Gå til innhold

Min bror mener jeg er egoistisk som blir gravid midt oppi sykdomsforløpet til foreldrene våre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jeg? Den ene er under utredning for demens og den andre står midt i kreftbehandling. Jeg er over 30 nå og føler at jeg må tenke på meg og mitt liv videre også midt oppi dette. Årene går så fort og plutselig er jeg 35. Jeg er fullt forberedt på å stille opp alt jeg kan for mine foreldre så det går ikke på det. Den som har kreft har også ny ektefelle som er frisk og som har en god støtte der også. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 552ed...722

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at han får stå for det han mener, men jeg er ikke enig med han.  Man kan ikke sette livet på vent fordi foreldrene er syke. Livet går jo videre uansett, selv om det er litt hardt sagt.

Og graviditeter kan jo ikke alltid planlegges heller da. Det som skjer, det skjer. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er du ikke egoistisk. Det er riktig for deg å prøve å få barn nå. Et barnebarn kan også være til stor glede for dine foreldre i en vanskelig tid for dem. Masse lykke til!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han redd for at han må stille opp for foreldrene, og ikke kan lempe alt på deg?  Helt utrolig dårlig stil å skulle prøve å gi deg dårlig samvittighet for at du planlegger ditt liv. Det er faktisk ditt liv du lever- du kan ikke vente på idelle omstendigheter. Kanskje tar det lang tid for deg å bli gravid. Broren din må ta et blikk på seg selv før han kaller deg egoistisk. 

Anonymkode: 10783...2be

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som får barn, gjør det av egoistiske grunner. Heldigvis, ellers hadde vi hatt mange flere umotiverte og dårlige foreldre. 

Det er synd at foreldrene dine er syke, men det skal ikke styre når du får barn. 

Anonymkode: 8e17f...355

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke egoistisk. 😊 

Og et barnebarn kan være til stor glede for foreldrene dine også, ( om de er typen til det da) nytt liv i en periode der de selv kjenner på sykdom og vanskelige dager kan løfte tilværelsen og være lyspunkt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke foreldrene dine vil synes det samme. Jeg vil tro at de synes det er fint at de får barnebarn og ser at dere har det godt. De vil nok ikke at dere setter livet på stopp pga de.

Anonymkode: a286e...850

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke egoistisk. Livet sirkel. Folk har en tendens for å bli urimelige, når ting er tøft. La det gå og fokuser på det viktigeste, familien og deg selv i en tøff tid. 

Anonymkode: ba190...bc3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har det sikkert vondt nå, og har mulig ikke tenkt seg om før han reagerer. Be han sette ord på hvorfor han føler det slik. Mulig han er ulykkelig på hjemmebane, at han tror du ikke vil være til stede å hjelpe, eller hva som helst annet.

Det er ikke urettferdig. Tvert i mot. Jeg var selv gjennom prøverør samtidig som jeg stod i sykdom og død i familien. Det er utrolig tøft å kombinere hormoner, mulig fysiske plager, med sorg, og det å være der for andre. 

Anonymkode: a3847...982

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke foreldrene dine vil synes det samme. Jeg vil tro at de synes det er fint at de får barnebarn og ser at dere har det godt. De vil nok ikke at dere setter livet på stopp pga de.

Anonymkode: a286e...850

Klokt sagt 😊

Tror det er viktig for mange,når de begynner å bli gamle og kjenner på sykdom, å se at barna har det godt og lever sine liv. 

Det er ikke unaturlig for foreldre å ønske å se sine barn lykkes, og føle seg trygg for at de vil ha det godt og klare seg, også når foreldrene er borte. Sykdom og død er en naturlig del av livet, det samme er det å få barn. 

Men Det er også naturlig for familie å reagere med stress, være litt urimelige, blir ofte konflikter i vanskelige perioder..  

Så jeg vil egentlig råde deg til å prøve å være litt romslig med din bror, selv om det han sier er urimelig, men ikke la deg styre av han. Sett ned foten for hamvennlig men bestemt om han begynner på den måten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at en evt graviditet og fødsel også kan gi glede til foreldrene til ts.

Anonymkode: a286e...850

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være fint for hele familien at det skjer noe positivt oppi all sorgen. Ikke vent med å få barn.

Anonymkode: 83a7b...737

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Demens blir man aldri frisk av, man blir bare verre og verre, men kan leve i mange år allikevel, så argumentet med den forelderen er i hvert fall helt ute. Når det gjelder den andre forelderen, er det selvsagt heller ikke noe problem. Har dere et godt forhold, vil jo vedkommende bare glede seg over at et barnebarn er på vei. Tipper vedkommende hadde satt pris på å treffe sitt barnebarn, eller i det minste vite at det var et barnebarn på vei, hvis hn eventuelt skulle dø. Jeg ser virkelig ingen negative sider ved det å få barn nå. Høres egentlig mest ut som om broren din syns foreldrene deres er en byrde han er redd for å få for mye av.

Anonymkode: 97abc...aa0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke leve ditt liv gjennom andres. Du må velge deg selv først. Plutselig er du 40, foreldrene dine er like syke og det er sannsynligvis for sent med barn. Få de ungene du vil ha, foreldrene dine blir sikkert glad for barnebarn!

Anonymkode: 10458...aff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så.....

Du skal risikere mulighet for å få barn fordi du som mange har foreldre som opplever alvorlig sykdom? 

Foreldrene dine ønsker neppe det for deg.

Foreldrene dine, spesielt den med kreftsykdom kommer nok til å bli superglad for å oppleve eventuelt barnebarn og se at du velger å leve med noe kvalitet. Det fikk jo de oppleve med dere to :)

Anonymkode: d5107...0f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så broren din mener at du skal sette barneønsket på vent de siste av dine fruktbare år fordi foreldrene deres er syke ? :ler: 🤦‍♀️

For meg høres det mer ut som om han er redd for at mer at jobben med å følge opp foreldrene deres og hjelpe de skal falle på han, for argumentet hans ellers lager absolutt null mening. Dersom en av foreldrene er dement så blir h*n ikke bedre, heller værre, og han kan da ikke mene at du aldri skal kunne få barn pga. dette. :klo: Når det gjelder den kreftsyke forelderen så vil nok denne sette pris på å bli besteforelder, eller i det minste vite at h*n skal bli det før h*n evt. går bort. 

Anonymkode: a5bd5...47f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har uhelbredelig kreft og jeg skal ta ut spiralen nå. Det er jo heller POSITIVT at du blir gravid så man kan glede seg over noe i stedet død og fordervelse 😁❤️❤️ Livet går videre til tross for tragedier!

Anonymkode: 9ca65...a6c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minn han på at å ha et barnebarn kan gi de gamle foreldrene enda mer lyst til å kjempe for å være i live! ❤️
Psykisk og fysisk helse henger sammen, uansett hvor dårlig det står til med den fysiske!

Anonymkode: dc295...464

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor han skal ha enn mening om det. Har du fortalt at du vurderer å prøve å bli gravid? Det trenger ikke han å involveres i.

Dersom du blir gravid kan han få nyheten da og ikke før.

 

... og GRATULERER bør være hans kommentar da.

Anonymkode: ef9a5...a33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...