MissPierce Skrevet 26. april 2021 #61 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Det høres urimelig ut. Men denne tråden handler om bruk av Tufteparker og ikke fotballbaner, sparkesykler eller festing i park. Hvis dere vil diskutere dette kan dere lage egne tråder. Anonymkode: e0df1...a7e Det handler om at folk tar over steder de ikke skal. Ungene må ikke bruke Tufteparken når folk skal trene der, og voksne trenger ikke å ta over fotballbanen til ungene når de leker der. Her trener også mange i trappene, men de er typ 6meter breie, og delt i to. Så her trener de på ene siden, og går på andre.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #62 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du mener foreldre bør ha barna i bånd? Eller kanskje i lekegrind helt til de begynner på skolen? Anonymkode: 81a48...91d Er mulig å oppsøke skogen og ikke ferdes der ‘alle andre’ ferdes. Anonymkode: 7e1a6...3e9 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #63 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du var der? Anonymkode: 81a48...91d Nei. Var du? Anonymkode: fd120...4f0
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #64 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nei. Var du? Anonymkode: fd120...4f0 Er nærmeste nabo til parken. Anonymkode: 81a48...91d 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #65 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Er mulig å oppsøke skogen og ikke ferdes der ‘alle andre’ ferdes. Anonymkode: 7e1a6...3e9 Ikke alltid like naturlig å gå en tur innom skogen på vei hjem fra barnehagen o.l. Synes faktisk det er en selvfølge at barn skal få leke i nærmiljøet sitt. Anonymkode: 81a48...91d 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #66 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du mener foreldre bør ha barna i bånd? Eller kanskje i lekegrind helt til de begynner på skolen? Anonymkode: 81a48...91d Det burde ikke være umulig å fortelle barna at leke kan de gjøre på lekeplassen, skal de trene så kan de gå i Tufteparken men holde 2 meters avstand og sprite hendene før de tar på apparatene. Jeg tok en rask googling før jeg la ut dette svaret og det står ingen steder på sidene om Tufteparken at den er tenkt brukt som lekeplass. Den er et sted for egentrening for alle aldersgrupper, altså tolker jeg det slik at om en 10-12 åring kommer dit for å trene så er han/hun selvsagt hjertelig velkommen. Avstand og hånddesinfeksjon er blitt normen alle steder så hvorfor skal barn være unntaket på offentlige steder som dette? Anonymkode: d7265...9ae 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #67 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det burde ikke være umulig å fortelle barna at leke kan de gjøre på lekeplassen, skal de trene så kan de gå i Tufteparken men holde 2 meters avstand og sprite hendene før de tar på apparatene. Jeg tok en rask googling før jeg la ut dette svaret og det står ingen steder på sidene om Tufteparken at den er tenkt brukt som lekeplass. Den er et sted for egentrening for alle aldersgrupper, altså tolker jeg det slik at om en 10-12 åring kommer dit for å trene så er han/hun selvsagt hjertelig velkommen. Avstand og hånddesinfeksjon er blitt normen alle steder så hvorfor skal barn være unntaket på offentlige steder som dette? Anonymkode: d7265...9ae Personen jeg siterte klaget på at barn går for nærme hverandre på lekeplassen. Anonymkode: 81a48...91d 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #68 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ikke alltid like naturlig å gå en tur innom skogen på vei hjem fra barnehagen o.l. Synes faktisk det er en selvfølge at barn skal få leke i nærmiljøet sitt. Anonymkode: 81a48...91d Akkurat som at det er en selvfølge at studenter og andre voksne skal benytte seg av byens tilbud uten uten å bli utsatt for smittefare fra barn som ikke tar hensyn. Og barn herjer og styrer som barn skal. Da passer det seg dårlig å drive med denne herjingen i en liten tuftepark hvor voksne trener. For da glemmer de seg og kommer for nærme. Ikke hjelper det at foreldrene er like distré. Anonymkode: e0df1...a7e 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #69 Skrevet 26. april 2021 Mitt inntrykk av denne tråden er at de småbarnsforeldre som mener at TS (og andre unge voksne som trener styrke) bare kan slutte å bruke tufteparker til fordel for å heller løpe ikke er det spor bedre enn dem som påstår at tufteparkene kun skal brukes til trening. Er det virkelig for mye å be om at foreldre er litt mer påpasselige med at barna er flinke og holder avstand, spesielt til andre voksne, akkurat nå under dette smittepresset? Tufteparker er ikke en lekeplass mer enn at et par trestubber er en lekeplass, men tufteparkene kan fint brukes til leking. Det er fremdeles ikke en bare-barn-her-og-man-får-leke-uten-å-vise-hensyn-til-andre-rundt-sone Anonymkode: 5aa14...a6f 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #70 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er nærmeste nabo til parken. Anonymkode: 81a48...91d Så da har du mer kunnskaper om dem som var der enn politiet. Godt å vite. Anonymkode: fd120...4f0
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #71 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Akkurat som at det er en selvfølge at studenter og andre voksne skal benytte seg av byens tilbud uten uten å bli utsatt for smittefare fra barn som ikke tar hensyn. Og barn herjer og styrer som barn skal. Da passer det seg dårlig å drive med denne herjingen i en liten tuftepark hvor voksne trener. For da glemmer de seg og kommer for nærme. Ikke hjelper det at foreldrene er like distré. Anonymkode: e0df1...a7e Dakar voksne som utsettes for barn som ikke tar hensyn 😂 Det er voksne som driver denne pandemien, blant annet ved utstrakt reising over landegrensene. Anonymkode: 81a48...91d 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #72 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så da har du mer kunnskaper om dem som var der enn politiet. Godt å vite. Anonymkode: fd120...4f0 Ja. Nå vet du det. Anonymkode: 81a48...91d
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #73 Skrevet 26. april 2021 Robin666 skrev (20 timer siden): Skiløyper er også for alle, men jeg tar ikke med meg engangsgrill og setter meg midt i løypa for å spise pølser. Forhold deg til hvorfor og hvem de er satt opp til. Har ofte med meg barna i tufteparken her, da får vi en felles økt. Jeg er 33, de er 6&3 år. Anonymkode: ce124...40d 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #74 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dakar voksne som utsettes for barn som ikke tar hensyn 😂 Det er voksne som driver denne pandemien, blant annet ved utstrakt reising over landegrensene. Anonymkode: 81a48...91d Du er jo helt tragisk. Anonymkode: e0df1...a7e 3
Gjest Fnuggolina Skrevet 26. april 2021 #75 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva mener du egentlig? At jeg, en student som har sittet inne på en trang hybel i hele vinter, skal vike - for at ungene ikke tåler å høre ordet "nei" når de invaderer andre sin space midt i en pandemi? Koronasituasjonen er ikke ideell for noen, verken barn eller studenter. Skulle gjerne gitt ungene slækk, men da utsetter jeg meg selv for smittefare. Det er ikke akutelt. Og foreldre kaller MEG egoistisk fordi jeg følger smittevernsreglene i en treningspark, og forventer at barn også må gjøre det samme. Give me a break. Anonymkode: e0df1...a7e Altså, jeg personlig hadde ikke latt ungen min klatre i de stativene. Men, jeg tok studentene i forsvar når det sklei ut på fadderfestene i høst og ble en jææææævlig smittefest her i Oslo. Så JA, gi ungene litt slækk - men det er helt innafor å si ifra til foreldrene at de må be ungene vente på tur av hensyn til smitte. Ingen trenger kjefte på en 4åring som gjør så godt han kan.