi at kvinner kan ta juridisk abort i dag. Hvorfor vil ikke kvinner at menn skal ha litt flere rettigheter for å redusere skjevheten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå