AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #1 Del Skrevet 22. april 2021 Kan man bruke Drops Snow og Gjesdal Cortina soft i samme strikketøy? Vil det synes i det ferdige arbeidet at de to garnene har litt ulik tykkelse? (Jeg regner med at tykkelsen er litt ulik, ettersom Snow er 50 meter pr 50 gram og Cortina soft er 55 meter pr 50 gram). Bør jeg i så fall velge å bruke pinne nr 8? Kan det bli fint resultat hvis jeg strikker med de to ulike garnene hvis jeg skal tove arbeidet, og kan det bli fint hvis jeg ikke skal tove arbeidet? Drops Snow: Innhold: 100% Ull Garngruppe: E (9 - 11 masker) / 14 ply / super bulky Vekt/lengde: 50 g = ca. 50 m Anbefalt pinne: 9 mm Strikkefasthet: 10 x 10 cm = 10 m x 14 p Håndvask, maks 30°C/ Tørkes flatt / Kan toves *DROPS Snow er det nye navnet for DROPS Eskimo Cortina Soft (Gjesdal garn) : Fiberinnhold 100% Ull Vekt og løpelengde 50 gram = ca. 55 meter Strikkefasthet 12 masker masker på strikkepinne nr. 8 = 10 cm Anonymkode: a2aa4...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #2 Del Skrevet 22. april 2021 Det er veldig stor forskjell på de garna i praksis, tror nok ikke det vil fungere. Snow/Eskimo har mer luft i seg, og fremstår som et mye tykkere garn, enn cortina soft Anonymkode: 5556c...c57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #3 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er veldig stor forskjell på de garna i praksis, tror nok ikke det vil fungere. Snow/Eskimo har mer luft i seg, og fremstår som et mye tykkere garn, enn cortina soft Anonymkode: 5556c...c57 Takk for svar! 💐 Anonymkode: a2aa4...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #4 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er veldig stor forskjell på de garna i praksis, tror nok ikke det vil fungere. Snow/Eskimo har mer luft i seg, og fremstår som et mye tykkere garn, enn cortina soft Anonymkode: 5556c...c57 Spørsmål om Cortina soft: Er det et bra garn som ikke mister mye fibre, og passer det til å strikke genser (som ikke skal toves eller som skal toves)? Anonymkode: a2aa4...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå