AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Etter pandemien er vi som vil trene styrke tvunget ut i Turteparker (i Oslo). Men flere ganger på rad nå som det har blitt vår har jeg måttet dra hjem pga. barn som leker og klatrer rundt meg. Ingen koronavastand og foreldrene står passivt og ser på. Tufteparker er laget for trening. Hvorfor kan ikke barna leke på lekeplasser? Oss treningsglade har blitt nedprioritert hele pandemien, og ikke en gang Tufteparkene funker å trene i nå. Pell dere vekk barnefamilier. Tufteparker er ikke laget for dere. Anonymkode: e0df1...a7e 17
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 De er laget for alle, barn, voksne, eldre etc. de har like mye rett til å være der som deg. Anonymkode: 15d81...ad8 26
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 Jeg er helt enig med ts. Tufteparken er laget for at alle skal få bruke det, men mange barn bruker det som lekeplass! Tuftepark er for å trene styrke. Skal barn leke så kan de dra på vanlig lekeplass. Anonymkode: c15cf...d64 28
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De er laget for alle, barn, voksne, eldre etc. de har like mye rett til å være der som deg. Anonymkode: 15d81...ad8 Faktisk ikke. Barn har lekeplasser som er laget for leking. Jeg går ikke å herjer og hoier oppi ansiktet på barn på lekeplasser slik at ungene blir skremt vekk og ikke tør å leke der. Samme prinspipp. Anonymkode: e0df1...a7e 19
NakenPanda Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 Etter at pandemien er vi som bor nær trapper og intervall områder tvunget til å høre på at folk som Anonymkode: e0df1...a7e trener dagen lang der vi bor, mens deres kompiser passivt står og venter på sin tur. Hvorfor trener dere ikke en annen plass? Trapper er ikke laget for folk som går tur ikke folk som trener. Vi som bor lokalt har blitt nedprioritert hele pamdemien, og kan ikke en gang gå i trapper uten at dere treningsglade skal komme og ta over. Pell dere vekk treningsglade, trapper er ikke laget for dere. Sånn høres du ut, Oslo er for alle 25
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #6 Skrevet 25. april 2021 Tufteparken er for alle. Her hvor vi bor, utenfor oslo brukes den like mye av barn, som voksne. Skulle bare mangle. Anonymkode: ce124...40d 8
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #7 Skrevet 25. april 2021 Vil også presisere. Det store problemet her er at barna ikke holder avstand. Jeg står og holder på med mitt, og barn klatrer rett vedsiden av meg. Blir nødt til å gå vekk. Foreldrene står og ser på. Det er faktisk 2-metersregel i Oslo. Og jeg har aldri sett at noen av disse barna spriter hendene før de tar på stativene. Det gjør de voksne. ts Anonymkode: e0df1...a7e 14
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #8 Skrevet 25. april 2021 Er du stum da eller? Du kan vel si ifra på en grei måte om de er for nær deg. Anonymkode: fd910...d56 10
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #9 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er du stum da eller? Du kan vel si ifra på en grei måte om de er for nær deg. Anonymkode: fd910...d56 Jeg får meg ikke til å kjefte på andres barn mens foreldrene står og ser på. Men både unger og foreldre hadde definitivt fortjent det. Ts. Anonymkode: e0df1...a7e 9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #10 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg får meg ikke til å kjefte på andres barn mens foreldrene står og ser på. Men både unger og foreldre hadde definitivt fortjent det. Ts. Anonymkode: e0df1...a7e Det er bare du som snakker om å kjefte her Anonymkode: 4017b...bd5 16
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #11 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg får meg ikke til å kjefte på andres barn mens foreldrene står og ser på. Men både unger og foreldre hadde definitivt fortjent det. Ts. Anonymkode: e0df1...a7e Si ifra på en grei måte sa jeg. Hvorfor er det så vanskelig? Anonymkode: fd910...d56 14
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #12 Skrevet 25. april 2021 Du trenger ikke kjefte, men det er helt ok å prate til andres unger. Bare si på en hyggelig måte "hei, så gøy at du også trener her men du må huske å holde avstand". Om barna ikke hører på det så må du snakke til foreldrene. Skjønner forøvrig godt at du blir irritert, det er jo tusen lekeplasser til barn så hvorfor skal de leke i treningsstativer.. Men mange folk med barn tenker jo at alt i hele verden først og fremst er til for dem eller at barn må få lov til alt mulig. (Jeg har et mindre barn selv og jeg tar barnet til lekeplasser for barn ikke til treningsstativer der voksne trener) Anonymkode: 36ebe...27b 17
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #13 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg får meg ikke til å kjefte på andres barn mens foreldrene står og ser på. Men både unger og foreldre hadde definitivt fortjent det. Ts. Anonymkode: e0df1...a7e Ungene fortjener da ikke det, bortsett fra det er jeg helt enig med deg. Anonymkode: 6da7e...93a 2
Jeffe Skrevet 25. april 2021 #14 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er helt enig med ts. Tufteparken er laget for at alle skal få bruke det, men mange barn bruker det som lekeplass! Tuftepark er for å trene styrke. Skal barn leke så kan de dra på vanlig lekeplass. Anonymkode: c15cf...d64 Parkene er til for alle uansett om du er på treningstur, gåtur, om du driver med gymnastikk eller aldri har trent før. Hit kan du ta med deg hvem du vil, når du vil. Ref. Tufteparken 10