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #76 Skrevet 26. april 2021 Fnuggolina skrev (33 minutter siden): Altså, jeg personlig hadde ikke latt ungen min klatre i de stativene. Men, jeg tok studentene i forsvar når det sklei ut på fadderfestene i høst og ble en jææææævlig smittefest her i Oslo. Så JA, gi ungene litt slækk - men det er helt innafor å si ifra til foreldrene at de må be ungene vente på tur av hensyn til smitte. Ingen trenger kjefte på en 4åring som gjør så godt han kan. Fadderuken ble avlyst 2. dag i fadderuka her i Oslo og midt i uka som skulle vært fadderuka så kom det flere restriksjoner, ikke i ukene i etterkant. Den økte smitten var allerede i omløp før selve fadderuka og fadderuka ble avlyst som et resultat at de ville begrense smitten, så denne smittefesten i høst var nok ikke ene og alene studentene sin skyld. De færreste med studentøkonomi tar seg uansett råd til å farte utenlands midt i fellesferien. Anonymkode: 5aa14...a6f 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #77 Skrevet 26. april 2021 Fnuggolina skrev (51 minutter siden): Altså, jeg personlig hadde ikke latt ungen min klatre i de stativene. Men, jeg tok studentene i forsvar når det sklei ut på fadderfestene i høst og ble en jææææævlig smittefest her i Oslo. Så JA, gi ungene litt slækk - men det er helt innafor å si ifra til foreldrene at de må be ungene vente på tur av hensyn til smitte. Ingen trenger kjefte på en 4åring som gjør så godt han kan. Jada, og i mars måned ble en tredjedel av smittede i Oslo smittet i barnehager. Hvis vi skal kaste ballen frem og tilbake slik kan vi holde på veldig lenge. Vi står i dritten sammen, og jeg ber om at også småbarnsfamiliene kan ta hensyn fremfor å dure frem i verden som før. Og jeg ville aldri ha kjeftet på en 4-åring. De er altfor små til å ha selvregulering og hukommelse nok til å huske å holde avstand i en Tuftepark. Derfor burde de heller ikke leke der. Anonymkode: e0df1...a7e 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #78 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva mener du egentlig? At jeg, en student som har sittet inne på en trang hybel i hele vinter, skal vike - for at ungene ikke tåler å høre ordet "nei" når de invaderer andre sin space midt i en pandemi? Koronasituasjonen er ikke ideell for noen, verken barn eller studenter. Skulle gjerne gitt ungene slækk, men da utsetter jeg meg selv for smittefare. Det er ikke akutelt. Og foreldre kaller MEG egoistisk fordi jeg følger smittevernsreglene i en treningspark, og forventer at barn også må gjøre det samme. Give me a break. Anonymkode: e0df1...a7e De som har kalt deg egoistisk i denne tråden, har nok ikke gjort det fordi "du følger smittevernsreglene, og forventer at barn også må gjøre det samme" Det er nok fordi du mente at barn ikke skulle være i tufte-parken. Er ikke sikkert dem er foreldre en gang. Med det sagt, synes jeg det er veldig sløvt av foreldrene å ikke følge opp unga med tanke på smittevern. Du må nok bare prøve å si ifra. Jeg hadde ikke hatt noe imot det hvis du sa ifra til mitt barn hvertfall. Synes mange folk er generelt sløve med smittevern. Fint at du ikke er det 👍🌞 Anonymkode: affcb...df6 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #79 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jada, og i mars måned ble en tredjedel av smittede i Oslo smittet i barnehager. Anonymkode: e0df1...a7e Kan du dokumentere dette? At en tredjedel av smittetilfellene i Oslo i mars skjedde blant barn i alder 1-6 år? (Og ev. noen få ansatte) Jeg tviler meget sterkt på at det stemmer. Anonymkode: 81a48...91d 2
Gjest Fnuggolina Skrevet 27. april 2021 #80 Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fadderuken ble avlyst 2. dag i fadderuka her i Oslo og midt i uka som skulle vært fadderuka så kom det flere restriksjoner, ikke i ukene i etterkant. Den økte smitten var allerede i omløp før selve fadderuka og fadderuka ble avlyst som et resultat at de ville begrense smitten, så denne smittefesten i høst var nok ikke ene og alene studentene sin skyld. De færreste med studentøkonomi tar seg uansett råd til å farte utenlands midt i fellesferien. Anonymkode: 5aa14...a6f Utenlands? Jeg snakker om de MANGE festene som pågikk privat. Vi hørte dem, og det gjorde mange i andre bydeler og. Smitten var helt reell den. Blant studenter (og andre selvsagt).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå