Gå til innhold

Venner som bare snakker om sex og dating: føler meg overflødig


Alter3go

Anbefalte innlegg

Hei! Vennegjengen består av 5 damer, hvor alle er i slutten av tjueåra eller fyller 30 i år. Av oss er det bare jeg som er gift mens resten er single. Vi har lenge hatt en gruppechat på Snapchat for det snakkes om alt mellom himmel og jord, noe som har vært spesielt viktig for å holde kontakten i pandemien.
 

Som den eneste gifte i gjengen har jeg derimot begynt å føle meg litt utenfor. Jeg elsker jenteprat, og synes det er morsomt å høre om datinglivene deres. De er jo nære venner som jeg har kjent i 20 år, så det er jo viktig for meg å være der for dem og ta del i livene deres. Problemet er at det har blitt ALT de snakker om. Jeg skjønner at mitt liv med jobb, mann og hund ikke er så veldig spennende å høre om, men hver gang jeg prøver å dele noe morsomt som for eksempel et klipp fra et tv-program vi har snakket om tidligere, eller noe morsomt som har skjedd meg, opplever jeg at ingen svarer. Tvert imot så åpner de meldingen og begynner å snakke om daten de var på i går eller en melding de har fått. Dette skjer oftere og oftere. De eneste gangene jeg får respons er når jeg spør de om hvordan det går eller svarer på noe i en samtale om datinglivet deres. Det gjør at jeg føler meg uinteressant, overflødig og dum. En gang ble det også stilt et spørsmål som kun var ment til de tre andre, sånn «Heidi, Hanne og Hilde, dere er gode på dette. Hva synes dere om ...?» Det var snakk om en datingsituasjon, og siden jeg ikke har vært singel siden 2012 skjønner jeg at mine synspunkt ikke var så spennende, men formuleringen og at hun kun hevnendte seg til de tre andre forsterket følelsen av å være overflødig. 

Når det blir veldig detaljert sexprat om penisstørrelser hender det at jeg ikke deltar i samtalen i det hele tatt lenger, og det er trist. Jeg har lyst til å ta del i samtalen og det som er viktig for dem, men det blir også litt mye noen ganger. Dette er damer jeg er veldig glade i, som betyr mye for meg, og som jeg storkoser meg sammen med når vi først møtes. Jeg vet også at de er veldig glade i meg, bryr seg om meg, og de inviterer meg med på fester og sammenkomster når det er aktuelt. Når jeg har et problem så stiller de jo opp.  Jeg savner bare å snakke om andre ting, men forstår samtidig at dette med singellivet er en stor del av livene deres.

Det jeg lurer på, og som jeg ønsker å spørre dere om, er om dette er normalt? Jeg har andre single venner som omtrent aldri diskuterer sexlivene sine eller dating med mindre det har skjedd noe spesielt, eller at de ønsker råd om noe. 

Endret av Alter3go
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snart 30 år og snakker fortsatt om slike barnsligheter? Skulle tro de var tenåringer. Her ville jeg nok funnet nye, mer voksne venner. 

Anonymkode: eff47...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 og har noen single venninner som skal dra inn sex i alle samtaler. Utrolig slitsomt. 

Anonymkode: 0efc8...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe gøy å føle seg utenfor😔 Jeg er i motsatt situasjon. Jeg er i 40-årene, singel og uten barn (ufrivillig begge deler), og jeg har bare venninner som er i forhold og som har barn. Jeg føler meg også veldig utenfor. Familielivet er omtrent det eneste de snakker om, og de har aldri tid til å sees, for hverdagen består av jobb, barn som skal kjøres til fritidsinteresser osv, og helger på hytta. Dette vil nok vedvare for min del, veldig kjipt. Din situasjon kan raskt endre seg, da noen av venninnene dine helt sikkert møter en kjæreste snart. Og da endres jo samtaleemnene, og kanskje blir det noen dobbeldater? Kanskje blir din mann venn med en av dine venninners menn? Dette endrer seg nok, skal du se. Men ja, det er kjipt at du skal føle det sånn du gjør nå. Går det an å snakke med de om det?

Anonymkode: 73a77...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere single venninner som heldigvis ALDRI snakker om sexlivet sitt. Tror du er litt uheldig med dine...

Anonymkode: cb784...f2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er 29 og har noen single venninner som skal dra inn sex i alle samtaler. Utrolig slitsomt. 

Anonymkode: 0efc8...ba4

Har mange venner som snakker om dating og sex. Jeg har 0 sexliv selv, så det er festlig å høre at andre kan ha det gøy🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (11 minutter siden):

Jeg digger når venner snakker om sex og dating. Hva skal de ellers snakke om? middagen de åt torsdag?

Poenget er jo at de gidder ikke å høre på hva hun har å si , pga hun ikke er singel . Da blir det kjedelig  for henne at det skal gå kun den ene veien , jeg tror ikke hun har imot at de snakker om sex , men om det er kun det og null interesse for hennes hverdagen,  da skjønner jeg hva Ts mener :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ingenting annet å snakke om enn det tullet der? Det høres ikke ut som at de vil være single ihvertfall. Kanskje de er sjalu på deg. 

Anonymkode: f9bc8...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (56 minutter siden):

Jeg digger når venner snakker om sex og dating. Hva skal de ellers snakke om? middagen de åt torsdag?

Som jeg skrev så synes jeg det er spennende å høre om, men det hadde vært hyggelig om de også viste litt interesse for mitt liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marai skrev (44 minutter siden):

Poenget er jo at de gidder ikke å høre på hva hun har å si , pga hun ikke er singel . Da blir det kjedelig  for henne at det skal gå kun den ene veien , jeg tror ikke hun har imot at de snakker om sex , men om det er kun det og null interesse for hennes hverdagen,  da skjønner jeg hva Ts mener :)

Akkurat ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du får gjort så mye annet med det enn å spørre om dere kan snakke om andre ting, eller at du tar initiativ til et annet tema.

Jeg er i starten av 30-åra og opplever at det er utelukkende prat om baby, barn og familie. Er selv barnløs. Veldig «gøy» 😂 husk at dine venninner mest sannsynlig er etablerte innen få år, og da får dere babypraten og klaging på mannen felles 😂

Anonymkode: 52927...a2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alter3go skrev (1 time siden):

Som jeg skrev så synes jeg det er spennende å høre om, men det hadde vært hyggelig om de også viste litt interesse for mitt liv

Skjønner hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler veldig med deg.. Jeg er i midten av 20årene og min vennegjeng er helt lik. Jeg har riktignok ikke kjæreste, så er i utgangspunktet på samme "nivå" som resten, men synes det er så tullete å skulle prate om gutter, dating og drama HELE tiden.. Skulle ønske man kunne pratet om litt andre ting.. Begynner å bli lei:(

Anonymkode: b239e...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Har flere single venninner som heldigvis ALDRI snakker om sexlivet sitt. Tror du er litt uheldig med dine...

Anonymkode: cb784...f2f

Sexlivet har aldri vært noe tema i min omgangskrets heller.

Anonymkode: 9808b...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere snakket om sexlivet mitt, men slutta da jeg ble gjort narr av. Deler kun hvis andre deler først. Og i mer generelle ordelag enn før. Type, ja, det er hyggelig med en stor. Jeg liker også å bli vekket om morgenen. Etc. 

Anonymkode: 6ef3c...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er bare å se seg om etter nye venner! 

Du har vokst fra dem. De er noen år bak deg mtp modenhet.

Anonymkode: c2001...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel, men hadde blitt gal av slik prat selv. 

Anonymkode: 3bff3...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også med i en vennegruppe på snap. Der ble jeg nesten alltid oversett og dessuten snakket de mye om fyll og fjas og sånt jeg ikke er interessert i. Skrudde bare av varslene og sjekker aldri gruppa lenger. 

Anonymkode: 3bff3...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...