Gå til innhold

Garn som vi har negative erfaringer med og som vi ikke kjøper igjen! Vil du bli med og dele dine erfaringer? ​😊 ​

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gjest Føsleguri skrev (På 23.4.2021 den 7.44):

Jeg skulle kjøpe Påfugl på garnbutikken her, men de hadde det ikke inne lenger fordi de hadde fått tilbakemeldinger på at det røytet forferdelig. Så jeg har hørt det samme.

Jeg har flere gensere i påfugl garn. Jeg elsker den "fuzzy" mohair looken du får med dette garnet! Veldig deilige plagg å gå med også. Men JA det røyter noe voldsomt😄... Det gjør at jeg dessverre ikke får brukt genserene så mye som jeg ønsker. Jeg har prøvd å putte en i fryseren osv..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig kløsensitiv, og det er mye garn jeg klør av. Den største bomkjøp har vært Silk mohair fra Sandnesgarn. Den inneholder en del ull, og klør noe enormt mot bar hud, i luer o.l. Veldig kjedelig siden jeg liker mange av fargene.

Har heldigvis funnet andre Silk mohair som ikke klør så mye.

Anonymkode: 82753...caa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er veldig kløsensitiv, og det er mye garn jeg klør av. Den største bomkjøp har vært Silk mohair fra Sandnesgarn. Den inneholder en del ull, og klør noe enormt mot bar hud, i luer o.l. Veldig kjedelig siden jeg liker mange av fargene.

Har heldigvis funnet andre Silk mohair som ikke klør så mye.

Anonymkode: 82753...caa

Jeg tåler heller ikke mohair noe særlig, dessverre. Det er også en fiber som blir veldig varm, så for meg fungerer det særdeles dårlig. Når jeg vil ha den fine effekten mohair gir bruker jeg enten Alpakka Silk fra Rauma, eller veldig tynn tråd med cashmere, Prime heter den mener jeg. Begge gir den fine litt lodne og jevne effekten, uten at jeg klør meg i hjel og får nupper i huden. De fungerer også veldig bra i luer, skjerf og annet som skal rett på hud. 

Anonymkode: a265f...3ba

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...