Gå til innhold

​ Garn vi er fornøyd med og gjerne kjøper mer av 😃 Fortell gjerne hva du er fornøyd med ved det garnet og hva du laget av garnet. ​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Garn vi er fornøyd med og gjerne kjøper mer av 😃 Fortell gjerne hva du er fornøyd med ved det garnet og hva du laget av garnet. (Og eventuelt hvor man kan kjøpe det).

Jeg er fornøyd med dette garnet (kjøpt hos Adlibris.no) Adlibris Socki Plus Garn 100g

Det er i 75% ull og 25% polyamid og er superwashbehandlet. Jeg strikket sokker med det garnet, og sokkene holder seg pene etter bruk og etter vask.

 

Anonymkode: 01fcd...28b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker mye av SparKjøp sine garn. Spesielt Merino Baby ull, Rubin og Safir. Jeg strikker alt mulig med dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sockenwolle 80/20 fra Rohrspatz&Wollmeise. Det kan man lage alt med. Og for noen farger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også gode erfaringer :)

 

 

 

 

Anonymkode: 01fcd...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt absolutte favorittgarn er Sandnes Peer Gynt! Jeg har brukt det til både kofte og votter, det er helt herlig varmt og solid. 

har også nylig strikket en kofte i Gjesdal fryd, og det var også veldig deilig å strikke i, maskene er veldig fine på mønsterstrikk. Det garnet kommer jeg til å benytte meg av igjen når jeg skal strikke tynn kofte. 
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt Lille Lerke og Lerke, omtrent halvparten ull og bomull. Syns det er godt å strikke av. Har nettopp strikket en barnejakke av Lille Lerke, og er i gang med jakke av Lerke (som er litt tykkere) også. Det er Dale garn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Honey Dew said:

Jeg bruker mye av SparKjøp sine garn. Spesielt Merino Baby ull, Rubin og Safir. Jeg strikker alt mulig med dem.

Av Sparkjøp sine garn liker jeg godt Silja, supert til sokker o.l. De du nevnte er også bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunday, double sunday, tynn silk mohair, duo og fritidsgarn fra Sandnes garn er jeg veldig fornøyd med😍 Liker også peruvian, pernilla og Arwetta fra filcolana.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best islandsk ullgarn: Lettlopi, Álafosslopi og Plötulopi. Noen synes det klør, men det gjør ikke jeg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandnes; Lanett er fantastisk til babyplagg, Alpakka/Mini alpakka til gensre/kofter og småplagg til voksne, Smart til bruksplagg for både voksne og barn, Fritidsgarn har jeg brukt mye til toving av sitteunderlag og gryteunderlag

Du store Alpakka; Sterk/Mini sterk til votter/luer/hals og genser som ikke skal tåle like mye som de jeg strikker i Smart

Rauma; Finull til kofter (vanvittig fargeutvalg), 3-tråds til votter med mønster (f.eks Selbu) eller tynne votter som skal toves, Vams til toving av f.eks votter eller tøfler, PT5 til strikkebukser til barn og sokker (også nikkersstrømper for oss som elsker nikkers)

Drops; Alpakka og Baby alpakka silk er det jeg bruker oftest, gjerne i sjal som krever tynn tråd. Bruker også en del merino herfra, gjerne i plagg der jeg ikke syns kostnaden med å bruke garn fra dyrere produsenter kan forsvares eller der jeg går fro en crazy farge til meg selv, som jeg er usikker på hvor mye blir brukt. 

Kauni; bruker av og til effektgarnet herfra i kombinasjon med finull fra rauma

Anonymkode: dda14...ccb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye rainbow eller cotton kings fra hobbii. Og twister og twirls fra samme. Det går og mye bomull sport fra sparkjøp. Hekler, så litt ulikt til ulike ting

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritten til hekling (av klær) må være Drops Flora. Den bruker jeg myyye. Liker også Du Store Alpakka Sterk, Scheepjes Colour Crafter, Drops Fabel, Drops Alpaca + +

Til strikking er jeg egentlig ganske altetende, men bruker mye håndfarget, tynt garn. 

Er glad i blant annet Joy of Motion Yarn (norsk, sender fra Norge), byPermin Selma og Sandnes Garn Tynn Merino. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad I Viking sportsragg. Det legger seg fint, og er godt og varmt. 

Anonymkode: c2472...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker best drops karisma til litt tykke gensere og kofter. Til tynnere plagg liker jeg drops flora. Til sokker bruker jeg mye dsa sterk eller viking Nordlys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Kittyfox skrev (På 23.4.2021 den 10.59):

Mitt absolutte favorittgarn er Sandnes Peer Gynt! Jeg har brukt det til både kofte og votter, det er helt herlig varmt og solid. 

har også nylig strikket en kofte i Gjesdal fryd, og det var også veldig deilig å strikke i, maskene er veldig fine på mønsterstrikk. Det garnet kommer jeg til å benytte meg av igjen når jeg skal strikke tynn kofte. 
 

 

Har du brukt Peer Gynt også i votter som du har tovet? I så fall, vet du om det finnes en oppskrift på votter i Peer Gynt som skal toves? Vil tovingen krympe mye av  lengden på votten/plagget?

Anonymkode: 01fcd...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har du brukt Peer Gynt også i votter som du har tovet? I så fall, vet du om det finnes en oppskrift på votter i Peer Gynt som skal toves? Vil tovingen krympe mye av  lengden på votten/plagget?

Anonymkode: 01fcd...28b

Har ikke tovet votter med det nei :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kittyfox skrev (3 minutter siden):

Har ikke tovet votter med det nei :) 

Takk for tilbakemelding 💐 Jeg fant igjen denne tråden da jeg skulle gi tips om å lese denne tråden i en annen tråd. 
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1509699-mohair-kasjmir-annen-ull-hvilken-er-din-favoritt/?tab=comments#comment-28234117
Jeg har lyst til å strikke både kofte, genser og votter i Peer Gynt etter å ha lest det du skrev om dine gode erfaringer med Peer Gynt garnet :) 

 

Anonymkode: 01fcd...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Takk for tilbakemelding 💐 Jeg fant igjen denne tråden da jeg skulle gi tips om å lese denne tråden i en annen tråd. 
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1509699-mohair-kasjmir-annen-ull-hvilken-er-din-favoritt/?tab=comments#comment-28234117
Jeg har lyst til å strikke både kofte, genser og votter i Peer Gynt etter å ha lest det du skrev om dine gode erfaringer med Peer Gynt garnet :) 

 

Anonymkode: 01fcd...28b

Kofte kan jeg hvertfall anbefale. Den jeg strikket er god som gull om vinteren ❤️❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittyfox skrev (1 minutt siden):

Kofte kan jeg hvertfall anbefale. Den jeg strikket er god som gull om vinteren ❤️❤️ 

Tusen takk! ♥️ Så fint! :) 

Anonymkode: 01fcd...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittyfox skrev (På 23.4.2021 den 10.59):

Mitt absolutte favorittgarn er Sandnes Peer Gynt! Jeg har brukt det til både kofte og votter, det er helt herlig varmt og solid. 

har også nylig strikket en kofte i Gjesdal fryd, og det var også veldig deilig å strikke i, maskene er veldig fine på mønsterstrikk. Det garnet kommer jeg til å benytte meg av igjen når jeg skal strikke tynn kofte. 
 

 

Passer Peer Gynt også til å hekle bestemorruter ( pledd) ?

Anonymkode: d013d...f1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...