Gå til innhold

Hva er det rareste navnene du har hørt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 11.11):

Salve er rart🤪

Anonymkode: 8ba38...689

Kjenner en som heter Svale. Syns det og er ganske rart 😅

Anonymkode: fc34c...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kjenner en som heter Svale. Syns det og er ganske rart 😅

Anonymkode: fc34c...179

Kjenner noen som heter Sule, det er åså svale men på nynorsk tror jeg (på dialekt hverfall) :) Synes det er pent.

Anonymkode: 696e8...390

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.4.2021 den 22.43):

Vet om en gutt som heter Emelius. Han er visst oppkalt 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: e2b29...b02

Hørtes ut som ung ungdom 

Anonymkode: 6e0a4...f50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 9.38):

:haar:

Det er som noen unger jeg møtte en gang som het Frodo og Arwen. De kunne vel heller gått for Frode og Ane eller noe og bare hatt de navnene som kallenavn? Jeg er sykt glad jeg ikke er oppkalt etter noen fra Days of our lifes som mamma fulgte ivrig med på da jeg ble født.

Anonymkode: 23db8...d31

Jeg vet om en voksen mann som heter Frodo

Anonymkode: 90561...a84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kjenner noen som heter Sule, det er åså svale men på nynorsk tror jeg (på dialekt hverfall) :) Synes det er pent.

Anonymkode: 696e8...390

Åså? 

Anonymkode: 7431e...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kjenner noen som heter Sule, det er åså svale men på nynorsk tror jeg (på dialekt hverfall) :) Synes det er pent.

Anonymkode: 696e8...390

Feil. Svale er svale på nynorsk. Sule er en annen fugl, f,eks havsule. Må ikke uttale deg om ting du ikke vet🙄

Anonymkode: 8ba38...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Feil. Svale er svale på nynorsk. Sule er en annen fugl, f,eks havsule. Må ikke uttale deg om ting du ikke vet🙄

Anonymkode: 8ba38...689

Den du siterte tar ikke helt feil:

"På Austlandet og i Trøndelag er svulu eller sulu (alltid med tjukk l) mykje utbreidd, og elles finn vi slikt som svålå, svolo, svole, svølu, søla, sølå, på Austlandet også sulus(e) og meir sjeldan selus(e). Berre for å nemne nokre.(...)

Låvesvala kan heite lemsulu (Sparbu) eller lemsolo (Grong). I Nordland og Trøndelag finst også sakssvale registrert om denne. Kløftsvulu og langstjertsvulu er to namn på låvesvala frå Trysil.(...) «heimsullu», som truleg er låvesvale."

https://ordoguttrykk.wordpress.com/2015/08/27/svale-sulu-svulu-m-m/

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

I Nord-Norge er det lange tradisjoner for usedvanlige navn, spesielt langs kysten. Blant mine egne aner finner jeg navn som Willatz, Petronelle, Sebina og Helmine. Synes egentlig det er kult med sånne navn.

Anonymkode: fee8b...443

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivander, Barbie (joda, kjenner ei norskfødt jente som heter det), Ferdinand, Vetle (på en gutt med foreldre som snaut var over 160 - tror han endte på 155 selv), Tønnes, Lerke, Perle og Ea. :P 

Anonymkode: d6d1e...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Den du siterte tar ikke helt feil:

"På Austlandet og i Trøndelag er svulu eller sulu (alltid med tjukk l) mykje utbreidd, og elles finn vi slikt som svålå, svolo, svole, svølu, søla, sølå, på Austlandet også sulus(e) og meir sjeldan selus(e). Berre for å nemne nokre.(...)

Låvesvala kan heite lemsulu (Sparbu) eller lemsolo (Grong). I Nordland og Trøndelag finst også sakssvale registrert om denne. Kløftsvulu og langstjertsvulu er to namn på låvesvala frå Trysil.(...) «heimsullu», som truleg er låvesvale."

https://ordoguttrykk.wordpress.com/2015/08/27/svale-sulu-svulu-m-m/

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

I Nord-Norge er det lange tradisjoner for usedvanlige navn, spesielt langs kysten. Blant mine egne aner finner jeg navn som Willatz, Petronelle, Sebina og Helmine. Synes egentlig det er kult med sånne navn.

Anonymkode: fee8b...443

Den hun siterte tok vel ikke feil i det hele tatt - står ganske tydelig at hun  trodde det var nynorsk eller dialekt 🙂 

heller pinlig med den som sa at man ikke må uttale seg om noe de ikke hadde peiling på! Haha :P 

Anonymkode: d6d1e...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åså? 

Anonymkode: 7431e...5fe

Også. 

Anonymkode: d6d1e...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Rosalie Melina & Nelly Emelia Grace, det er søsken. 

Anonymkode: 44b94...6e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...