Gå til innhold

Kvinner som er for selvbestemt abort hos kvinner, men imot juridisk abort hos menn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvsagt har mannen noe han også skulle sagt og i tilfeller der par blir gravide uten at det var planlagt, er det da normalt at man snakker sammen om det. Men siste ordet ligger likevel hos kvinnen, som faktisk må bære og føde eller ta abort, som begge er tunge konsekvenser av slurv/svikt med prevensjon. Nå må du få det inn i hodet ditt. Og siden begge var med på å lage barnet, må begge ta konsekvensene av det: kvinnen ved å enten gå gravid og føde eller ta abort, og mannen ved å ta del i ansvaret dersom det blir barn. 

Ved ONS blir det mest sannsynlig ikke noe samarbeid og kvinnen blir enten stående alene med et barn eller tar abort uten støtte. Blir det barn der, så får mannen jaggu ta på seg voksen-buksene dersom kvinnen ikke klarer å ta abort. Hvorfor er dette så himla vanskelig for deg å forstå, @someone_here

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
someone_here skrev (22 minutter siden):

Tydeligvis masse sjåvinistiske kvinner her. 

På hvilken måte?

Og du gir samme råd til kvinner som ikke ønsker å få barn? Enten Sterilisere seg eller avstå fra sex?

Hvis det ikke har noe med menn å gjøre, hvorfor må de være ansvaret etter fødsel? Han trenger ikke å gjøre noe med hennes kropp, men med celleklump han var med med på å lage, bør han si 50% av om det blir barn eller ikke. Sier du det samme til kvinner? Har de frivillig sex skal de nektes abort? Eller anbefaler du å fjerne livmor? 

han kan jo ikke bestemme at hun skal ta abort.

• Liker 3
Gjest someone_here
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

han kan jo ikke bestemme at hun skal ta abort.

Men da skal ikke hun få bestemme om hun får hjelp i form av hans tilstedeværelse og penger. 

Skrevet
someone_here skrev (Akkurat nå):

Men da skal ikke hun få bestemme om hun får hjelp i form av hans tilstedeværelse og penger. 

jo for det er konsekvensen mannen tar når hsn valgte å ha sex. Hun tar konsekvensen med at hun enten må ta abort elker gjennomgå en smertefull fødsel og få hele livet snudd på hodet. Er så lei sv menn her inne som ikke anser abort som en konsekvens

• Liker 6
Skrevet
someone_here skrev (23 minutter siden):

Hvis det ikke har noe med menn å gjøre, hvorfor må de være ansvaret etter fødsel? Han trenger ikke å gjøre noe med hennes kropp, men med celleklump han var med med på å lage, bør han si 50% av om det blir barn eller ikke. Sier du det samme til kvinner? Har de frivillig sex skal de nektes abort? Eller anbefaler du å fjerne livmor? 

Her svarer du på ditt eget spørsmål, menn behøver ikke ha noe som helst med kvinner å gjøre seksuelt, det er helt frivillig. Hvis en mann først gjør en kvinne gravid så kan konsekvensen være et barn. Det er ikke kvinners egg som sprinter rundt på jakt etter mannekropper å besvangre. Kvinner holder sine egg for seg selv. Det er ingen likhet eller likestilling i reproduksjon, mannen nyter og bidrar ellers med null, kvinnen produserer barnet til stor personlig og kroppslig kostnad. Måten du omtaler kvinner, abort, svangerskap og til og med kvinners organer på er med en slik forakt og dehumanisering at jeg blir uvel.

• Liker 8
Skrevet

Videre så er den logiske implikasjonen av ditt forslag om at kvinner skal ha hundre prosent juridisk og økonomisk kontroll over de barn hun føder, mens fedrene skal ha null, at menn skal ha null foreldrerett. Personlig så er jeg ikke imot denne løsningen, men jeg er i mindretall blant annet fordi flertallet anser dette som en innskrenkning av barnets rettigheter.

• Liker 2
Skrevet
someone_here skrev (48 minutter siden):

Og du gir samme råd til kvinner som ikke ønsker å få barn? Enten Sterilisere seg eller avstå fra sex?

Kvinner som ikke vil ha barn er gode prevensjonsbrukere.

Skrevet
O.G. skrev (8 minutter siden):

Stort sett ja, for de sitter med ansvaret om de blir gravide. Det er det et par brukere her som ikke forstår. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Klink skrev (4 minutter siden):

Stort sett ja, for de sitter med ansvaret om de blir gravide. Det er det et par brukere her som ikke forstår. 

Nemlig.

Jeg har i mitt liv som seksuelt aktivt bare hatt et uhell, og det er pga jeg har vært nøye med prevensjonen min. Det må man regne med når unger kommer av puling.

Endret av O.G.
Skrevet
someone_here skrev (På 4.6.2021 den 0.18):

Samtykke til å få barn. Det kommer ikke av seg selv 😁

Eh jo, barnet kommer faktisk helt av seg selv når det først er inne i magen. Eller tror du at det er kvinnen som ‘styrer’ om hun blir gravid eller ei ved et samleie uten prevansjon?

• Liker 4
Skrevet
someone_here skrev (På 26.4.2021 den 21.01):

Hvorfor skal kvinner kunne bestemme over tre liv (sitt eget, barnets og fars)?

En kvinne kan fint ikke nevne hvem  faren til barnet er, og gi det til adopsjon, noe som kan regnes som juridisk abort. Menn har ikke lignende mulighet. 

Angående "barn har rett til å vite hvem mor og far er", så er det det latterligste jeg har i det siste hørt om. Kvinner kan få barn ved å benytte seg av assistert befruktning, og da blir hun solomor, noe som staten tydeligvis aksepterer. 

Hvorfor har menn ikke rett til juridisk abort?

Kvinnekroppen går igjennom veldig mye ved mensen, sex, graviditet, fødsel og amming. Da er det ikke rart at kvinner bestemmer. Ingen skal tvinge en kvinne til å gå igjennom et svangerskap, som skjer i hennes kropp, mot hennes vilje. 

Hadde menn måtte gå igjennom det samme og kvinner måtte stå å se på, hadde det vært mennene som bestemte. 

Menn har uansett bestemt på alle andre områder, også kvinnekroppen. 

• Liker 2
Gjest someone_here
Skrevet
Katretty skrev (På 4.6.2021 den 10.50):

Selvsagt har mannen noe han også skulle sagt og i tilfeller der par blir gravide uten at det var planlagt, er det da normalt at man snakker sammen om det. Men siste ordet ligger likevel hos kvinnen, som faktisk må bære og føde eller ta abort, som begge er tunge konsekvenser av slurv/svikt med prevensjon. Nå må du få det inn i hodet ditt. Og siden begge var med på å lage barnet, må begge ta konsekvensene av det: kvinnen ved å enten gå gravid og føde eller ta abort, og mannen ved å ta del i ansvaret dersom det blir barn. 

Ved ONS blir det mest sannsynlig ikke noe samarbeid og kvinnen blir enten stående alene med et barn eller tar abort uten støtte. Blir det barn der, så får mannen jaggu ta på seg voksen-buksene dersom kvinnen ikke klarer å ta abort. Hvorfor er dette så himla vanskelig for deg å forstå, @someone_here

Og hvor tung veier hans stemme? 10%, 30% eller 50%? Og hvorfor fremhever du ordet "også"?

Nei, du glemte noe annet også. Siden de var sammen med på å lage et barn, skal de også sammen kunne bestemme om de vil ha barnet eller ikke. 

Hvorfor beskriver du abort og svangerskap som noe tungt? Det dør i dag veldig få kvinner som følge av skader påført av svangerskap/ og eller abort. Derimot er det overveldende flertall menn som dør på jobb, ala 30-40 døde på jobb i Norge  i fjor, mens det bare døde 6-7 kvinner. 

Jeg har en følelse av at du fortsatt, i  2021, anser menn som levende ATM som skal tilfredsstille/forsørge men samtidig ikke ha noen rett til å si nei. 

Hvis du dessuten vil diskutere abort og dens følgende skader, kan du se hva @O.G. skriver om "celleklump", og den nedsettende måten hun omtaler fosteret på.

Hvorfor er det så vanskelig for deg å forstå at menn må også få rett til å bestemme over sin egen skjebne, også ved ONS?  Hvis hun ikke vil ta abort, er det helt okei. Men da tar hun på seg voksen-buksene bære ansvaret, inkludert økonomisk, alene?

Skrevet
someone_here skrev (1 minutt siden):

Og hvor tung veier hans stemme? 10%, 30% eller 50%? Og hvorfor fremhever du ordet "også"?

Nei, du glemte noe annet også. Siden de var sammen med på å lage et barn, skal de også sammen kunne bestemme om de vil ha barnet eller ikke. 

Hvorfor beskriver du abort og svangerskap som noe tungt? Det dør i dag veldig få kvinner som følge av skader påført av svangerskap/ og eller abort. Derimot er det overveldende flertall menn som dør på jobb, ala 30-40 døde på jobb i Norge  i fjor, mens det bare døde 6-7 kvinner. 

Jeg har en følelse av at du fortsatt, i  2021, anser menn som levende ATM som skal tilfredsstille/forsørge men samtidig ikke ha noen rett til å si nei. 

Hvis du dessuten vil diskutere abort og dens følgende skader, kan du se hva @O.G. skriver om "celleklump", og den nedsettende måten hun omtaler fosteret på.

Hvorfor er det så vanskelig for deg å forstå at menn må også få rett til å bestemme over sin egen skjebne, også ved ONS?  Hvis hun ikke vil ta abort, er det helt okei. Men da tar hun på seg voksen-buksene bære ansvaret, inkludert økonomisk, alene?

Abort er tungt psykisk, og vondt fysisk. 

Svangerskap innebærer ofte sykmelding fra jobb på grunn av kvalme og bekkenløsning. Det kan være komplikasjoner som gjør at man må ta det rolig. 
Fødsel er også en påkjenning. Så kom ikke her å si at dette ikke er tungt. 

Menn har rett til å si nei, de kan bruke prevensjon og svikter det trenger de ikke være en del av barnets liv. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Har ikke lest tråden, men vil si min mening.

At kvinner har selvbestemt abort, mens mannen ikke har juridisk abort er kjønnsdiskriminering. Menn blir faktisk diskriminert imot basert på deres kjønn i veldig mange lover på området barn/omsorg, ikke bare akuratt her.

Endret av Stonegiant
Skrevet
someone_here skrev (9 timer siden):

Hun trenger bare å lese tråden og se hva du skriver om menns intellektuelle kapasitet og manglende evne til å ta ansvar for egen seksualitet. 

Skrevet (endret)
Stonegiant skrev (8 timer siden):

Har ikke lest tråden, men vil si min mening.

At kvinner har selvbestemt abort, mens mannen ikke har juridisk abort er kjønnsdiskriminering. Menn blir faktisk diskriminert imot basert på deres kjønn i veldig mange lover på området barn/omsorg, ikke bare akuratt her.

Denne posten jeg siterer illustrerer post # 1415

Endret av O.G.
Gjest someone_here
Skrevet
Artemisia skrev (På 4.6.2021 den 11.16):

Her svarer du på ditt eget spørsmål, menn behøver ikke ha noe som helst med kvinner å gjøre seksuelt, det er helt frivillig. Hvis en mann først gjør en kvinne gravid så kan konsekvensen være et barn. Det er ikke kvinners egg som sprinter rundt på jakt etter mannekropper å besvangre. Kvinner holder sine egg for seg selv. Det er ingen likhet eller likestilling i reproduksjon, mannen nyter og bidrar ellers med null, kvinnen produserer barnet til stor personlig og kroppslig kostnad. Måten du omtaler kvinner, abort, svangerskap og til og med kvinners organer på er med en slik forakt og dehumanisering at jeg blir uvel.

Hvorfor anser du du barneproduksjon som noe hellig? Hun har bestemt seg for å ha barn, så skal hun da ta alt ansvar selv. 

Måten du omhandler menn, deres rolle er forkastelig og dehumaniserende at jeg blir uvel.

Artemisia skrev (På 4.6.2021 den 11.29):

Videre så er den logiske implikasjonen av ditt forslag om at kvinner skal ha hundre prosent juridisk og økonomisk kontroll over de barn hun føder, mens fedrene skal ha null, at menn skal ha null foreldrerett. Personlig så er jeg ikke imot denne løsningen, men jeg er i mindretall blant annet fordi flertallet anser dette som en innskrenkning av barnets rettigheter.

Nei, har bommer du igjen. De fedre som ønsker å bli far, skal bli far. De som ikke ønsker det, skal ikke bli far. Akkurat på samme måte som kvinner kan med full rett drepe hans barn som ha ønsker eller ikke nevne hvem faren til barnet er. 

O.G. skrev (På 4.6.2021 den 11.32):

😁 Og dermed er det kun 11000 barn som ble drept i fjor. 

Klink skrev (På 4.6.2021 den 11.42):

Abort er på ingen ansvar sammenlignet med å bli far mot eget ønske.

O.G. skrev (På 4.6.2021 den 11.45):

Nemlig.

Jeg har i mitt liv som seksuelt aktivt bare hatt et uhell, og det er pga jeg har vært nøye med prevensjonen min. Det må man regne med når unger kommer av puling.

Er det slik du anser en "celleklump"? Hvor mange "uhell" er mange uhell i såfall?  Du ser jo at du bare har hatt en feil i løpet av aktivt sexliv, og du slipper alt av ansvaret foreldre har. 

Det latterligste er hvordan modern lov anser abort. Når en kvinne bestemmer seg for å ta abort og deretter dreper "celleklumpen", blir det normalisert og hun vil på ingen måte bli ansett som kriminell. 

Når en en mann fremprovoserer abort av en "celleklump" han "eier" 50% av, blir han plutselig ansett som kriminell. 

Sitat

Retten mener at mannen gikk frem på en kalkulert og kynisk måte da han to ganger blandet abortmiddel i drikken til kvinnen.

• Ntb

https://www.aftenposten.no/norge/i/Ervl/mann-25-doemt-til-seks-aars-fengsel-etter-aa-ha-blandet-abortmiddel-i-d

Agnesjenta skrev (På 6.6.2021 den 22.59):

Eh jo, barnet kommer faktisk helt av seg selv når det først er inne i magen. Eller tror du at det er kvinnen som ‘styrer’ om hun blir gravid eller ei ved et samleie uten prevansjon?

Hun kan ikke styre det, nei, men hun kan velge en periode når fertiliteten hennes er aller høyeste nivå. 

Bølle skrev (På 8.6.2021 den 3.41):

Kvinnekroppen går igjennom veldig mye ved mensen, sex, graviditet, fødsel og amming. Da er det ikke rart at kvinner bestemmer. Ingen skal tvinge en kvinne til å gå igjennom et svangerskap, som skjer i hennes kropp, mot hennes vilje. 

Hadde menn måtte gå igjennom det samme og kvinner måtte stå å se på, hadde det vært mennene som bestemte. 

Menn har uansett bestemt på alle andre områder, også kvinnekroppen. 

Det at hun hun gå gjennom er på ingen måte god argumentasjon for hvorfor kvinner skal ha full rett over et barn hun ikke var alene på å lage. Det er rart at de bestemmer fordi kvinner ikke betaler for seg selv, og er største bidragsmottakere. 

Du sier det fordi det ikke blir sånt i løpet av nærmeste fremtid. 

Du skriver at menn "har bestemt" på alle områder, noe som gir implikasjon for at det fortsatt er sånt. Hvordan bestemmer menn over kvinner kropp nå? 

Gjest someone_here
Skrevet
Klink skrev (10 timer siden):

Abort er tungt psykisk, og vondt fysisk. 

Svangerskap innebærer ofte sykmelding fra jobb på grunn av kvalme og bekkenløsning. Det kan være komplikasjoner som gjør at man må ta det rolig. 
Fødsel er også en påkjenning. Så kom ikke her å si at dette ikke er tungt. 

Menn har rett til å si nei, de kan bruke prevensjon og svikter det trenger de ikke være en del av barnets liv. 

Abort kan på ingen måte sammenlignes med å måtte betale for et barn man ikke ønsket i minst 18 år framover. 

Så bra! Så kvinner ber ikke mannen betale barnebidrag, og ikke ber menn indirekte å betale via ulike ordninger? 

Gjest someone_here
Skrevet
O.G. skrev (1 time siden):

Hun trenger bare å lese tråden og se hva du skriver om menns intellektuelle kapasitet og manglende evne til å ta ansvar for egen seksualitet. 

Ja, så tar vi en titt på stastikken, og de ser vi at geniale kvinner dreper ~11000 barn hvert år. 

Skrevet

Helt utrolig at en så absurd sammenligning får så mye oppmerksomhet…. 
Herregud. Sammenligne et barn med et ikke-eksisterende barn. What The fuck.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...