Gå til innhold

1.klassinger: populære barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et spørsmål til foreldre som har en 1.klassing. Vet dere hvem som er de populære barna i klassen til barnet ditt? Legger dere merke til det? Hvordan vet dere at f.eks Martine eller Jacob er den mest populære jenten/ gutten? Er dere blitt kjent med foreldrene til disse barna?

Er bare nysgjerrig.

Anonymkode: 0d5b1...9b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at de mest populære barna gjerne er pene, sosiale og morsomme å være med. Gjelder begge kjønn. 

Anonymkode: 2a690...770

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke. 

Anonymkode: c90be...b57

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg vet ikke. 🙈 Hvis jeg tenker, så kanskje han ene gutten som er mye mer interessert og derfor også mye flinkere enn andre i fotball, kan kalles populær blant gutter. Jeg har selv en gutt.. Jeg har veldig lite peiling på jenter, både i vår og i parallell klasse. Jeg trodde ærlig tatt ikke de er så voksne, ennå, førsteklassinger? At de har populære og mindre populære barn? Vet ihvertfall guttene våre, de er best venner av geografisk prinsipp, altså de som bor nærmest, henger mest sammen fordi det er enklest sånt. 

Anonymkode: 6ec8f...bd1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet på barneskole i mange år og jeg kan si at jeg har sett ganske tidlig(allerede fra førsteklasse, så klart med visse unntak) med hvem som blir populær og hvem som blir mindre populær, dette har stemt i senere tid. Det at det jobbes konsekvent med godt klassemiljø og at alle skal være like gode venner og lignende har noen ganger en effekt men det virker som at popularitet er ganske «set in stone.» Ganske interessant faktisk. 

Anonymkode: fef13...04e

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Et par år siden mine gikk i første klasse, men svarer likevel. De barna som var populære i 1. klasse er fortsatt populære flere år senere, spesielt gjelder det for gutta.  I stor grad er dette barn som er født januar-april og dermed fått fordelen av å være eldre og mer modne. De har gjerne også vært best i sport av samme grunn.  De som er født sent på året har hatt større problemer både sosialt og i idretten.  Mange av de populære har også eldre søsken. 

Anonymkode: 4c264...aa9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har jobbet på barneskole i mange år og jeg kan si at jeg har sett ganske tidlig(allerede fra førsteklasse, så klart med visse unntak) med hvem som blir populær og hvem som blir mindre populær, dette har stemt i senere tid. Det at det jobbes konsekvent med godt klassemiljø og at alle skal være like gode venner og lignende har noen ganger en effekt men det virker som at popularitet er ganske «set in stone.» Ganske interessant faktisk. 

Du er vel ikke lærer? 

Anonymkode: 27321...c8e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De selvsikre barna. Ofte har de eldre søsken og ofte kommer de fra litt «dårligere kår» enn mange av de andre barna. 

Anonymkode: ce968...961

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror ikke det stemmer helt. 

Jeg var sykt pen som førsteklassing (nå også). Men veldig sjenert. 

Mot slutten av barneskolen var jeg stille, men hadde noen få gode venner i klassen jeg var trygge på, og blant de var jeg «populær». (Resten av klassen lekte jeg ikke med). 

På ungdomsskolen holdt jeg fortsatt med denne bitte-lille-gjengen min fra barneskolen. Ble altså ikke populær blant resten av klassen. Fikk derimot mange venner utenom skolen, fra andre skoler. Etter skoletiden var jeg altså populær, men ikke på skolen. 

Nå som jeg går på videregående med helt andre folk er jeg ganske populær og har fått mange flere venner. 

Anonymkode: fbf04...c2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er jeg som lærer enig i. Men på slutten av barneskolen/ungdomsskolen kan det plutselig snu litt. Hvor noen mer "anonyme" plutselig blir veldig populære. Og på vgs-nivå er det helt vilkårlig. 

Anonymkode: 2b332...d34

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kunne du beskrive med hva du mener med "hvem som blir populær og hvem som blir mindre populær".

Ts.

Anonymkode: 0d5b1...9b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blant gutter er nok fysisk størrelse en faktor, de største guttene er ofte mer populære

Anonymkode: 42ae3...8ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Datteren min er populær, vet ikke om hun er slående pen, men morsom, sjarmerende og livlig er hun.

Anonymkode: 88580...c38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du er vel ikke lærer? 

Anonymkode: 27321...c8e

Nei jeg er assistent. Jeg har derfor vært innom mange klasser. Vært innom klasser med både hva jeg ser på som gode lærere og dårlige lærere og ser ofte at det naturlig utvikler seg slik selv om man aktivt prøver å ikke ha «populære barn»

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tror ikke det stemmer helt. 

Jeg var sykt pen som førsteklassing (nå også). Men veldig sjenert. 

Mot slutten av barneskolen var jeg stille, men hadde noen få gode venner i klassen jeg var trygge på, og blant de var jeg «populær». (Resten av klassen lekte jeg ikke med). 

På ungdomsskolen holdt jeg fortsatt med denne bitte-lille-gjengen min fra barneskolen. Ble altså ikke populær blant resten av klassen. Fikk derimot mange venner utenom skolen, fra andre skoler. Etter skoletiden var jeg altså populær, men ikke på skolen. 

Nå som jeg går på videregående med helt andre folk er jeg ganske populær og har fått mange flere venner. 

Anonymkode: fbf04...c2a

Jeg skrev med unntak. Og at det kan skje store skifter ved bytte av skole, overgang til ungdomskole er nok mer vanlig.  Jeg mener fra 1-7 klasse. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gutt i 2 klasse og gruer meg skikkelig til dette med hvem som er mest populære blir en greie. Min gutt går på fotball og er en sosial gutt, men han er ikke spesielt flink i fotball og har heller ikke noe særlig interesse av det. Jeg sliter med traumer fra jeg selv var barn, og var blant de minst populære, fordi jeg var sjenert og ikke deltok i sport. Så jeg «presser» på for at han skal fortsette med fotballen av denne grunn. 
Innbiller meg at de som deltar i sport, automatisk blir godt likt. 

Anonymkode: 58367...1b9

Gjest lillepersille123
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blant gutter er nok fysisk størrelse en faktor, de største guttene er ofte mer populære

Anonymkode: 42ae3...8ae

Det samme gjelder for jenter men omvendt. De slanke og små er populære. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Et par år siden mine gikk i første klasse, men svarer likevel. De barna som var populære i 1. klasse er fortsatt populære flere år senere, spesielt gjelder det for gutta.  I stor grad er dette barn som er født januar-april og dermed fått fordelen av å være eldre og mer modne. De har gjerne også vært best i sport av samme grunn.  De som er født sent på året har hatt større problemer både sosialt og i idretten.  Mange av de populære har også eldre søsken. 

Anonymkode: 4c264...aa9

Bullshit!

Anonymkode: aa2bb...15d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De mest populære barna er de som er utadvendte, sosiale og inkluderende.

De er gjerne pene å se på og flink motorisk; god i idrett/fotball/lek i barnehagen& skolen og på fritiden.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De mest populære barna er de som er utadvendte, sosiale og inkluderende.

De er gjerne pene å se på og flink motorisk; god i idrett/fotball/lek i barnehagen& skolen og på fritiden.

Og flink på skolen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...