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #15 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du trenger ikke kjefte, men det er helt ok å prate til andres unger. Bare si på en hyggelig måte "hei, så gøy at du også trener her men du må huske å holde avstand". Om barna ikke hører på det så må du snakke til foreldrene. Skjønner forøvrig godt at du blir irritert, det er jo tusen lekeplasser til barn så hvorfor skal de leke i treningsstativer.. Men mange folk med barn tenker jo at alt i hele verden først og fremst er til for dem eller at barn må få lov til alt mulig. (Jeg har et mindre barn selv og jeg tar barnet til lekeplasser for barn ikke til treningsstativer der voksne trener) Anonymkode: 36ebe...27b Treningstativene er for voksne, barn, eldre og ungdom. De er ikke primært for voksne selv om mange folk som trener styrke tenker at hele verden først og fremst er til for dem. Anonymkode: 4017b...bd5 10
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #16 Skrevet 25. april 2021 Strengt tatt burde vel Tufte-parkene vært stengt. Treningssenter som forsøkte seg på å omgå regler ved å sette apparater utendørs ble det satt stopper for. Tufte-parkene er ikke satt opp med tanke på corona-vennlig avstand, og det er ingen som rengjør og desinfiserer apparater. Som voksen burde du gjøre ditt for å holde risikoen nede, og la barn og unge få boltre seg i fred i de få friområdene som finnes. De mister normal barndom. Det går foran sutring fra egoistiske treningsidioter. Tufte-parken er ikke ditt gratis treningsstudio. Anonymkode: 21b8b...048 9
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #17 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Etter pandemien er vi som vil trene styrke tvunget ut i Turteparker (i Oslo). Men flere ganger på rad nå som det har blitt vår har jeg måttet dra hjem pga. barn som leker og klatrer rundt meg. Ingen koronavastand og foreldrene står passivt og ser på. Tufteparker er laget for trening. Hvorfor kan ikke barna leke på lekeplasser? Oss treningsglade har blitt nedprioritert hele pandemien, og ikke en gang Tufteparkene funker å trene i nå. Pell dere vekk barnefamilier. Tufteparker er ikke laget for dere. Anonymkode: e0df1...a7e Du har tydeligvis ikke barn, for da hadde du visst at det også finnes voksne som bedriver trening og hundelufting på lekeplasser. Anonymkode: 81a48...91d 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #18 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vil også presisere. Det store problemet her er at barna ikke holder avstand. Jeg står og holder på med mitt, og barn klatrer rett vedsiden av meg. Blir nødt til å gå vekk. Foreldrene står og ser på. Det er faktisk 2-metersregel i Oslo. Og jeg har aldri sett at noen av disse barna spriter hendene før de tar på stativene. Det gjør de voksne. ts Anonymkode: e0df1...a7e Sånn som voksne herjer rundt og forsøpler feks i StHanshaugen-parken om natta, er det rimelig spesielt av deg å syte sånn over at noen få barn forviller seg inn på «tufte-parken» din. Anonymkode: 81a48...91d 6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #19 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Strengt tatt burde vel Tufte-parkene vært stengt. Treningssenter som forsøkte seg på å omgå regler ved å sette apparater utendørs ble det satt stopper for. Tufte-parkene er ikke satt opp med tanke på corona-vennlig avstand, og det er ingen som rengjør og desinfiserer apparater. Som voksen burde du gjøre ditt for å holde risikoen nede, og la barn og unge få boltre seg i fred i de få friområdene som finnes. De mister normal barndom. Det går foran sutring fra egoistiske treningsidioter. Tufte-parken er ikke ditt gratis treningsstudio. Anonymkode: 21b8b...048 Jo, det er akkurat det den er. Det er faktisk akkurat derfor de er laget. Når det bare er voksne i parken tar vi hensyn til hverandre. Vi holder avstand og spriter hender før og etter bruk. Men så kommer det plutselig en hel haug med unger og klatrer tett opp i ansiktet på meg, uten spriting av hender. Og når det gjelder at du kaller de som trener for "egoistiske treningsidioter" sier det mer om mer. Jeg tar ansvar for min egen fysiske og psykiske helse ved å trene. Du burde prøve det... Ts Anonymkode: e0df1...a7e 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #20 Skrevet 25. april 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er helt enig med ts. Tufteparken er laget for at alle skal få bruke det, men mange barn bruker det som lekeplass! Tuftepark er for å trene styrke. Skal barn leke så kan de dra på vanlig lekeplass. Anonymkode: c15cf...d64 Lek og trening utelukker ikke hverandre. Barna får jo trening ved å leke i stativene. Det er heller ikke verre enn at man spør barna som leker om de kan la deg også få bruke stativene. Dere kan ikke nekte barna å bruke stativene med noe mer rett enn barna kan nekte dere voksne å bruke stativene. Det er kommunene, idrettslag og borettslag som eier tufteparkene og med mindre eieren sier at barna ikke får leke i stativene så har dere ingen rett til å jage bort barn. Anonymkode: 1ed1d...d6d 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå