AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #1 Skrevet 25. april 2021 Vi var gift i noen år og har ett barn under skolealder. Vi har en dom der far har annen hver helg og en dag i andre uken. Og annen hver ferie / jul. Far reagerer på at jeg alltid har med min bestemor når han henter og leverer hjemme hos meg. Jeg føler meg utrygg alene. Men det han reagerer mest på, er at enkelte ganger er jeg alene. Andre ganger har jeg med bestemor nesten hånd i hånd. Så reagerer han på at i feriedagene skal barnet hentes 1730 og leveres 0730. Han mener at han kan levere senere, så barnet får en rolig dag. Han mener også at barnet vil være oftere hos han og at barnet nevner det ofte. Så sier han og at barnet sier at jeg har sagt jeg ikke vil at samvær skal finnes. Han vil på mekling hos familievernkontoret og får ikke bestilt time uten at jeg godkjenner. Hva hadde dere andre mødre gjort her? Til info har vi ett barn til som ennå er for lite til overnattingssamvær, så det blir nok diskusjoner der også. Anonymkode: 868ef...24a 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #2 Skrevet 25. april 2021 Hvorfor ikke ta en time på FVK? Du kan få høre hva han har å si, hvordan han vil legge opp til en eventuell ny samværsordning. Samtidig kan du forklare hvorfor du ønsker å opprettholde avtalen som den er. Selv med en dom er det jo anbefalt at avtalen regelmessig blir tatt opp til ny vurdering etterhvert. Anonymkode: 89d79...597 27
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #3 Skrevet 25. april 2021 Høres ut som far burde få omsorg for begge barna. Anonymkode: 043a5...453 13
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som far burde få omsorg for begge barna. Anonymkode: 043a5...453 🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️ Anonymkode: 3129d...92c 18
Lønnesirup01 Skrevet 25. april 2021 #5 Skrevet 25. april 2021 Jeg hadde bare tatt den timen på FVK. Dere må jo snakke sammen for å finne en fungerende løsning, og det å nekte og skape splid kommer det vel ingenting godt ut av. Ser ikke problemet med å skyve på leveringen litt senere enn 7.30. 35
Populært innlegg IDGAF Skrevet 25. april 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 25. april 2021 Hvorfor i alle dager skal barnet leveres 07:30? På en feriedag? Hvorfor kan ikke far og barnet ha en rolig/koselig frokost den siste dagen far skal ha barnet i ferien? 81
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #7 Skrevet 25. april 2021 Hva er grunnen til at barnet må leveres 07.30 på fridager? Ville tatt en time på FVK for å få klarert ting før det eskalerer. Anonymkode: a8148...bd8 18
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #8 Skrevet 25. april 2021 Tenkwr at du må være fleksibel og at han må det. Ingen barn er tjent med to foreldre i krig. Anonymkode: 5aad9...dd3 11
Ulven Skrevet 25. april 2021 #9 Skrevet 25. april 2021 Hva er grunnen til at far har fått så lite samvær ved dom? Og hva var grunnen til at dere måtte i rettsak for å avgjøre samværet? 11
Blomsterpotta Skrevet 25. april 2021 #10 Skrevet 25. april 2021 Jeg skjønner godt hvorfor så mange unge sliter psykisk i ungdommen og som drar det med i voksenlivet også. Den dagen foreldrene setter barna foran seg selv, så kanskje statistikken går ned blandt unge psykisk syke. 14
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #11 Skrevet 25. april 2021 Ulven skrev (16 minutter siden): Hva er grunnen til at far har fått så lite samvær ved dom? Og hva var grunnen til at dere måtte i rettsak for å avgjøre samværet? Det skal stige med en dag etter en vis alder. Han har minstesamvær pga konfliktfylt samarbeid. Jeg nektet overnatting, derfor tok han saken videre. Anonymkode: 868ef...24a 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #12 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Så reagerer han på at i feriedagene skal barnet hentes 1730 og leveres 0730. Han mener at han kan levere senere, så barnet får en rolig dag Vil det han foreslår være til vesentlig ulempe for barnet? Vil det være til vesentlig ulempe for deg? Vil det kunne være positivt for barnet? Vei disse spørsmålene opp mot hverandre, så finner du hva du skal svare ham. Anonymkode: e053f...50f 5
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #13 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det skal stige med en dag etter en vis alder. Han har minstesamvær pga konfliktfylt samarbeid. Jeg nektet overnatting, derfor tok han saken videre. Anonymkode: 868ef...24a Så det var du som var grunnen til dette konfliktfylte samarbeidet som måtte i retten. Det viktigste et uansett å tenke på barnet. Få barn vi dras opp for å flytte 7 på fridager. Og ønskee barnet å være mer his pappan bør du spise i deg bitterheten og egoismen og la barnet få det. Samvær er for barnet, ikke deg. Anonymkode: ba878...b6b 34
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #14 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så det var du som var grunnen til dette konfliktfylte samarbeidet som måtte i retten. Det viktigste et uansett å tenke på barnet. Få barn vi dras opp for å flytte 7 på fridager. Og ønskee barnet å være mer his pappan bør du spise i deg bitterheten og egoismen og la barnet få det. Samvær er for barnet, ikke deg. Anonymkode: ba878...b6b Men nå har ikke du hele bildet her og kjenner hverken mor eller far. Jeg ville også veldig gjerne være mer med min far da jeg var liten, men han var overhodet ikke en egnet omsorgsperson for en større grad av samvær for det. Anonymkode: cd818...129 10
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #15 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men nå har ikke du hele bildet her og kjenner hverken mor eller far. Jeg ville også veldig gjerne være mer med min far da jeg var liten, men han var overhodet ikke en egnet omsorgsperson for en større grad av samvær for det. Anonymkode: cd818...129 Nei, men det jeg derimot ser her er en mor som sier meg, meg, meg og meg. Inenting begrunner hun med at slik er det fordi det er best for barnet. Anonymkode: ba878...b6b 14
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #16 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men det jeg derimot ser her er en mor som sier meg, meg, meg og meg. Inenting begrunner hun med at slik er det fordi det er best for barnet. Anonymkode: ba878...b6b Helt enig med deg, men når hun nevnte utrygg alene med han i hovedinnlegget er det sikkert en grunn til dette.. Og er ikke sikkert han er en bra omsorgsperson heller! Vet om fler tilfeller av dette, hvor mor uansett må sende på samvær selvom det ikke er best for barna. (Finnes andre veien og, men vet bare personlig om denne veien) Og de mennene jeg vet om har desverre ikke så mye selvinnsikt. Anonymkode: 3129d...92c 7
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #17 Skrevet 25. april 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Det skal stige med en dag etter en vis alder. Han har minstesamvær pga konfliktfylt samarbeid. Jeg nektet overnatting, derfor tok han saken videre. Anonymkode: 868ef...24a Men har denne konflikten noe med deg og hva du nekter far? derfor nekter du overnatting ? Ikke rart han tok saken videre. du å slutte å være bitter for han gikk i fra deg! tenk på barnet. og ps snart er barnet gammelt nok til å bestemme hvor det vil bo. Har du tenkt at denne oppførselen din gjør at det kommer til å velge far? Anonymkode: 55363...e52 4
Gjest Robin666 Skrevet 25. april 2021 #18 Skrevet 25. april 2021 Kanskje barna får det bedre i fosterhjem?
solmåneogstjerner Skrevet 25. april 2021 #19 Skrevet 25. april 2021 (endret) 7.30 på fridager?? Er du gæren? Hva er poenget med det? Midt på dagen eller ettermiddagen er jo det eneste fornuftige. Du må jo tenke på hva som er best for barnet. Det er IKKE best å dra de ut av sengen og ta hastefrokost i bilen, når det faktisk er en fridag. Jeg har vanskelig for å tro at du snakker sant her... for ingen oppegående foreldre ville krevet dette (om det ikke var den ene dagen i året dere skulle reise bort (må rekke tidlig fly) eller noe, da ville det i såfall vært bedre om barnet kom kvelden før). Endret 25. april 2021 av solmåneogstjerner 22
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #20 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Så det var du som var grunnen til dette konfliktfylte samarbeidet som måtte i retten. Det viktigste et uansett å tenke på barnet. Få barn vi dras opp for å flytte 7 på fridager. Og ønskee barnet å være mer his pappan bør du spise i deg bitterheten og egoismen og la barnet få det. Samvær er for barnet, ikke deg. Anonymkode: ba878...b6b Hvorfor er det ts som får skylden? Kan like godt skylde på far som skal tvinge gjennom samvær. De har dom, da får han forholde seg til den. Han ønsket dom, han fikk det. Men tydeligvis ikke fornøyd uansett. Anonymkode: 93415...8b9 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå