Gå til innhold

Barn som invaderer Tufteparker i Oslo

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fnuggolina skrev (47 minutter siden):

Men..... snu på det:

Unger under pandemi har ekstremt høye og unormale krav. Ikke ta på noe, ikke gå nærme, ikke-ikke-ikke.

Og så sitter du som voksen og kjefter? :P 

Helt greit å si ifra til en unge som slår løs på en annen - men TS er voksen. Og disse barna er konstant under regler, krav og ALLE tilbud overalt er stengt - og voksne tar seg tilrette overalt.

De kan heller ikke velge når de får komme ut.

Gi nå ungene litt slækk. 

meg du siterte her; Jeg har aldri kjeftet på andre barn på lekeplassen, hvor finner du noe om det i innlegget mitt? jeg har gitt en beskjed om at man ikke kan dytte, slå, ta spaden eller at man må holde litt avstand. Jeg minner også mitt eget barn på 2,5 år på dette. Men så sitter jeg ikke passiv på en benk, jeg leker med barnet mitt og følger med på hva hen gjør. Det må man faktisk på et sted med mange folk som på en lekeplass. 

ja, barn i dag har mange krav, blant annet om å holde litt avstand. Og de trenger påminnelser, fordi de er barn og glemmer seg. Og det er helt ok. Det er ikke barnas feil, men foreldrenes som ikke følger med. Det kan virke som mange bruker lekeplassen eller tufteparken for å få en pause og overlater barna til seg selv, det er det som er problematisk. 

som ts også påpeker så er det mye mer hensiktsmessig å ta med seg barna på en lekeplass enn å dra til tufteparken som i hovedsak er ment til trening. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sitter barn med engangsgrill i tufteparken og griller pølser?

Anonymkode: 4017b...bd5

Poenget fløy visst over hodet på deg.

Anonymkode: fd120...4f0

• Liker 1
Skrevet

Forslag: Tren tidlig på morgenen eller på kvelden?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Robin666 skrev (15 timer siden):

Skiløyper er også for alle, men jeg tar ikke med meg engangsgrill og setter meg midt i løypa for å spise pølser. 

Antakelig ikke. Men om du hadde barn, ville du kanskje tatt med deg barna på skitur?

Anonymkode: 81a48...91d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Antakelig ikke. Men om du hadde barn, ville du kanskje tatt med deg barna på skitur?

Ja, men tror ikke han/hun hadde godkjent at barna nærmest plukker på andre skiløpere. 

trist at sivilisasjonen forvitrer. 

Anonymkode: 7e1a6...3e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg er ikke egoistisk. Jeg bor på en liten hybel, og trenger stativene - som er laget for trening- for å trene med strikk. Er det virkelig for mye å be om at det går an å trene i ro og fred, uten at barn skal invadere min 2-meterssone? I en TRENINGSPARK?

Denne tråden har bare bekreftet mitt inntrykk av hvor mange foreldre som har hodet opp i egen ræv.

Anonymkode: e0df1...a7e

Haha. 
Nope. Har ikke barn engang.

Likevel synes jeg dette er utrolig egoistiske holdninger av deg.

Du er voksen. Du fikser å trene uten å bruke Tufte-park.

Ungenes barndom er ikke så lang, med de store inngrepene som har vært i Oslo har unger flest nærmest mistet godt over et år av den.

La dem nå få utfolde seg og herje på. Uten surmulende voksne som presser seg fram og skal ‘stå på sin rett’.

Du har forøvrig ingen rett til å bestemme over bruken av Tufte-parkene. De er til for alle - også unger som tar plass og irriterer deg.

De trenger aktiviteten mer enn deg.

For det er faktisk fint mulig å tenke på andres behov, og spesielt barns behov, selv om en ikke er foreldre selv.

Anonymkode: 21b8b...048

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Haha. 
Nope. Har ikke barn engang.

Likevel synes jeg dette er utrolig egoistiske holdninger av deg.

Du er voksen. Du fikser å trene uten å bruke Tufte-park.

Ungenes barndom er ikke så lang, med de store inngrepene som har vært i Oslo har unger flest nærmest mistet godt over et år av den.

La dem nå få utfolde seg og herje på. Uten surmulende voksne som presser seg fram og skal ‘stå på sin rett’.

Du har forøvrig ingen rett til å bestemme over bruken av Tufte-parkene. De er til for alle - også unger som tar plass og irriterer deg.

De trenger aktiviteten mer enn deg.

For det er faktisk fint mulig å tenke på andres behov, og spesielt barns behov, selv om en ikke er foreldre selv.

Anonymkode: 21b8b...048

Tufteparken er for alle. Kunne like gjerne hatt unger løpende i treningsstudio på sats. Men vent - til og med der har de en lekepark for barn. Gisp og gulp. 

er det så bra å oppmuntre late foreldre? Det er jo ikke bra i det lange løp, gjør bare barna en bjørnetjeneste. Så sitter de der trygdet som voksen fordi foreldrene ikke tok ansvar. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS - vet du hva jeg er lei av? Det konstante rennet av folk mellom 20-30 år som løper/hopper opp og ned alle trappene i nabolaget mitt. Pustende og pesende. Det er til stort bry for oss forbipasserende.

I tillegg er jeg drita lei av alle elektriske sparkesyklene som suser forbi meg og barna mine på fortauene. Dette er det også din aldersgruppe som står bak.

Jeg er forbanna på alt søplet som flyter i parken her i nabolaget. Og for alle de knuste flaskene som ligger strødd rundtom. Fordi studentene bare mååå feste.

Så som du skjønner, er det mye å utsette på din aldersgruppe også. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

TS - vet du hva jeg er lei av? Det konstante rennet av folk mellom 20-30 år som løper/hopper opp og ned alle trappene i nabolaget mitt. Pustende og pesende. Det er til stort bry for oss forbipasserende.

I tillegg er jeg drita lei av alle elektriske sparkesyklene som suser forbi meg og barna mine på fortauene. Dette er det også din aldersgruppe som står bak.

Jeg er forbanna på alt søplet som flyter i parken her i nabolaget. Og for alle de knuste flaskene som ligger strødd rundtom. Fordi studentene bare mååå feste.

Må jo lære barna dine å være obs på omgivelsene sine, ellers blir de jo late. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du snakker om det som skjedde i Oslo i helgen så var dette ungdommer. Ikke studenter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis du snakker om det som skjedde i Oslo i helgen så var dette ungdommer. Ikke studenter.

Det var studenter.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg bruker Tufteparken og ikke trapper til trening. På en hensynsfull måte i henhold til smittevern. Minding my business og forventer det samme av andre som bruker parken.

Er det virkelig for mye forlangt å forvente at andre som bruker parken også forholder seg til smittevern og tar hensyn? Det være seg barn eller voksne (men det er barna som ikke følger reglene stort sett!)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Tufteparken og ikke trapper til trening. På en hensynsfull måte i henhold til smittevern. Minding my business og forventer det samme av andre som bruker parken.

Er det virkelig for mye forlangt å forvente at andre som bruker parken også forholder seg til smittevern og tar hensyn? Det være seg barn eller voksne (men det er barna som ikke følger reglene stort sett!)

Jeg holder barna mine unna tufte-parken, jeg. Ønsker ikke at de skal bli koronasmittet.

Tilsvarende skulle jeg ønske at treningsfantastene holdt seg unna trappene i nabolaget. Der er de virkelig i veien.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg holder barna mine unna tufte-parken, jeg. Ønsker ikke at de skal bli koronasmittet.

Tilsvarende skulle jeg ønske at treningsfantastene holdt seg unna trappene i nabolaget. Der er de virkelig i veien.

Ok, da er vi enige vi da. Flott at noen er fornuftig.☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det var studenter.

Nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei.

Du var der?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt, TS! Hovedproblemet er jo foreldrenes latskap og mangel på oppfølging av barna. De slipper dem fri og bruker tiden sin til å prate med andre/se på mobilen sin. Skikkelig uting.

Anonymkode: 91543...fb9

• Liker 2
Skrevet

Vel her blir ungene jaget vekk fra fotballbanen for at de voksne skal drive med gruppetrening 🤬 De fikk klar beskjed av meg om at fotballbanen er til for ballek for ungene, og ikke deres nye private ute gym! 

De må gjerne bruke banen når barna ikke spiller der, men det er ikke greit å jage vekk unger for at de skal trene. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
MissPierce skrev (2 minutter siden):

Vel her blir ungene jaget vekk fra fotballbanen for at de voksne skal drive med gruppetrening 🤬 De fikk klar beskjed av meg om at fotballbanen er til for ballek for ungene, og ikke deres nye private ute gym! 

De må gjerne bruke banen når barna ikke spiller der, men det er ikke greit å jage vekk unger for at de skal trene. 

Ok. Det høres urimelig ut.

Men denne tråden handler om bruk av Tufteparker og ikke fotballbaner, sparkesykler eller festing i park. Hvis dere vil diskutere dette kan dere lage egne tråder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg forstår deg veldig godt, TS! Hovedproblemet er jo foreldrenes latskap og mangel på oppfølging av barna. De slipper dem fri og bruker tiden sin til å prate med andre/se på mobilen sin. Skikkelig uting.

Anonymkode: 91543...fb9

Du mener foreldre bør ha barna i bånd? Eller kanskje i lekegrind helt til de begynner på skolen?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...